Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHL] I znowu przepływomierz - mechanicy rozkładają ręce


mcemsi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

1.6 AHL

Od dluższego już czasu bujam się z falującymi obrotami po przyhamowaniu albo zrzuceniu na luz przy niewielkiej prędkości. Bardzo często wtedy auto gaśnie.

Pierwszy objaw dla wszystkich - przepływomierz.

Tak wiec wymiana - na używany ale sprawny oryginal Hitachi. Zaraz po założeniu , przegazowaniu kilka razy - obroty idealnie i brak błędu na VAGu.

Wystarczy że pojadę z kilkaset metrów ,wyraźnie czuć że auto zaczyna falować i VAG wywala takie coś:

VAG.jpg

Zakładaliśmy też inne przepływomierze, które z góry wiadomo było że są uszkodzone - od razu po jednym przegazowaniu przepustnicą - ten sam błąd.

Ten co jest teraz - działa bez problemu dopóki auto po jakimś czasie nie zacznie świrować. Po każdym skasowaniu błędu - obroty chodzą idealnie.

Mechanik podejrzewa jakąś wiązke przewodów , w trakcie jazdy być może coś się porusza , zwiera albo rozłącza i wtedy przeplywomierz głupieje.

Macie jakiś pomysł na to zjawisko ?

Tak na marginesie - ten błąd dziwnie brzmi Open/Short circuit to ground czyli jak rozumiem Przerwa/Zwarcie do masy - bez sensu - to przecież dwie przeciwstawne sytuacje ! Tak więc ZWARCIE czy PRZERWA ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uzywany ale sprawny :gwizdanie: . odłącz przepływke i zobacz czy bedzie różnica. te elementy sie zuzywają tak samo jak inne. jak po odłaczeniu bedzie ok kup nową przepływke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zegarmistrz:

kabel prowadzacy do przeplywki ?

***************

kred:

W momencie gdy chodzi dobrze z przeplywka , po odpieciu przez chwile wahaja sie obroty i tez chodzi rowno. W awaryjnym to jednak straszny muł (1.6 juz tak ma) i żre sporo.

Co do zakupu nowej (zamiennik oczywiscie), wszyscy w około to odradzają mowiąc , że pochodzi tydzien i stoparedziesiąt zl do wyrzucenia , prawda to?

Oryginał nowy ma absolutnie nieprzyzwoitą cenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czasie mojego uzytkowania od 2006 roku , nie.

Z ciekawosci - a dlaczego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszyscy w około to odradzają mowiąc , że pochodzi tydzien i stoparedziesiąt zl do wyrzucenia , prawda to?

nie do końca-jednym pada inni jeżdżą po parę lat i jest dobrze-tu nie chodzi o to,że pochodzi tydzień,czy dwa-na oryginalną część masz gwarancję producenta,jeśli masz rachunek z ASO-uszkodzona część podlega reklamacji,co do samego incydentu z kablem-dowiedz się ile kosztuje wiązka i szukaj gdzieś z jakiegoś anglika-na pewno będzie taniej,podepniesz i sprawdzaj dopiero przepływki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vag do reki i na lotnisko :> zób logi przepływki i bedziesz wszystko wiedzial czy nie działa. narazie wiecej w tym gdybania niż dobrych pomysłów. wiązke raczej bym darowal sobie chyba ze masz w garazu szczury :polew:

bład dotyczy braku przejscia przez urządzenie. piszesz ze niewiele sie zmienia po odpieciu przepływki a powinno :mysli: przejrzyj z ciekawosci cała wiazke czy nie ma peknięc zrób test na przejscie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a na zimnym silniku też ci faluje ?? ja miałem podobnie w tym silniku tylko, że u mnie oprócz falowania to jeszcze przerywał (szarpał) podczas jazdy (na ciepłym silniku). I okazało się, że to czujnik obrotów wału korbowego. Po wymianie wszystko ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwole sobie odświerzyc temat.

Problemy sa nadal (pomimo załozenia nowego oryginalnego przeplywomierza Hitachi) i co sie dalo zauwazyc to taka przypadlosc:

Kasujemy blad , odpalam auto - wydaje sie idealnie, wszystko równo , gazuje po kilkanascie razy , bledu przeplywki brak . Wystarczy jednak WYłączyc - OFF klimatyzacje (zaznaczam nie WŁączyć -ON) i natychmniast wyskakuje błąd przepływomierza taki jak jest w pierwszym poscie.

Co do klimy - czy to nie dziwne ze podczas WŁączania jest tylko cykniecie a gdy WYŁączam klime silnik sie przydusza prawie do zera ? To samo gdy wciskam tryb ECON . Nie powinno byc odwrotnie ?

Błedow z klimy brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja miałem dokładnie to samo ale w B6. Okazało się ze była nieszczelność w kolektorze ssącym i zasysał lewe powietrze. Teraz po wymianie kolektora jest tak jak powinno być i błąd przepływki już nie wyskakuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...