Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 B5] 1,9 TDI 110km 96r.automat,dziwne drgania w kabinie, co to może być?


czeslaw555

Rekomendowane odpowiedzi

Sorki że przenoszę wątek z silnków ale tam to był chyba bład w zamieszczeniu .Moja A4 ma za niskie obroty 819 jak usawić je Vagiem ?Ma m Vaga takiego jak w zamieszczonym linku http://www.allegro.pl/item324366488_interfejs_obd1_obd2_vag_kkl_usb_z_oprogramowaniem.html

Może ktoś podpowie jak to zrobić?pod jakim kodem jest ta regulacja silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytuję za Spanky'm:

wybieramy 1-engine

11 login i tu wpisujemy zaleznie od silnika 12233 (napewno pasuje do wszystkich na VP-37)

10 adaptacja

W adaptacji zaczynamy od :

1. wplywa na dawke paliwa na wolnych obrotach i czym jest mniejsza (wtedy dostaje wiecej paliwa)tym auto szybciej sie zbiera i lepiej reaguje na dodawanie gazu, nalezy pamietac aby nie ustawiac mniejszej niz 2,2 mg

2. ustawiamy wolne obroty silnika

3. wspolczynnik wypelniania EGR (podajac graniczne wartosci mozna go wylaczyc calkowicie)

4. nie

5. dawka startowa ma wplyw na uruchamianie silnika i w tym przypadku czym mniejsza tym dostaje wiecej paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm ja mam inny program do diagnozowania aV1AVPUr.jpg

a tu link do strony

http://www.postimage.org/image.php?v=aV1AVPUr

w pkt adaptacja otwieraq się okno i trzeba podac w 1 okienku kanał

w drugim wartość(jaką?)

w trzecim jest podana aktualna wartość 'zero"

i w czwartym "nowa wartość"

[br]Dopisany: 06 Marzec 2008, 16:22 _________________________________________________Hmmm liczyłem na pomoc ,no nie wierzę że nikt tego tematu nie zna !! trzeba mi jutro jednak jechać do mecha :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cześć! Po co odrazu tak drastycznie?

Czy masz jakieś błędy w moturku?

podstawa to logi :rolleyes: czy coś dzieje się z autkiem ? oprócz drgań?

Drgania mogą być spowowdowane:'' wybitymi" poduchami pod motorkiem

Lub pod skrzynką

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

Hmmm liczyłem na pomoc ,no nie wierzę że nikt tego tematu nie zna !! trzeba mi jutro jednak jechać do mecha

Złe podejście ???!!!!!!!!! :gwizdanie: :gwizdanie: :gwizdanie:

PS> obroty trochę małe , ale przede wszystkim logi!!

a to twój moturek:

Silniki AFN/AVG

Gr. Podgr. Parametr AFN/AVG (bieg jałowy) AFN/AVG (obciążenie)

0 1 Obroty silnika 41..45 136..150

2 Kąt początku wtrysku 0..88 138..188

3 Położenie pedału przyspieszenia 0 255

4 Dawka wtryskiwanego paliwa 11..45 192..215

5 Ciśnienie w kolektorze ssącym brak wartości 180..245

6 Ciśnienie atmosferyczne brak wartości brak wartości

7 Temperatura płynu chłodzącego 80..35 80..35

8 Temperatura w kolektorze ssącym 50..182 50..182

9 Temperatura paliwa 91..201 91..201

10 Masa powietrza 69..135 255..255

1 1 Obroty silnika w O/min 861..945

2 Dawka wtryskiwanego paliwa w mg/skok 2,2..9

3 Czas trwania początku wtrysku w V 1,46..1,9

4 Temperatura płynu chłodzącego w °C 80..110

2 1 Obroty silnika w O/min 861..945

2 Położenie pedału przyspieszenia w % 0

3 Betriebszustand 10

4 Temperatura płynu chłodzącego w °C 80..110

3 1 Obroty silnika w O/min 861..945

2 Zasysana masa powietrza w mg/skok (wymagana) 230..450

3 Zasysana masa powietrza w mg/skok (rzeczywista) 230..450

4 Współczynnik trwania impulsu otwarcia zaworu 10..90

recyrkulacji spalin w %

4 1 Obroty silnika w O/min 861..945 2850..3150

2 Kąt początku wtrysku rzeczywisty 2°n.OT..4°v.OT 8..12°v.OT

3 Kąt wtrysku wymagany 2°n.OT..4°v.OT 8..12°.v.OT

4 Kąt synchronizacji 2..95 60..98

8 1 Obroty silnika w O/min 2850..3150

2 Dawka paliwa życzenie kierowcy mg/skok 43..45

3 ograniczenie dawki paliwa przez obroty 40..42

(ograniczenie momentu obrotowego) w mg/skok

4 Ograniczenie dawki paliwa na podstawie masy zasysanego 38,5..44

powietrza (eliminowanie zadymienia spalin) mg/skok

10 1 Zasysana masa powietrza mg/skok 850..1050

2 Ciśnienie atmosferyczne (ciśnienie powietrza) w mbar brak wartości

3 Podciśnienie w kolektorze ssącym (ciśnienie doładowania) w mbar 1700..2250

4 Położenie pedału przyspieszenia w % 100

11 1 Obroty silnika w O/min 2850..3150

2 Ciśnienie doładowania (wymagane) w mbar 1900..2000

3 Ciśnienie doładowania (rzeczywiste) w mbar 1700..2500

4 Współczynnik trwania impulsu otwarcia zaworu 45..94

ograniczania ciśnienia doładowania w %

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki ,nie obrażaj się myślałem że jakiś dziwny temat zapodałem . Motorek nie ma żadnych błędów,tylko trochę nim trzęsie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No fajnie że "fajnie" forum nie jest do obrażania się tylko do pomocy :wink4: :wink4: :naughty:

No ale serio :brak błędów w engine

A sprawdzaleś asb? czy są błędy? :confused4:

Czasem bywa tak że przyczyną może być np:czujnik obr.skrzyni

Czy masz tipa ,czy starą ag4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę nie rozumiem o czym piszesz (tip ,ag4) to mój 1 dizelek i A4 ,a błędów nie ma,mech mi to spr.jak kupiłem auto , a teraza kupiłem Vaga i ... właśnie oprócz oglądania nic więcej nie robię a chciałbym ustawić obroty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory ale chyba pomyliłem wątki :embarrassed:

Masz automat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nie pomyliłem :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki że przenoszę wątek z silnków ale tam to był chyba bład w zamieszczeniu .Moja A4 ma za niskie obroty 819 jak usawić je Vagiem ?Ma m Vaga takiego jak w zamieszczonym linku http://www.allegro.pl/item324366488_interfejs_obd1_obd2_vag_kkl_usb_z_oprogramowaniem.html

Może ktoś podpowie jak to zrobić?pod jakim kodem jest ta regulacja silnika?

Mam to samo oprogramowanie .

Tym nie dasz rady :confused4: chyba? :no:

Ale vag 311 da rade

Sprawdż czy nie ma błędów w 0-2 auto trans

[br]Dopisany: 06 Marzec 2008, 20:10 _________________________________________________

tip to tiptronik jak rozumiem?ag4 automat 4 biegi?

tak ale 5 biegów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł69 jeżeli możesz to podaj mi swój adres mailowy to wyślę ci logi nie wiem czy prawidłowo zrobione ale od czegoś muszę zacząć.moj adres [email protected]. sporo mi się nie zgadza z tymi ustawieniami co mi wysłałeś,ale jak już mówiłem za mało się znam(wcale) na tym .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz na temat logów.

Jak zrobić i co dalej - zastosuj się do wskazówek i wrzuć na forum

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=5141.0

Pozdrawiam :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa drgań może się wyjaśniła ale tylko może ,pojechałem do mecha ,wrzucił na swojego kompa i wszystko jest OK i co ciekawe zero błędów ,problem jest chyba jeden a mianowicie wtryskiwacz na 2 cylindrze daje mniejszą dawkę.To co zauważyłem na jego kompie , to 3 wtryskiwacze miały wartość 1,25 do 1,35(nic mi to nie mówi)a ten jeden 0,25-0,32

na moim vagu inaczej to widać ale też jest różnica

Pq2r5tFJ.jpg

link do stronki

http://www.postimage.org/image.php?v=Pq2r5tFJ

Mech.mówił żeby jeżdzić i się nie martwić do póki nie ma innych objawów, a może (mój wymysł) dodać do ON jakiś dodatek czyszczący wtryskiwacze? co sądzicie ?[br]Dopisany: 07 Marzec 2008, 13:23 _________________________________________________Jeszcze jeden objaw doszedł ,gdy mech,doszedł do wniosku że poduchy trzeba wymienić pod silnikiem, są całe ale "miękie" jak to ujął , co też zrobiłem teraz podczas przyspieszania przy ok 2000-2300 obr. slyszalne jest t takie buczenie które mogę przyrównać do buczenia bąka koło ucha.Dosyć głośne :thumbdown:[br]Dopisany: 09 Marzec 2008, 05:51 _________________________________________________Coś mi się widzi że trzeba skończyć z tym wszystkim bo koszty rosną a poprawy nie widać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem z tym , że buczy i drga na ciepłym silniku :wallbash:

Wymieniłeś wszystkie poduszki z tymi pod skrzynią biegów ?

Na forum można przeczytać że na niektórych poduszkach może być gorzej i trzeba brać orginały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dopną sie do tematu. Przrabiałem to ale na innym autku. Mazda 6 2.0 commonrail. Wtryskiwacza nie wyczyścisz żadną dolewką do paliwa. To nie benzyna.

Jedyne co zostaje do specjalstyczne czyszczenie ulradzwiękami i robi to Oleśnica k. Wrocławia lub Słotwina jak sie nie mylę.

Jeżeli faktycznie trachnięty jest jeden wtryskiwacz to najlepiej go wymienić. Znów powtórzę to diesel. Tu musi wszystki być na tiptop, bo inaczej poślesz silnik na złom.

Nie jestem mechanikiem, i mogę sie mylić, ale jeżeli jeden z wtryskiwaczy coś źle działa, to istnieje zagrożenie, że jak dasz mu na autostradzie długo i dobrze po tyłku, to wtryskiwacz może sie zaciąć, podawać stale olej i dziura w tłiku gotowa. Ja tak miałem i nikomu nie polecam. silnik do wymiany, nie było co zbierać, dodatkowo że autko mi sie rozbiegało i nie mogłem jej zgasić , dopiero na 5 biegu na postoju. Ty masz automat, więc prawie na perno poślesz skrzynię do śmieci także.

Moja rada, taka z doświadczenia. Jeżeli komplet pompowtryskiwaczy do Tdi 130 km kosztuje 800 zł - nowych prosto z fabryki, to analogicznie za 200 zł nie opłaca Ci sie ryzykować. Jak szwankuje, to wymień, a w perspektywie na pewno zyskasz, zwłaszcza stresu swego, żony i dziecka jak nie daj Bóg staniecie gdzieś na drodze.

pozdrowienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytuję za Spanky'm:

wybieramy 1-engine

11 login i tu wpisujemy zaleznie od silnika 12233 (napewno pasuje do wszystkich na VP-37)

10 adaptacja

W adaptacji zaczynamy od :

1. wplywa na dawke paliwa na wolnych obrotach i czym jest mniejsza (wtedy dostaje wiecej paliwa)tym auto szybciej sie zbiera i lepiej reaguje na dodawanie gazu, nalezy pamietac aby nie ustawiac mniejszej niz 2,2 mg

2. ustawiamy wolne obroty silnika

3. wspolczynnik wypelniania EGR (podajac graniczne wartosci mozna go wylaczyc calkowicie)

4. nie

5. dawka startowa ma wplyw na uruchamianie silnika i w tym przypadku czym mniejsza tym dostaje wiecej paliwa

A czy zna ktos login do silnika ACK ?

Jakie wartości wpisac co do punktu 1 i 2, czy jeśli ma być nie mniej niż 2,2mg to wpisujemy 22? To samo tyczy się wolnych obrotów, jakie wartości? Również punkt 5, od jakich wartości zaczynać i co wpisać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...