Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF w Audi A4 B8 2.0TDI CR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak.

Przez ten adapter łączę sie aplikacją Car Scanner i też działa.

Opublikowano

To może w konfiguracji tej aplikacji skanującej jest problem. Ja w B8 mam taki motyw z bluetooth obd że jak włączona jest apka Torque na telefonie to VAG DPF nie chce się łączyć :) 

Opublikowano

Zamówiłem inny adapter BT może ten jest wadliwy…

Opublikowano (edytowane)

Sprawdziłem jak wygląda u mnie sytuacja z DPF - VCDS i logi.

 

Na rozgrzanym na postoju różnica ciśnień 11-14 hPa. Dużo. 3 bieg i 4000 obrotów 231 hPa. 
 

Lokalna firma mówi tak: dobierają się od spodu, rozbierają zawieszenie. Auto zostawiam im na 3 dni. 
 

46C049D2-5DBE-4B98-BF5E-CC13F48A04CA.jpeg

346F7C86-0612-4D83-82F3-DD2BCAEA2E3B.jpeg

Edytowane przez Mateusz8769
Opublikowano
30 minut temu, Mateusz8769 napisał(a):

Sprawdziłem jak wygląda u mnie sytuacja z DPF - VCDS i logi.

 

Na rozgrzanym na postoju różnica ciśnień 11-14 hPa. Dużo. 3 bieg i 4000 obrotów 231 hPa. 
 

Lokalna firma mówi tak: dobierają się od spodu, rozbierają zawieszenie. Auto zostawiam im na 3 dni. Cena usługi 1800 kompleksowo. 
 

46C049D2-5DBE-4B98-BF5E-CC13F48A04CA.jpeg

346F7C86-0612-4D83-82F3-DD2BCAEA2E3B.jpeg

 

Przy jakim przebiegu takie wartości?

Opublikowano
4 minuty temu, Rabbi napisał(a):

 

Przy jakim przebiegu takie wartości?

234k km 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

To jeszcze tragedii nie ma u Ciebie - u mnie jest gorzej. 
Zapełnienie popiołem 65gram (pojemność filtra 80gram w CNHA) ale bardzo wysoka roznica ciśnień, na wolnych 20hPa na bucie w podłogę nawet 460hPa, sprawdzane VCDS. 
Mam tez sondę lambda do wymiany, pewnie przyczyniła się również… Skąd taka duza roznica ciśnień ? 
Sondę zmienię w sobotę. 
 

Dzięki za rozeznanie w temacie 

Opublikowano
3 minuty temu, Użytkownik007 napisał(a):

To jeszcze tragedii nie ma u Ciebie - u mnie jest gorzej. 
Zapełnienie popiołem 65gram (pojemność filtra 80gram w CNHA) ale bardzo wysoka roznica ciśnień, na wolnych 20hPa na bucie w podłogę nawet 460hPa, sprawdzane VCDS. 
Mam tez sondę lambda do wymiany, pewnie przyczyniła się również… Skąd taka duza roznica ciśnień ? 
Sondę zmienię w sobotę. 
 

Dzięki za rozeznanie w temacie 


Nie ma sprawy ??

 

Ponoć przy mojej różnicy ciśnień zapełnienie jest już takie, że trzeba robić na cito inaczej paliwo w oleju i turbina się sypnie. Ktoś potwierdzi ? 

Opublikowano (edytowane)

Od dołu się dobierają mówisz, kurczę ciekawe czy wyjdzie, on jest spory…

Na fotach poniżej widać od dołu przy ściągniętej skrzyni tył chłodnicy spalin przykręconej do filtra a dpf jeszcze dalej :facepalm:

93E957A8-EAF4-4743-A9C2-32727EBF4FA1.png.4e466a497c182a21c452fca25235ade6.png39386C8D-8299-409D-9520-8C7662A23F30.png.0949f6d7e1c2b6e3932f0d467ce083cc.png

 

52E518C6-CB9C-458D-A063-2FB620BC9EB9.png

Edytowane przez Użytkownik007
Opublikowano

Robiłeś już sprzęgło i dwumase ? Bo dobrze by było za jednym razem wszystko zdjąć ?

Opublikowano

Robiłem tok temu, nie miałem pojęcia ze  oś z filtrem wyjdzie :kwasny:

Opublikowano

Przyczyna problemu z odczytem danych przez VAGDpf okazał się adapter BT, po wymianie działa a oto odczyty, na wolnych obrotach i przy 2500obr. 
Co sądzicie o tych różnicach ciśnień ? 
 

B89A5BAB-1DDA-4C8A-B8A5-529EEE638BE1.jpeg

F5834E8A-C181-4220-8660-1CC8A76F4631.jpeg

Opublikowano

Różnice ciśnień na pograniczu. Maksymalna wartość zapełnienia popiołem też już prawie osiągnięta. 

Opublikowano

Jestem po praniu DPF-a w firmie ktora jest sprawdzona i robi to dobrze. 
Wg mnie ciśnienia są nadal za wysokie, poniżej screeny na wolnych obrotach oraz na postoju przy 2500obr.


Czy winowajca może być czujnik ciśnienia? Nie wymieniałem go bo działa, firma czyszcząca zalecała wymianę.. 

Jesli trzeba wymienić to tylko ori z ASO czy może być coś zamiennego? 
 

 

343957F8-1A95-42AB-B38E-6637C3286BFD.jpeg

D228142D-93A2-4DC7-A291-C3BB90B236A2.jpeg

Opublikowano

Tylko ASO. Ciśnienia zdecydowanie za duże i o dziwo gorsze niż przed myciem.

 

Masz wydruk z czyszczenia? Powinny być wyniki z maszyny przed i po.

Opublikowano

Czujniki wszelakiego rodzaju tylko oryginalne z ASO. Ciśnienia sa definitywnie za duże.

Opublikowano
18 minut temu, sebaa napisał(a):

Tylko ASO. Ciśnienia zdecydowanie za duże i o dziwo gorsze niż przed myciem.

 

Masz wydruk z czyszczenia? Powinny być wyniki z maszyny przed i po.

Mam wydruki z czyszczenia.

Ciśnienie przed czyszczeniem 65mBar, po czyszczeniu 5mBar.

 

 

Opublikowano (edytowane)
22 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Czujniki wszelakiego rodzaju tylko oryginalne z ASO. Ciśnienia sa definitywnie za duże.

Dzięki za potwierdzenie. Dodam, że filtr był zapełniony w 80% a ciśnienia były podejrzanie wysokie, chyba ten czujnik zawyżał od jakiegoś czasu, tak mi się wydaje.

Orientujesz się ile on w ASO kosztuje?

Tam są 2 czujniki plecami do siebie, który trzeba wymienić?

 

 

Edytowane przez Użytkownik007
Opublikowano (edytowane)

Masz tylko 1 czujnik RC i jest on przy ścianie grodziowej. Dopiero z tego czujnika idzie wąż gumowy do dpfu, który jest osadzony na rurce dpfu.

 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano
49 minut temu, Użytkownik007 napisał(a):

Mam wydruki z czyszczenia.

Ciśnienie przed czyszczeniem 65mBar, po czyszczeniu 5mBar.

 

 

W takim razie albo wąż jest zapchany albo czujnik przekłamuję.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...