Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż FMIC do 1.8T


Booster

Rekomendowane odpowiedzi

Jedna rzecz mnie zastanawia, ale nie wiem jak zadac pytanie. Nie do konca rozumiem na jakiej zasadzie odbywa sie programowanie tych modow. Ale postaram sie to jakos wytlumaczyc.

Ja mam na wtryskach i turbo bex na seryjnym kacie doladowanie 1.2 bara i oklice 215 koni. 

Ty @bartez90 na tym samy setupie 221. Wymieniles dp i wtryski wydajniesze i masz 239. Sam dp napewno ma wplyw na zwiekszenie mocy. Zmieniles program ze wzgledu na wtryski ale czy doladowanie turbo jest takie same czy zmieniine ? Samym dp ugrales 18 km ? Na jakiejnto jest zasadzie ? 

Edytowane przez Lukasz Stanislawczyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Lukasz Stanislawczyk napisał:

Jedna rzecz mnie zastanawia, ale nie wiem jak zadac pytanie. Nie do konca rozumiem na jakiej zasadzie odbywa sie programowanie tych modow. Ale postaram sie to jakos wytlumaczyc.

Ja mam na wtryskach i turbo bex na seryjnym kacie doladowanie 1.2 bara i oklice 215 koni. 

Ty @bartez90 na tym samy setupie 221. Wymieniles dp i wtryski wydajniesze i masz 239. Sam dp napewno ma wplyw na zwiekszenie mocy. Zmieniles program ze wzgledu na wtryski ale czy doladowanie turbo jest takie same czy zmieniine ? Samym dp ugrales 18 km ? Na jakiejnto jest zasadzie ? 

U mnie po samym programie było tak 221 km i 324 nm.

Wywalenie kata i wstawienie dp spowodowało, że turbo szybciej wstaje. U mnie dół poprawił się bardzo mocno. Większe wtryski spowodują, że paliwa nie będzie brakować górą, dzięki czemu możesz górą osiągnąć większą moc. U mnie na plus doszła jeszcze wymiana świec na pfr7q z jakiś starych zasyfionych, więc zapłon się poprawił. Wymieniona także przepływka na nową. I po tym wszystkim 239 km i 343 nm.

Porównaj sobie te dwa wykresy, temperatura podobna. Różnica w wadze wynika z różnej liczby pasażerów na pokładzie, ale wszystko skalibrowane dobrze.

Bartez.png

57644713_602420633557683_4572267744887570432_n.jpg.50f315eff9cdcbbcdac469f5a1e46e93.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, bartez90 napisał:

U mnie po samym programie było tak 221 km i 324 nm.

Wywalenie kata i wstawienie dp spowodowało, że turbo szybciej wstaje. U mnie dół poprawił się bardzo mocno. Większe wtryski spowodują, że paliwa nie będzie brakować górą, dzięki czemu możesz górą osiągnąć większą moc. U mnie na plus doszła jeszcze wymiana świec na pfr7q z jakiś starych zasyfionych, więc zapłon się poprawił. Wymieniona także przepływka na nową. I po tym wszystkim 239 km i 343 nm.

Porównaj sobie te dwa wykresy, temperatura podobna. Różnica w wadze wynika z różnej liczby pasażerów na pokładzie, ale wszystko skalibrowane dobrze.

Bartez.png

57644713_602420633557683_4572267744887570432_n.jpg.50f315eff9cdcbbcdac469f5a1e46e93.jpg

Ja mam 220km i 324nm chciałbym się na takiej samej hamowni sprawdzić co Ty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Misieqq7 napisał:

Ja mam 220km i 324nm chciałbym się na takiej samej hamowni sprawdzić co Ty :)

To hamownia drogowa, raczej mało optymistyczna i dobrze miarodajna. A na jakiej hamowni u Ciebie sprawdzane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, bartez90 napisał:

To hamownia drogowa, raczej mało optymistyczna i dobrze miarodajna. A na jakiej hamowni u Ciebie 

Taka normalna stacjonarna. W Nysie u hazaxa robiłem sprawdzenie. 

To dobrze że miarodajna  widziałbym jak sytuacja u mnie wygląda względem Twojego wyniku:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Misieqq7 napisał:

Taka normalna stacjonarna. W Nysie u hazaxa robiłem sprawdzenie. 

To dobrze że miarodajna  widziałbym jak sytuacja u mnie wygląda względem Twojego wyniku:)

A masz tam k03s wsadzone?

Coś jeszcze do tego modzone było?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, bartez90 napisał:

A masz tam k03s wsadzone?

Coś jeszcze do tego modzone było?

Tak moje turbo zrobione na k03s do tego wtryski z bama i Dp. Na początku strojenia Łukasza13  stwierdził zbyt duże spalanie stukowe , Ale po zmianie stacji i paliwa na 98 było już Oki. Może silnik w gorszej kondycji chodź niby 190 tyś miał wtedy. 

Ja tam jestem zadowolony z wyniku i rok za niedługo będzie jak śmigam:) może kiedyś sprawdzę się jeszcze na innej hamowni tak z ciekawości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam fmic no i wtryski 320 i k03s (k03-073). Zdaje sobie sorawe ze po motarzu dp bedzie lepiej. Sam tuner mi to mowil ze silnik i turbo w dobrym stanie i zamiast 215 uzyskalbym 225.

Ale teraz pytanie. Przyjmijmy ze silnik i osprzet zdrowy. Robimy dp i wydajniejsze wyryski te z saaba czy z BAM. I czy przy tym samym doladowaniu da rade podejsc pod okolice chociaz 230 czy cos jeszcze jest zmieniane (nie liczac korekty po wymianie wtryskow). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Lukasz Stanislawczyk napisał:

Mam fmic no i wtryski 320 i k03s (k03-073). Zdaje sobie sorawe ze po motarzu dp bedzie lepiej. Sam tuner mi to mowil ze silnik i turbo w dobrym stanie i zamiast 215 uzyskalbym 225.

Ale teraz pytanie. Przyjmijmy ze silnik i osprzet zdrowy. Robimy dp i wydajniejsze wyryski te z saaba czy z BAM. I czy przy tym samym doladowaniu da rade podejsc pod okolice chociaz 230 czy cos jeszcze jest zmieniane (nie liczac korekty po wymianie wtryskow). 

Ale to tak nie działa. Na takim samym setupie może równie dobrze być 225 km, jak i 235 km. U mnie też jest trochę nowych rzeczy, dzięki którym wynik wyszedł bardzo wysoki - n75, dv, przepływka, świece. Cewki wymieniane też nie tak dawno, turbo po regeneracji. Dzięki temu jest prawie 240 km i to na 1,2b w peaku. A i to nie zagwarantuje Ci, że u siebie też tyle uzyskasz, bo nawet wychodząc z fabryki poszczególne silniki o te kilka km różnią się mocą. To co dopiero po przejechaniu 200-300tys km w odmiennych warunkach eksploatacyjnych.

W każdym razie wynik 230 km i 330 nm na k03s, wtryskach saab i dp jest realny i wiele takich wyników widziałem. Wszystko powyżej to już loteria.

Edytowane przez bartez90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez wlasnie widzialem wiele takich projektow. No coz zaloze dp i wtryski zrobie korekte i zobaczymy co bedzie. Dzieki za odpowiedz. Teoche odbieglismy od tematu ale chyba nikt nie bedzie zly :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.04.2019 o 11:34, ELLIOTT napisał:

Kupuj wtryski z saaba , ugrasz ładniejszy moment. 150-200zł to nie majątek.

Większą moc, nie max moment.

Ja bym sie bał jeźdźić z katem powyżej 200 koni. EGT wyższe, wolniej turbo wstaje ciut mniejsza moc i moment w całym zakresie obr.

U mnie DSMIC obrabia k03 na hybrydzie. Ostatnio dodatkowo naciąłęm kratki w nadkolu ale nie logowałem temp w dolocie jeszcze. Jak zloguje to dam znać czy nacięcie obu nadkoli daje coś czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, WYSKUN napisał:

U mnie DSMIC obrabia k03 na hybrydzie. Ostatnio dodatkowo naciąłęm kratki w nadkolu ale nie logowałem temp w dolocie jeszcze. Jak zloguje to dam znać czy nacięcie obu nadkoli daje coś czy nie.

A jaka moc i moment u Ciebie? Ponad 250 km pewnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bartez90 napisał:

A jaka moc i moment u Ciebie? Ponad 250 km pewnie?

Nieznana

hybryda geremi

wtryski 430

silikonowy TIP

DP

DSMIC

sprzęgło AWX

mam filmik od 0-130 przy temp 21stopni na zewnątrz jeśli Cie interesuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, WYSKUN napisał:

Większą moc, nie max moment.

Ja bym sie bał jeźdźić z katem powyżej 200 koni. EGT wyższe, wolniej turbo wstaje ciut mniejsza moc i moment w całym zakresie obr.

U mnie DSMIC obrabia k03 na hybrydzie. Ostatnio dodatkowo naciąłęm kratki w nadkolu ale nie logowałem temp w dolocie jeszcze. Jak zloguje to dam znać czy nacięcie obu nadkoli daje coś czy nie.

egt wyzsze? u mnie jest sporo nizsze niz seryjne ;)  i Kolega dobrze mowi, a w zasadzie oboje macie racje. Moment jest pochodna mocy ;) wieksze pole manewru przy prowadzeniu momentu i brak jazdy jak dieslem.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, DivaynEays napisał:

egt wyzsze? u mnie jest sporo nizsze niz seryjne ;)  i Kolega dobrze mowi, a w zasadzie oboje macie racje. Moment jest pochodna mocy ;) wieksze pole manewru przy prowadzeniu momentu i brak jazdy jak dieslem.

jak wrzucisz DP to EGT spadnie.

Moc i moment wiem co to jest i co napędza auto też wiem bo sie tego kilka miesięcy uczyłem:)

Moment obr spadnie przy wyższych obrotach i dlatego moc też spadnie. Ale max moment który jest załóżmy przy 3500obr zostanie taki sam

Edytowane przez WYSKUN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.04.2019 o 14:33, Lukasz Stanislawczyk napisał:

na seryjnym katalizatorze 220 Ci wyszlo ? u mnie wyszlo okolice 215 na wtryskach i turbinie z bexa ale kat pewnie mam zawalony juz.

@shogu i @ponczo FMIC wstawiony już ?

Sory za małe opóźnienie... Tak, FMIC już siedzi. Zestaw który zakupiłem na stronie z poprzednich wiadomości nie pasuje w 100% P&P. Ale z drugiej strony nie było też nie wiadomo jakiej rzeźby...
Największy problem był z silikonami które wychodzą z FMIC na lewo i prawo  czyli redukcje - po prostu są zbyt krótkie żeby to zgrać w całość.
Chyba, że ktoś lubi mieć poskładane wszystko na sztukę... aby było ?
Silikony jak dobrze pamiętam miały 6,5-7 cm a sytuacje ratowałby silikon o długości 10-11 cm.  O tym, że trzeba liznąć flexem plastikowe wzmocnienie zderzaka i kratkę to już wiadomo nie od dziś.
Podczas montażu podjąłem decyzje o podcięciu  pasa przedniego po lewej i prawej stronie. Rozmawiałem z właścicielem B6 tdi z identycznym zamontowanym FMIC i również podcinał lekko pas... (sam plastik)
Jeśli podetniemy pas przedni oraz liźniemy belke zderzka około 1cm to cały zestaw da się złożyć do kupy i wygląda to nawet estetycznie. 
Co do różnic względem SMIC - turbo wstaje praktycznie tak samo. Nie mierzyłem o ile * spadła temperatura w dolocie ale czuć to pod pedałem. 
Teraz podczas jazdy jest powtarzalność - nie czuć, że auto słabnie po kilka wizytach na wysokich obrotach... Wcześniej niestety dało się to odczuć...
Ogólnie zmiany na plus. Gdyby nie to że w kratce widać kawałek orurowania to zestaw praktycznie nie rzuca się w oczy... :) 

 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro wrzuce foto jak u mnie to wyglada z bliska. Puki co mam tylko takie zdjecie:

Jesli to nie tajemnica ile kosztowalo Cie caly zestaw z fmic opaski sylikony koszty dostawy ? 

20190324_131142.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kit orurowanie z opaskami - 620zł + wysylka około 20zł + FMIC 299zł + też około 20ł wysyłka + dniówka pracy przy tym :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam caly pospawany z kwasu i robil mi to ktos. Sam nie mam warunkow. Cena x2 jak u ciebie z robocizna. Ale zadowolony jestem. Malo laczen i zakretow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...