Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Problem z silnikiem (olej w zbiorniczku oraz nie grzeje wentylacja)


gigiindahouse

Rekomendowane odpowiedzi

Witam tak jak w temacie nie wiadomo co się stało zaznaczam że zbiornik wyrównawczy był cały w oleju i zaświeciła mi się raz czerwona kontrolka z oleju ale nalałem oleju i normalnie jechał. Tylko później przestało grzać ogrzewanie. Sprawdziłem i w zbiorniczku olej był. Po oddaniu do mechanika i sprawdzeniu zbiorniczka głowicy i uszczelki wszystko ok został blok. Miał ktoś coś podobnego?

Mechanik jeszcze mnie się pytał czy czasem nie pomyliłem i do zbiorniczka nie wlałem oleju lecz nic takiego nie zrobiłem. Macie koncepcje lub ktoś miał coś podobnego? Bo inaczej to tylko mi zostało blok do sprawdzenie itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

glowica mogla strzelic jakises mikropekniecie slabo widoczne na zimnym,na jakims kanale(predzej bym to obstawil niz blok)a jak wyeliminowales glowice bez sciagania jej????byles na spr.co2 w ukladzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak rozumiem głowica była zdjęta i sprawdzona płaszczyzna, to są główne przyczyny, jeżeli to sprawdzono to pozostaje chłodniczka oleju. Zdemontuj i sprawdź na szczelność. Jak już usuniesz przyczynę to dokładne płukanie układu chłodzenia - naprawdę dokładne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chlodniczka oleju sprawdzona i jest sprawna tak samo glowica byla zdjeta i tez sprawna, uszczelka pod glowica rowniez ok...

Dlatego tez pytam czy ktos juz czegos podobnego nie mial...

Teraz mechanik tylko blok do sprawdzenia bo innej opcji nie ma... tzn jest ze ktos przez przypadek by olej do ukladu chlodzenia wlał ale to nie możliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale kto?ile czasu masz autko takie cos wyszlo by zaraz

tzn jest ze ktos przez przypadek by olej do ukladu chlodzenia wlał ale to nie możliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro glowica byla sciagana mozna bylo spr.blok odrazu,sprawdz i zanotuj o wynikach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowica była sprawdzana na szczelność pod ciśnieniem? Blok to rzadki przypadek. Sam miałem dwa : 1- któś nie oczyścił gniazda śruby głowicy z oleju i podczas dociągania rozsadziło blok od gniazda do kanału olejowego. 2 znacznie gorszy pęknięcie kanału olejowego w bloku miądzy pompą oleju a głowicą - rozbieraliśmy silnik 3 razy.

Autko od lipca do listopada przechodziło jakieś naprawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowica była sprawdzana na szczelność pod ciśnieniem?

Autko od lipca do listopada przechodziło jakieś naprawy?

Więc głowica była sprawdzana i jest w porządku, a od lipca do listopada nie były ponieważ auto stało w garażu (ja go mam od lipca 2007 ale jezdze dopiero od listopada.)

Jak olej w zbiorniczku to wyglada na uszczelke pod głowicą

Uszczelka była sprawdzana poza tym jest metalowa więc w zasadzie nie ma możliwości żeby to była ona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mi powiedział mechanik, o ile w benzynie można zakładać głowicę bez szlifowania, to w dieslu tego się nie podejmuje. Głowica powinna zostać splanowana i nowa uszczelka.

A gdy się nie da to nowa głowica, wtedy mamy pewność co do szczelności. A to, ze uszczelka jest metalowa, to o niczym nie świadczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mi powiedział mechanik, o ile w benzynie można zakładać głowicę bez szlifowania, to w dieslu tego się nie podejmuje. Głowica powinna zostać splanowana i nowa uszczelka.

A gdy się nie da to nowa głowica, wtedy mamy pewność co do szczelności. A to, ze uszczelka jest metalowa, to o niczym nie świadczy.

Chyba na odwrót.

To w dieslach nie dopuszcza sie planowania głowicy, a jesli juz do niej dojdzie to odpowiednio grubsza uszczelke zakladamy.

Ja bym zdjął glowice i zawiozl do innego warsztatu na sprawdzenie jej szczelnosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grubość uszczelki wynika z wystawienia powierzchni tłoka nad płaszczyznę bloku. Zakres planowania głowicy wyjdzie po szlifowaniu i wtedy określa się czy należy wpuścić zawory i ewentualnie skrócić trzonki zaworowe. A co do uszczelki - metalowa wymaga precyzji montażu i każdorazowo nowych śrub głowicy. A to co popularnie nazywamy uszkodzeniem uszczelki może wynikać z odkształcenia głowicy, skutkiem czego pomiędzy uszczelką a powierzchnią bloku lub głowicy olej (który jest pod ciśnieniem) przechodzi do układu wodnego. Sprawdź dokładnie miejsca w których olej przechodzi przez uszczelkę pod ciśnieniem. Decyzję o ewentualnej wymianie głowicy podejmij po ustaleniu przyczyny aktualnego stanu rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w dieslach nie dopuszcza sie planowania głowicy, a jesli juz do niej dojdzie to odpowiednio grubsza uszczelke zakladamy.

Ja bym zdjął glowice i zawiozl do innego warsztatu na sprawdzenie jej szczelnosci.

Głowica była sprawdzona w specjalistycznym zakładzie który się tym zajmuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybacz że "gnębiony" jesteś w temacie głowicy, ale musisz mieć absolutną pewność, że głowica została sprawdzona na szczelność. Sprawdzenie bloku nie jest prostą czynnością (chyba że masz pęknięcie na płaszczyźnie bloku) , właściwie wiąże się z rozebraniem silnika a to już są koszty. Lepiej dwa razy sprawdzić wszystko co możliwe, niż później pluć sobie w brodę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tu czegoś nie rozumiem? Czy usterka wystapiła po ponownym skreceniu silnika /tj. wymianie uszczelki/. Czy nadal szukacie przyczyny oleju w płynie chłodniczym przed skreceniem silnika, jak tak to na 99 % była to wina uszczelki.

A co do planowania głowicy, to może tak ogólnie się mówi, ale chodzi o zabielenie gdzie zbiera się ok. 0,02 mm, a przy planowaniu ok. 0,2 mm i wtedy grubszą uszczelkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Abyśmy sie dobrze zrozumieli: olej w układzie, zdjęta głowica, sprawdzona, sprawdzone inne elementy, zamontowana ponownie, układ wypłukany ( bardzo dokładnie) i nadal olej przechodzi do płynu?

Czy na podstawie ubytków oleju możesz określić jakie to są ilości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...