Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Demontaż tylnego zderzaka oraz dolnego dyfuzora


wrclaguna

Rekomendowane odpowiedzi

DEMONTAZ TYLNEGO ZDERZAKA oraz DYFUZORA

 

http://www.oemepc.com/audi/part_single/catalog/au/markt/RDW/modell/A4/year/2015/drive_standart/736/hg_ug/807/subcategory/807055/part_id/703359/lang/o#sec_11

Co bedziemy potrzebowac :

- Srubokret
- Klucz torx 20
- Grzechotke oraz klucz dlugi nasadowy 10

Na poczatek otwieramy boczne schowki z jednej i drugiej strony auta. Mamy wtedy dostep do mocowan lamp oraz srub trzymajacych zderzak .

tyl13.jpg

tyl14.jpg

Z obydwoch stron w bagazniku odciagamy gumowe zaslepki . Tam znajduja nakretki 10mm , ktore odrecamy dluga nasadka .

tyl2.jpg

tylnyzderzak.png
tylnyzderzak1.png
lampa1.png


Po odreceniu dwoch srub mocujacych zderzak odkrecamy mocowanie tylnych bocznych lamp :) Bierzemy srubokret i delikatnie popuszczamy .

tyl12.jpg

tyl11.jpg

Jezeli nasz samochod wyposazony jest w System parctronic to musimy tez odlaczyc wiazke . W tym celu wypinamy kostke ze sterownika i odlaczamy.

tylnyzderzak4.png

tyl5s.jpg

Teraz musimy zdjac jeszcze boczne tylne lampy i odpiac wtyki z nich :wink4:

tyl3.jpg


Po wyciagnieciu lamp odkrecamy boczne 3 sruby torx 20 w obydwoch tylnych nadkolach oraz srub zabezpieczajacych mocowanie zderzaka .

tyl1l.jpg

tylnyzderzak2.png
tylnyzderzak3.png
zderzaktylny5.png


tyl4.jpg

tyl7.jpg


Po odkreceniu i wyciagnieciu z mocowan odbezpieczamy gume i wyciagamy wiazke parctronic z tylnego pasa auta .


tyl8.jpg


zderzaktyl.jpg

zderzaktylny1.jpg


W zasadzie mamy zdjety zderzak :decayed: Jeszcze pozostanie nam zdjecie tylnej dokladki ( dyfuzora ) jak ktos ma np. uszkodzony albo bedzie chcial zmienic :wink4:


a6310267.png
a6310241.png



zderzaktylny2.jpg


Oczywiscie wszystko skladamy w odwrotnej kolejnosci :naughty: Milej zabawy :gwizdanie:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie przy parktroniku są takie gumki/uszczelki. One są klejone ? czy tylko dociskane czujnikiem ? chce zmienić zderzak ni nie wiem czy mam zamawiać nowe bo te się zniszczą przy wyciąganiu (nie odkleją) czy to tylko są że tak powiem dociskane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie przy parktroniku są takie gumki/uszczelki. One są klejone ? czy tylko dociskane czujnikiem ? chce zmienić zderzak ni nie wiem czy mam zamawiać nowe bo te się zniszczą przy wyciąganiu (nie odkleją) czy to tylko są że tak powiem dociskane?

Te gumki są nakładane na czujnik i później tak jak piszesz czujnik je dociska do zderzaka więc jak te co kupiłeś są już czarne to nie musisz kupować nowych, ale jeśli kupiłeś zderzak np. szary to te gumki też będą szare ja zamawiałem do mnie czarne gumki coś koło 1,20zł/szt. ASO:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam przy swoim już czarne więc je tylko przełożę skoro mówisz że nie są klejone. Dzięki za info ;)

---------- Post dopisany 13-11-2013 at 21:52 ---------- Poprzedni post napisany 12-11-2013 at 22:24 ----------

Mam jeszcze jedno pytanie bo w tym tygodniu prawdopodobnie jutro będę brał się za wymianę zderzaka. Co z czujnikami od Side Assist ? jakieś wskazówki żebym czegoś nie doje*** ? można je rozłączyć czy wyciągnąć w całości ? trzeba to potem kalibrować ? będę wdzięczny za wskazówki w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg .ELSA to :

Kiedy należy kalibrować system?

Sytuacje, w których konieczna jest kalibracja asystenta kontroli toru jazdy:

W pamięci usterek sterownika asystenta zmiany toru jazdy lub sterownika 2 asystenta zmiany toru jazdy zapisana jest usterka lub nieprawidłowe Nastawy podstawowe / adaptacja-.

- Sterownik asystenta zmiany toru jazdy lub sterownik 2 asystenta zmiany toru jazdy , albo oba sterowniki zostały wymienione.

- Uszkodzenie tylnego zderzaka, np. stłuczka na parkingu.

- Tylny zderzak został wymontowany i ponownie zamontowany w samochodzie.

Ja demontowałem zderzak i nie kalibrowałem systemu :wink: zero błedow i wszystko smiga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nie będzie kluczyka w stacyjce, wszystkie urządzenia będą off też nic nie powinno się stać nawet jak rozłączysz wiązkę,

dla pewności możesz odłączyć klemę na czas montażu :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zderzak zamontowany wszystko działa poprawnie nic nie trzeba kalibrować :) dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam bym ściągną zderzak, o wiele łatwiej jest wtedy dyfuzer wypiąć z zaczepów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy istnieje możliwość zamontowania tylnego dyfuzora s-line z wersji po liftingu do zwykłego zderzaka przed liftem ? Czy może trzeba cały zderzak wymienić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest jakiś wygodny system aby wyciągnąć dyfuzor ze zderzaka (S-line) bo walczę już od godziny z tymi zapadkami i jak na razie to poległem:facepalm:

Chciałbym wyciągnąć bez połamania czegokolwiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczynaj od prawej lub lewej strony wtedy pójdzie najłatwiej jak wyciągniesz już 2-3 zatrzaski po prostu resztę podważaj lekko np płaskim śrubokrętem i pociąg mocno do siebie wyjdzie na pewno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki:decayed:

Już wyjąłem ale dawno już się tak nie okląłem:wink: opatentowałem że dźwigienki do tapicerki się przydają:wink:

Między zderzakiem a dyfuzorem pomimo mycia karcherem siedziało sporo syfu i ciężko było wyciągnąć. Dużo cierpliwości trochę mi tego brak:grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio u siebie dokładkę s-line tylną malowałem...

Wolałem kiedyś ściągnąć zderzak, bo przy zwykłym nie mogłem za ch..a wyciągnąć hokeja.

A, dokładka s-line jest mocniejsza, sztywniejsza i ma luźniejsze zaczepy więc wychodzi ze zderzaka po mniejszej męczarni i bez ściągania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy dyfuzor s-line pasuje pasuje do zwykłego zderzaka chodzi o wersję przedliftową?

Nie pasuje trzeba wymieniać zderzak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zderzaktylny1.jpg

W zasadzie mamy zdjety zderzak :decayed: Jeszcze pozostanie nam zdjecie tylnej dokladki ( dyfuzora ) jak ktos ma np. uszkodzony albo bedzie chcial zmienic :wink4:

A wiedzą Pany jak zdemontować tylną belkę? Będę u siebie wymieniał na belkę z hakiem.

ROZWIĄZANE - są cztery śruby pod bocznymi listwami bagażnika

Edytowane przez lorekA4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie a może orientujecie się czy Jest możliwość zamiany dolnego dyfuzora od audi a4 b8 lift sline na s4 z wylotem na 4 dzidy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...