Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż tempomatu 2008-2012


wrclaguna

Rekomendowane odpowiedzi

22 godziny temu, wrclaguna napisał:

Tak  pasuja

Oki, czyli koniec końców, dokupuje ten pająk 4G8953502AD , obudowę z otworem pod manetkę tempomatu , montuje, koduje i trybi tak ?

 

Obudowa z otworem pod tempomat może mieć taki numer 8K0953516 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za wyczerpująca odpowiedz i pomoc. 
 

Ale póki co robota musi stanąć ponieważ tej obudowy o tym symbolu nie ma na Allegro ani olx , na Allegro jest ale bezowa a ja czarna potrzebuje - może ktoś ma ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam duży problem.

Zamówiłem manetki zanim sprawdziłem jakiego producenta są obecnie w aucie i wrzuciłem do poliftowego S5 taśmę 8R0 od producenta Valeo, zamiast 8K0 od Kostal.

Jak zobaczyłem w VCDS błąd, że sterownik jest niewłaściwy to zamontowałem znowu fabryczną taśmę i manetki. Jednak teraz nie jestem w stanie usunąć błędów. Świeci się ESP oraz oraz kontrolka układu kierowniczego na pomarańczowo.

W sterowniku 1B od dynamicznego układu kierowniczego jest błąd braku nastaw podstawowych, ale nie mogę ich wykonać VCDS'em, bo nie znam kodu dostępu, ani grupy, w której się adaptuje.

W sterowniku 16 nie ma błędów, a sam czujnik kąta skrętu bez problemu za każdym razem się adaptuje 

W sterowniku 44 jest błąd braku ustawień krańcowych kierownicy oraz "czujnik kąta skrętu- synchronizacja nie powiodła się"

Krańcówek nie da się zaadaptować, układ nie reaguje na kręcenie kierownicą do końca i zatrzymanie w tej pozycji.

Sama taśma była montowana w każdym z przypadków na wyprostowanych kołach i nie ma mowy o przekręceniu.

 

IMG_20220423_153736.jpg

IMG_20220423_153750.jpg

Edytowane przez bodas
Dodanie zdjęć
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za każdym razem kiedy inicjowałem procedurę w polu nr 4 nie pojawiała się żadna wartość pomimo, że postępowałem krok po kroku jak w opisie. W końcu spróbowałem wykodować z gatewaya moduł 1B, wyciągnąć bezpiecznik i dopiero wtedy ustawić krańcówki. Po raz kolejny porażka, ale po włożeniu bezpiecznika z powrotem do skrzynki moduł 1B zaadaptował się samoczynnie i krańcówki były już tylko formalnością. W międzyczasie próbowaliśmy zainicjować procedurę w Odisem-E i też nie dawało to efektu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, chciałem założyć tempomat do swojego audi a4 B8. Kupiłem obudowę i przełącznik zespolony z tempomatem. Znalazłem temat tutaj na forum i według tego kupiłem przełącznik o numerze 8K0 953 502 BK (mam avanta). Posiadam taśmę o numerze 8R0 953 568K i według opisu obsługuje tempomat. Przy nowym przełączniku są dwie białe kostki i nie ma gdzie ich wpiąć. Jedna szersza od tempomatu i kierunkowskazów druga mniejsza od wycieraczkę. Jaki błąd popełniłem?Wychodzi na to że mam taśmę Valeo i chyba dla tego to nie pasuje, gdy kupię przełącznik o numerze 8R0953502K. Będzie ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przelacznik zespolony kierownicy AVANT

- 8K0 953 502 BG    2008.03 do 2012.04   * licznik monochrom
- 8K0 953 502 BK    2008.03 do 2012.94   * licznik kolor

Mam taką sytuację, że posiadam manetki bez tempomatu, z monochromatycznym wyświetlaczem na liczniku, ale moja prawa manetka ma przełączniki na prawej krawędzi do sterowania funkcjami (przęłączam tam np. spalanie średnie na trasie, całkowite, chwilowe etc.).

Według pierwszego posta powinienem założyć `8K0 953 502 BG`, natomiast jestem niemal pewien że powinienem `8K0 953 502 BK`, gdyż BG nie posiadają wspomnianych wcześniej przycisków.

Samochód jest z 2011, przedlift. Taśma `8R0 953 568 K` Valeo, na kierownicy posiadam multifunkcje. Akurat się zerwała i kminię.

Zamówiłem `8K0 953 502 BK` i taśmę `8R0 953 568 K`. Dam znać czy zadziała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam 

Aktualnie posiadam przełącznik zespolony o numerze 8K0953502A z licznikiem monochrom czy jeśli założę przełączniki o numerze 8K0953502BD to będzie działać ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Albo słabo czytam albo nie widziałem :)

Podpowie ktoś które komponenty sprawdzić żeby zobaczyć czy da się w moim samochodzie założyć tempomat?

Mam B8 Allroad 2013r czyli już polift.

Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, od dłuższego czasu mam problem z tempomatem. Kupiłem manetke z taśma z końcówką G. Mam golasa z czerwonym fisem. Po założeniu wszystko działało sprawnie manetka reagowała prawidłowo na każde naciśnięcie. Problemy zaczęły się po wywaleniu ekologii. Manetka reaguje wyłącznie na naciśnięcie w dół, wtedy się włącza. Czasami wgl nie działa. Elektromechanik który wgrywał mi mapę wykluczył możliwość, że to przez to coś się zaczęło dziać z tempo. Próbowałem zakodować przełącznik jeszcze raz w vcds, nie pomaga to po zakodowaniu w module 16 zaczyna migać ikonka świec żarowych. Działa cały czas tak jak nie powinien. Oczywiście są błędy w sterownikach. 

Adres 16: Koło kierownicy (J527)       Plik etykiet:. 8K0-953-568.clb
   Oznaczenie elementu SW: 8K0 953 568 G    HW: 8K0 953 568 G
   Komponent: Lenks.Modul   H10 0012  
   Weryfikacja: --------    Numer seryjny: 90304HDI0007M
   Kodowanie: 000017
   Kod serwisu: WSC 12345 123 123455
   VCID: 3E738BFFA977BC7BF1-806A

2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
01426 - Jednostka obsługi w kole kierownicy (E221)
            004 - Brak sygnału / brak komunikacji
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 01100100
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 133
                    Przebieg: 321504 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2023.02.02
                    Czas: 20:49:08

01044 - Sterownik zakodowany nieprawidłowo
            000 - - - Sporadyczny
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00100000
                    Priorytet błędu: 3
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 173
                    Przebieg: 321504 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2023.02.02
                    Czas: 22:01:04


Przebieg: 321500km   Numer naprawy: 2


--------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------
Adres 01: Silnik (J623-CAGA)     
   Oznaczenie elementu SW: 03L 906 022 MJ    HW: 03L 906 022 B
   Komponent: R4 2,0L EDC   H01 4378  
   Weryfikacja: 11H01---    
   Kodowanie: 0104002C18072118
   Kod serwisu: WSC 65535 000 00000
   Zbiór danych ASAM: EV_ECM20TDI03L906022MJ A01006
   ROD: EV_ECM20TDI03L906022.rod
   VCID: 79F958E3F8D95B4384-802C

2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
4332 - Sprawdzić kodowanie sterowników w obrębie magistrali danych układu napędowego
          P1647 00 [167] - -
        MIL zapalona - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 1
                    Przebieg: 321504 km
                    Data: 2023.02.02
                    

                    ACCI a Des: 0.000 m/s˛
                    Przyśpieszenie: 0.000 m/s˛
                    ACCI st State-Bits 0-7: 0
                    Układ utrzymywania prędkości (GRA): status-Bits 0-7: 6
                    ACCI st Brk Err mp-Bits 0-7: 0

4481 - Przełącznik ukł.utrzymywania zadanej prędkości jazdy (E45)
          P0568 00 [039] - niezrozumiały sygnał
          Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 2
                    Przebieg: 321504 km
                    Data: 2023.02.0

                    Tempomat (GRA): wymagana prędkość: 0.00 km/h
                    Cr Ctl st Sh Off Irv Lst-Bits 0-7: 0
                    Cr Ctl st Sh Off Rv Lst-Bits 0-7: 255
                    Tempomat (GRA): położenie przełącznika-Bits 0-7: 193

Kody gotowości: 0 0 0 0 0

 

 

PS te błędy po wykasowaniu i ponownym zakodowaniu tempo się ciągle ponawiają. 

 

20230202_205325.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, wrclaguna napisał(a):

to gotowca wgrywał ?  tu bym szukał winy

Kodowanie masz oki

Zapewne tak, ja się na tym nie znam, zrobił to zrobił. Przestało działać, dzwonię on mówi że nie możliwe że od wykodowania. 

Mój kolega ma to samo po czipie. 

Btw to powinien po prostu moja fabryczna mapę przerobić pod eko off nie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a da radę przerobić wersję bez wycieraczki z tyłu (BD) na wersję z wycieraczką (BK) poprzez przełożenie prawego patyka ze starego zestawu wskaźników? Zagra taka opcja czy nie bardzo? BD jest dużo tańszy i łatwo dostępny w porównaniu do BK.

 

8K0.953.502BD - 7Y0,7Y1+8T1+9Q2,9Q4,9Q7,9Q8

8K0.953.502BK - 7Y0,7Y1+8T1+9Q2,9Q4,9Q7,9Q8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.09.2022 o 08:41, dudzio1222 napisał(a):

Przelacznik zespolony kierownicy AVANT

- 8K0 953 502 BG    2008.03 do 2012.04   * licznik monochrom
- 8K0 953 502 BK    2008.03 do 2012.94   * licznik kolor

Mam taką sytuację, że posiadam manetki bez tempomatu, z monochromatycznym wyświetlaczem na liczniku, ale moja prawa manetka ma przełączniki na prawej krawędzi do sterowania funkcjami (przęłączam tam np. spalanie średnie na trasie, całkowite, chwilowe etc.).

Według pierwszego posta powinienem założyć `8K0 953 502 BG`, natomiast jestem niemal pewien że powinienem `8K0 953 502 BK`, gdyż BG nie posiadają wspomnianych wcześniej przycisków.

Samochód jest z 2011, przedlift. Taśma `8R0 953 568 K` Valeo, na kierownicy posiadam multifunkcje. Akurat się zerwała i kminię.

Zamówiłem `8K0 953 502 BK` i taśmę `8R0 953 568 K`. Dam znać czy zadziała.

I jak, działa? Bo mam dokładnie taka sama sytuacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może ktoś z kolegów , zajmuje się takimi przeróbkami ? Czytając dochodzę do wniosku, że to poza moimi umiejętnościami )) także może ktoś w ramach usługi się podejmie ? Moje auto to a4 b8 wersja „golas” bez kierownicy wielofunkcyjnej 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kupiłem z kocowka BK avant z kolorowym fisem po walce cały czas sprezynka na desce błąd w sterowniku i po ruszeniu błąd komunikacji can  z modułem kierownicy widocznie kupiłem uszkodzony bo po włożeniu starego wszystko zgaslo . Czy jest różnica w oznaczeniu na module kierownicy czy jest HW 12 czy HW16 bo widziałem o tym samym numerze OE z różnymi numerami HW. 

Edytowane przez wojtek26
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam zakłądałem u siebie tempomat , sterownik mam 8k0953568D czyli nie obsługuje tempomatu .

Kupiłem przełącznik zespolony 8k0953502BK z tasmą 8K0953568F , założyłem zakodowałem było ok.

Zrobiłem jazde próbną wszystko działało jakies 15 min , wywaliło błąd esp , podpinam vaga i tam błąd 00778 czujnik kąta skrętu kierownicy G85 -  014 Wadliwy .

Wiadomo ze przełącznik zespolony składa sie z trzech elementów : Manetki - sterownik - taśma

czy w moim przypadku moze byc winna tasma czy sterownik ?

 

w autotescie błędy :

01-Silnik - Stan: nie moze byćosiągnięty 1100

04-kąt skrętu kierownicy - stan nie moze być osiągnięty 1100

15- airbag - nie moze byc osiągniety 1100

16- koło kierownicy - stan - usterka 0010

 

kręcąc kierownicą np w lewo ,wartosci zwiększają sie do 160 i wskakują na - 1 az do -160 ( czyli kręcąc np w lewo to jeden obót kierownicy dochodzi do 160 , a kolejny obrót przeskakuje na minus aż do -160 )

 

czy moge przełozyc samą tasme ze starego przełącznika która ma oznaczenie 8k0953568D  do sterownika w której była tasma z oznaczeniem 8k0953568F ? czy te tasmy są wszystkie takie same a tylko sterowniki sie róznią ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, mam oryginalnie taśmę 8k0953568q i z uwagi na to że była uszkodzona została wymieniona na 8k0953568m. Czy w związku z tym może być problem z zakodowaniwm kąta skretu i ustawień skrajnych? Mam cały czas pomarańczowy komunikat z kierownicą i wykrzyknikiem. Do tego nie działa mi tylna wycieraczka, wcześniej działała. Mam samochód z tempomatem a ta taśma z końcówka M obsługuje aktywny i czy tu może być problem? W międzyczasie miałem jeszcze regenerowana elektroniczną maglownicy i nie mogę przyjść kalibracji czujnika kąta skrętu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...