Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Kodowanie Tiptronic


MikeWawa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Pytanko czy ktos bawił sie w kodowanie skrzyni?

Irytuje mnie trochę jak chodzi mój tiptronic i natrafiłem na taki opis na forum Audi A6 .

Kodowanie skrzyni zawiera nie tylko informacje dotyczące tego czy możemy kontrolować skrzynię przyciskami + i - podczas jazdy na D i S, ale również to jaki mamy rodzaj napędu (FWD, AWD), czy mamy włączoną funkcję adaptacyjnej zmiany biegów Dynamic Shift Program i jaką mamy tzw. "strategię Tip-tronic", czyli czy nasz tryb Tip jest posłuszny do granic możliwości (Old tip strategy), czy raczej dba o zdrowie silnika (New tip strategy).

Poniżej tabelka zaczerpnięta z sieci:

0?xxx: Tiptronic Installation

0 = Tiptronic controls in Tip mode only

1 = Live steering wheel Tiptronic controls in D, S or Tip mode

0x?xx: Tiptronic Strategy

0 = Old Strategy (Shifts to first Gear when braked to Standstill)

1 = New Strategy (Automatic Up/Down Shift before RPM Limit & Down Shift at Kick-Down)

0xx?x: Dynamic Shift Program (DSP)

0 = DSP active

1 = DSP inactive

0xxx?: Region/Powertrain

1 = All-Wheel-Drive (Rest of World)

2 = All-Wheel-Drive (North American Region)

3 = Front-Wheel-Drive (Rest of World)

4 = Front-Wheel-Drive (North American Region)

Jak widać nie da się przy jej pomocy rozkodować do końca kodu 00032, bo nie wiadomo co na przedostatnim miejscu robi ta 3.

Zgodnie z tym co wyczytałem i sprawdziłem na swojej skrzyni (zakodowałem 00033, bo mam FWD, a oryginalnie było 00003), trójka powoduje nie tylko wyłączenie DSP (który mnie osobiście denerwuje :-/ ), ale również delikatne podniesienie ciśnienia modulacji (gdzieś wyczytałem że o 2 PSI). Skutkuje to skróceniem czasu potrzebnego na zmianę biegu i znacznym przyspieszeniem reakcji na ręczną zmianę biegów. Dodatkowo powoduje wcześniejsze załączanie sprzęgła lock-up. Auto nabiera nieco bardziej "sportowego" charakteru, nawet sprint do 100 jest odrobinę krótszy bo skrzynia nie traci czasu na poślizgi sprzęgieł między biegami. Podobno dzięki zmniejszeniu czasów poślizgu sprzęgieł może zmniejszać się ich zużycie.

Podczas przeglądania zagranicznych for można spotkać się z określeniem "sport coding" związanym z numerkiem 00032.

Jedyną wadą kodu xxx3x, zauważalną na pierwszy rzut oka jest obniżenie komfortu jazdy związane z bardziej agresywnymi zmianami biegów. Nawet podczas spokojnej jazdy skrzynia zmienia biegi mniej delikatnie. Niektórzy piszą też o zwiększonym zużyciu paliwa, ale ja zanotowałem zgoła odmienne wyniki, bo podczas spokojnej jazdy skrzynia zmieniała biegi w górę przy niższych obrotach niż wcześniej i zaoszczędziłem po mieście około 1l/100.

Podejrzewam że większe zużycie paliwa w wypadku innych wynikało raczej ze zmiany charakteru kierowcy na sportowy, a nie z przekodowania ASB ;-) .

Jakiś czas temu wróciłem do fabrycznego kodowania 00003, a teraz testuję jazdę bez DSP na 00013, co pasuje mi zdecydowanie bardziej niż oryginał bo zachowanie ASB staje się bardziej przewidywalna.

Mimo wszystko po przyzwyczajeniu się do 00033 mam wrażenie jakby mój tip był teraz baaardzo ślamazarny i zamierzam wrócić do trójki na przedostatnim miejscu 8-) .

Na koniec chciałbym zaznaczyć, że nie namawiam nikogo na grzebanie w elektronice tak ważnych elementów samochodu jak ASB, i że nie biorę żadnej odpowiedzialności za efekty takiego grzebania, a informacje przekazałem głównie w celu poinformowania tych, którzy włączali sobie obsługę guzików przez wpisanie 00032, że najprawdopodobniej pozmieniali nieco więcej niż myśleli <ok>

(post MWX z a6 klub polska)

Jeśli ktoś z Wawy bawił sie tipem to chętnie dowiedziałbym sie jak to zrobić żeby nic nie spie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaką masz dokładnie skrzynie, soft i jakie kodowanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I wlasnie tu sie zaczyna. Bo nie ma Vaga :D[br]Dopisany: 29 Lipiec 2011, 10:26_________________________________________________Dzieki pomocy Andiego skrzynia została przekodowana. Dynamic Shift Program jest wyłaczony . Auto zmienia biegi szybciej - Jezdzi sie lepiej :good: :good: :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DSP jest pożytecznym wynalazkiem i na prawdę działa .. gdy auto jest w miarę nowe, a temperatura powietrza nie za wysoka.

Cały pic polega na tym, że nasze fury niejednokrotnie nie generują już momentu obrotowego w tak szerokim zakresie obrotów jak po wyjechaniu z fabryki i dotarciu, więc nieco zbyt mądry program skrzyni nadrabia brak momentu wyższymi obrotami.

Wyłączenie DSP zmienia 5HP19 w oldschoolowy automat, który nie bierze pod uwagę wielu informacji, które brałby w trybie "inteligentnym". Uważajcie, bo wyłączenie go np. przed wyjazdem w góry może obniżyć komfort jazdy (brak wykrywania wzniesień i mniej inteligentne hamowanie silnikiem)

Edytowane przez mwx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może śmiga dłużej na wyłączonym DSP z podniesionym ciśnieniem i może się wypowiedzieć jaki ma to wpływ na skrzynie w dłuzszym okresie czasu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałeś tak ustawioną skrzynie czy tylko domniemasz ?

Szybsze zapinanie biegu nie musi świadczyć o podniesionych obrotach a na pewno jest krótszy poślizg więc się mniej zużyją tarczki ale być może inne elementy będą obciążone bardziej ale czemu maja być wyższe obroty ??? przy podniesionym ciśnieniu ??


Chyba że piszesz o Multitroniku którego posiadasz.

temat tyczy Tiptronika a to zupełnie inna konstrukcja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.07.2011 o 00:21, MikeWawa napisał:

0?xxx: Tiptronic Installation

0 = Tiptronic controls in Tip mode only

1 = Live steering wheel Tiptronic controls in D, S or Tip mode

To powinno być na odwrót:

0 = Przyciski/manetki na kierze działają w każdym trybie (D/S/Tip), skrzynia po naciśnięciu w czasie jazdy + lub - na kilka (czasem kilkanaście) sekund przechodzi w tryb manualny.
1 = Przyciski działają tylko w trybie Tip

Mój VCDS z kolei podaje bzdurną informację w pomocniku kodowania skrzyni, że 0 to przyciski nieaktywne, a 1 to aktywne. G..wno prawda jak widać :) O tym czy przyciski są w ogóle aktywne/widoczne decyduje tylko kodowanie w module kierownicy (Steering Wheel)
A więcej info nt. "sportowego" kodowania (xxx3x) można poczytać tutaj: 
http://www.audipages.com/Tech_Articles/auto_transmission/codingtransmission.html 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...