Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Problem ze spadającymi obrotami po odpaleniu.


sebool1984

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem ze spadającymi obrotami po dluzszym postoju auta, np po nocy lub po 12h w pracy gdy stoi na parkingu. Po odpalaniu, momentalnie obroty spadaja do 300-400 i powracaja na 900 lub 1100 w zaleznosci czy sie wlaczy ssanie czy nie. Dodatkowo gdy chce ruszyc to tak jakby silnik nie reagowal przez 2-3 sekundy na pedal gazu. Obroty spadaja gdy popuszczam sprzęglo mimo dodawania wtedy gazu. Po chwili mija i jak by sie nic nie stalo. Na cieplym problemu nie ma wcale. Poczytalem forum i pokombinowalem. Przepustnice wyczyscilem, wymienilem kolejno na inna sprawna, swiece wymienione niedawno jak nowe, zero blędów, czyjnik chyba temp, taki przy scianie grodziowej wymieniony. Dopiero jak zrezygnowalem na tydzien z jezdzenia na gazie, problem jak by zniknąl. Na benzynie fura nie do poznania, dynamiczna i szybka. Od 3 dni znow na gazie jezdzilem i wyrazny spadek przyspieszenie i problem spadających obroto znow sie pojawil i braku reakcji na gaz przez chwile. Wiec po tym troche dlugim opisie akcji moje pytanie: co to moze byc? czy gaz ma wplyw na odpalanie, skoro to sie odbywa na benzynie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem podobnie i strasznie mnie to wkurzało jak na zimnym silnku zaraz po odpaleniu i podaniu gazu albo probie ruszania auto gaslo. wymienilem swiece i jest duzo lepiej. miałem swiece takie jak podaje instrukcja obslugi z platynowa elektroda. zmienilem na swiece ktore byly wczesniej zalozone. sa to swiece 3 elektrodowe. oczywiscie przerwa na swiecy i inne parametry musza sie zgadzac ale 3 elektrody to chyba dobre rozwiazanie. pewnie tez wydluza zywotnosc. wymienilem swiece po 50 tys te co instrukcja podaje i wydaje mi sie ze przerwa na elektrodach byla duzo wieksza niz powinna byc. czyli popraostu sie sie znacznie wypalily. tez mam gaz. tak ze sproboj załozyc 3 elektrodowe swiece moze to akurat pomorze u mnie pomoglo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zauwazylem cos podobnego u siebie trzeba sporo pokrecic zeby odpalil i nie mozna odrazu dodac gazu bo jakby dlawilo go i tez zaczne chyba od wymiany swiec a pozniej co dalej ? pompa paliwa hmm?

a moze to wina tego zaworka co siedzi na filtrze powietrza bo zauwazylem ze nie raz jak odkrece korek zasysa powietrze (wezme wd40 zdjeme zaworek i na kompresor przedmuchac obejrze tez korek)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy gaz ma wplyw na odpalanie, skoro to sie odbywa na benzynie?

Gdy lpg jest rozregulowane i robi za duże korekty długie to będą problemy z odpaleniem (można to sprawdzić kasując adaptacje przed odpaleniem)

Gdy uszkodzony reduktor puszcza gaz podciśnieniem

Gdy wtryski gazowe są już zjechane i puszczają gaz po zgaszeniu silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis bylem u gazownika na regulacje, byly duze roznice w mapach. Auto odrazu odżyło na gazie. Mam wielka nadzieje, ze problemy z odpalaniem znikna teraz, a jak nie to dalej trzeba bedzie szukac przyczyny. Dam znac czy cos sie zmienilo, moze to komus pomoże. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie swiece raczej odpadaja, wymienione na nowe 3 elektrodowe 11 000 km temu.

wkładaj ori świece NGK a nie żedne 3 elektrodowe- takie swiece tylko pogorszaja prace silnika, przynajmniej u mnie tak bylo i u kolegi tez :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli

1.sprawdzic zaworek ten na filtrze powietrza i korek paliwa

2.przepustnica czyszczenie i adaptacja

3.swiece ngk

a jak to nie pomoze to do gaziarza :)

heh 3 pierwsze mozna w miare samemu zrobic tylko ta przepustnica raz to komus wychodzi a raz nie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wlasnie na orginalnych swiecach NGK była kicha. silnik przerywal a na 3 lelektrodowych jest ok. fakt ze wymienilem przepustnice ostatnio to pewnie tez ma wpływ. tamta po czyszcenbiu była juz calkiem nie do uzytku ciagle pozdwyzszone obroty i brak mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam dokładnie takie same objawy jak sebool1984, mianowicie gdy zimny silnik auto odpala i odrazu wskazówka spada na 300 obrotów i silnik się dusi nie chce ruszyć po wciśnięciu gazu czasem gaśnie, po zgaszeniu i ponownym odpaleniu jakby lepiej. Poza tym podczas zmiany biegów dziwne szarpanie i jak by lekko zmulone przyśpieszanie zarówno na gazie jak i na benzynie no i falujące obroty po każdym dodaniu gazu i przy zmianie biegów i poczekaniu aż obroty spadną spadają na 200-300 i podskakują na ponad 1000 kilka razy, po czym staje na 900 i ok. Pojechałem z tym do gazownika zostawiłem auto na dzień i nic nie stwierdził , wszystko ok jeśli chodzi o gaz podpowiedział że może to być jakiś czujnik od ssania ale wątpie żeby tak było bo na gorącym siniku falowania tego nie potwierdzają. Teraz mam zamiar na VAGA sie wybrać ale nie chce się naciągnąć na jakiegoś "fachowca", co polecacie sprawdzić przed wizytą u mechanika? Swiece nowe (1 miesiąc)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Miałem napisac wczesniej, ale chcialem miec pewnosc ze wszystko dziala ok. Tak wiec, moj problem zostal rozwiązany wlasnie wyregulowaniem gazu! Od półtora miesiaca nie zauważylem zadnego falowania obrotow i auto zarowno na benzynie jak i na gazie chodzi naprawde dobrze. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec po tym troche dlugim opisie akcji moje pytanie: co to moze byc? czy gaz ma wplyw na odpalanie, skoro to sie odbywa na benzynie?

MA !!! Miałem taki sam problem.Okazało się że listwa gazowa nie pracowała prawidłowo.W czasie nocy do komory spalania na jednym gaże dostawał się gaz.Samochód rano ciężko palił na benzynie.

Gazownik wymienił takie małe popychacze ze sprężynką na listwie i teraz pali rano jak marzenie.

Koszt naprawy 80zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobne objawy w innym temacie opisywane. Proszę was o radę jeśli chodzi o ustawienie prawidłowej mapy wystarczy test wypięcia minusa w aku na godzinkę (auto sobie potem na benzynie samo ustawi lepiej tą mapę?) czy może jest jakiś inny sposób, chciałem wyeliminować jedno z podejrzeń.... auto było na serwisie wymiana filtrów ustawianie parametrów (były bliskie ideału). Czy na serwisie by nie wyszło, że coś jest nie tak ? Odnośnie tych popychaczy jak to działa (wrażenie jest takie, jakby faktycznie na ten 1 gar nie palił i nie miał mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...