Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 BEX] Tarcze + klocki/ tył / wymiana / jakie ?


KamisG

Rekomendowane odpowiedzi

Dobry Wieczór Koledzy Forumowicze ! :>

Nadchodzi długi weekend i planuje się zabrać, za wymianę klocków (ew. klocków i tarcz , okaże się jutro rano jak zdejmę tarcze i ocenie ich stan) z tyłu. Moje pytania są następujące ...

1. Zna ktoś może wymiary tarcz ? w BEX ?

2. Czy tak samo jak w B5 w razie wymiany tarcz trzeba się przygotować na wymianę łożysk ?

3. Z tego co wyczytałem na forum polecana marka klocków to FERODO ?

4. Czy w B6 występują jakieś przeciwwskazania do wymiany tych podzespołów we własnym garażu ? ( mam doświadczenie z Golfem IV , A4 B5 i Seatem Ibiza... podchodziłem kiedyś żeby zabrać się za to w passacie B6 ale w tym egzemplarzu tłoczek z tylu trzeba było cofać Vagiem wiec nie podołałem, czy tu może mnie czekać podobna niespodzianka...? )

Wiem że niektóre z tych pytań sa banalne dla posiadaczy A4 b6 i wstydem jest nie wiedzieć tego ale samochód posiadam od miesiąca i przyznam się szczerze za dużo jeszcze w nim nie grzebałem bo nie było potrzeby...

Z góry dziękuję za pomoc!

Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Na nalepce we wnęce na koło zapasowe są kody po których zidentyfikujesz jakie masz wielkości tarcz:

dla przodu: 1LB - 288mm lub 1LT - 312mm

dla tyłu: 1KD - 245mm lub 1KP - 255mm

2. W B6 nie trzeba już wymieniać łożysk z tyłu razem z tarczą

3. Polecane ogólnie są: Ferodo, TRW, Bosch

4. Nie trzeba Vaga aby wymienić, nie ma tutaj elektrycznego ręcznego tak jak w Passacie B6. Ze wszystkim dasz sobie radę tym bardziej, że już to robiłeś w B5 to wiesz co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. 288/245mm lub 312/255mm (wlepka) zrób foto wlepki lub przedniej tarczy to Ci powiem co tam masz

2. nie

3. tak, przód FDB1717, tył FDB1083

4. nie, nie ma, potrzebujesz imbusa nr 7, płaski śrubokręt, coś do wciśniecia tłoczka (nie ma opcji VAG)

klucz oczkowy 11, do odkrecenia odpowietrznika, jak bedziesz wciśkac tłoczek, przewód elastyczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. 288/245mm lub 312/255mm (wlepka) zrób foto wlepki lub przedniej tarczy to Ci powiem co tam masz

2. nie

3. tak, przód FDB1717, tył FDB1083

4. nie, nie ma, potrzebujesz imbusa nr 7, płaski śrubokręt, coś do wciśniecia tłoczka (nie ma opcji VAG)

klucz oczkowy 11, do odkrecenia odpowietrznika, jak bedziesz wciśkac tłoczek, przewód elastyczny

Podlacze sie do tematu

Devastation masz jakis patent na odkrecenie jazma przy wymianie tarczy w B7. Chodzi mi o nieszczesna srube imbusowa na dole. Dostep do niej jest tragiczny :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klucz imbus nr 8, metr rura i odkrecasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj ostro zabralem sie za robote.. zwalilem tylne kola ale klocki ku mojemu zdziwieniu sa jeszcze zdatne do jazdy... moim skromnym zdaniem 3-4 tysiace na nich przejezdze wiec przy mojej jezdzie do poczatku wiosny spokojnie mi starcza a szkoda wymieniac dobre klocki ... tarcze tez sa ok i przezyja jeszcze nastepny komplet klockow po ich uprzednim przetoczeniu...

Jednak mam nastepujacy dylemat.... chec wymiany klockow byla umotywowana tym ze od czasu do czasu przy hamowaniu ( najczesciej przy lekkim hamowaniu przy dojezdzie do swiatel) samo wylacza sie ESP i uruchomic je mozna dopiero po zgaszeniu silnika i jego ponownym rozruchu... taki sam problem przerabialem w A4 B5 FL i po wymianie kompletu tarcz+klockow problem ustal , wtedy doradzil mi to znajomy pracujacy w ASO tym bardziej ze B5 blagalo juz o wymiane hamulcow... myslalem ze to samo jest w moim B6 a tu jednak musi byc jakas inna przyczyna... mial ktos z was podobny problem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jeśli w temacie kolega pytał o klocki, to nie zakładam nowego tematu tylko pytam tu. Jakiś czas temu wymieniałem klocki w swoim B6. Wybór padł na TRW. W związku z tym mam pytanie do ludzi posiadających klocki tej firmy. Czy u was też po rozgrzaniu hamulców hamulce piszczą, czy tylko ja trafiłem na jakieś "słabe" klocki??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam TRW, zero piszczenia na ciepłych jak i zimnych. Do tego stosunkowo mało pylą :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rowniez posiadam klocki TRW na przodzie i nigdy nie piszczaly czy to na zimnych czy na cieplyc hamulcach.Kolega kupil Bosch i niestety one mu piszcza wiec moze tak poprostu trafiles.Generalnie polecam TRW:rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj ostro zabralem sie za robote.. zwalilem tylne kola ale klocki ku mojemu zdziwieniu sa jeszcze zdatne do jazdy... moim skromnym zdaniem 3-4 tysiace na nich przejezdze wiec przy mojej jezdzie do poczatku wiosny spokojnie mi starcza a szkoda wymieniac dobre klocki ... tarcze tez sa ok i przezyja jeszcze nastepny komplet klockow po ich uprzednim przetoczeniu...

Jednak mam nastepujacy dylemat.... chec wymiany klockow byla umotywowana tym ze od czasu do czasu przy hamowaniu ( najczesciej przy lekkim hamowaniu przy dojezdzie do swiatel) samo wylacza sie ESP i uruchomic je mozna dopiero po zgaszeniu silnika i jego ponownym rozruchu... taki sam problem przerabialem w A4 B5 FL i po wymianie kompletu tarcz+klockow problem ustal , wtedy doradzil mi to znajomy pracujacy w ASO tym bardziej ze B5 blagalo juz o wymiane hamulcow... myslalem ze to samo jest w moim B6 a tu jednak musi byc jakas inna przyczyna... mial ktos z was podobny problem ?

Zapala sie tylko ESP czy też ABS? Raczej to bedzie czujnik ale lepiej podepnij vaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jakie największe tarcze mógłbym założyć do a4 b6 1.8 T s-line przy felgach 16-calowych ??, obecnie mam 17-stki, ale chcę zmienić na mniejsze... co oprócz tarczy i klocków będę musiał wymienić ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zalezy od wypelnienia felgi.

mozesz dac 312 lub 320

przy zmianie na 312 wymieniasz tarcze i jarzma reszta bez zmian

przy 320 wymieniasz wszystko: tarcze klocki zaciski i jarzma

jak chcesz to mam wsio dostepne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zalezy od wypelnienia felgi.

mozesz dac 312 lub 320

przy zmianie na 312 wymieniasz tarcze i jarzma reszta bez zmian

przy 320 wymieniasz wszystko: tarcze klocki zaciski i jarzma

jak chcesz to mam wsio dostepne

Czyli jak nie spróbuje założyć felgi, to nie będę pewny czy pasuje. Tarcze muszę zmierzyć.

Jaki jest koszt wymiany dla średniej i wysokiej jakości zestawu 312 i 320 mm:

1. tarcze, klocki i jarzma

2. tarcze, klocki, jarzma i zaciski

Zestaw musi zapewniać bezpieczne hamowanie i trwałość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat.

Przy wymianie kół, zauważyłem że czujnik zużycia okładzin z tyłu nie kłamał... jedna strona lewy tył, od strony wewnętrznej jest zdarta, a pozostałe są jeszcze dobre (ok 5mm), więc oczywiście wymiana będzie kompletu, ale tutaj pytania:

-> co mogło być przyczyną zdarcia tylko jednego klocka?

-> czy stosuje się jakieś smary na prowadzenie klocka w jarzmie?

-> zalecanie jakieś wymiany uszczelnień (gumki/gumeczki), czy dopiero jak widać spękanie?

na co jeszcze zwrócić uwagę?

Pacjent to 14, b6, 1.8t BFB z tarczami 1kp

mam go 3 lata i zrobiłem na nim ok 55tyś km, klocki wymieniał poprzedni właściciel - gdyby nie ten jeden felerny klocek to jeszcze z 40tyś bym zrobił przy mojej jeździe.

Na forum widziałem że niektórzy polecają klocki OZ, ale jak znalazłem to są odmiany klocków nawet do 17mm na grubość - pytanie czy takie cudo wejdzie, bo inni producenci oferują 15mm ?

PS: Auto mi jest na co dzień potrzebne,więc muszę części kupić zawczasu, aby potem nie gwizdać...

Edytowane przez ExeQtoR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...