Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż FMIC do 1.8T


Booster

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie ja mam takie pytanie odnośnie tych gotowych zestawów np

 

Intercooler-Piping-Kit-Audi-A4-B6-1-8T
ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 599 zł - Intercooler Piping Kit Audi A4 B6 1.8T (8608612602). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!

Załóżmy że jest intercooler 550x180 wloty 57mm a te rury z linka 51mm Ile tracimy na tym redukowaniu? to kluczowe 6mm 

Czy na przykład jak ktoś robi 300KM przy 550x180 to czy jest sens zakładać rury wszystkie 57 czy raczej nie ma sensu i ten przepływ niewiele zmieni plus minus 5KM?

Z tego co widzę to kolega bartez80 dal rury jak z IC wyjścia czyli 63mm tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Bartez robi customy na aucie. Upcha Ci co chcesz i jak chcesz. Ja też wsadziłem 51mm bo podobno nie ma gotowców o średnicy 57. Ja na Twoim miejscu nie robiłbym raczej 300km na ic tej wielkości. Paprać się w rurki 57mm tez nie ma sensu. Albo ładuj to co masz i przystopuj z mocą albo ładuj 230 i rury 63mm.  Takie jest moje zdanie.

 

Edytowane przez Randor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam z ciekawości bo kupiłem teraz 550 x 180 a gotowych rur  57 też nie znalazłem i w kilku sklepach powiedzieli że nie ma. Jeden tu na forum MA 300 km na dsmic:decayed: a z drugiej strony jak widzę te samochody co mają 550 x 230 i 1/3 przykryta przez zderzak to nie bardzo ma sens, jedyny plus tego to duży intercooler bardziej będzie ciepło odbierał ale żeby porządnie schładzać jak powietrze z przodu i przez niego nie przepływa to nie ma jak. Jak wstawiacie fmica to czy tą fabryczną rurę od spodu usuwać i czy zostawiacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, morelo napisał:

Jeden tu na forum MA 300 km na dsmic:decayed: 

Powiedz który bo jest to niemożliwe.

Jeden twierdził że miał 300 km na fmic 550x180, a jak zapytałem o logi to najpierw kręcił że nie ma, potem wciskał kit że ma i wrzuci, a nastepnie uciekł bezczelnie i już się nie pojawił, więc...

Jak masz zamiar robić 300 km to tylko 550x230, wszelkie inne coolerki nie dadzą rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.04.2019 o 21:34, siemien91 napisał:

Witam wszystkich.ja w bexie na seryjnych coolerach mam 301 km i 411nm. Ale przymierzam się do montażu centralnego.bo jak jest 20 stopni z plusem to auto nie jedzie.

 

Tutaj, ale już długo milczy na moje pytanie:decayed:

Nie ja nie mam zamiaru 300 i jeszcze nie wiem czy tą 180 wsadzę :) Co z tą rurą? Jak wstawiacie fmica to czy tą fabryczną rurę od spodu usuwać i czy zostawiacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, morelo napisał:

Tutaj, ale już długo milczy na moje pytanie:decayed:

 

Czyli to kolejny bajkopisarz z Białegostoku:polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, morelo napisał:

Załóżmy że jest intercooler 550x180 wloty 57mm a te rury z linka 51mm Ile tracimy na tym redukowaniu? to kluczowe 6mm 

 

6mm na średnicy, ale na przekroju rury to będzie już z 20%. Są IC 180tki z wyjściami 2,5" i wtedy możesz zrobić orurowanie 60 z nierdzewki lub 63mm alu i ładnie za ic masz średnicę przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem wczoraj w Częstochowie kupiłem 450/180/65 mój jest 550 ale liczony w całości a oni mają liczony środek, w całości wychodzi większy niż mój bo 600/180/65 wylot 57. Może uda się na wekkend założyć, trzeba będzie jeszcze lekko pociąć zderzak bo miejsca jest bardzo mało. Jak by wyszło 240 będzie super. Najważniejsze że  hybryda ma potencjał, wtryski wyrabiają, dolot i tip tez, zobaczmy co się da ugrać. To ciężka krowa i raczej nie jest do ścigania :) ale do za***rdala..nia jest cos innego :) Tak czy siak juz teraz przy tych 218 jest duża różnica. 

IMG_20200129_180706.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No taki i do tego przejściówki z 57/51. Rury prysne na czarno żeby się tak nie rzucał w oczy ?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, jak planujesz te 240 no max 250 i nic więcej, to Dsmic idealny bez rezania, cudów kombinacji do normalnej codziennej jazdy 1, 2, 3 mocniejsze przypałowanie ja nie czuje spadków, auto wygląda jak seria, ale jak apetyt Ci urośnie na 280 np i chcesz mieć powtarzalność i lubisz mocniej naciskać to ten rdzeń 450x180x65 nie wydoli, nie będzie powtarzalności. Oni w Fmic Ci doradzili tego 450x180x65? moim zdaniem było brać 550x180x65. Ale zakładaj loguj dawaj kreski foty:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On i tak ma 600 więc jest większy niż ten stary o 5cm.

Chłodzenie o niebo lepsze, na postoju doszło 20C lekko dodam gazu i odrazu idzie w dół. Po ruszeniu odrazu na 14-10C ogólnie auto wydaje się mocniejsze :) jest mokro i na 3 przy depnieciu w gaz zrywa przyczepność. Ale drugi raz bym tego nie robił. W cabrio jednak muszą byc rury robione na aucie, najlepiej odwrócony IC,  wtedy nie dotyka tych rurek i wejścia do chłodnicy klimatyzacji. Wszytko co się dało musiałem wyciąć, zderzak, ramki i nad IC też tam jest wycięty plastik więc wiatr będzie hulal a IC chodził całą powierzchnią .  Dojdzie jeszcze ramka i siatka pomalowana na czarno. Teraz tylko termin dograć modyfikacji softu i juz tego nie ruszam. Ile wyjdzie KM to wyjdzie, mam nadzieję że będzie lepiej.

 Ta biała szmata to koc gasniczy żeby ciepło z blachy nie przechodziło na grzybek :). Jeśli chodzi o odme i ten separator to robi dobra robotę bo jak zdjąłem ten wąż z metalowej rurki pociekla woda i trochę syfu, i to by szło na turbine a szkoda żeby syfilo nowe turbo. Dodam że odma jest sprawna. Widocznie jak auto jest na dworze skrapla i zbiera się tam woda. 

IMG_20200207_100914-1728x2304.jpg

IMG_20200207_101327-1296x1728.jpg

IMG_20200205_233507.jpg

IMG_20200205_233414.jpg

IMG_20200207_101833.jpg

IMG_20200316_181046.jpg

IMG_20200316_180843.jpg

Edytowane przez Mariox37
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.07.2019 o 16:48, bartez80 napisał:

Jestem Panowie właśnie po wykonaniu dla klienta ,montazu frontalnego icka w a4B6 cabrio  mi to zajęło łącznie 14 godzin do stanu takiego ,jak na foto ,niżej.

Dodam ,że całość spawane z aluminium na aucie, ilość łączników silikonowych ,wykorzystanych ,w tym dolocie  ,to trzy sztuki ,czyli ,tylko 6 potencjalnych miejsc, jakichkolwiek nieszczelności.. doloty spawane ,bezpośrednio do icka .

20190701_154949.jpg

20190629_142013.jpg

20190629_141352.jpg

20190629_141428.jpg

20190629_141445.jpg

20190701_155020.jpg

Czy wszystkie rury były 57 mm czy gdzieś coś kolega redukował na mniejsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.04.2020 o 15:38, morelo napisał:

Czy wszystkie rury były 57 mm czy gdzieś coś kolega redukował na mniejsze?

wszystkie rury były bodajże 63 mm ,jedyne miejsca redukcji ,to wylot z turbo , oraz przy przepustnicy ,reszta ,to wszystko jedna srednica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo za odpowiedz, jeszcze jedno w 1.8 turbo bfb, flansza pod Map Sensor, widzę dwa rodzaje 12mm otwór lub 18mm. Jaki jest tutaj?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po montażu fmica wzrósł przepływ o 10g. Na pewno ma na to wpływ temperatura przy butowaniu, wcześniej przy 20 stopniach na zewnątrz ponad 60 w dolocie, teraz przy 12 na zewnątrz 20 w dolocie. Całość 63mm + duży tip pod hybryde.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po montażu w Audi Cabrio.

FMIC - JRSPEC

Wymiary rdzenia: 550x180x65mm

Wymiary całkowite: 700x180x65mm

Wszystko spawane na samochodzie silikony są tylko przy turbo, przepustnicy oraz gdzie wychodzi z FMIC:) no i zawór DV.  Pomalowane na czarno:) zapomniałem opaski pomalować. Mi to wszystko zajęło 15 godzin doprowadzić do takiego stanu jak na zdjęciu, czyli wszystko poskręcane gotowe do jazdy, musiałem tylko belkę podrezać, intercooler wsadziłem wlotami do góry i wszystko się ładnie poskładało bez problemu to można wsadzić 230 tylko musi być wszystko spawane na samochodzie. Największym problemem jest króciec po lewej stronie na dole który idzie do chłodnicy klimatyzacji, miałem zamiar przerobić tą rurkę ale jednak udało się bez:) Chciałem by nie rzucało się w oczy ma wyglądać jak seria no i chyba się udało efekt oceńcie sami. 

Jeśli ktoś chętny na takie mody to zapraszam:)

 

 

IMG_20200604_200215.jpg

IMG_20200604_200242.jpg

IMG_20200604_200347.jpg

IMG_20200604_200410.jpg

IMG_20200606_125605.jpg

IMG_20200606_125635.jpg

IMG_20200606_125754.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planuje wepchnąć ic 550x230x65 do swojego bfb.

Pytanie jakie średnice wylotowe ma mieć ic? Turbo ma 51mm a przepustnica w kol ssącym 63mm więc nie wiem, czy wyloty ic mają być 57 czy 63mm. Jeśli 57mm np, to czy zaraz za turbo zrobić zwężenie do 51 i przed ic dać zwezke 2,25? Za ic zaś, idąc do przepustnicy zwezke 57 na 63 i tak do samej przepustnicy, czy zwezke z 57 na 63 dać przed samą przepustnica? 

 

Prosze kogoś kumatego o wyjaśnienie. 

 

Pozdr 

 

D. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.07.2020 o 12:28, darayus napisał:

Planuje wepchnąć ic 550x230x65 do swojego bfb.

Pytanie jakie średnice wylotowe ma mieć ic? Turbo ma 51mm a przepustnica w kol ssącym 63mm więc nie wiem, czy wyloty ic mają być 57 czy 63mm. Jeśli 57mm np, to czy zaraz za turbo zrobić zwężenie do 51 i przed ic dać zwezke 2,25? Za ic zaś, idąc do przepustnicy zwezke 57 na 63 i tak do samej przepustnicy, czy zwezke z 57 na 63 dać przed samą przepustnica? 

 

Prosze kogoś kumatego o wyjaśnienie. 

 

Pozdr 

 

D. 

 

 

Rób na rurach 2.5", łączyć redukcjami silikonowymi.

  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.07.2020 o 13:51, DivaynEays napisał:

Rób na rurach 2.5", łączyć redukcjami silikonowymi.

Spox, tak zrobię. Jaki fmic radzisz na moce 230-250km? 550x230x65 czy 550x180x65 obgoni? Mam dylemat. Jest sens się pchać w 230? Ponoć małe turbo dość mocno grzeje i 230 lepiej chłodzi, ale z koleji zderzak go częściowo zasłania? 

Różnica w cenie i gorsze możliwości spasowania 230 nieco mnie konsternują. Większa powierzchnia zasłonięta zderzakiem, no i na dziś cena min to 400 za 230mm, może 300 za 180mm.

Czy faktycznie 550x230x65 obniży temp i pozwoli wycisnąć więcej nm na hybrydzie k03? 

Fmic z turboworks jest tańszy od tego z fmic.pl. Podejrzewam, że oba to te same chińczyki, tylko z własnym logiem? 

Jak ktoś coś wie, to proszę o info. 

Edytowane przez darayus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...