Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Drgania, wibracje, telepanie


alfuta

Rekomendowane odpowiedzi

Z tym draganem to ja mam tak samo.na 90 % konczą sie poduchy ,jak lekko nogą naciszniesz to cisza??ja mam to samo dramat,a dopiero co pod skrzynka wymieniałem ehhhhhh :sad:

mam pytanie co do tych poduch.Ile ich tam jest??czy wszystkie trzeba wymienic??moze jedna ktora najczesciej pada??i oczywiscie ile kosztuja??mam podobne objawy co u autora postu :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź też wydech. Nie wyrżnąłeś gdzieś spodem ? Jeśli trochę skrzywisz wydech lub przesunie się jego właściwy punkt zawieszenia, to drga jak głupi i może powodować drgania budy. Obejrzyj czy końcówka wydechu mocno drga i reszta, potem wleź pod auto i dokładnie obejrzyj. Jeśli coś będzie podejrzane, to do tłumikarza z nim i niech poprawi, jeśli coś się delikatnie przegięło, to pociągnie palnikiem i naprostuje tak jak powinno być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale drgania sa na ciepłym silniku na zimnym jest ok.Wpada w wibracje i nawet lewarek drzy :smile:

[ Dodano: 2006-04-10, 14:27 ]

bolek, mozesz mi powiedziec ile tam jest tych poduszek pod skrzynia .albo ktora najbardziej jest podatna na uszkodzenie zeby wszystkich nie wymieniac nie potrzebnie.i w jaki sposob sprawdzic czy jest uszkodzaona :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

własnie sie dowiedzialem ze sa 2 poduszki.Lewa i prawa.Duzo jest z tym roboty zeby to wymienic??kto wie??kto to robił?? :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalizując przyczyn może być kilka i sprawdzić w zasadzie trzeba wszystkie:

- poduszki pod silnikiem lub skrzynią

- krzywy/źle podwieszony wydech

- koło zamachowe (padnięty tłumik drgań)

- padająca pompa wtryskowa

- któryś wtrysk przelewa

To tyle do sprawdzenia na wstępie, na 99% to któryś z tych elementów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalizując przyczyn może być kilka i sprawdzić w zasadzie trzeba wszystkie:

- poduszki pod silnikiem lub skrzynią

- krzywy/źle podwieszony wydech

- koło zamachowe (padnięty tłumik drgań)

- padająca pompa wtryskowa

- któryś wtrysk przelewa

To tyle do sprawdzenia na wstępie, na 99% to któryś z tych elementów :)

u mnie pompa i wtryski raczej sa oki bo silnik chodzi rowno ,pali zawsze na dotyk nawet w te koszmarna zime :grin: moze przyszyna sa poduszki lub ten tlumik drgan na kole zamachowym(nie wiem czy ten tlumik sie wymienia)moze jedna podpowiedz dla was.Bo jak juz pisalem ze na zimnym to nie robi a na cieplym tez nie zawsze ale jest jedna rzecz co zauwazylem a moze byc zwiazana z tym problemem to to ze jak gasze silnik nie gasnie plynnie tylko tak zadrzy i slychac jak autko cale zadrzy :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalizując przyczyn może być kilka i sprawdzić w zasadzie trzeba wszystkie:

- poduszki pod silnikiem lub skrzynią

- krzywy/źle podwieszony wydech

- koło zamachowe (padnięty tłumik drgań)

- padająca pompa wtryskowa

- któryś wtrysk przelewa

To tyle do sprawdzenia na wstępie, na 99% to któryś z tych elementów :)

u mnie pompa i wtryski raczej sa oki bo silnik chodzi rowno ,pali zawsze na dotyk nawet w te koszmarna zime :grin: moze przyszyna sa poduszki lub ten tlumik drgan na kole zamachowym(nie wiem czy ten tlumik sie wymienia)moze jedna podpowiedz dla was.Bo jak juz pisalem ze na zimnym to nie robi a na cieplym tez nie zawsze ale jest jedna rzecz co zauwazylem a moze byc zwiazana z tym problemem to to ze jak gasze silnik nie gasnie plynnie tylko tak zadrzy i slychac jak autko cale zadrzy :idea:

No jeśli tak to obstawiam koło zamachowe (nazywane też dwumasowym), padł w nim tłumik drgań. Objawia to się własnie jakby się garki tłukły jak silnik gasisz :) Do wymiany całe koło. To jest częsta wada w tych 1,9TDI, podobno bardzo ładnie podchodzi zestaw koło zamachowe (normalne bez tłumika drgań) + docisk + sprzęgło z silnika V6.

To już jest nie do zarżnięcia, bo ma normalną konstrukcję bez tłumika drgań, który jest wbudowany klasycznie w docisku. Do tego niby jest lżejsze nieco.

Pytanie dodatkowe, czy czasem nie przy ruszaniu sprzegło nie łapie jakoś nierówno ? Takie rwanie, nie można płynnie sobie ruszyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie dodatkowe, czy czasem nie przy ruszaniu sprzegło nie łapie jakoś nierówno ? Takie rwanie, nie można płynnie sobie ruszyć.

no właśnie od jakiegoś czasu zauważyłem że przy ruszaniu autko jakby ślizagało się po sprzęgle i całe drży. Czy to będzie koło zamachowe ?

Z okazji nadchodzących Świąt Wielkanocnych - życzę Wszystkiego najlepszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to jednoznaczne, że koło, ale kilka objawów na to wskazuje. Drżenie na wolnych obrotach, dudnienie przy gaszeniu silnika, przy ruszaniu sprzęgło poszarpuje jakby nierówno brało.

W takim przypadku mówię, że koło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalizując przyczyn może być kilka i sprawdzić w zasadzie trzeba wszystkie:

- poduszki pod silnikiem lub skrzynią

- krzywy/źle podwieszony wydech

- koło zamachowe (padnięty tłumik drgań)

- padająca pompa wtryskowa

- któryś wtrysk przelewa

To tyle do sprawdzenia na wstępie, na 99% to któryś z tych elementów :)

u mnie pompa i wtryski raczej sa oki bo silnik chodzi rowno ,pali zawsze na dotyk nawet w te koszmarna zime :grin: moze przyszyna sa poduszki lub ten tlumik drgan na kole zamachowym(nie wiem czy ten tlumik sie wymienia)moze jedna podpowiedz dla was.Bo jak juz pisalem ze na zimnym to nie robi a na cieplym tez nie zawsze ale jest jedna rzecz co zauwazylem a moze byc zwiazana z tym problemem to to ze jak gasze silnik nie gasnie plynnie tylko tak zadrzy i slychac jak autko cale zadrzy :idea:

No jeśli tak to obstawiam koło zamachowe (nazywane też dwumasowym), padł w nim tłumik drgań. Objawia to się własnie jakby się garki tłukły jak silnik gasisz :) Do wymiany całe koło. To jest częsta wada w tych 1,9TDI, podobno bardzo ładnie podchodzi zestaw koło zamachowe (normalne bez tłumika drgań) + docisk + sprzęgło z silnika V6.

To już jest nie do zarżnięcia, bo ma normalną konstrukcję bez tłumika drgań, który jest wbudowany klasycznie w docisku. Do tego niby jest lżejsze nieco.

Pytanie dodatkowe, czy czasem nie przy ruszaniu sprzegło nie łapie jakoś nierówno ? Takie rwanie, nie można płynnie sobie ruszyć.

A czy w 1,6 benzyna przyczyną szarpania przy gaszeniu może być ten tłumik drgań????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no witam po swietach.Wiesz co nie zauwazylem zeby mi sprzegło jakos rwało czy tez nie chodzilo plynnie.czyli jednym slowem ile mnie to bedzie kosztowac??jeszcze 1 pytanie ile takie kolo 2-masowe z regyly wytrzymuje??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piotr a byłeś w ogóle na VAG'u ? To podstawowa sprawa, silnik może dobrze palić i chodzić równo, ale to o niczym nie świadczy. Jak masz wykończoną pompę wtryskową albo któryś wtrysk przelewa, to też są różnego rodzaju drgania. Tu trzeba drogą eliminacji.

Najpierw VAG i dokładne zbadanie parametrów, potem oględziny poduszek, wydechu, to co da się organoleptycznie sprawdzić. Jeśli to nie daje efektu, to wchodzimy w opcję koło, ale tutaj już mamy zrzucanie skrzyni, itp. Inaczej do tego się nie da dostać.

Te koła są teoretycznie dość trwałe, ale znam przypadek, że gość zmieniał w krótkim czasie dwukrotnie takie koło, aż miał dość i założył od V6 benzyny, potem już cisza i spokój.

A koszt ? Nie chcesz wiedzieć :) Nowego koła poniżej 1k zł nie dostaniesz, a często jak już zrzucasz skrzynię, to od razu sprawdzasz zużycie sprzęgła i ewentualnie wymieniasz, wtedy dochodzi jakieś 650zł za komplet z dociskiem i łożyskiem. To są drogie zabawki, dlatego proponuję podjechać do kogoś kto zna się na TDI żeby zbadał gdzie leży problem. Potem opisać tutaj co było przyczyną, tak dla potomnych :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatni raz jak bylem na vagu to nie bylo zadnych bledow a drgania sa od poczatku zakupu :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zalaniu srodka do czyszczenia zaworów i wymianie filtra paliwa ustało.

_siwy_ a jaki to środek do czyszczenia- podaj nazwe to spróbuję. Dzisiaj na ulicy robiłem próby z wydechem, tzn na postoju siedziałem w aucie a znajomy naciskał na końcówkę wydechu - drgania ustały. :?: Pytanie tylko czy to wina wydechu (zawieszenia ?) czy naprężenia wywołane uciskaniem w jakiś sposób zadziałały i stłumiły te drgania wywołane PRZEZ COŚ ? Jutro wjade na kanał i popatrzymy.

sprobowalem ostatnio tez nacisnac noga na koncowke wydechu i drgania ustaly cisza jak przed burza :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie !!!!!! drgania są nadal, jeszcze nie znalazłem przyczyny, ale zauważyłem coś nowego: przyciskając pedał sprzęgła (lekko) czuje w nodze lekkie pukanie, dociśnięcie pedału na maxa- pukanie ustaje. Czy to wszystko ma powiązanie z tymi draganiami całej budy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...