Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż tempomatu 2008-2012


wrclaguna

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 11.05.2020 o 14:28, grzesp87 napisał:

wrclaguna mam takie pytanko czy te manetki beda pasowaly do mojej tasmy w avancie? Dziwne maja oznaczenie, lecz wygladaja identyko jak moje w polifcie, 

4G8 953 502 AB

A moja tasma 

8K0 953 568 Q

Tasma z rozpiski wnioskuje ze ogarnia tempomat, wiec ja bym pozostawil, czecz czy bedzie ona grala z tymi przelacznikami? Na aukcji widnieje wpis ze z a4 b8 polift. Aczkolwiek nie mam pewnosci czy to z avanta czy sedana... bo jeszcze kwestia tej  tylnej wycieraczki

 

Daj znać co i jak, mam tą samą taśmę :thumbup1:

 

W dniu 11.05.2020 o 16:53, wrclaguna napisał:

Sprawdz czy sterownik 16  przyjmie ci kodowanie

Wg rozpiski Tak  ale sa podawane rzeczy z przed 8 lat

Masz na myśli, żeby zakodować jeszcze bez manetek z tempomatem i sprawdzić czy przejdzie? Zielony jestem w tym :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.05.2020 o 17:12, phiel napisał:

Daj znać co i jak, mam tą samą taśmę :thumbup1:

 

napewno obsluguje, sam u siebie jeszcze nie montowalem bo ciezko jest dorwac z polifta avanta bez acc, a z przedlifta nie chce zakladac.. widzialem na sprzedaz wlasnie manetki z ta wlasnie tasma wiec napewno pojdzie :)tylko ze ja chce tasme swoja zostawic

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, wczoraj wymieniłem u siebie przełącznik zespolony razem z taśmą. Taśma z końcówką F więc obsługuje tempomat.

Zrobiłem adaptacje czujnika g85.

Następnie zakodowałem (vcds) tempomat według instrukcji wrclaguna ma sterowniku 16 oraz 01. I właśnie z kodowaniem w 01 mam dziwny problem tzn podczas kodowania wszystko jest ok. Coding accepted ale pomimo tego tempomat nie działa a w dodatku jak wchodzę kolejny raz w engine 01 to cruise control jest odznaczone tak jakby po odpaleniu silnika auto zgubiło to kodowanie. Czy spotkał ktoś się z takim problemem?

Dodam jeszcze że na desce podświetla mi się teraz EPC oraz mam też błąd 01426. 

22D3E88D-5052-448F-802A-07E4E053BFC6.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W STEROWNIKU 16  masz u siebie MF ? Jak nie to trzeba zakodowac

w silniku 01 daj foto  kodowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam kierownicy multifunkcyjnej. Załączam screen z tego jak mam obecnie zakodowany sterownik 16 oraz z próby zakodowania tempomatu w 01 engine. 
Dodatkowo załączam screen z błędem 4332. Może to jakoś pomoże

A33ECC34-C6C5-495F-BFD4-3F21EEFE275A.jpeg

A6015888-0A39-4A28-ABB6-1E00C5D5BA49.jpeg

25790622-D3DA-4471-8374-503457980BA7.jpeg

A5307D74-0DBF-4815-B2C3-F11671B7A017.jpeg

 

Teraz widzę że żadne długie kodowanie u mnie nie działa. Dziwne bo używałem już swojego interfejsu do chociażby aktywacji wizualizacji parkowania a teraz nawet tego nie mogę zrobić. Chyba interfejs do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

STEROWNIK 16 kolumna kierownicza   BYTE 2 Bit 4 zmiana z 1 na 0

Sterownik SILNIKA 01                              BYTE 6 bit 0 zmiana z 0 na 1

Albo mas słaby kabel VCDS :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem tego kodowania. Niestety chyba mam coś z kablem. Pomimo informacji coding accepted kodowanie jakby nie zapisuje się. Za każdym razem jak wchodzę w sterownik 16 czy 01 kodowanie wygląda „po staremu”. 

 

Wszystko już działa. Kodowanie zadziałało na starszym VCDS 17.1.3

Dzięki wrclaguna za super poradnik! Naprawdę niedużym kosztem można sobie łatwo dołożyć tempomat.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zakodowane według instrukcji lecz na desce pojawia się cały czas kierownica z wykrzyknikiem i blad jak poniżej. Tempomat działa prawidłowo czujnik skrętu po skalibrowaniu jest na Ok nie mam pojęcia co z tym zrobić chyba że taśma uwal9na bo była zmieniana na taka sama

20200724_203517.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 UKŁAD KIEROWNICZY trzeba połozenie krancowe zrobic

Kierownica w lewo na maxa ......  poczekac az zapiszczy w liczniku a pozniej w prawo strone  tak samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.07.2020 o 18:28, wrclaguna napisał:

44 UKŁAD KIEROWNICZY trzeba połozenie krancowe zrobic

Kierownica w lewo na maxa ......  poczekac az zapiszczy w liczniku a pozniej w prawo strone  tak samo

Grzegorz, kupiłem zestaw manetek, włożyłem, zakodowałem i tempomacik działa, ale jednak mam problem. Manetka, którą kupiłem, kiedy odpycham od siebie dźwignię kierunkowskazów, żeby włączyć długie na stałe nie zostaje w swoim położeniu, wraca na centralne, natomiast moja stara manetka zostawała. Przez to nie mogę włączyć długich świateł na stałe. Czy wiesz może czy da się to przekodować? Bo pewnie ta nowa manetka miałaby działać coś na zasadzie przekażnika - pierwsze odepchnięcie włącza, drugie wyłącza długie, natomiast u mnie fabrycznie było mechaniczne pozostawanie dźwigni.

Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

zastanawiam się nad zmianą manetek na takie z przełącznikiem do FIS'a i tempomatem. W związku z tym szukam porady.
Jeżeli mam u siebie przełącznik o numerach 8K0953502BF wraz z taśmą o numerach 8K0953568G, to czy podejdą mi manetki z taśmą od polifta o numerach: taśma- 8K0953568Q, manetki-4G8953502AD ?

Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi !

Edytowane przez MuRaT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, wrclaguna napisał:

8K0953568G,  to masz ORI numery ?  masz ACC albo inny system ?

Sprawdzałem po VIN, ale coś widocznie źle pokazało, bo rozpiąłem dzisiaj obudowę i taśma jest z literką na końcu.


Numery przełącznika: 8K0 953 502 BF

Numer taśmy: 8K0 953 568 D

Odpowiadając na pytanie odnośnie ACC i innych systemów, to nie mam żadnego z wymienionych. Nie mam również multifunkcyjnej kierownicy, FIS'a, tempomatu, kompletnie nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ta taśma z numerami: 8K0953568Q nie ma szans, że podejdzie ? :smutas:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie mam ten sam problem posiadam taśmę o nr .8K0 953 568 D

Mam pytanie jakie nr taśm będą pasowały żeby chodziła multi i tempomat ,bo nie chce kupić złej i oddawać .

Z góry dziękuję  za odpowiedzi .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wrclaguna napisał:

- 8K0 953 568 F : FIS , obsługuje Tempomat , obsługuje Multifunkcje

OK ale czy nie będzie potem jakiegoś konfliktu przy kodowaniu czy to nie ma znaczenia ?

Sorki za niewiedze ale nie jestem elektromechanikiem  ?

Z góry dzięki za cierpliwość .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby jaki bedzie konflikt ?

Uzupelnij sobie profil albo podaj rok auta

Strzelam ze jest 2008

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, wrclaguna napisał:

Niby jaki bedzie konflikt ?

Uzupelnij sobie profil albo podaj rok auta

Strzelam ze jest 2008

Dokładnie Audi A4 B8 AVANT 2008 r   143 km

Dzięki serdeczne teraz wiem już czego szukać .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...