Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF w A4 B8 2.0 TDI CR


antonio

Rekomendowane odpowiedzi

On 5/5/2023 at 7:39 PM, RALF76 said:

nie jest to normalne,  silnik jest niedogrzany widać po wskazówce temp silnika, przy 17 na zewnątrz musi być 90 na wskazówce, sprawdź VCDSem temp silnika bo może wskazówka błędnie pokazuje ale wg mnie termostat do wymiany jak koledzy sugerują

Byłem u mechanika i On podejrzewa sensor od temperatury płynu chłodniczego. Zauważyłem, że wskazówka od płynu potrafi iść „do góry” powiedzmy 75C po czym spada do 68C i to wszystko w trakcie jazdy po przejechaniu 30km. Pytanie do Was jaką temp powinien mieć olej w tym momencie tak około? Czy temp oleju w okolicach 73-75C jest ok? Być może termostat jest naprawdę sprawny a to sensor szwankuje? Napewno nie ma prawa bytu żeby wskazania płynu chłodniczego były wielkości 70C a w tym samych czasie oleju 75C dobrze mówię?  Chodzi mi o to, że może termostat jest sprawny tylko źle pokazuje. Obserwuje ktoś może temp oleju, ale nie płynu chłodniczego u siebie? I jakie wartości pokazuje temp oleju, czy na odcinku 30km normalnej jazdy 73-75C jest ok czy to zdecydowanie za mało? 

Edytowane przez Kris1909
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja obserwuje czasami temp oleju i po 30km jazdy, mam około 90C, więc chyba coś jest nie tak u Ciebie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minutes ago, Mateusz_K said:

Ja obserwuje czasami temp oleju i po 30km jazdy, mam około 90C, więc chyba coś jest nie tak u Ciebie. 

I temp cieczy też oczywiście jest 90?

Coś mi się wydaje, że mechanik nie wiedział gdzie się za to zabrać, mówił, że są dwa termostaty itd, że nie wiadomo który, że jak ogrzewanie było Ok w zimie to termostat powinien być ok?‍♂️ kazał jeździć i obserwować. Ja już nie pamietam jakie kiedyś miałem wskazania bo już od bardzo dawna mam tak jak teraz niestety, gdzieś przeoczyłem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temp cieczy 90 a temp oleju ciut ponad 90 więc wg mojej oceny masz za mało

Edytowane przez RALF76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minutes ago, RALF76 said:

temp cieczy 90 a temp oleju ciut ponad 90 więc wg mojej oceny masz za mało

Dzięki, będę się upierał zatem żeby wymienić termostat. Czy to najprawdopodobniej będzie główny termostat? Jak myślicie? Mechanik mówił coś o termostacie przy egr czy coś takiego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minutes ago, Kris1909 said:

Dzięki, będę się upierał zatem żeby wymienić termostat. Czy to najprawdopodobniej będzie główny termostat? Jak myślicie? Mechanik mówił coś o termostacie przy egr czy coś takiego. 

Najlepiej to pójdę do innego mechanika bo ten dziwnie na mnie patrzył, że szukam problemu gdzie go nie ma. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kris1909 napisał(a):

I temp cieczy też oczywiście jest 90?

Coś mi się wydaje, że mechanik nie wiedział gdzie się za to zabrać, mówił, że są dwa termostaty itd, że nie wiadomo który, że jak ogrzewanie było Ok w zimie to termostat powinien być ok?‍♂️ kazał jeździć i obserwować. Ja już nie pamietam jakie kiedyś miałem wskazania bo już od bardzo dawna mam tak jak teraz niestety, gdzieś przeoczyłem. 

 

Tak, temp cieczy oczywiscie 90

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Kris1909 napisał(a):

I temp cieczy też oczywiście jest 90?

Coś mi się wydaje, że mechanik nie wiedział gdzie się za to zabrać, mówił, że są dwa termostaty itd, że nie wiadomo który, że jak ogrzewanie było Ok w zimie to termostat powinien być ok?‍♂️ kazał jeździć i obserwować. Ja już nie pamietam jakie kiedyś miałem wskazania bo już od bardzo dawna mam tak jak teraz niestety, gdzieś przeoczyłem. 

Mechanik po dotknięciu węża ręką poznał że termostat główny raczej do wymiany najpierw i jak nie pomoże to dopiero wymieni termostat egr. Po wymianie głównego problem rozwiązany, wiec termostatu egr nawet nie ruszałem.

To że nie ma ogrzewania to zależy od układu chłodzenia jak jest zbudowany, akurat u mnie przy wadliwym termostacie było ogrzewanie, chodź pewnie delikatnie słabsze, ale na pewno nie była to jakaś diametralna różnica i że marzłem w zimę.

 

U mnie niby wskazówka pokazywała 90 st po dłuższej jeździe, ale potrafiła opadać na postoju nawet po bardzo długiej trasie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, matheo18w napisał(a):

 

U mnie niby wskazówka pokazywała 90 st po dłuższej jeździe, ale potrafiła opadać na postoju nawet po bardzo długiej trasie.

 

A po wymianie termostatu jak to wygląda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Rabbi napisał(a):

A po wymianie termostatu jak to wygląda?

po wymianie wskazówka po 10km pokazuje 90st przy równej jeździe 80km/h i jak już złapie to nigdy się nie zdarzyło żeby opadła podczas jazdy.

 

Dodam że zacząłem robić pomiary temperatury przy pomocy komputera i co zauważyłem i wspomniałem we wcześniejszym poście wskazówka w Audi wskazuje 90 gdy na komputerze jest temperatura 80st, na komputerze dobija do 90st, wskazówka cały czas pokazuje 90st. Tak jak sobie jeżdżę to tylko przy wypalaniu dpf temperatura na komputerze dochodzi do 95, a poza tym cały czas jest 90-92st. Oczywiście wskazówka na kokpicie cały czas równo 90st.To tylko taka moja obserwacja gdy zacząłem zgłębiać temat układu chłodzenia.

 

Poniżej jak wygląda moja droga do pracy i jak się ma do tego temperatura. To jeden kwietniowych poranków, na zewnątrz temperatura ok. 4st, ogrzewanie w samochodzie ustawione na 21st. I tak jak mówię, u mnie już przy 80st. wskazówka pokazuje równe 90.

obraz.thumb.png.7b44e73fdf81be6a14e84646f21b24af.png

 

Dla porównania dwa lata temu przed wymianą termostatu. Ta sama trasa, fakt że -9 na zewnątrz było. I tu też mi pokazywało na zegarach 90st, ale jak się zatrzymałem to często wskazówka opadała. I niestety bardzo długo tak jeździłem, bo słyszałem 'ten typ tak ma'.

obraz.thumb.png.ead422a2c1f4150e60fd5e7aef108dbf.png

 

Ogólnie odsyłam do tematu gdzie też się posiłkowałem i dzieliłem doświadczeniami. W poniższym temacie jeszcze inni koledzy sugeruję odwracanie zaworka zwrotnego, bo też mi mówiono że na nowych termostatach są problemy, ale u mnie nie pomagało, dopiero jeden mechanik wystarczyło że stwierdził termostat do wymiany.

 

Edytowane przez matheo18w
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby test był miarodajny to teraz trzeba czekać na temperaturę

-9 st ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 hours ago, matheo18w said:

Mechanik po dotknięciu węża ręką poznał że termostat główny raczej do wymiany najpierw i jak nie pomoże to dopiero wymieni termostat egr. Po wymianie głównego problem rozwiązany, wiec termostatu egr nawet nie ruszałem.

To że nie ma ogrzewania to zależy od układu chłodzenia jak jest zbudowany, akurat u mnie przy wadliwym termostacie było ogrzewanie, chodź pewnie delikatnie słabsze, ale na pewno nie była to jakaś diametralna różnica i że marzłem w zimę.

 

U mnie niby wskazówka pokazywała 90 st po dłuższej jeździe, ale potrafiła opadać na postoju nawet po bardzo długiej trasie.

 

Dzięki kolego. Przeczytałem Twój post w pracy, nie miałem czasu odpisać. Prosto po pracy pojechałem do innego mechanika, który stwierdził po moim opisie, że to oczywiście termostat. Na pytanie czy główny czy przy egr odpowiedział, że przy egr chyba nie ma termostatu, że jest jakiś zawór czy coś takiego?‍♂️ No Ok, przynajmniej ten chce wymieniać termostat gdyż ostatni mechanik nie widział żadnego problemu. Jestem umówiony na czwartek na wymianę termostatu głównego, mam nadzieje, że to pomoże, jeżeli nie to będę zagłębiał się w temat, który dołączyłeś. Ja też tak już długo jeżdżę, ale u mnie chyba gorzej bo nawet nie dochodziło jak u Ciebie do 90, no ale trudno, lepiej późno niż wcale. Póki co nie mam żadnych objawów, że jakoś to zaszkodziło więc może nie jest tak źle. Dam znać po wymianie czy pomogło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy ktos z was moze podzielic sie opinia o czyszczeniu chydrokinetycznym/chydrochemicznym? Jakie przebiegi zrobiliscie po takim czyszczeniu i czy jestescie zadowoleni?

 

Chce to zrobic prewencyjnie. (nie mam problemow z DPF i czynnikami wplywajacymi na czeste wypalanie). I zastanawiam sie jak to wyglada w praktyce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 5/12/2023 at 9:50 PM, Kris1909 said:

Dzięki kolego. Przeczytałem Twój post w pracy, nie miałem czasu odpisać. Prosto po pracy pojechałem do innego mechanika, który stwierdził po moim opisie, że to oczywiście termostat. Na pytanie czy główny czy przy egr odpowiedział, że przy egr chyba nie ma termostatu, że jest jakiś zawór czy coś takiego?‍♂️ No Ok, przynajmniej ten chce wymieniać termostat gdyż ostatni mechanik nie widział żadnego problemu. Jestem umówiony na czwartek na wymianę termostatu głównego, mam nadzieje, że to pomoże, jeżeli nie to będę zagłębiał się w temat, który dołączyłeś. Ja też tak już długo jeżdżę, ale u mnie chyba gorzej bo nawet nie dochodziło jak u Ciebie do 90, no ale trudno, lepiej późno niż wcale. Póki co nie mam żadnych objawów, że jakoś to zaszkodziło więc może nie jest tak źle. Dam znać po wymianie czy pomogło. 

Jestem po wymianie głównego termostatu i wszystko jest tak jak powinno. Płyn chłodniczy nagrzewa się do 90*C w około 10 minut i wskazówka zostaje tam przez całą podróż oraz po podróży na postoju. Wskazania oleju zależą od stylu jazdy, ale jest to ponad 90*C maksymalnie miałem 100*C. Po przejechaniu odcinka 30km wyłączam auto i jak jadę ponownie za godzinę temp cieczy po minucie może dwóch znów wskazuje 90*C. Myślałem, że może spalanie trochę spadnie, ale po przejechaniu 800 km w ciągu 10 dni tryb mieszany mam identyczne jak przed wymianą, średnie spalanie 6.7l/km. 
Mechanik chciał wymieniać dwa termostaty naraz (niby mu w Audi tak doradzali) ale się nie zgodziłem. Żalił się, że ciężki dostęp do głównego, za to ten przy egr niby dużo łatwiej. No cóż, musze szukać dalej „swojego” mechanika. Dzięki panowie jeszcze raz i szerokiej drogi wszystkim. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ile kilometrów wypala się DPF wA4 B8 gdy silnik, turbo, odma i cała reszta podzespołów jest w idealnym lub w nowym samochodzie?

Edytowane przez Berserker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.11.2023 o 07:38, Berserker napisał(a):

Co ile kilometrów wypala się DPF wA4 B8 gdy silnik, turbo, odma i cała reszta podzespołów jest w idealnym lub w nowym samochodzie?

Hej 

 

Niestety co 350 km 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.11.2023 o 07:38, Berserker napisał(a):

Co ile kilometrów wypala się DPF wA4 B8 gdy silnik, turbo, odma i cała reszta podzespołów jest w idealnym lub w nowym samochodzie?

Kupując auto 5 letnie z przebiegem autostradowym, dpf wypalał się co 700-800 km. Po 7 latach użytkowania auta głównie jeżdżąc do pracy po 10 km i mieście, wypalanie spadło do 170/200 km. Myślałem już o wywaleniu .... 

Teraz najlepsze, po zmianie pracy i trasy o 10 km dłuższej, czyli 20 km w jedną stronę, po 11 miesiącach jazdy dpf wypalił się już dwa razy, po 600 km. Silnik zawsze dogrzany ze wzgledu na założone weebasto . Na przełomie kilku lat,tak to się przedstawia u mnie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 11/1/2023 at 6:38 AM, Berserker said:

Co ile kilometrów wypala się DPF wA4 B8 gdy silnik, turbo, odma i cała reszta podzespołów jest w idealnym lub w nowym samochodzie?

Jak kupiłem b8 miało 4 lata, do pracy 50km w jedną stronę, wypalanie co około 600-700km, po jakimś czasie całkiem temat olałem i dziś auto ma lat 10 do pracy mam 30km w jedną stronę, nie wiem dokładnie co ile się wypala, ale strzelam, że coś około 300-400km. Nie jest to w żadnym stopniu wypalanie częste, żebym miał się niepokoić, tak uważam, nigdy żadna kontrolka nie wyskoczyła. Jeżdżę aż się zacznie jakiś cyrk i będę sie martwić. A u kolegi jak często się wypala?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, pytanie odnośnie przywrócenia oryginalnego softu sprzed afery

 

2.0 TDI 170km cega

Auto po zmianie softu w serwisie w Niemczech w 2017 roku. DPF wypala się przy ok 350km w mieście i w trasie, bez różnicy. Chciałbym zwiększyć interwał pomiędzy wypaleniem, żeby było te minimum 500km jak to u niektórym jest na ori sofcie. Moje przebiegi to 10km w jedną stronę do pracy. Silnik pracuje wzorowo, ma moc, żadnych problemów. I tu pytanie, czy jest sens zmiany softu, poprawianie jeśli wszystko działa ok? Wszystko po to, żeby DPF wypalał się później i z tego co czytam po wypowiedziach, że na nowym sofcie silnik dostaje mocno po tyłku, a na starym nie. Na starym sofcie faktycznie będzie większy interwał przy takim dystansie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...