Immobilizer

    388 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Ponieważ mam podobny problem, po przeczytaniu wszystkich postów przeanalizowałem wszystko i doszedłem do wniosku, że może to być spowodowane brakiem chwilowego kontaktu [śniedź na przewodach ] co widać po postach mówiących, że nasilenie następuje zimą i przy deszczowej pogodzie. Jeżeli wystarczy odizolowanie, przemycie i zaizolowanie przewodów, to powinno pomóc poruszanie obudowy stacyjki[tej plastikowej, gdzie wkłada się kluczyk] do środka i na zewnątrz i w prawo i w lewo . Podobny efekt, tylko słabszy daje: kilkakrotne przekręcanie kluczyka, wciskanie stacyjki itp. Jest to oczywiście tymczasowe rozwiązanie, ale sprawdzone przeze mnie i działa!

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość spedyt
    Podobny efekt, tylko słabszy daje: kilkakrotne przekręcanie kluczyka, wciskanie stacyjki itp. Jest to oczywiście tymczasowe rozwiązanie, ale sprawdzone przeze mnie i działa!

    Temat został wydzielony z innego postu w którym ktoś pisał że ta metoda była skuteczna tylko chwilowo tak jak pisałeś i usterka powraca.

    Poruszanie samą cewką nie poprawi przewodności w złączu które jest oddalone o ok 5cm

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ja czesto probowałem wyjac kluczyk, odwrocic i wtedy lapalo.

    [ Dodano: 20-04-2007, 22:55 ]

    Wkoncu kupilem sobie te klucze i sie za to wzialem. Mi zajeło to jakies pol dnia (a nie 40min:-)) bo musilem isc do jednego sasiada po jeden klucz do drugiego po drugi. Najwieksze jaja mialem z odkreceniam poduchy, obrobila sie sruba TORX i musiałem wiercic. Na szczescie pasowala tam zwykla i wkrecilem taka na krzyzaka. Sporo problemu przyspozyly mi tez srobki do ktorych spedyt poleciał srubokret lamany, ja niestety takiego nie mailem i sie maczylem. Jak narazie to autko zapala bez problemu jak bedzie pozniej okaze sie ale mam nadzieje ze ok.

    Jestem bardzo wdzieczny za pomoc w rozwiazaniu tego problemu poniewaz bardzo pomogl mi ten post/fotostory. Wielkie dzieki!! pozdrawiam.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość spedyt
    Jak narazie to autko zapala bez problemu jak bedzie pozniej okaze sie ale mam nadzieje ze ok.

    Do dziś mam problem z głowy :wink:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    zauwazylem ze w twoim fotostory na zdjeciu z poducha masz inaczej podlaczona a mianowicie u mnie jest wtyczka tak podlaczona ze kabel jest skierowany do gory, czy to robi jakas roznice?? I do czego jest ten kabelek masowy laczacy kiere z poducha? bo nie pamietam czy go wkoncu zalozylem na srubke.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Wytlumaczcie mi jedną rzecz. W maju 06` kupilem samochod, od tego czasu do mniej wiecej listopada 06` mialem problemy z immo. Przekrecalem na 1/2 stacyjki, az zgasla kontrolka i nastepnie zapalalem silnik. Statystycznie za 3-4 razem moglem odpalic silnik. W zimie problem zniknal, nawet w vagu nie pokazywal zadnego bledu. Bezawaryjnosc immobilisera trwa do dziesiaj, jak to mozliwe?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Wytlumaczcie mi jedną rzecz. W maju 06` kupilem samochod, od tego czasu do mniej wiecej listopada 06` mialem problemy z immo. Przekrecalem na 1/2 stacyjki, az zgasla kontrolka i nastepnie zapalalem silnik. Statystycznie za 3-4 razem moglem odpalic silnik. W zimie problem zniknal, nawet w vagu nie pokazywal zadnego bledu. Bezawaryjnosc immobilisera trwa do dziesiaj, jak to mozliwe?

    Bo tak, u nas niby mechanik gmerał w tym coś ale i tak sie nic nie zmieniło, po paru miesiacach stopniowo ustepowało i teraz nie ma problemu. Może dlatego że na zapasowym kluczyku dużo jeździliśmy-na nim łatwiej było odpalić ;|

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Moze problem tkwil gdzie indziej lub wyparowala wilgoc ze zlacza... waazne ze juz jest ok i nie trzeba sie wkurzac przy kazdym odpaleniu autka:-D

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    - do kierownicy przymocowane są dwa kable nie można ich odpiąć i albo zatrudnimy do pomocy drugą osobę do trzymania kierownicy albo położymy ją na kolumnie i oprzemy o licznik ( trzeba wysunąć kolumnę max w dół i do siebie)

    tak napisał spedyt w pierwszym poście.

    - podczas naprawy (wymiany) kostki elektr. za stacyjką, nie musiałem odłączać - jest OK.

    teraz chcę zdjąć kierę do obszycia - i co teraz ?, kiedy można te przewody odpiąć. (a może nie można przewodów odpinać przy włączonym acu, a jak acu będzie odpięty to można ?)

    Kto może odpowiedzieć i uzasadnić - to proszę o pomoc

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość spedyt

    teraz chcę zdjąć kierę do obszycia - i co teraz ?, kiedy można te przewody odpiąć. (a może nie można przewodów odpinać przy włączonym acu, a jak acu będzie odpięty to można ?)

    Kto może odpowiedzieć i uzasadnić - to proszę o pomoc

    Odpinałem ostatnio te przewody bo naprawiałem przełącznik długich świateł i poprawiałem zdjęcia. Więc śmiało odpinaj

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość spedyt

    spedyt - a odpinałeś z podłączonym acu czy nie ?

    Za każdym razem odłączam aku

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam ziomka ze zgorzelca. Mam ten sam problem czyli odpalanie czasem za trzecim razem. Ale jeszcze większy to ten ze z napraw jestem noga wyciągnąłem tylko wentylator i włożyłem go z powrotem (całe doświadczenie).

    Z tym na pewno sobie nie poradzę.

    Znasz wpobliżu zgorzelca kogoś (jakis warsztat) kto mógłby przeprowadzić ta operację? Pliss pomóż bo czaesem wstyd odjeżdżać z postoju a tak przecież z Audi być nie może.

    Wysłałem do Cieie info na PW odnośnie naprawy

    [spedyt]

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Dzis biore sie za immobilizer mam nadzieje ze to pomorze mojemu :audi:. Dzieki za WARSZTAT jak sie uda naprawic to odpisze.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość spedyt

    Pomogło tylko coś nie tak zrobiłem bo kontrolka od poduszki sie świeci

    Jedź na sprawdzenie auta VAG-iem

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam wszystkich bo musze pochwalić ten post jeżdze swoją strzałą ponad 6 lat strzała była u nie jednego mechanika właśnie na usterkę z paleniem ale dzieki temu wątkowi moje auto odrzyło pali za pierwszym razem jak za młodych nie moge sie powstrzymać WIELKIE DZIEKI .

    Pozdrawiam MAREKMDM :a4fan:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam wszystkich Panowie i Panie :decayed: sprawa wyglada tak. Zrobiłem wszystko to co było opisane w pierwszym poście uzyłem środka kontakt s do czyszczenia styków no i lipa dalej lampka immo mruga a vag pokazuje sygnal too low Co wy na to? Co mozna jeszcze zdziałać aby cos z tym zrobic PEASE HELP

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość spedyt

    Witam wszystkich Panowie i Panie :decayed: sprawa wyglada tak. Zrobiłem wszystko to co było opisane w pierwszym poście uzyłem środka kontakt s do czyszczenia styków no i lipa dalej lampka immo mruga a vag pokazuje sygnal too low Co wy na to? Co mozna jeszcze zdziałać aby cos z tym zrobic PEASE HELP

    Trzeba poprawić styk przy centralce immo, jest łatwiejszy dostęp, wystarczy zdjąć osłonę na pedałami

    Jest zaznaczona strzałką i przy okazji przedźwoń te kabelki czy nie są uszkodzone

    immo3vz4kt8.th.jpg

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Panowie chyba jestem jednym z nielicznych którym ten sposób nie pomogł nawet powiem wiecej, to na 90% nie immo sie zepsuło tylko kluczyk. Jestem o tyle w złej sytucji gdyz posiadam tylko jeden :confused4: a pewien jestem z tego powodu że robiłem juz wszystko z lutowaniem włacznie nawet nowe kabelki bezpośrednio do płytki z immo przylutowywałem i nic ciagle signal too low i nagle oświecenie (przeciez ja mam do zamków w drzwiach inny kluczyk poprzedni właściciel cos chyba kombinował ;) ale nie ważne) szybka burza myśli i podłączyłem tamten kluczyk ( oczywiscie nie miał prawa zadziałac ale posiadał wewnatrz transponder ) szybko analiza z VAGa i co widze nie signal too low tylko unauthorized coś tam czy jakoś tak Czyli immo raczej sprawne :dance: Ale nie o to chodzi :no: Traz chyba tylko programowanie nowych kluczyków w serwisie ale cóż pocieszam się tym że czegoś nowego sie nauczyłem :wink4:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Kilka uwag do rewelacyjnej instrukcji.

    Sam posiadam A4 z roku 1998 konkretnie luty i wystąpił u mnie problem z migającym immo. Szczęśliwy jak dziecko gdy znalazłem powyższą instrukcję wziąłem się za robotę. Niestety nie udało mi się zrobić wszystkiego o czym poniżej.

    Pierwsza uwaga to myślę, że łamany śrubokręt jest nie tylko pomocny ale wręcz niezbędny żeby odkręcić śruby zaznaczone na 5 zdjęciu.

    Druga uwaga. Kierownica nie jest montowana nakrętką tylko troxxem. Nie wiem niestety jakiego rozmiaru bo go nie posiadałem i utknąłem. Przymierzając podejrzewam że wielkość porównywalna do imbusa 9.

    Uwaga trzecia. Poduszka jest przykręcona na śrubach imbusowych rozmiar chyba 5.

    Na moje szczęście poprzedni posiadacz mojej czwóreczki coś chyba grzebał w tym miejscu bo mam połamane tulejki do których wkręcone są śruby ze zdjęcia 13, więc w moim przypadku wystarczy odkręcić 2 wkręty spinające obudowę dolną kolmny z górną i mogę dostać się do stacyjki. Do czego doszedłem niestety dopiero po rozebraniu osłon wg instrukcji.

    trzecia uwaga. U mnie nie było opisywanej taśmy izolacyjnej. Jest po prostu kabelek (bardzo krótki zresztą) zakończony złączką konektorową wpiętą do plastikowego pierścienia na stacyjce. Stąd moje podejrzenie, że w czwóreczce kolegi Spedyta ktoś już wcześniej grzebał i być może już robił przedłużenie opisane w poście użytkownika 666 na http://www.audiklub.org/phpBB2/viewto...er=asc&highlight=imo&start=20 pozwole sobie zacytować

    Na stacyjce jest mała złączka 2 pinowa - wyłączamy ją i zapamietujemy kolejnosc kabelkow [umnie zielony na dole]

    - Obcinamy złączke i przedłużamy o jakies 5 cm kabelki [lutujemy i owijamy izolacja]

    - nacinamy petle indukcyjna w taki sposob aby otworzyc sobie droge do przylutowania kabelkow do pinow złączki.

    - lutujemy przedłużony kabelek do pinów pętli. (oczywiście wszystko trzeba zaizolować np. izolacją termokurczliwą) Pamietamy o kolejnosci kabelkow

    Niestety moje umiejętności elektryczne trochę tylko przekraczają zmianę żarówek ;( więc nie podjąłem się tego nie wiem czy słusznie obawiając się większych strat. Wypiąłem złączke, przedmuchałem i zapiąłem z powrotem. No i bez zmian.

    I tu moja prośba- może ktoś oświecić mnie jak się wlutować do pętli. Konkretnie w którym miejscu. (moze jakaś fota albo wskazówki)

    A swoją drogą dla kolegi Spedyta ogromne dzięki.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość bob2703

    no chłopaki sobota się zbliża to sobie to zrobie :rolleyes: dzięki :hi:[br]Dopisany: 23 Kwiecień 2008, 11:22 _________________________________________________Przeczyściłem i stwierdzam że działa w 101%

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeżeli ktoś chciałby wyjąć wkład stacyjki z cewkąimmobilaizera to należy ją przekręcić w pozycję włączonego zapłonu i dziurkę obok kluczyka przy cewce wsunąć drucik grubości około 1 mm i długości około 3- 4. Stacyjka wtedy się wysunie ale mimo to uważam że plastikowe osłony i tak należy zdjąć.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    przeważnie problemem immo w modelach a4 b5 jest śniedziejące połączenie cewki, do roku 98 układ immo znajduje sie w sterowniku silnika po roku 98 i w trakcie znajduje sie w tablicy przyrządów (liczniku), zawsze koduje sie komputer do kluczyka nigdy odwrotnie

    co do uwag kolegi Vtec

    od 98 roku natrapiły zmiany w konstrukcji zamocowania kierownicy, i tak jest na torxa, i ma większy wieloklin

    a takich zmian jest wiecej niz sporo

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Chciałbym jeszcze dodać że także miałem proble z immo. Wyjołem więc wkład stacyjki i rozłączyłem cewke, popsikałem w wejście na przewód w cewce WD40 poczekałem chwilę aż część środka spłynie i po kilku minutach złożyłem wszystko z powrotem. Narazie wszystko ok.

    Jeżdze już jakiś miesiąc.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    W mojej a4 B5 ADP 1.6 też miałem ten sam problem z immobilizerem, palił i gasł po 2 sekundach. Byłem u elektryka to podłączył Vaga i sygnał z kluczyka był za niski, więc dopasowasł kluczyk i parę dni było lepiej a potem znów to samo. Wczoraj po przeczytaniu powyższego wątku zdecydowałem się naprawić samodzielniem ten problem wg opisu spedyta. Usunąłem starą izolację i ponownie zaizolowałem kabelki przy stacyjce oraz przeczyściłem styki. Pomogło jak ręką odjął, ciekawe na jak długo. Dzięki kolego Spedyt za opis i pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Mam problem, nie jestem pewien czy może być to związane z tym tematem. Otóż odłączyłem aku żeby podładować, następnego dnia podłączam aku do auta i nie odpala, silnik włącza się na 2 sekundy i gaśnie. Nie wiem w czym może być problem, bo zwykle nic takiego się nie działo przy wyjmowaniu aku, a auto przed odpięciem aku odpalało idealnie. Ma to raczej związek z immobiliserem i nie wiem czy nie są to te styki przypadkiem, ale bardziej prawdopodobne że coś sie zmieniło w ustawieniach immo bo popsuło się nagle z dnia na dzień. Jeśli możecie, pomóżcie :D

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ja bym stawial na przypadek,to jest problem pastylki w kluczu,a ta zasilania nie potrzebuje :mysli:[br]Dopisany: 19 Sierpień 2008, 08:02 _________________________________________________pastylki ,albo spirali ,dookola stacyjki,styki nie lacza,spruboj odwrotnie klucz wlozyc i pokrec kilka razy ,mi w b5 pomagalo :wink4:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się


    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy