Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nastawienia zawieszenia A4 B6 2001-2004 sedan avant


wrclaguna

Rekomendowane odpowiedzi

NASTAWIENIA ZAWIESZENIA A4/S4 2001-2004 sedan avant

Podczas każdego pomiaru geometrii należy dokonać pomiaru przedniej i tylnej osi.
W przeciwnym razie poprawne zachowanie się samochodu podczas jazdy nie jest już zagwarantowane!



tabliczka.png




Warunki sprawdzania:

Typ podwozia zamontowany w samochodzie jest udokumentowany na tabliczce z danymi samochodu poprzez odpowiedni numer PR.

Przykładowa wlepa z danymi samochodu posiada standardową wersję zawieszenia 1BA ( zaznaczona strzalka ) .
– W poz. A znajduje się numer PR przedniej osi
– W poz. B znajduje się numer PR tylnej osi

Na podstawie numerów PR można odszukać odpowiednie warianty doboru amortyzatorów.

Tabliczka z danymi samochodu znajduje się z tyłu we wnęce koła zapasowego i w książce przeglądów serwisowych.

1BA = standardowy układ jezdny
1BB = układ jezdny przystosowany do złych nawierzchni na rynek chiński
1BE = sportowy układ jezdny (obniżony o 20 mm w stosunku do 1BA)
1BD = sportowy układ jezdny S4
1BR = komfortowy układ jezdny przystosowany do złych nawierzchni ( podniesiony o 13 mm w stosunku do 1BA)
1BV = sportowy układ jezdny (quattro GmbH)
2MC = standardowy układ jezdny (quattro GmbH RS 4)
2ME = sportowy układ jezdny (quattro GmbH RS 4)

* Zamontować zgodnie z przepisami i ustawić miernik; przestrzegać instrukcji obsługi producenta przyrządu.
* Różnica w głębokości bieżnika na jednej osi może wynosić maks. 2 mm.
* Przepisowe ciśnienie w oponach
* Zwrócić przy tym uwagę, aby podczas pomiaru ani wózek podnośnika, ani żadna z płyt obrotowych nie znajdowały się w położeniu krańcowym.
* Samochód nieobciążony
- Samochód nieobciążony to: waga samochodu gotowego do jazdy (całkowicie wypełniony zbiornik paliwa oraz zbiornik płynu układu mycia szyb i reflektorów, koło zapasowe, komplet narzędzi, podnośnik) bez kierowcy.

Koło zapasowe, komplet narzędzi i podnośnik muszą się znajdować w położeniu przewidzianym przez producenta.

* Samochód ustawiony swobodnie, wielokrotnie ugięty na zawieszeniu i ustabilizowany
* Sprawdzić zawieszenia kół, układ kierowniczy i drążki kierownicze pod kątem niedopuszczalnego luzu i uszkodzeń, w razie potrzeby naprawić.
* Przeprowadzanie kompensacji bicia obręczy kół: na skutek dopuszczalnego bicia osiowego obręczy może zostać przekroczona tolerancja dodatniej zbieżności kół. Nie można prawidłowo ustawić krzywej zbieżności bez kompensacji bicia obręczy.


68900903.png

b61o.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny temat :) niby taka pierdoła a jednak i tu są konkretne zalecenia co do kątów i innych :wink4:

W srode bede miał ustawianą zbierzność po regeneracji magla... i tu pojawia sie pytanie :gwizdanie: fabrycznie miałem zawieszenie 1BA, obecnie siedzą amortyzatory od 1BD sprężyny s-line (1BE/1BV) i stablilizatory przod i tył od RS4 :) Ktore nastawy będą dla mojego auta optymalne ?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrclaguna, gdzie w Rzeszowie można podjechać na geometrię, polecasz jakiś warsztat, zakład ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrclaguna, gdzie w Rzeszowie można podjechać na geometrię, polecasz jakiś warsztat, zakład ??

Nie wiem gdzie masz blizej :wink4: ale na Armii Krajowej ( obok salonu OPLA) albo na Handlowej ( MULTI Moto ) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki :good:, na Armii Krajowej mam dwa no może trzy rzuty beretem, więc podjadę tam w wolnej chwili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

Nie chciałem zakładać nowego wątku bo mogę posłużyć jako przykład i coś wnieść do tego a temat dobry...

Wczoraj byłem na zrobieniu geometrii 3D, problem tkwił w lekko skręconej kierownicy przy jeździe na wprost.

Pan mechanik i jego szef stwierdzili, że nie ustawia się tyłu w tym Audi.

Poza tym nie podoba mi się lewy przód, jest poza tolerancją. Pan mechanik twierdził, że wszystko jest ok i wyniki sumaryczne są OK więc jest OK. Pytanie czy faktycznie tak jest, czy nie dało się nic więcej z tego wyciągnąć? czy se nie chciało?

Pan mechanik powiedział, że tył w Audi ustawia się tylko w autach z napędem na 4 koła. Czy to prawda? Ja mam na przód.

Jak wyglądają te wyniki?

Teoretycznie problem minął i kierownica jest prosto ale czerwone cyferki lekko wkurzają.

Proszę o ocenę i komentarze osób które się na tym znają :)

Pzdr

geometria.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :hi:

---------- Post dopisany 08-07-2012 at 18:17 ---------- Poprzedni post napisany 07-07-2012 at 14:13 ----------

Zmieniłem same sprężyny bez amorów na 1BE/BV muszę ustawić zbieżność z tabelki dla 1BE/BV zgadza się ?

Chodzi o przód, bo tył widzę ma te same ustawienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś się jeszcze orientuje które wartości są regulowane żeby jadąc na geometrię nie dać sobie wcisnąć kitu że czegoś się nie da ustawić. Gdzieś już pytałem o ustawienie nagatywu i mi powiedzieli że to jest nieregulowane a wyraźnie widzę że mam za duży negat z tyłu (ścina mi wewnętrzną część opon) i za mały z przodu (na odwrót)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po wyjezdzie w trase 4 tys km zjadlo boki opon z tylu do zera zewnetrzna czesc opon musialem przekladzac opony zeby wrocic do domu. I jak to w koncu jest tym ustawianiem geometri z tylu ,bo jakas przyczyna zjadania opon musi byc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, to bardzo szybko Ci się starły, chyba że już od dawna były zużyte tylko nie zauważyłeś, a teraz się wykończyły do zera. Ja domniemam że mam źle ustawiony kąt pochylenia koła (z tyłu widać że jest spory negatyw), narazie tego jeszcze nie robiłem ale już się przyjrzałem na zawias i na pewno u mnie reguluje się kąt pochylenia koła i zbieżność z tyłu i oczywiście zbieżność z przodu (zawias 1BV i quattro). Domyślam się że jakby chcieć zmienić kąt pochylenia z przodu to pewnie da się zmieniając wahacze ale tego jeszcze nie sprawdzałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam w sumie ten sam problem będę teraz wymieniał całe przednie zawieszenie standardowo miałem 1BA teraz mam sprężyny H&R, bilstainyB7.Auto obniżone o 30-40mm.I będę ustawiał zbiezność.Pytanie jakie nastawy zastosować, żeby wszystko było ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie jak masz podane w tabelach powyżej. Dla poszczególnych wersji zawieszenia różnią się one tylko kątem pochylenia przodu, który jest nie regulowany, zresztą w wielowahaczu po obniżeniu wydaje mi się że nie uległ on zmianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla pytających o ustawienie zawieszenia tyłu: Tylna oś w każdym z modeli b6 jest regulowalna kąt oraz zbieżność a jak jakiś magiczny mechanik twierdzi że nie to niech wraca do szkoły. Nie wiem dlaczego twierdzą że tylko quattro jest ustawialne jak to ten sam wielowachacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chce Panowie śmiecić w wątku ale tez szukam namiarów na dobry warsztat zajmujący się geometrią w Warszawie - Piaseczno

auto trochę mi myszkuje po jezdni gdy jest lód a luzów nigdzie niema. na suchym nic się nie dzieje może to kwestia nastawienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem dokładnie co napisałeś i zonk sprawdzałem w czerwcu miałem ustawiana zbierznośc na 1ba a ja mam 1be . No i wyjaśniło się była źle ustawiona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...