Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADP] Czasem obroty spadają w przerwach ok 30sekundowych :)


Ja_Sha_Taan

Rekomendowane odpowiedzi

Poszarp kablami od wtrysków benzynowych. Może któryś jest lekko złamany w środku i nie kontaktuje czasem.

Ogólnie to poruszaj wszystkim pod maską, może do czegoś dojdziesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czujnik położenia wału korbowego to to samo co czujnik halla w adp?

Nie to samo.

Nie znam ADP w realu ale ze wszystkich dostępnych i wiarygodnych źródeł wynika że na masz osobny czujnik położenia

wału korbowego (czujnik prędkości obrotowej silnika)- do kupienia np. tu:http://katalog.fota.pl/Katalog/Cars3.aspx?GenArtNr=2100

Zresztą jakby było to samo to po wypięciu halla (tak jak zrobiłeś) silnik by się zatrzymał.

Czy na VAG-u nie ma żadnych błędów po takich dławieniach jak na filmiku?

Ogólnie to wygląda na jakieś zaśniedziałe połączenie(szczególnie okablowanie/wtyczki przychodzące do ECU) a nie uszkodzenie konkretnego elementu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ghost2255 objawy mają miejsce na pb i gazie więc wtryski raczej nie spowodują takich objawów. Faktycznie poruszam dziś kablami, może akurat się trafi.

motor144 dzięki za konkret,pogubiłem się dlatego że na goglach czytałem i pisali niektórzy że czujnik halla jest inaczej zwany jako czujnik położenia wału korbowego. Na komputerze brak jakichkolwiek błedów w silniku, a szkoda bo miałbym jaśniejszą sytuację.

Wczoraj właśnie pomyślałem o komputerze i zajrzałem do jego obudowy, wkońcu opady śniegu, wilgoć itd. Ale było suchutko i styki jak nowe.

Najgorsze jest to że pierwszy raz przy aucie opadają mi ręce i wyczerpałem wszystkie pomysły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że problem występuje również na gazie nie eliminuje kabli do wtrysków. Przecież do nich są podpięte kable do komputera gazowego.

Zobacz na VAGU odczyty podczas tego zadławienia-sonda, czas wtrysku, i inne parametry, może to coś naprowadzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oki dzięki, kolejna rzecz do zbadania :) Jeszcze przez godzine zbieram siły a później wymarsz na garaż[br]Dopisany: 18 Luty 2012, 16:58_________________________________________________Coś się ruszyło...

Grzebałem w kablach na odpalonym aucie i podpiętym vagu, aż doszedłem do wtyczki sondy odłączyłem obejście sondy do kompa gazu i na vagu pokazało błąd 561 dopasowanie składu mieszanki, nie osiągnięta wartość adaptacji.

Wtedy silnik zaczął pracować dobrze, tzn przez 5 minut miał minimalne szarpnięcia na jałowym i ani razu nie zgasł.

I wtedy chciałem "wszkoczyć" na kanał 98 do adaptacji przepustnicy no i nie zaskoczyła mi cyfra 9 i znalazłem się na kanale 8 polskiego vaga. Zobaczyłem info adaptacja lambda i auto zaczęło świrować jak przedtem. Prawdopodobnie zrobiłem to samo kiedyś i z tąd taka praca samochodu.

I tu moje pytanie, jak przywrócić ustawienia fabryczne kompa? Nie chodzi mi o dziadowanie odłączaniem klemy tylko prawdziwe przywracanie ustawień fabrycznych, by później tylko adaptacje przepustnicy zrobić i śmigać.

Aktualnie po wczorajszym dniu to zyskałem bład 561 i nic pozatym choć pojawiła się iskierka nadziei :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Mam identyczny problem jak kolega tylko w silniku 1.8 125km. Wymienilem kable, swiece czujnik Halla, filtr paliwa i nie mam pojecia co to moze byc u mnie gasnie jeszcze podczas jazdy i na biegu jalowym spadaja obroty, czesto tez gasnie na tym biegu jalowym. Myslalem wlasnie jeszcze o wymianie cewki ale jak to nie bedzie to to chyba sie zalamie :wallbash: Jesli kolega dojdzie do tego co sie dzieje to niech da znac bo ja juz nie mam sily na to auto ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie wymiękam.

Grzebałem i usunąłem błąd 561, przywracałem ustawienia fabryczne w kompie, odpinałem sonde i z nia jak i bez niej auto pracuje tak jak na załączonym filmie. Nie mam już siły. Co prawda auto przestało mi gasnąć, ale nic poza tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ADP jest przepływomierz?

U mnie w ADR też obroty potrafiły zafalować, ale tylko po zapaleniu lub po zakręceniu kierownicą na luzie(obciążenie pompą wspomagania) i po chwili się stabilizowały.

Poprawiło się po czyszczeniu i adaptacji przepustnicy, ale nie do końca.

Dopiero czyszczenie przepływomierza wyeliminowało problem.

Ostrzegam, że to BARDZO delikatne urządzenie. Ja to robiłem pod lupą 10x, żeby niczego nie popsuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak przywróciłeś ustawienia fabryczne w kompie ?[br]Dopisany: 23 Luty 2012, 10:41_________________________________________________możliwe ze coś jest nie tak z ciśnieniem paliwa i dla tego tak się dzieje - pompa paliwa i regulator ciśnienia na listwie wtryskowej

lub

sprawdź szczelność dolotu powietrza + odma i przewody gumowe od przepustnicy możne któryś jest sparciały lub nie drożny

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

długo szukałem informacji jak przywrócić ustawienie fabryczne kompa, wszędzie pisze o odpinaniu klem ale to moim zdaniem bzdura (choć tez próbowałem). Wszedłem w vagu na silnik dałem adaptacja i wpisałem wartość 0 pokazało mi ALL FACTORY więc potwierdziłem i to wszystko, może zrobiłem coś źle ale według info jakie znalazłem to powinno być oki.

Wiesz jak pisałem to z paliwem nie powinno mieć to nic wspólnego bo na gazie również mam ten objaw, przewody całe i drożne. Szczelnośc dolotu jest oki.

Byłem u mechanika właśnie i rozłożył ręce, poejchałem do magika elektryka i umówiłem się na czwartek więc tydzien czasu na grzebanie.

Gdzieś kiedyś na necie znalazłem informacje o prawidłowych wartościach na każdym kanale dla silnika adp, dziś postaram sie to znaleśc i każdy kanał po kolei przejrzeć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daj znać jak się temat skończył,

możne się okazać ze jest to wina regulatora napięcia którego wcale nie brałeś pod uwagę :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak faktycznie nie wziołem go pod uwagę, poprostu nie znam tego elemetu i nie bardzo wiem do czego to ustrojstwo :) . Alternator ma dwa lata, niestety siadł mi w niemczech i wymiana 1200zł ;(

P.S. dzięki za zainteresowanie tematem

wartości dla ADP zapożyczam ztąd http://www.a4-klub.pl/smf/b5_adp_wartosci_blokow_adpadraeb-t22138.0.html

Wieczorem biore 4-ro paka i jade na garaż

Wczoraj zaglądając na sonde zauważyłem że jej zmiany napięcia to zaledwie 0.3 - 0.4 na ciepłym, dziś ja spróbuje zlogować by mieć jasniejszy obraz tego jak ona pracuje ale po jej odłączeniu reakcji poza błedem na kompie nie miałem[br]Dopisany: 23 Luty 2012, 12:47_________________________________________________no nie wiem co napisać bo ogromna większośc się zgadzam jedynie:

w grupie 017 punkt 3 energiebilanz ma wartość 3,0 u mnie a według informacji z linku powyżej powinno być 0-2

w grupie 018 punkt 2 einspritzzseit mam 1,65 a powinno być 0.5-1.5

Reszta oki

Ale co mnie zastanawia, w grupie 008 w 4 punkcie podczas spisywania miałem wartość 0,0 po jakimś czasie jak spisałem wszystko auto przestało świrowac i w grupie 008 właśnie w punkcie 4 opisanym w linku powyżej jako lambda-lernwert (adaptiv), sollwert pisało adp. O.k. Czyli mam problem z adaptacją lambda?! Wiem ze sonda się sama adaptuje, czyżby u mnie nie chciała i ztąd te problemy?

Na gazie sprawdzałem sonde i pokazuje brak napięcia a na bęzynie oki, czyli jest dobrze? Na obu paliwach dzieje się to samo ale skoro gaz nie używa sondy to już nie wiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

017,0, KAT-ogrzewanie

017,1, prędkość obrotowa silnika

017,2, czas wtrysku, (obciążenie silnika)

017,3, bilans energetyczny, (KAT-ogrzewanie) zadana: 0,00 ... 2,00

017,4, kąt strzelania

;

018,0, regulacja wysokości

018,1, obroty silnika, temperatura: 820 .. 900 obr / min

018,2, czas wtrysku, bez korekcji, Specyfikacja: 0,5 ... 1,5 ms

018,3, czas wtrysku, po korekcie

018,4, wysokość, współczynnik korygujący, temperatura: -30 ... +25%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

017,0, KAT-ogrzewanie

017,1, prędkość obrotowa silnika

017,2, czas wtrysku, (obciążenie silnika)

017,3, bilans energetyczny, (KAT-ogrzewanie) zadana: 0,00 ... 2,00

017,4, kąt strzelania

;

018,0, regulacja wysokości

018,1, obroty silnika, temperatura: 820 .. 900 obr / min

018,2, czas wtrysku, bez korekcji, Specyfikacja: 0,5 ... 1,5 ms

018,3, czas wtrysku, po korekcie

018,4, wysokość, współczynnik korygujący, temperatura: -30 ... +25%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

017,0, KAT-ogrzewanie

017,1, prędkość obrotowa silnika

017,2, czas wtrysku, (obciążenie silnika)

017,3, bilans energetyczny, (KAT-ogrzewanie) zadana: 0,00 ... 2,00

017,4, kąt strzelania

;

018,0, regulacja wysokości

018,1, obroty silnika, temperatura: 820 .. 900 obr / min

018,2, czas wtrysku, bez korekcji, Specyfikacja: 0,5 ... 1,5 ms

018,3, czas wtrysku, po korekcie

018,4, wysokość, współczynnik korygujący, temperatura: -30 ... +25%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...