Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B8 TrOOOOp


alvaro

Rekomendowane odpowiedzi

Też tak macie w b8 że klocki z tylu szybciej sie zużywają? Zakładałem kilka miesięcy temu jednocześnie przod i tył nowe klocki, teraz z przodu mam połowę klocków a tył mi się skonczył. Tył mocniej hamuje? Jest jakis regulator siły hamowania przód tył? Wydaje mi sie że jak zatrzymuje sie na skrzyżowaniu to jak samochód już w koncowym etapie staje to bardziej ciągnie tył przy zatrzymaniu. 

Zawsze myślałem ze to przód szybciej się zużywa...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 34.4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • wrclaguna

    2274

  • Hohe

    1818

  • Gibons

    1520

  • mumen

    995

Top użytkownicy w tym temacie

A równo się zużywają całą powierzchnią? W C6 miałem taki problem, jednak trochę pod kątem się zużywały, po dokładnym wyczyszczeniu zacisków, wymianie prowadnic i założeniu nowych gumek zaczęły się już normalnie zużywać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wątpie, że tył mocniej hamuje. Byłoby to niebezpieczne, auto mogłoby zachowywać się bardzo niestabilnie.

 

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas hamowania środek ciężkości przenosi się do przodu i dlatego przy sprawnym układzie hamulcowym przód musi mocniej hamować, prawidłowe działanie zapewnia korektor siły hamowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Góral65 napisał:

korektor siły hamowania

Tak z ciekawości w b8 gdzie on sie znajduje? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dobrze się orientuję to korektor jako oddzielne urządzenie występował w autach bez układu ABS, w autach z ABS funkcję tą przejmuje pompa ABS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam po necie i a4 b8 ma system EBV, korektor siły hamowania. System rozkłada siłe hamowania na poszczególne koła tak aby zapobiegać tzw. nurkowaniu przodu przy hamowaniu, czyli dojeżdżając do skrzyżowania auto hamuje w pozycji poziomej, nie nurkuje przód, pewnie dlatego bardziej tył hamuje. Sporo po mieście jeżdżę w korkach i może to jest przyczyna szybszego zużycia tylnych klocków. Może się mylę z moją tezą.

EBV (Electronic Breake V) korektor siły hamowania, elektronicznie dopasowuje moc hamowania na poszczególne koła. Współpracuje on z układem zapobiegającym blokowaniu się kół podczas hamowania (ABS).

System EBV zapewnia optymalny podział siły hamowania pomiędzy dwie osie, przednią i tylnią. Dzięki temu stabilizuje pojazd podczas hamowania.

System zapobiega nadmiernemu zużyciu się przednich tarczy hamulcowych i ich przegrzewaniu, eliminuje zjawisko „fadingu” czyli wydłużenia drogi hamowania.

Edytowane przez inhosik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymienialem klocki 3 razy tyl a przod wcale przebieg okolo 65tys km

Wysłane z mojego thor przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

inhosik

S4 na tarczy 345mm przód w mieście podczas hamowania "na wprost" i lekkiej korekcji kierownicą potrafi rzucić lekko tyłem. Więc ten EBV działa ale nie jest to do końca przemyślana konstrukcja.

przy hamowaniu w łukach o dziwo układ hamuje tak jak powinien.

 

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ratunku!

Zepsuł mi się zamek w tylnych drzwiach, chyba coś się złamało bo klamka lekko chodzi. Problem w tym, że mam "wyłączoną" klamkę wewnętrzną, ze względu na gówniaki. Powiedzcie proszę, że jest jakiś sposób, poza zniszczeniem boczka, na otwarcie tych drzwi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Hohe napisał:

Panowie, ratunku!

Zepsuł mi się zamek w tylnych drzwiach, chyba coś się złamało bo klamka lekko chodzi. Problem w tym, że mam "wyłączoną" klamkę wewnętrzną, ze względu na gówniaki. Powiedzcie proszę, że jest jakiś sposób, poza zniszczeniem boczka, na otwarcie tych drzwi. 

Jak masz instrukcje obsługi A4 B8 to na 39 stronie jest opisane jak otworzyć awaryjnie drzwi w przypadku włączonej blokady rodzicielskiej oraz jednocześnie włączonej awaryjnej blokadzie drzwi.

Jeżeli przyczyną tego ze nie można ich z zewnątrz otworzyć jest awaryjne zablokowanie drzwi (może ktoś je przypadkiem przekręcił - to powinno Ci to pomóc)

Należy najpierw pociągnąć od siebie klamkę a potem można otworzyć drzwi z zewnątrz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, arturek986 napisał:

Jak masz instrukcje obsługi A4 B8 to na 39 stronie jest opisane jak otworzyć awaryjnie drzwi w przypadku włączonej blokady rodzicielskiej oraz jednocześnie włączonej awaryjnej blokadzie drzwi.

Jeżeli przyczyną tego ze nie można ich z zewnątrz otworzyć jest awaryjne zablokowanie drzwi (może ktoś je przypadkiem przekręcił - to powinno Ci to pomóc)

Należy najpierw pociągnąć od siebie klamkę a potem można otworzyć drzwi z zewnątrz. 

Dzięki, ale obawiam się, że ta metoda nie dotyczy zerwanego cięgna z zewnętrznej klamki.

Tak czy inaczej, udało mi się zdjąć boczek, oczywiście oprócz dołu. Teraz muszę tylko jakimś cudem wsadzić tam łapę i wymacać jakieś cięgno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sukces. Otworzyłem drzwi bez strat. Wyglada na to, że muszę wymienić linkę od zewnętrznej klamki. Podejrzewam, że występuje ona jako osobna część, mógłbym prosić o numer?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Hohe napisał:

Sukces. Otworzyłem drzwi bez strat. Wyglada na to, że muszę wymienić linkę od zewnętrznej klamki. Podejrzewam, że występuje ona jako osobna część, mógłbym prosić o numer?

To chyba będzie to

klamka.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie silnik 143KM 2.0 tdi jest wstanie osiągnąć 200KM po programie i zmianie turbo od CAHA bez większych szkód dla silnika ? :decayed: Różnią się jakoś specjalnie te silniki budową czy tylko różnica w turbo i skrzyni biegów  ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Norbas napisał:

Panowie silnik 143KM 2.0 tdi jest wstanie osiągnąć 200KM po programie i zmianie turbo od CAHA bez większych szkód dla silnika ? :decayed: Różnią się jakoś specjalnie te silniki budową czy tylko różnica w turbo i skrzyni biegów  ? 

róznią się turbo, załadujesz IC z 3.0 tdi i możesz atakować okolice 220Hp, silnik da radę, martw się sprzęgłem :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, l.e.s.t.e.r napisał:

róznią się turbo, załadujesz IC z 3.0 tdi i możesz atakować okolice 220Hp, silnik da radę, martw się sprzęgłem :) 

:hi: 

Jeszcze jedno zastanawiając się nad zakupem B8 brać bez problemu wersje przed liftową (auta pewne i nie wyeksploatowane ) od 2010r czy lepiej dozbierać siana na polifta ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, czarek76 napisał:

To chyba będzie to

klamka.JPG

Dzięki! :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Norbas napisał:

:hi: 

Jeszcze jedno zastanawiając się nad zakupem B8 brać bez problemu wersje przed liftową (auta pewne i nie wyeksploatowane ) od 2010r czy lepiej dozbierać siana na polifta ? 

Jezeli celujesz w 2010+ to za dużo roznic nie bedzie tak na prawdę w polifcię. Więc jak masz sprawdzonego przed lifta bierz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...