Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Problem z podłączeniem kostki pompki do spryskiwaczy lamp - nie działa


Sebastian1983

Rekomendowane odpowiedzi

mam taki maly problem, otoz fabrycznie nie mialem spryskiwaczy na lampy, ale jak sie okazalo, mam kostke do podlaczenia dodatkowej pompki ... niestety, podczas wlaczonych swiatel powinno to chyba dzialac?, a nie dziala nic ... nie idzie na te weze woda ... pompka wogole nie pompuje, myslalem ze bezpiecznika poprostu od tego niema, ale bezpiecznik jest jeden od wszystkich pompek. Tak wiec gdzie jest problem? brak sterowania gdzies czy co? skoro jest kostka to powinno to dzialac plug&play. W komputerze gdzies ? czy brak podlaczenia gdzies w kokpicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co mają światła do pompki? Oryginalnie, żeby załączyła się pompka spryskiwaczy lamp trzeba przytrzymać dłużej pryskanie na szybę (ok. 2 sek). Poza tym ciężko zrozumieć co napisałeś... Nie miałeś spryskiwaczy, ale masz kostkę i rozumiem, że podłączyłeś pod nią dodatkową pompkę na spryski? A może kostka była od poziomu płynu do spryskiwaczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączenie fabryczne jest takie ze po ok 3 sek po przytrzymaniu sprysku szyby przedniej wysuwają się spryskiwacze lamp :)

Demontujesz osłonę pod kierownicą na wprost mamy skrzynkę przekaźnikową a w niej przekaźnik o numerze 377 lub 389

Jeżeli masz numer 377 to niestety nie mogą ci się włączyć spryski bo on obsługuje tylko czasówkę wycieraczek szyb

wtedy postępujesz według schematu:

Wyciągasz go w podstawce tego przekaźnika brakuje 3 styków. Styki są numerowane od 1 do 18.

Musimy mieć odpowiednie styki do przekaźnika

dokładamy styk numer 9 - kabelek od tego styku prowadzimy do do styku gniazda bezpiecznika od świateł to jest nr 20

dokładamy styk numer 6 - kabelek od tego styku prowadzimy i łączmy ze stykiem "+" pompki wysokiego ciśnienia

dokładamy styk numer 15 - kabelek od tego styku prowadzimy do bezpiecznika ( dowolny w obudowie)

drugie wolne miejsce pod bezpiecznik także uzupełniamy stykiem i prowadzimy kabel do zacisku 30 (zasilanie) widocznego na spodzie skrzynki przekaźnikowej

drugi kabelek z pompki łączymy do masy (na pompce są oznaczone styki jako "+" i "-" - nie pomylić).

W miejsce po przekaźnika 377 zakładamy przekaźnik o numerze 389 lub zamiennik 603

wtedy ma to prawo działać

powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co mają światła do pompki? Oryginalnie, żeby załączyła się pompka spryskiwaczy lamp trzeba przytrzymać dłużej pryskanie na szybę (ok. 2 sek). Poza tym ciężko zrozumieć co napisałeś... Nie miałeś spryskiwaczy, ale masz kostkę i rozumiem, że podłączyłeś pod nią dodatkową pompkę na spryski? A może kostka była od poziomu płynu do spryskiwaczy?

chodzi o to ze nie mialem spryskiwaczy na lampy, ale znalazlem taka kostke jak do tej pompki od lamp. Tylko ze nie pryska, sam tego nie sprawdzalem, dostalem tylko informacje z warsztatu, ze nie podlaczyli mojej wiazki ktora dalem z kostka, bo niby byla taka sama.

Jesli chodzi o ta kostke od poziomu plynu... nie wiem, nie mam pelnego fisa, u mnie fabrycznie nie bylo czujnika poziomu, byla w tym miejscu zaslepka. Teraz po wymianie zbiornika na nowy z dwoma pompkami, mam taki czujnik, wiec sprawdze czy to dziala, bo moze faktycznie kostka nieuzywana wcesniej jest od poziomu.

Podłączenie fabryczne jest takie ze po ok 3 sek po przytrzymaniu sprysku szyby przedniej wysuwają się spryskiwacze lamp :)

Demontujesz osłonę pod kierownicą na wprost mamy skrzynkę przekaźnikową a w niej przekaźnik o numerze 377 lub 389

Jeżeli masz numer 377 to niestety nie mogą ci się włączyć spryski bo on obsługuje tylko czasówkę wycieraczek szyb

wtedy postępujesz według schematu:

Wyciągasz go w podstawce tego przekaźnika brakuje 3 styków. Styki są numerowane od 1 do 18.

Musimy mieć odpowiednie styki do przekaźnika

dokładamy styk numer 9 - kabelek od tego styku prowadzimy do do styku gniazda bezpiecznika od świateł to jest nr 20

dokładamy styk numer 6 - kabelek od tego styku prowadzimy i łączmy ze stykiem "+" pompki wysokiego ciśnienia

dokładamy styk numer 15 - kabelek od tego styku prowadzimy do bezpiecznika ( dowolny w obudowie)

drugie wolne miejsce pod bezpiecznik także uzupełniamy stykiem i prowadzimy kabel do zacisku 30 (zasilanie) widocznego na spodzie skrzynki przekaźnikowej

drugi kabelek z pompki łączymy do masy (na pompce są oznaczone styki jako "+" i "-" - nie pomylić).

W miejsce po przekaźnika 377 zakładamy przekaźnik o numerze 389 lub zamiennik 603

wtedy ma to prawo działać

powodzenia

wiec sprawdze te przekazniki jakie u mnie sa, martwi mnie tylko to z tym dokladaniem stykow.. bo w aso strasznie duzo cenia sobie za takie rzeczy...

generalnie jak tylko bede mogl, to dokladnie posprawdzam to o czym napisales, i tak tez chce zrobic. Byc moze instlacja jest, i wszystko zatrybi, tylko w warsztacie nie umieli aktywowac tej pompki.. zapalali swiatla, i pewnie nie czekali tych 2 / 3 sekund, tylko pstrykali. zobacze....[br]Dopisany: 16 Lipiec 2011, 23:59_________________________________________________jakbys zgadl ... mam 377 .... czy o to chodzi ??

imag0314g.th.jpg

to znaczy ze jak podlacze to wszystko tak jak mowisz, to ta kostka (identyczna wiązka jak ta od pompki) ktora jest wpieta w pompke od spryskow lamp zadziala ?

czy kostka od poziomu plynu tez ma identyczna wiazke ?

wogole co tam robi ta kostka wraz z wiązką skoro nigdy wczesniej nie bylo u mnie ani spryskiwaczy lamp ani czujnika poziomu plynu ....

a moze skoro jest kostka ... to wystarczy wymienic przekaznik ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...