Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVJ] Termostat czy cos innego ? 2 post od dołu


leddi

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie jest też 1mm ponad 90 i żyję. Nie sprawdzałem VAGiem czy temp jest ok, ale wydaje mi się, że tak, bo jak np. po jakimś czasie kiedy silnik się schłodzi trochę przekręcę zapłon to od razu ustawia się właśnie ok. 1mm ponad 90 (tzn jest jeszcze na białej środkowej kresce, ale tak ciutek w prawo - może nawet nie 1mm). Tak stoi cały czas i ani drgnie. Czyli wskaźnik lekko przekłamuje (ale co to jest 1mm czy nawet mniej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.8T lubi wysoką temperaturę, Panowie jak podłaczycie vaga wyjdzie około 95-103C przy dynamicznej jezdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od siebie dodam

Samochód długo rozgrzewał się do 90st ale potem trzymał, wiadomo termostat.

Sprawdziłem bo na nie zagrzanym silniku góra chodnicy ciepła.

Kupiłem drugi termostat na Allegro (miał być nowy) cena okazyjna 100zł

Okazało się że gość dostał od kogoś z serwisu w nowym pudełku ale był uszkodzony i używany.Zwrot pieniędzy ale termostat został u mnie.

Poczytałem o zasadzie działania i w tym termostacie najważniejszym elementem jest ten trzpień z grzałką w środku.

Wkład jak ktoś chce wymienić nic nie da to tylko dwie sprężyny i uszczelka (wszystko jako calość)

Ten uszkodzony termostat do wody gotującej i się otwiera, ale to gniazdo jest to wyprowadzenie złącza tej grzałki 15ohm i tu właśnie w kupionym termostacie była przerwa.

Trochę chęci i okazało się że w środku połączenie pomiędzy grzałką i gniazdem było uszkodzone.

Przylutowałem nowe kable i skleiłem na silikon 300st.

Aby sprawdzić czy elektrycznie termostat działa, to do gniazda podłaczyć 12v i po pewnym czasie termostat się otwiera.

Termostat naprawiłem i działa.

Postanowiłem w końcu wymienić ten uszkodzony u siebie.

Rozbierania trochę i okazuję się że nie ma oringu w termostacie na tym trzpieniu grzałki.

Oring założony i termostat działa :cool1:

Silnik nagrzewa się prawidłowo.

Teraz mam jeden na zapasie

Jeżeli u kogoś nie działa termostat to proponuję najpierw go wyciągnąć i sprawdzić niż wydawać 300zł

Po rozebraniu go okazuje się, że element, który odpowiada z otwieranie się termostatu jest mocowany do obudowy, nie wiem czy da się to rozebrać bez uszkodzeń mysli druga sprawa, czy coś takiego jest gdzieś do kupienia mysli

Pewnie nie, ja w tym kupionym pociągnąłem mocniej i wyszedł z obudowy z urwanymi kablami, ma przy podstawie mały oring

Sprawdziłem rezystancję i jest 15ohm, czyli nie spalone

Przy gnieździe elektr. trzeba zdjąć zabezpieczenie a potem też pociągnąć kable się urwą - nie ma innej możliwości bo są zalane jakąś żywicą którą potem da się wykruszyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem w końcu wymienić ten uszkodzony u siebie.

Rozbierania trochę i okazuję się że nie ma oringu w termostacie na tym trzpieniu grzałki.

Oring założony i termostat działa :cool1:

Silnik nagrzewa się prawidłowo.

Teraz mam jeden na zapasie

Jeżeli u kogoś nie działa termostat to proponuję najpierw go wyciągnąć i sprawdzić niż wydawać 300zł

Czyli to samo co było u mnie, ja też najpierw kupiłem nowy termostat, a dopiero rozebrałem stary

Czyżby to była typowa wada tych termostatów. :eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja dzisiaj wymianiłem termostat za 490 zł wraz z jakimiś uszczelkami i rurkami jeszcze a i tak musze czujnik jescze wymienić ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, (sorka za odkop)

Problem z termostatem prawdopodobnie dopadl i mnie.

Dzis na trasie 500km+ od poczatku zaobserwowalem ze silnik bardzo dlugo sie nagrzewal, gdzie po dlugim czasie doszlo do 70stc i jakis czas dlugo sie tak trzymalo. Po przejechaniu kilkunastu km tak jak by termostat znow domkna i temp weszla na prawodlowe 90stc. W dalszej czesci tras obeserwowalem wskazania temp i czesto temp wahala sie od nawet 50 do 90stc. Bledow na liczniku nie mam.

Problem tkwi w tym oringu opisywanym w temacie ?

Cos gorszego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od siebie dodam

Samochód długo rozgrzewał się do 90st ale potem trzymał, wiadomo termostat.

Sprawdziłem bo na nie zagrzanym silniku góra chodnicy ciepła.

Kupiłem drugi termostat na Allegro (miał być nowy) cena okazyjna 100zł

Okazało się że gość dostał od kogoś z serwisu w nowym pudełku ale był uszkodzony i używany.Zwrot pieniędzy ale termostat został u mnie.

Poczytałem o zasadzie działania i w tym termostacie najważniejszym elementem jest ten trzpień z grzałką w środku.

Wkład jak ktoś chce wymienić nic nie da to tylko dwie sprężyny i uszczelka (wszystko jako calość)

Ten uszkodzony termostat do wody gotującej i się otwiera, ale to gniazdo jest to wyprowadzenie złącza tej grzałki 15ohm i tu właśnie w kupionym termostacie była przerwa.

Trochę chęci i okazało się że w środku połączenie pomiędzy grzałką i gniazdem było uszkodzone.

Przylutowałem nowe kable i skleiłem na silikon 300st.

Aby sprawdzić czy elektrycznie termostat działa, to do gniazda podłaczyć 12v i po pewnym czasie termostat się otwiera.

Termostat naprawiłem i działa.

Postanowiłem w końcu wymienić ten uszkodzony u siebie.

Rozbierania trochę i okazuję się że nie ma oringu w termostacie na tym trzpieniu grzałki.

Oring założony i termostat działa :cool1:

Silnik nagrzewa się prawidłowo.

Teraz mam jeden na zapasie

Jeżeli u kogoś nie działa termostat to proponuję najpierw go wyciągnąć i sprawdzić niż wydawać 300zł

Po rozebraniu go okazuje się, że element, który odpowiada z otwieranie się termostatu jest mocowany do obudowy, nie wiem czy da się to rozebrać bez uszkodzeń mysli druga sprawa, czy coś takiego jest gdzieś do kupienia mysli

Pewnie nie, ja w tym kupionym pociągnąłem mocniej i wyszedł z obudowy z urwanymi kablami, ma przy podstawie mały oring

Sprawdziłem rezystancję i jest 15ohm, czyli nie spalone

Przy gnieździe elektr. trzeba zdjąć zabezpieczenie a potem też pociągnąć kable się urwą - nie ma innej możliwości bo są zalane jakąś żywicą którą potem da się wykruszyć.

,

kolego powiedz o który to oring chodzi bo i ja musze wyjac termostat( nie da sie go od dołu z kanału szybciej wyjąc), ile ma pinów wtyczka to moze bez demątazu sprawdze opór. opisze swój przypadek wydaje mi sie ze dłuzej sie nagrzewa, rano podczas skrobania szyb wskazówka na 50 a u mnie ta gruba rura juz ciepłowata co i dzie u góry do chłodnicy.

Wstawiam zdjęcia rozebranego termostatu i zaznaczyłem strzałką gdzie brakuje oringu przez co termostat nie trzymał.

Po rozebraniu go okazuje się, że element, który odpowiada z otwieranie się termostatu jest mocowany do obudowy, nie wiem czy da się to rozebrać bez uszkodzeń :mysli: druga sprawa, czy coś takiego jest gdzieś do kupienia :mysli:

26112011197.jpg

czesc. kolego powiedz jaki rozmiar tego oringu bo moze u mnie ten sam problem i chcem kupic wczesniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiary oringu dla potomnych. Termostat made in nie wiem.

Szerokość wewnętrzna na fotce grubość oringu 2-2,5mm. Raczej typowy oringi.

20180118_102617-756x1008.jpg

Mierzylem rowek w który wchodzi oringi. Oring musi miec wewnątrz 16 lub 15mm na 2-2,5mm grubość dokładna nieznana bo oring jest splaszczony. 

Edytowane przez Grzyb01
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...