Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AKE] Swap z 2.5 TDI AKE na 1.9 lub 3.0 TDI


Gik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegów z forum :)

Zrodził mi się może szalony plan :) o swapie z mojego AKE 180KM na 3.0 TDI który konkretnie - nie wiem.

Buda B6 mi się podoba. I przy tej wole zostać. Nowsze autka do mnie nie przemawiają, poza ładniejszym designem. Straszą brakiem niezawodności :).

Mój AKE jest w stanie idealnym. Wszystko działa jak należy. Jakie będą koszta wymiany na 3.0? Który najlepiej ASB?

Co mi będzie potrzebne? Co zostać może z mojego audi.

Ile wezmę za swój silnik i zbędny osprzęt?

Szukałem podobnego tematu, ale nic nie udało mi się znaleźć z AKE :)

Pozdrawiam i czekam na ciekawe odpowiedzi! :hi:[br]Dopisany: 03 Wrzesień 2011, 12:30_________________________________________________Nikt wcześniej chyba nie realizował takiego projektu... A przynajmniej nic na google nie znalazłem :P.

Na forum nikt nie ma konkretnych przemyśleń? Najbardziej interesuje mnie sprawa elektryki. Bo mocowania powinny być ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zegary z b7 bedziesz potrzebowal. Najlepiej silnik z wiazka kupic i z kompem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzewam swojego kotleta.

Ponieważ pomysł ze swapem znów mi wrócił do głowy :)

4 lata jeżdżę AKE, silnczek jest ok. dźwięk jest super i płynność też... Ktoś powiedział by : sprzedaj i to co wyłożysz na swap dołóż do B7/B8. Ale buda B6 mi odpowiada, komfortowa, ładna tania w eksploatacji po co mi więcej. Tym bardziej, że wiem czym jeżdżę. B7 mi się nie podoba a B8 - ładne, ale niezawodność już nie ta sama, eksploatacja i ceny gratów wyższe no i na wartości leci strasznie. B6 już wiele nie spadnie, bo nie ma z czego :).

Aktualnie mam błąd w sterowniku pompy - trzeba by go wymienić/zregenerować najlepiej całą pompę dla pewności i świętego spokoju. Jednak prędzej czy później inne problemy dosięgną mojego 2.5. Co się odwlecze to nie uciecze. Więc

swap to opcja ekonomiczna długodystansowa. Jednak nie ma pośpiechu, mam czas na przemyślenia.

Kwestia silników wcześniej myślałem jeśli swap to na 3.0TDI

+ moc

+ dźwięk

+ mniejsza awaryjność

- ceny eksploatacyjne

-+podobne spalanie.

Teraz doszła opcja na 1.9TDI cóż mamy kryzys każdy chce płacić jak naj mniej. Ten silniczek jest przyszłościowy, bo ekonomiczny nim można by jeździć długo ewentualnie zostawić jako 2gie gdyby kiedyś chciało się "potwora".

+ moc większa z turbiną 2.0 i IC 2.5TDI, bo masa silnika mniejsza w stosunku do 2.5TDI, ale gorzej niż 3.0

+ tania eksploatacja, mniej czułych punktów

- DŹWIĘK to na pewno będzie mnie irytować, ale... nie można mieć wszystkiego. (gdyby nie to bym się nie zastanawiał)

Więc Proszę Was o pomoc w wypisaniu orientacyjnych kosztów lub potrzebnych części do obu swapów i może namiary na osoby ogarnięte, chcące podjąć się wyzwania wymiany.

Okolice Szczecina ;)

Pozdrawiam i z góry dzięki za rzeczowe odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

buda b6 i b7 chyba specjalnie poza "blotnikami" sie nie roznia (pomijam przykrecane do karoski elementy jak wzmocnienie czolowe itp).. za to zawieszenie w b7 od ktorego tam roku jest nowsze (przynajmniej przednie) - b6 i pierwsze b7 mialy je takie jak w passacie b5 polifcie.... tyle rysu historycznego

najrozsadniejszym sposobem na zamiane silnika to sprzedac i kupic auto z silnikiem jaki chcesz

sa 3 samochody zbudowane na tej karosce: a4b6, a4b7 i exeo.. laczniej w te samochody wkladano silniki 1,9pd, 2.0pd, 2.5tdi, 3.0tdi, 2.0tdi cr... wiec "zmieniac" silniki "sie da" tyle, ze z malym sensem ekonomicznym...

aspekty:

- silnik i osprzet + elektronika: zakup

- robota kumatego mechanika co to posklada

- odnotowanie tej zmiany w karcie pojazdu

- ryzyko zwiazane z operacja (np uwalony silnik a na szrocie pan mowil ze jak dzwon.. tydzien pozniej przychodzi policjant i mowi ze namierzyli czesci z rozpracowanej dziupli)

- wartosc auta po calej operacji

- uziemienie auta na pewnie 2 tygodnie i Twoj czas na zbieranie brakujacych czesci

Podsumuj i zastanow sie czy nie lepiej dolozyc 15 kola i nie kupic auta nowszego co tez przy odsprzedazy bedzie mialo wieksza wartosc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemem może być pas przedni. Tutaj bez rzeźby się nie obejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przemek4net

Nad sensem ekonomicznym nie ma się co zastanawiać. Już postanowiłem potrzebuję jedynie konkretnych podpowiedzi.

Jedno jest pewne, nie kupię takiej budy jaką mam, nie w takim stanie. Nawet za cenę swojej + tego co włożę w SWAP. A jeśli nawet. będzie to tylko teoretycznie" taka sama buda. Ja wiem co moją boli i wiem, że szpachlowozem nie jeżdżę. Wiem, że mi się nie rozsypie nie trzeszczy i nie gnije. Nie widzę sensu w sprzedawaniu mojego auta i kupowania czegoś innego. Bo dobrych aut w dzisiejszych czasach ludzie nie sprzedają. Ostatnio widzę coraz więcej odnawianych starych "gratów" bo to się opłaca - nowsza buda - droższe problemy.

Bienek, mówisz o intercoolerach, tak? Zresztą pas przedni z 2.5 łatwiej sprzedać niż kupić od 1.9 :).

Poza tym myślę o jak najmniejszej rzeźbie w stylu - wymiana z ori na ori 1.9 plug&play. Autem chcę jeździć jeszcze długo.

Najchętniej przydała by się lista rzeczy.

Wiem już, że skrzynie przydało by się wymienić, ale da się ją dopasować do 1.9 z racji tego,że 1.9 quattro ciężko złapać.

---------- Post dopisany at 18:44 ---------- Poprzedni post napisany at 18:25 ----------

Ewentualnie, jakiego anglika można by kupić aby mieć wszystkie albo najważniejsze graty do przełożenia plug&play. Nie licząc oczywiście a4 b6. Bo interesował by mnie możliwie najbardziej zadbany silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mowie o pasie przednim,czyli chlodnice, wentylatory.

Trzeba bedzie ciąć i spawac plastiki,bo pas od b7 nie podejdzie przez lampy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pas z B7 nawet mnie nie interesował by. Przód ma zostać B6 :)

Czyli 3.0 TDI jest trochę bardziej problematyczny niż myślałem. Nie tylko z elektryką ciężko. Miałem nadzieje, że nasz z 2.5 podpasuje do 3.0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swap na 3.0tdi mozna w przedbiegach skreslic z przyczyn ekonomicznych.... zakup kompletnego silnia z osprzetem, ktory nie kosztuje 2-3tys pln + ryzyko, ze np po odpaleniu bedzie szemrac rozrzad i ponowne wyciaganie silnika z budy - raczej mozesz zmienic nazwe watka

ocierajace sie o sens ekonomiczny moze byc kupno np a4 z 1.9tdi pd po dzwonie czy z kiero po zlej stronie .... odpada latanie za czesciami, ktore wyjda w trakcie

przy 1,9 dojdzie np spawanie wydechow (chyba ze masz cale auto) bo T w V6 jest po srodku a w rzedowkach po boku

W anglikach instalacja jest po odwrotnej stronie wiec to warto miec na wzgledzie jakby przyszlo instalacje przekladac

Lepiej doprowadzic to 2,5 znowu do jezdnego stanu bo mozesz sie wrabac w koszta powyzej 10kola (wersja na 3.0tdi) by miec dalej kilkunastoletnie auto warte niewiele wiecej

Pozdrawiam,

Przemek

P.S.

swapy 2.5 na 1.9 sa robione i kiedys na forum a4club (czy jakos tak) natkanalem sie na usera a4 1.9 ktory przypadkiem dowiedzial sie, ze jego auto bylo 2.5 kiedys... ale nawet nicka goscia nie pamietam

Moze warto kupic a4 jakie chcesz po dzwonie i przelozyc do niego tylko swoj szkielet:)

Poszperaj po allegro za ile chodzi kompletne auto np anglik z 1.9tdi i od tego wyjdz w kalkulacji kosztu. Pewnie 2,5 da sie za iles sprzedac i reszte zakupionego auta ale to pitolenie sie

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak też właśnie myślę. Anglik 1.9 z względnie ciekawym wypasem. To będzie najekonomiczniejsze i najłatwiejsze do swapa wyjście. W sumie chyba jedyne.

Bo co do szkieletu. To co ja chcę kupić musi mieć quattro, a z 1.9 To już kosztuje 2x więcej niż 2.5TDI.

Nawet jeśli swap będzie mnie kosztować 10tyś. To gdybym auto chciał sprzedać to nie stracę ;) Tak wyglądają prawa rynku u nas.

Więc postanowione, szukam 1.9, bo 3.0 rzeczywiście już problematyczne. Zresztą w okolicy Szczecina nie znam nikogo kto by mi to przełożył.

A z 1.9 anglika do mojej przełożą mi wszędzie prawie.

Naprawić pompe w swojej V6? W sumie pewnie jeszcze pare lat bym pośmigał. Ale... przydała by się zmiana jakaś. w 1.9 będę miał więcej mocy, ekonomiczniejsze pudło i będzie słychać z daleka, że traktor jedzie ;).

Więc nowy problem - znaleźć anglika ;)

Wątek w sumie zamknięty, ale chętnie przeczytam inne opinie na temat takiego swapa, bo przeglądając forum nie widziałem takiego tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to liczmy

auto w sensownym stanie z transportem do mechanika powiedmy 6.5tys

Oferta - Audi A4 - A4 1,9TDI 130KM ORYGINALNY PRZEBIEG 159TYS MIL TECHNICZNIE AUTO W BDB STANIE, SILNIK SKRZYNIA ZAIWIESZENIE BEZ ZASTRZEEN STAN WIZUALN

mechanik + ewentualne dopasowania immo itp powiedzmy 4 patyki

skrzynia biegow powiedzmy z 1500 z jakimis moze poduszkami czy cos w tym stylu

sprzeglo (pewnie obecne sie nie nada) powiedzmy 1500

rozrzad i oleje 1000

razem tak z grubsza: okolo 14 kola?

teraz ile to warte

jakis tam wygladajacy wzglednie sensownie z ogloszenia a4 b6 1.9tdi quattro (czyli to czego chcesz?)

Oferta - Audi A4 - Witam, Mam do sprzedania samochód Audi a4 b6 z napędem quattro, którym jeżdżę od 3 lat. Samochód zakupiłem w Hamburgu w Niem

21tys... powiedzmy 20kola

teraz patrzymy na 2.5Q

Oferta - Audi A4 - WITAM WSZYSTKICH ZAINTERESOWANYCH POSIADAM NA SPRZEDAŻ AUDI A4 B6 QUATTRO AVANT Z ROKU 2002 W BARDZO BOGATEJ WERSJI JESTEM DRUGIM W

widze ze z 2.5 auto jest tansze ze 2-3 kola wg otomoto (jakos darmo ich nie oddaja)

wiec zdradz mi tajemnice gdzie tu jest sens robic jakiego "skladaka" jak dokladajac (pomijam oplaty w wydziale kom, ubezpieczenie OC itp - to i tak dojdzie by zalegalizowac zmiane silnika) powiedzmy 3 kola masz wysnione 1,9?

Zalozmy, ze trzeba dolozyc 2.5 patyka (taniej kupisz pompe vp44 uzywke ale niech bedzie) by to auto chodzilo i dalo sie sprzedac "jako sprawne"

Wychodzi mi koszt operacji zamiany 5 ... moze 6 kola a Ty chcesz pakowac sie w jakies koszta by zachowac unikatowa karoserie?

Pozdrawiam,

Przemek

P.S.

to nie do dyskusji przynajmniej ze mna (bo ja juz sie wylaczam) ale zeby wykazac bezsens (moim zdaniem!) takiem operacji (obstawiam, ze skonczy sie na tym, ze jednak naprawisz walnieta vp44)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, wejdź w mój wątek o A4, wiem... żaden rarytas. Ale... jakie 1.9 chcesz kupić za 21 tyś? wole na takie nie patrzeć, bo to z aukcji to golas totalny no i na pewno nie jest pewny,jedna z najtańszych ;) A na wycenę 2.5, podpowiedział mi wątek w dziale sprzedam pewnego forumowicza. Koszt swapa zmniejsza się, ponieważ masa gratów z anglika zostanie no i mój 2.5 który szrotem wcale nie jest też jest łatwo sprzedawalny.

PS. ceny zabiegu swapa gotowego z auta do auta według wycen moich mechaników jest sporo mniejszy ;)

No i moje auto jest sprawne w 100%, tylko póki co wyskoczył błąd w sterowniku pompy który nie wpłynął na nic. To po prostu moja wrodzona zapobiegawczość.

Ja to liczę inaczej:

Kupno anglika 7-10tyś w zależności od wyposażenia i stanu.

Przekładanie gratów kiedy pytałem operacja zmiany w dobrym serwisie w Szczecinie to 2tyś za wszystko z adaptacją skrzyni, bo anglika z quattro ciężko ustrzelić.

maksymalnie 12tyś wydam ale zwróci mi się około 2tyś graty z mojej + 4tyś graty z anglika. 5-6tyś. Dopłaty. VP44 - 3tyś aby była bezproblemowa jazda przez kilka lat. Więc realnie swap wychodzi mnie 3tyś więcej niz naprawa.

Korzyścią jest 1.9, ekonomia,moc,ubezpieczenie, wartość auta wzrasta. No i anglika wezmę z kilkoma dodatkami, które będę mógł przełożyć do swojej.

Minusem jest spora inwestycja i dłuższy czas zwracania kosztów.

A teraz opcja sprzedaży ja to widzę tak. za całość prawdopodobnie dostane 18tyś. Ale sprzedaż tego co mam w tej cenie to szczyt idiotyzmu. Ori felgi z TTS są warte polowe z prawie nowymi oponami. Dotego zderzaki S4.

W częściach pewnie wyciągne z 25tyś za swoje auto. Aby kupić porządne 1.9 trzeba dać 25-30tyś. może więcej? Bo są i za 35tyś jeśli brał bym zza Odry. Dopłata 6tyś. Do mojego auta.

No i kupa czasu na szukanie rodzynka.

Przy swapie wychodzi mi 6tys dodatkowej dopłaty. (ale operacja wymiany potrwa szybko i mam pewne auto.)

przy naprawie 3tyś, ale nadal mam słabo ekonomicznie autko.

Stąd mój dylemat, co robić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja powiem otwarcie: to zaden dylemat bo absolutnie nic nie zrobisz (powody wymienione wyzej)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłopie soorki za wypowiedź ale dla mnie to strata czasu i przede wszystkim pieniędzy. Zainwestuj porzadnie w 2.5. Jeżeli jeszcze pompa działa to zawieź ją do popmpiarza. Moze da się wymienić tylko tłok przestwiacza bez wymiany sterownika + uszczelnienia i bedziesz jeżdził kolejne 200 tkm. Wymień rozrząd plus pestki i pochacze jeżeli wałki i dżwignie są OK i też pojeżdzisz z 100 tkm do następnego rozrządu. jeżli interesuje Cie opcja ponisienia mocy to można się pobawić z turbiną od 320 CDI i większymi wtryskami bodajże od Iveco. Moc około 250 max. Jeżeli okaże się ze pompa do regeneracji to można ją przeborić na tzw trzykrzywkową z mocą do 250 km. Ewentulana wymiana sprzęgła na mocnijsze. W taki spoób za tą "dyche +/-" masz auto kompleksowo przygotowane na kolejne 200000 tkm. Spalanie 2.5 nie jest wcale tak duże ws 1.9 wiec tu też mega oszczędności nie ma. Ogarnij porządnie 2.5 a bedziesz jeździł jeszcze pare dobrych lat. Ja osobiście widziałęm AFB na oryginalnych wałkach z przebiegiem 380 tkm i wałki jeszcze na 100 tkm spokojnie wystarczą. Jaki masz przebieg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w końcu jakaś ciekawa odpowiedź. Jestem już po wymianie rozrządu i wszystkich możliwych napinaczy, pasków. Tak więc tu mam głowę spokojną, wałki patrzyłem 2 lata temu - problem nie istniał. A teraz musiał bym znów zerknąć, chociaż nie wydaje mi się, że coś zobaczę - olej wymieniam co 10tyś km na full syntetyk. Przebieg mam 197tyś. Czy jest ori? nie wiem... nic na to nie wskazuje 4 lata jeżdżę autem. Nigdy żaden mechanik ani diagnosta nie udowodnił, że było więcej a próbowali. Zresztą nawet mnie to nie interesuje. Auto kupione w polskim salonie.

Z tą pompą trzy krzywkową temat jest interesujący :) Będę musiał się w to zagłębić.

A co do swapa, jeśli kiedyś znajdę odpowiedniego dawce wtedy się zastanowię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zostaw chlopie w spokoju to AKE. W 2002 roku wsadzili tam AKE i niech se tam siedzi. Pomyśl o modach. Przy 200 000 wymien popychacze i podkładki. Główka popychacza robi się skożkowa co powoduje luz i wycieranie sie wałków. Zmień tez zaworki w podstawie filtra oleju koszt ok 100 w sumie (bez roboty). Pomyś o modach z pompy i z turbiny. Warto też pomyśleć o lepszym (jednym) intercoolerze moze da się włożyć od A6. Masz dobrą baze do dłubnięcia. Ktoś pisał na forum ze ma sprzedania wtryski i wydajniejszymi końcówkami a jeżli chodzi o pompę to gdzieś w PL jest warsztat które przerabia/regeneruje te pompy. KONIECZNIE WYCIĄGNIJ WAŁKI i wymień popychacze, może się okazać ze za 50 tkm walki będą do d*py

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh, troche smiechowy swap... z 2,5 na 1,9 :facepalm:

no ale niewazne, generalnie:

2,5 - 1,9tdi: to nie powinno kosztowc wiecej niz 5k wydaje mi sie, silnik z osprzetem i to wszystko, skrzynie zostawiasz swoja, pas przedni i reszte mozesz zostawic swoje oba te silniki wychodzily w B6 wiec zadna filozofia...

2,5 - 3,0: tu troche wiecej rzezby ale w zasadzie tylko z elektronika, bo skrzynie dalej zostawiasz swoja, pas przedni, etc wszystko zostaje, elektronike tylko trzeba ogarnac, jak chcesz to zadzwon do adama ze sportmile to moze mniej wiecej nakresli ci co i jak, tak jak wczesniej ktos napisal, pewnie licznik z B7 trzeba by miec, ale to tez zadna filozofia bo tez sie da przekodowac bez problemu (sam mam z B7) a co innego to nie wiem...

zawsze mozesz wsadzic jakas benzynke ;) plus gaz, do benzyny na pewno trzeba bedzie zmienic bak i przewody paliwowe, zaleznie od tego jaka masz skrzynie to tez mogla by zostac tylko bylaby dluga...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...