Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Problem z silnikiem (olej w zbiorniczku oraz nie grzeje wentylacja)


gigiindahouse

Rekomendowane odpowiedzi

Abyśmy sie dobrze zrozumieli: olej w układzie, zdjęta głowica, sprawdzona, sprawdzone inne elementy, zamontowana ponownie, układ wypłukany ( bardzo dokładnie) i nadal olej przechodzi do płynu?

Czy na podstawie ubytków oleju możesz określić jakie to są ilości?

A więc głowica i inne elementy nie były jeszcze zamontowane gdyż nie znaleziono usterki, a skoro te elementy jak chłodniczka oleju czy głowica i uszczelka pod głowicą są OK więc jedynym powodem który został jest iż coś jest z blokiem, zaznaczam iż oleju było multum i prawie cały mi z silnika uciekł. I stało się to prawdopodobnie nagle. Zastanawiałem się czy czasem nie złożyć wypłukać itp całość i sprawdzić czy dalej ucieka ale skoro jest już jest do tego stopnia rozkręcona to już lepiej chyba sprawdzić ten blok, albo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mamy jasność. Gdybyś jeszce wiedział o ile odkształcona została głowica. Podczas szlifowania widać czy i gdzie jest "zapadnięta". Myślę że to jednak wina uszczelki i głowicy. Prawdopodobnie odkształciła się i powstała niewielka szczelina, którą poszedł olej. Pamiętaj,że mamy do czynienia z olejem pod ciśnieniem, więc stosunkowo szybko przepompuje go do wodnego, a na uszczelce trudno będzie coś zauważyć. Ja bym to poskładał. Pęknięcia bloku są bardzo rzadkie i najczęściej są wynikiem zamrożenia silnika zimą, bądź przegrzania i dolania zimnego płynu. Istnieje zawsze pewne ryzyko że to blok, ale myślę że w Twoim przypadku jest minimalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mamy jasność. Gdybyś jeszcze wiedział o ile odkształcona została głowica. Podczas szlifowania widać czy i gdzie jest "zapadnięta". Myślę że to jednak wina uszczelki i głowicy. Prawdopodobnie odkształciła się i powstała niewielka szczelina, którą poszedł olej. Pamiętaj,że mamy do czynienia z olejem pod ciśnieniem, więc stosunkowo szybko przepompuje go do wodnego, a na uszczelce trudno będzie coś zauważyć. Ja bym to poskładał. Pęknięcia bloku są bardzo rzadkie i najczęściej są wynikiem zamrożenia silnika zimą, bądź przegrzania i dolania zimnego płynu. Istnieje zawsze pewne ryzyko że to blok, ale myślę że w Twoim przypadku jest minimalne.

I ja tak myślę, mi przedmuchiwało uszczelkę, ubywało płynu chłodniczego, po rozebraniu na uszczelce żadnych zauważalnych przecieków, a zresztą po rozebraniu uszczelka wyglądała jak wyciśnięty makaron i jak tu szukać przyczyny wycieku.

po splanowaniu /zabieleniu/ głowicy, nowa uszczelka, nowe śruby, nowe uszczelki pod kolektory i wszystko jest ok.

POZDRAWIAM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem ze wypompowal tobie caly olej? zastanawiam sie gdzie podzial sie jego nadmiar. przeciez to ok 4L. i taka ilosc przepompowana do ukladu chlodzenia powinna spowodowac jego przelanie... :mysli:

zgadzam sie z tomaszem ze blok malo prawdopodobny jest. i mimo wszystko chyba taniej i bezpieczniej bedzie poskladac wszystko sprawdzic szczelnosc. niz rozbierac caly motor do rosolu.

zapalenie kontrolki jest jak najbardziej zwiazane z sytuacja przeciez wiaze sie ze spadkiem cisnienia oleju badz jego braku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N

rozumiem ze wypompowal tobie caly olej? zastanawiam sie gdzie podzial sie jego nadmiar. przeciez to ok 4L. i taka ilosc przepompowana do ukladu chlodzenia powinna spowodowac jego przelanie... :mysli:

zgadzam sie z tomaszem ze blok malo prawdopodobny jest. i mimo wszystko chyba taniej i bezpieczniej bedzie poskladac wszystko sprawdzic szczelnosc. niz rozbierac caly motor do rosolu.

zapalenie kontrolki jest jak najbardziej zwiazane z sytuacja przeciez wiaze sie ze spadkiem cisnienia oleju badz jego braku.

No własnie też sie zastanawiam... [br]Dopisany: 12 Marzec 2008, 17:00 _________________________________________________

No to mamy jasność. Gdybyś jeszce wiedział o ile odkształcona została głowica. Podczas szlifowania widać czy i gdzie jest "zapadnięta". Myślę że to jednak wina uszczelki i głowicy. Prawdopodobnie odkształciła się i powstała niewielka szczelina, którą poszedł olej. Pamiętaj,że mamy do czynienia z olejem pod ciśnieniem, więc stosunkowo szybko przepompuje go do wodnego, a na uszczelce trudno będzie coś zauważyć. Ja bym to poskładał. Pęknięcia bloku są bardzo rzadkie i najczęściej są wynikiem zamrożenia silnika zimą, bądź przegrzania i dolania zimnego płynu. Istnieje zawsze pewne ryzyko że to blok, ale myślę że w Twoim przypadku jest minimalne.

Wszystkie znaki na ziemi i niebie wskazują że to blok... Mechanik dzwonił gdzieś pod katowice i gościu po wysłuchaniu wszystkich rzeczy stwierdził że to blok i niestety wymiana bo naprawiać tego się raczej nie naprawia a jak co to nie na 100%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mechanik przez telefon, fachowcy fachowcami ale taka diagnoza na odleglosc bez wczesniejszych ogledzin i zobaczenia problemu :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mechanik przez telefon, fachowcy fachowcami ale taka diagnoza na odleglosc bez wczesniejszych ogledzin i zobaczenia problemu :thumbdown:

Kolego jeśli masz jakiś kontakt kto się tym zajmuje albo naprawą bloku to daj namiar, jeśli to co mogło być nie jest przyczyną i zostaje tylko blok to jeśli gościu który się tym zajmuje i mówi że tego się nie da w 100% sprawdzić i lepiej kosztowo kupić inny to chyba już ma powód.

Już się rozglądam za nowym blokiem lub silnikiem bez osprzętu tylko że do silnika nie idzie zajrzeć i boje się że z jednego sh*t w drugie wpadne.[br]Dopisany: 13 Marzec 2008, 10:17 _________________________________________________Chyba że macie jakiś kontakt do kogoś kto się tym zajmuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe z jakiego powodu w czasie normalnej eksploatacji blok nagle pęka? Przepompowanie do ukł.wodnego tej ilości oleju to jednak nie mikro pęknięcie, a całkiem spora dziurka. Rozbierz blok w drobny mak, wymyj dokładnie, wysusz, zatkaj otwory w kanałach olejowych i zalej je naftą. Mam ładny blok ale do 115 na PD. Odezwę się wieczorem jak prosiłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak:

w tym tygodniu mam zamiar podjąć jakieś kroki ku naprawie mojej niuniu bo od ojca auto mnie już zjada jeśli chodzi o tankowanie.

A więc:

co mi radzicie?

mam 3 opce:

1 - wymiana silnika bez osprzętu

2 - wymiana bloku (lecz nie wiadomo czy z powodu tej kontrolki czerwonej oleju nie będe jeszcze miał jakiś dodatkowych kosztów)

3 - poskładanie nowa uszczelki itp oraz czyszczenie układu i modlenie się o cud że to samo zniknie

Więc co mi radzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kup motor z anglika najlepiej jeszcze zeby był w aucie zebys mógł go sprawdzic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...