Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B8 TrOOOOp


alvaro

Rekomendowane odpowiedzi

14 minut temu, Gibons napisał:

Jakie koszty Dev nie jest zle

Dokładmnie. V6 spali troche wiecej niż 2.0 w gnoju a kultura pracy silnika nieporównywalnie większa od 4 garów. 

Ja co prawda mam ten motor w Phaetonie ale koszta eksploatacji wychodzą ciut więcej jak 1.9TDI. Filtry kosztują tyle samo, jedynie oliwy trzeba więcej na wymianę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 34.4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • wrclaguna

    2274

  • Hohe

    1818

  • Gibons

    1520

  • mumen

    995

Top użytkownicy w tym temacie

22 minuty temu, turzol napisał:

Dokładmnie. V6 spali troche wiecej niż 2.0 w gnoju a kultura pracy silnika nieporównywalnie większa od 4 garów. 

Ja co prawda mam ten motor w Phaetonie ale koszta eksploatacji wychodzą ciut więcej jak 1.9TDI. Filtry kosztują tyle samo, jedynie oliwy trzeba więcej na wymianę. 

Trochę więcej?  

2.0 spali 7 l na 100

3.0 spali 10l na 100

To jest trochę?  To jest 42 % więcej 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, pajda napisał:

Trochę więcej?  

2.0 spali 7 l na 100

3.0 spali 10l na 100

To jest trochę?  To jest 42 % więcej 

porównując moje spalanie z autem służbowym SuperB III 2.0TDI 190PS 4x4 to różnica w jeździe mieszanej jest rzędu 1-1,5l/100km a kura jest o ponad pół tony lżejsza od Fejtka. Więc uważam że wszystko zależy od masy auta, nie wierzę że lekkie A4 3.0TDI przekroczy 9,5l/100 w mieszanym cyklu, chyba że ktoś pałuje do odciny

Edytowane przez turzol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, turzol napisał:

porównując moje spalanie z autem służbowym SuperB III 2.0TDI 190PS 4x4 to różnica w jeździe mieszanej jest rzędu 1-1,5l/100km a kura jest o ponad ponad pół tony lżejsza od Fejtka. Więc uważam że wszystko zależy od masy auta, nie wierzę że lekkie A4 3.0TDI przekroczy 9,5l/100 w mieszanym cyklu, chyba że ktoś pałuje do odciny

Mi wychodzi 9L w cyklu 50/50 ale nie o to tutaj chodzi. Patrząc na to to niech bierze 1.4 silnik :) bardziej chodziło o serwis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwis wychodzi podobnie nie licząc wymiany rorządu, który w 3.0 jest teoretycznie bezobsługowy, w praktyce wiadomo jak to wygląda. Dopóki nie ma objawów naciągniętego łancucha to wątpie że ktoś wymienia zapobiegawczo. Hamulce standardowo są wieksze więc koszt zakupu też wyższy, ale nie są to różnice diametralne. Nie wiem skąd takie przeświadczenie że V6 jest dużo droższe w serwisowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynie rozrzad i wtryski a reszta porównywalne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli śmiało brać na plecy 3.0 tdi nie puści mnie z torbami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, pajda napisał:

Czyli śmiało brać na plecy 3.0 tdi nie puści mnie z torbami?

Pewnie że nie :D ja gdzieś widziałem jak chłopaki testowali 2.0 tid i 3.0tdi w b8 oba w q w trasie 450zł i średnie spalanie większe wyszło w 2.0 xD w mieście role się odwracają :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdzilem A4 B5 1.9TDI 110PS oska, A4 B6 1.9TDI 130PS oska, A4 B6 1.9TDI Quattro 130PS, teraz A4 B8 3.0TDIQ >300PS.

Wnioski: kup Audi z Quattro.

Jezdzisz w trasie - kupuj 3.0TDIQ.

Jezdzisz po miescie - nie kupuj TDI...

Edytowane przez DareQ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, pajda napisał:

Czyli śmiało brać na plecy 3.0 tdi nie puści mnie z torbami?

W używanym aucie nigdy nie można być niczego pewnym ;) 

Sam koszt części jest podobny do innych wersji silnikowych, ale za robocizne często mechanicy biorą więcej bo jest ciasno. Do tego niektórych rzeczy jest o 2 więcej, wtryski, świece... Spalanie to temat na książkę, moja po trasie potrafi spalić 6,5 a potrafi też i 11 ;) po mieście raczej poniżej 10 nie schodzi a nie głupieje kręcąc pod odcinkę. Najwięcej jak mi wzięła to 13,5l, ale cały bak wyjeździłem w warszawskich korkach. Średnio spala mi 9-9,3 (z dystrybutora - wskaźnik na FIS zaniża o 0,5litra)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, wszystko zależy jak się trafi. Sa już 3  generacje 3.0TDI i każdy ma swoje wady i zalety. Wg mnie ta druga generacja jest najpewniejsza. W tych najnowszych niby uprościli rozrząd bo zrezygnowano z 2 łańcuchów ale znów jest problem z napędem pompy CR i wyciekami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, turzol napisał:

Dokładnie, wszystko zależy jak się trafi. Sa już 3  generacje 3.0TDI i każdy ma swoje wady i zalety. Wg mnie ta druga generacja jest najpewniejsza. W tych najnowszych niby uprościli rozrząd bo zrezygnowano z 2 łańcuchów ale znów jest problem z napędem pompy CR i wyciekami.

2 to znacz jaka? Jaka oznaczenie silnika? Jakie lata produkcji 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, luk330 napisał:

W używanym aucie nigdy nie można być niczego pewnym ;) 

Sam koszt części jest podobny do innych wersji silnikowych, ale za robocizne często mechanicy biorą więcej bo jest ciasno. Do tego niektórych rzeczy jest o 2 więcej, wtryski, świece... Spalanie to temat na książkę, moja po trasie potrafi spalić 6,5 a potrafi też i 11 ;) po mieście raczej poniżej 10 nie schodzi a nie głupieje kręcąc pod odcinkę. Najwięcej jak mi wzięła to 13,5l, ale cały bak wyjeździłem w warszawskich korkach. Średnio spala mi 9-9,3 (z dystrybutora - wskaźnik na FIS zaniża o 0,5litra)

To powiedz co takiego u siebie robiłeś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Gibons napisał:

To powiedz co takiego u siebie robiłeś ?

Przez rok i 4 miesiące użytkowania: świece, pasek osprzętu z rolkami i napinaczami, przekaźnik świec, "mały rozrząd", uszczelnienie pompy wysokiego ciśnienia, sprawdzenie chłodnicy EGR, tarcze+klocki przód, klocki tył,  nowe/używane zwrotnice przód, łączniki stabilizatora przód, sworznie z przodu (te przy zwrotnicach), poprawiałem regulacje cięgien od klap w kolektorze (taki zestaw naprawczy, że trzeba regulować), kilka razy olej z filtrami (co 10-15tys wymieniam komplet filtrów), naprawa problemu z lewą półosią zestawem naprawczym z ASO, sprawdzane były też wtryskiwacze razem z wymianą podkładek. Teraz mnie czeka sprzęgło z dwumasem (kupione - 2700zł za zestaw LUKa z wysprzęglikiem i uszczelniaczem wału) i coś w zawieszeniu z lewej strony zaczęło stukać, więc od razu też zrobię. 

To w sumie taki zestaw startowy, a moje auto praktycznie od nowości było w jednych rękach i do 2014 roku serwisowane tylko w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, luk330 napisał:

Przez rok i 4 miesiące użytkowania: świece, pasek osprzętu z rolkami i napinaczami, przekaźnik świec, "mały rozrząd", uszczelnienie pompy wysokiego ciśnienia, sprawdzenie chłodnicy EGR, tarcze+klocki przód, klocki tył,  nowe/używane zwrotnice przód, łączniki stabilizatora przód, sworznie z przodu (te przy zwrotnicach), poprawiałem regulacje cięgien od klap w kolektorze (taki zestaw naprawczy, że trzeba regulować), kilka razy olej z filtrami (co 10-15tys wymieniam komplet filtrów), naprawa problemu z lewą półosią zestawem naprawczym z ASO, sprawdzane były też wtryskiwacze razem z wymianą podkładek. Teraz mnie czeka sprzęgło z dwumasem (kupione - 2700zł za zestaw LUKa z wysprzęglikiem i uszczelniaczem wału) i coś w zawieszeniu z lewej strony zaczęło stukać, więc od razu też zrobię. 

To w sumie taki zestaw startowy, a moje auto praktycznie od nowości było w jednych rękach i do 2014 roku serwisowane tylko w ASO.

Możesz napisać coś więcej odnośnie tej półosi i zestawu naprawczego ? jakie obiawy są tego ? jaki koszt ? miałem to moja trzecia b8semka i nigdy z tym problemu nie mialem.

Ja teraz wymieniam kolektor ssący bo z oski zrobiło się jajo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Gibons napisał:

Możesz napisać coś więcej odnośnie tej półosi i zestawu naprawczego ? jakie obiawy są tego ? jaki koszt ? miałem to moja trzecia b8semka i nigdy z tym problemu nie mialem.

Ja teraz wymieniam kolektor ssący bo z oski zrobiło się jajo :)

Miałem przy utrzymywaniu stałej prędkości takie jakby cykanie, tykanie, czasami szuranie (najczęsciej w trakcie toczenia się w korku). Kumpel co mi zawsze serwisuje auto sprawdzał wszystko co wiruje w czasie jazdy i po złapaniu się za lewą półoś okazało się, że ma 1-1.5cm luzu góra dół. Łożysko podpierające półoś wyrobiło gniazdo i obracało się w gnieździe wyrabiając je coraz bardziej-typowa usterka, na ktorą audi wydało procedurę serwisową a w USA było naprawiane za darmo. W dziale "układ napędowy i skrzynia biegów" dotyczącym B8 masz dość długi temat, podklejony. Problemy są zazwyczaj z lewą półosią ale zdarzają się i z prawą. 

 

Edytowane przez luk330
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Gibons napisał:

Wypas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra wyważarka i wiadro ciężarków i da radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...