Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Parowanie lamp Bi Xenon rozwiązanie


rafsus

Rekomendowane odpowiedzi

Jest ktoś z podkarpacia co ogarnia ten temat? Odpłatnie bym odwiedził taką osobę. Ja osobiście jestem laikiem co do takich spraw samochodowych. :c

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żarówka mi się zaświeciła na głową jak zobaczyłem patent Bartsa z foliowaniem lamp:) Może temat by załatwiło spryskanie tej nieszczęsnej regulacji jakąś gumą w sprayu, coś w stylu plastidip, co myślicie? Po kilku warstwach robi się dość gruba powłoka która teoretycznie nie powinna przepuszczać wody i zawsze łatwo można to zerwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaklej bezbarwną tasma otwor do regulacji w blotniku i tez nie powinna Ci juz tam woda leciec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oring w regulacji wymieniony, zasmarowany smalcem, otwory pozaklejane, czekam na deszcz, zobaczymy jaki będzie efekt:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.08.2011 o 23:51, rafsus napisał:

Jako że wielkimi krokami zbliża się okres nasilania tej usterki, postanowiłem podzielić się z wami moim patentem na tą dolegliwość. :decayed:
Jeżdżę już tak od roku i wszystko jest ok, nic nie paruje ani w lampie nie mam akwarium.

Jest dużo teorii na temat dlaczego lampy parują, jednak według mnie jedna jest tylko prawdziwa, otóż inżynierowie z VALEO dali d*py i umieścili regulację lampy w najniższym punkcie gdzie podczas deszczu lub mycia zbiera się cała woda z mokrego reflektora, dodatkowo podczas mycia woda dostaję się na lampę przez otwór regulacyjny lampy znajdujący się w karoserii.

A więc do dzieła:
1. Na początku wymieniamy nieszczęsny o-ring na ciut większy jest to stary sposób jednak nie do końca działa. Oczywiście wszystko czyścimy z zabrudzeń przed złożeniem.
Stary oring
P1010198a.jpg
Nowy oring
P1010199b.jpg

2. Czyścimy gniazdo regulacji i zaznaczamy punkty odpływu wody do wywiercenia
Przed czyszczeniem
P1010200c.jpg
Po czyszczeniu + zaznaczone krzyżykami miejsca do wiercenia
P1010203d.jpg

3. Wiercimy otwory oraz fazujemy ich brzegi w celu lepszego spływu do nich wody
P1010204e.jpg

4. Składamy zębatki
P1010205f.jpg

P1010206g.jpg

5. Na środkowe otwory osłony dokładamy podkładkę i całość skręcamy. Ja dodatkowo podkładkę przykleiłem klejem z pistoletu " na gorąco"
P1010207a1.jpg
Podkładkę docinamy jak na zdjęciu w celu umożliwienia regulacji lampy

6. Dodatkowo powiększamy tylny otwór spływowy bo fabryczny jest za mały
P1010208a2.jpg

7. Całość zalewamy klejem z pistoletu jak na fotce poniżej. Dookoła zostawiając otwór z punktu 6 nie zaklejonym.
P1010209a3.jpg

Mam nadzieję że się przyda :cool1:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem jak pokazales. Zmieniłem oringi i uszczelnilem. Wszystko ok ale czemu po włączeniu świateł nie opuszczają się i podnoszą jak to było wczesniej. Co zrobiłem nie tak. Oring większy założyłem i wcisnelem na siłę troche. Powiem jeszcze ze ciężko ruszyć regulacje ręczna imbusem nr 6.  Wody nie ma ale regulacja świateł poziomu nie działa a przed operacją dzialalo. Co jest nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wedlug mnie dales za gruby oring i to on uniemożliwia obracanie się zębatki, bo ma poprostu za duży opór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam problem z parującym bixenonem, dodatkowo miałem popękane tylne pokrywy. Kupiłem 2x nowe w ASO, założyłem, wszystkie zrobiłem z poradnika i niestety. Większa wilgoć, duży deszcz, zaświecę lampy na dłuższą chwilę i parują aż do połowy wysokości. 

Gołym okiem nie widać żadnej nieszczelności na lampie ani pęknięć. Wcześniej na pewno lało się przez regulację, bo wymieniałem oba silniczki i potem były tam zacieki i rdza. Gdzie można jeszcze szukać nieszczelności? Odpowietrzniki drożne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatkaj czyms dziure po wtyczce, pedzelek i woda z mydlem, wysmaruj wszystkie laczenia ta piana i dmuchnij czyms w odpowietrznik. Zobaczysz skad leca bomble. Najpewniejszy i najprostrzy sposob.

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.11.2017 o 14:10, giemar napisał:

Sprawdź jeszcze oringi od żarówek kierunkowskazów....

Dokładnie :hi: Miałem ten sam problem co większość - jeden bix bardzo parował, zrobiłem wszystko co znalazłem w tym temacie - uszczelniłem regulacje, zmieniłem dekielek (był trochę pęknięty), sprawdziłem łączenia i drożność odpowietrzników. Mimo to lampa ciągle parowała. Coś mnie tknęło żeby wymienić oring od żarówki kierunkowskazu i bingo - lampa przestała parować. Stary oring był już na tyle odciśnięty i twardy że nie spełniał swojej funkcji w 100%. Dlatego radzę zacząć od uszczelnienia zębatek od regulacji, wymiany oringów i sprawdzenia czy dekielek dobrze przylega do lampy. Oczywiście zanim zaczniemy lampę uszczelniać to trzeba ją bardzo dobrze wysuszyć. Moja przez dwa dni leżała na słońcu i dodatkowo wieczorami podsuszałem ją suszarką do włosów :decayed: Teraz problem z parowaniem lampy jest mi obcy :kox: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,
może ktoś podać, a raczej wytłumaczyć o co chodzi z wymiarami oringu jaki trzeba zastosować. W temacie jest opisany oring fi5x2mm, ale 5mm to jest średnica zewnętrzna, a 2mm to średnica wewnętrzna, czy grubość??
Najlepiej jak by ktoś miał jakieś zdjęcie tego oringa.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.12.2017 o 05:15, Lukasz_mk2 napisał:

Witam,
może ktoś podać, a raczej wytłumaczyć o co chodzi z wymiarami oringu jaki trzeba zastosować. W temacie jest opisany oring fi5x2mm, ale 5mm to jest średnica zewnętrzna, a 2mm to średnica wewnętrzna, czy grubość??
Najlepiej jak by ktoś miał jakieś zdjęcie tego oringa.


Podpinam się pod te pytanie,
Czy ktoś posiada wymiary O-ringu jaki potrzeba do wykonania tego DIY ?
Bo u mnie dobrałem grubszy ale chyba ktoś wcześniej tam był i nie zdało to egzaminu, bo dalej parują lampy :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parować może przez wiele miejsc najczęściej właśnie regulacją, ale może być gdzieś indziej nieszczelność. Najlepiej zrobić test, zatkać dwa odpowietrzniki, w trzeci dmuchać powietrze  i jednocześnie psiukać  na lampę np płynem do mycia szyb. Tam gdzie pojawią się pęcherze powietrza tam jest nieszczelność. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.12.2017 o 22:57, Exmi napisał:

Parować może przez wiele miejsc najczęściej właśnie regulacją, ale może być gdzieś indziej nieszczelność. Najlepiej zrobić test, zatkać dwa odpowietrzniki, w trzeci dmuchać powietrze  i jednocześnie psiukać  na lampę np płynem do mycia szyb. Tam gdzie pojawią się pęcherze powietrza tam jest nieszczelność. 

Dobry pomysł, nie powiem ;)
po świętach sprawdzę i zdam relacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2mm to grubość oringu. Ja kupuje 8x2mm i zeszlifowuje tak żeby wchodził ciasno, do tego smar silikonowy i jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może banalne pytanie ale jak wyjąć ten bolec od regulacji lampy aby wymienić w nim oring na troszkę grubszy ...? Czy ciągnąć przy trybie mocno do góry i wyskoczy ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od góry odkręć torxa, wyjmij ten plastik z trybkiem i podważ ten bolec płaskim śrubokrętem w ~ połowie jego wysokości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...