Jump to content
0
wrclaguna

Instalacja dodatkowych głośnikow wysokotonowych BANG&OLUFSEN oraz blend

Recommended Posts

Ostatecznie w podszybiu odpiąłem , założyłem wysokotonowe wwierciłem w blendy, zwrotnica w drzwiach zestaw tak jak pisałem Hertz ESK 165.5, natomiast drzwi wyłożyłem Mata X-WAVE EYWA Light Butyl i boczek Gladen Aero Multi SUPER-MATA 3-warstwowa i wygląda to jak na zdjęciach i gra przyzwoicie :)

Lewy przód1.jpg

Lewyprzod2.jpg

Lewyprzod3.jpg

Lewyprzod4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dużo daje ta mata?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo dużo a szczególnie wygluszenie tylnej półki w sedanie jak się ma suba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witajcie,

Ładna robota!

Nie wiem jak jest w B8 ale B7 wygłuszenie tylnej półki w sedanie nawet przy przejściu na Bose to mus.

Nawet w A4 B9 tylna półka oem w sedanie z subem B&O bez wygłuszenia potrafi "charczeć".

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, black4 napisał:

Witajcie,

Ładna robota!

Nie wiem jak jest w B8 ale B7 wygłuszenie tylnej półki w sedanie nawet przy przejściu na Bose to mus.

Nawet w A4 B9 tylna półka oem w sedanie z subem B&O bez wygłuszenia potrafi "charczeć".

Pozdrawiam

W b8 przy audi Sound system to masakra przy większym basie. Wygluszenie daje bardzo dużo a koszt poniżej 60 albo 50zl 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu ‎29‎.‎03‎.‎2018 o 15:26, Hohe napisał:

Dużo daje ta mata?

Montaż trochę trwał, mając mate w pierwszym etapie na prawych przednich drzwiach miałem porównanie jaka jest różnica w odsłuchu. Drzwi wygłuszone naprawdę grały czysto a w efekcie po dokończeniu prac jest w samochodzie ciszej. Koszt nie jest tak duży, pracy trochę musisz włożyć ale efekt naprawdę cieszy .

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 29.03.2018 o 14:10, werot napisał:

Ostatecznie w podszybiu odpiąłem , założyłem wysokotonowe wwierciłem w blendy, zwrotnica w drzwiach zestaw tak jak pisałem Hertz ESK 165.5, natomiast drzwi wyłożyłem Mata X-WAVE EYWA Light Butyl i boczek Gladen Aero Multi SUPER-MATA 3-warstwowa i wygląda to jak na zdjęciach i gra przyzwoicie :)

Lewy przód1.jpg

Lewyprzod2.jpg

Lewyprzod3.jpg

Lewyprzod4.jpg

Wewnątrz drzwi też wygłuszałeś?


sygna.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu ‎06‎.‎04‎.‎2018 o 15:11, Marsi napisał:

Wewnątrz drzwi też wygłuszałeś?

Wygłuszyłem drzwi po zdjęciu tapicerki tylko tak jak widać na zdjęciach (wewnątrz komory drzwi - nic nie dawałem) oraz tapicerkę od wewnątrz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@werot Możesz podrzucić gdzie kupowałeś maty - i ile dokładnie trzeba kupić by wystarczyło. Tył też wygłuszałeś?


sygna.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu ‎11‎.‎04‎.‎2018 o 14:35, Marsi napisał:

@werot Możesz podrzucić gdzie kupowałeś maty - i ile dokładnie trzeba kupić by wystarczyło. Tył też wygłuszałeś?

Wiec tak: Gladen Aero Multi SUPER-MATA 3-wrst.80x46cm,XWAVE Eywa Light 2mm 70cm x 50cm - mata tłumiąca. Takie wymiary starczają na 1 drzwi

wszystko kupiłem na aukcjach alledrogo. Tyłu jeszcze nie zdążyłem na razie przednie skończone.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natchniony postem kolegi spróbowałem modyfikacji blendy głośnika wysokotonowego w drzwiach przednich.

Wiertło a właściwie "wiertełko" 1mm i setki precyzyjnych nawiertów.

Podpowiem aby nie robić wszystkich na raz, ponieważ przy każdym otworze pozostaje nadwyżka plastiku, którą trzeba (w moim przypadku skalpelem) ścinać.

Wiercić należy od strony dekoracyjnej czyli od strony kabiny, bo ścinanie nadwyżki plastiku zostawia ślady.

Godzina/półtorej pracy ale mamy sporo zaoszczędzone w kieszeni.

Nie słyszę różnicy między blendami B&O (w A5 mojego szwagra) a tymi które wykonałem, nie szpecą, myślę że warto spróbować.

P80410-121653.jpgP80410-121714.jpgP80410-121725.jpg

Co do zmiany samych głośników na B&O to obowiązkowo wygłuszenie drzwi!! Różnica... kolosalna, bas głęboki, równy, i nie znika po uchyleniu szyb.

Wygłuszenie wewnątrz drzwi jest jeszcze ważniejsze niż wygłuszenie od strony tapicerki i samej tapicerki łącznie!

Po pierwsze, obniża się znacznie współczynnik przenikania dźwięku z zewnątrz, a po drugie, wytworzona "komora" (ciśnieniowa/basowa) jest pozbawiona efektu echa i efektu blaszanego czy też kartonowego dźwięku które niestety jest bolączką każdego pojazdu.

Wiem, że to znacznie więcej pracy ale gdy posłuchacie jak grają dokładnie wygłuszone drzwi to zrozumiecie o mi chodzi.

Tu zdjęcie wygłuszania (w połowie roboty) mojej starej A3 8L:P50416-120527.jpg

Koledzy, mam pytanie, głowie jak zamontować tylne średniotonowe w moim avancie?

Oryginalnie jest tylnej ochronie słupka, one są bardzo ciężko dostępne a ich przeróbka będzie trudna z powodu połączenia dwóch tworzyw - plastik i mareiał.

Macie jakieś pomysły?

Edited by lobot84

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam panowie, tak czytam ten temat i się zastanawiam, mam u siebie MMI 3g+ z audi sound system, czy w tym systemie głośniki w drzwiach mają odcięte pasmo? bo jeśli tak to nie ma sensu montować syczków w trójkątach, wydaje mi się aby była poprawa trzeba wymienić głośniki w podszybiu, bo tam są wyższe częstotliwości... czy ktoś może ma większą wiedzę na ten temat i może się podzielić? jak to jest? czy wzmacniacz obcina pasma?

jeszcze mam pytanie jakiej mocy jest wzmacniacz w audi sound system?

Edited by Waldi_82

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do kompletu ( poprawy ) wysokich tonów , proponuję wymianę głośników z przodu auta ( w podszybiu ) , ponieważ te fabryczne mają fatalny dźwięk.

Po wymianie ( praca na około pół godziny ) wysokie tony rewelacja.


; )))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamontowałem te syczki B&O do przednich drzwi + Maskownice ale to gra strasznie kiepsko mam nagłośnienie ASS

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 29.03.2018 o 14:10, werot napisał:

Ostatecznie w podszybiu odpiąłem , założyłem wysokotonowe wwierciłem w blendy, zwrotnica w drzwiach zestaw tak jak pisałem Hertz ESK 165.5, natomiast drzwi wyłożyłem Mata X-WAVE EYWA Light Butyl i boczek Gladen Aero Multi SUPER-MATA 3-warstwowa i wygląda to jak na zdjęciach i gra przyzwoicie :)

Lewy przód1.jpg

Lewyprzod2.jpg

Lewyprzod3.jpg

Lewyprzod4.jpg

Czemu odpiąłeś te w podszybiu?

Nie dało się jednocześnie mieć tych nowych w lusterku i starych w podszybiu? 

Czy masz glosnik centralny na desce? Coś z nim robiłeś? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...