Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AYM] kompresja


kadaf

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

W mojej V6 stwierdozno ze na 2 i 3 cylindrze kompresja wynosi 13 (barow, atmosfer.. nie wiem w czym sie to podaje :embarrassed:) przy probie olejowej było ponoć znacznie lepiej, co moze byc przyczyna i jaki ewentualny koszt naprawy?

dodam ze to są dwa cylindty koło siebie po lewej stronie. na pozostałych kompresja była powyzej 21

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro przy próbie olejowej było znacznie lepiej, to wskazuje to na zużyte pierścienie, tuleje lub tłoki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"przy próbie olejowej było ponoć znacznie lepiej" - to było czy nie, i o ile lepiej? Wychodzi na to, że i tak zdejmiesz "czapeczkę" więc sprawdź szczelność zaworów na tych cylindrach. Jak będzie w granicach przyzwoitości to musisz wyjąc tłoki i ocenić stan pierścieni, tłoków, gładzi cylindrów itd. Jeżeli dojdzie do wymiany pierścieni to zalecał bym w całym silniku, głowice też obie do zrobienia. Ciśnienie sprężania dla AYM to : 27-33 bar - stan normalny i 24bar - minimum. U ciebie coś cieniutko. A koszty - małe nie będą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kompresja slabiutka. sadze ze autko ma przebieg rzedu na ksiezyc i z powrotem.

sprawdzales pozostale cylindry w probie z olejem? jezeli cisnienie jest podobne swiadczy to dodatkowo o problemie z zaworami lub uszczelka glowica.

jezeli wymieniadz pierscienie, nalezy wykonac pomiar cylindra czy trzyma wymiar okregu w przekroju. cylindry nigdy nie zuzywaja sie idealnie i przewaznie zuzycie ma ksztalt owalu. wtedy technologia naprawy wymaga wykonania szlifu cylidra oraz wymiany tloka z odpowiednim zestawem pierscieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za zainteresowanie,

autko ma przebieg 240 000 potwierdzony wpisami w komputerze w aso,

w tygodniu będzie trzeba podjechac do mechanika poleconego przez ASO i zoabczyc co powie.

czym może się skonczyć jazda na takim silniku ?, nie bierze oleju, nie kopci, roznica w mocy tez nie jest odczuwlana wedlug panow z ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w czasie pomiaru silnik byl rozgrzany do 90C?

jezeli pomiary byly przeprowadzone prawidlowo. manometr byl sprawny, to zwyczajnie im bardziej elementy sa zuzyte tym szybciej sie zuzywaja. w skrajnym wypadku ( ale to musza byc luzy fest) pierscien moze sie posypac, a wtedy to sajgon...

przy takim przebiegu cisnienie powinno byc o wiele wieksze. albo cos nie tak jest z przbiegiem albo ktos kiiedys zampomnial nalac oleju.... :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak przeprowadzany był pomiar, bo nie było mnie przy tym..

ale przy takiej kompresji wydaje mi się ze samochod powinien byc słaby... i dymic.... a jedyny obiaw taki ze ma tylko przedmuchy po odkreceniu korka i bagnetu...

chyba badanie pomiaru powtorze w innym zakładzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

włąsnie zostało wykryte przy fakcie wymiany odmy.. bo dmuchało.. jak sie okazało odma idealna.

i panowie jesli potwierdzi się scenariusz z taka kompresja to rozumiemz e tzreba robic cała góre... jaki to mniej wiecej koszt?

czy trzeba wymieniac glowice i cylindry, czy wystarcza uszczelniacze itp. (wiadomo ze okaze się po zdjeicu głwowicy.. ale przy takiej kompresji podejzewam ze musi byc masakra)?

jetsem laikiem w tych sprawach wiec dlatego pytam fachowców

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w przypadku uszkodzen mechanicznych trudna sprawa i trzeba robic jak doradzją koledzy,ale jeżeli jest to "zestarzenie"się silnika to mogę polecic ci coś takiego jeżeli oczywiście mozesz jeszcze śmigac niunią i uznasz że dasz radę jeszcze przejchac min.1500km. to jeżeli nie pomoże to bedziesz ok 60zł w plecy ale spróbowac warto decyzja należy do ciebie ,tu zamieszczam mój cytat z innego postu "Ja używam takich dodatków do silnika i PALIWA (opis poniżej). Przy 1 aucie do którego zastosowałem środek do silnika zrobiłem pomiary ciśnienia w cylindrach tak jak w opisie oferty . efekty potwierdziły sie Ceramizer stosuję z powodzeniem od wielu lat do aut jakie posiadałem (9szt) tylko w jednym przypadku efekt był mało odczwalny ale spowodowane to było bdb stanem silnika, więc i efekt znaczniej mniej widoczny.Polecam napewno auta nie uszkodzi a pomóc napewno pomorze.Do mojej którą kupiłem parę dni temu w Hamburgu tez to wlałem tam na miejscu,oczywiście wymieniając najpierw olej .zastosowałem się do instr.jak należy to zrobic przy przebiegu powyżej 300tys.km(moja tyle ma )Z HH do Gdańska jest ok 840km po przejchaniu ok 600km już była wyrażna zmiana mocy ,mimo że cały proces ceramizacji trwa do 1500km . Podaję link do sprzedawcy http://www.ceramizer.pl/component/option,com_frontpage/Itemid,1/ Oczywiście dostępne też jest to na allegro.Polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien czy sama naprawa głowic pomoże. Skoro próba olejowa podniosła ciśnienie to coś nie tak z dołem. Co do kosztów to prawidłowej oceny można dokonać po rozbiurce i weryfikacji części i podzespołów. I każde wyliczenie bez tego może być dalekie od prawdy.

Dużo zależy też od tego jak bardzo "poprawnie" chcesz dokonać tej naprawy (jej zakres i rodzaj użytych części) i co zrobić przy okazji - np. rozrząd, napinacze i pasek wielorowkowy itp. A co dodatku to nie neguję jego działania, ale przy pewnym zużyciu silnika żadne dodatki nie pomogą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm. prawidlowe zgodne ze sztuka wykonanie naprawy to spory wydatek... przy okazji nalezaloby zweryfikowac stan techniczny calego silnika. skoro jest juz spadek cisnienia sprezania, ni ewiadomo w jakim stanie sa lozyska glowne i korbowodowe.

moze lepiej poszukac innego silnika sadze ze koszty beda podobne....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chciałem Was o coś zapytać

Czy kompesja 31 31 32 31 jest ok?

czy zbyt duża komresja może żle wpłynąć na silnik? bo ja nie wiem :embarrassed:

mowa o AFN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiatm, pojechałem z moim silniczkiem do innego mechanika, dokonał pomairu kompresji okazało sie ze od 22 do 24 barów... wieć w ASO został zle dokonany pomiar:> duży kamień z serca

a jaka powinna byc prawidłowa kompresja w AYM bo w internecie krąza dwie wersje dla V6 19 a druga ze 24

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...