Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Samochód nie odpala-"cyka przekażnik


litwin91

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z moją audi A4 B5 1.6 B+G z 2001r mianowicie od czasu do czasu przy odpalanie zaczyna"cykać przekażnik" nr 372 (jest to przekaźnik od pompy paliwa) i samochód nie chce odpalać .Byłem na komputerze i wyszło tylko to ze przekaźnik nie załącza i reszta jest ok.

Sprawdziłem przekaźnik, jest dobry gdy cyka to masa nie dochodzi tzn na mierniku skacze napięcie miedzy 5 a 7v. Plus jest dobry ok 12v.

Wszystko byłoby fajnie gdyby tylko ta masa lecz gdy dam osobno masę przekaźnik już nie 'cyka' pompa pracuje lecz samochód nadal nie odpala.Dziś odkryłem ze nie ma wtedy jeszcze iskry. Immo zaświeca się i po chwile gaśnie przy załączonej stacyjce więc chyba to nie to odcina napięcie na pompę i iskrę.Jak samochód odpali to ładnie pracuje nigdy mi nie zgasł na odpalonym.Problemy są przy odpalaniu. Nie wiem co dalej sprawdzać ani gdzie dalej szukać przyczyny. Przegrzebałem kable pod kierownicą i wydaje się wszystko w porządku. Dodam ze ten problem powtarza się coraz częściej i coraz dłużej trwa tzn z początku działo mi się tak raz na 3-4 tyg , wystarczyło odczekać kilka minut i auto normalnie paliło a teraz jak już zacznie cykać to muszę trochę się namachać kluczykiem żeby zaskoczyło i odpalił samochód.Proszę bardzo o jakieś porady gdzie dalej szukać i co ewentualnie sprawdzić bo naprawdę nie mam już pomysłów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo w 1.8t , jeśli nie chce odpalić po paru przekręceniach kluczyka to ściągam kleme z akumulatora na 2 minuty. Musze się za to wziąć ale nie wiem gdzie znajduje się ten przekaźnik. Może ktoś mi też pomoże...gdzie i jak się dostać do tego przekaźnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TO SAMO ... WYCZYTALEM ZE PRZEKAZNIK JEST POD OSLONA KIEROWNICY (A NAD KOLANAMI KIEROWCY) NR. 372 LUB 208 .

ALE CZY TO JEST KONKRETNIE TEN POWOD.

NIEWIEM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Upnę nieco temat to może się ktoś jeszcze wypowie. Ogólnie to bediksowi mój wpis za wiele nie da ;)

Wymiana na inny przekaźnik (100% sprawny) nic nie dała, więc można z góry obalić opcję z poprawą lutów w przekaźniku. Także wina leży niestety od strony samochodu.

Opiszę sprawę na podstawie ALZ bediksa, ale to samo będzie gdzie indziej.

Przekaźnik 372 (pompa paliwa) daje napięcie na kilka rzeczy, ale nie to jest powodem "cykania".

- przez bezpiecznik 28 (S228-20A) - POMPA PALIWA

- przez bezpiecznik 34 (S234-10A) 3 zawory N80, N112, N156 (mniejsza o to co robią), Air Mass Meter, dwie grzałki lambdy (jeśli tyle mamy) i daje 12V na przekaźnik SAI

- przez bezpiecznik 32 (S232-20A) wtryski (N30,31,32,33) i tempomat.

Sam przekaźnik jest wzbudzany poprzez podanie masy i plusa. Plus pojawia się na nim po przekręceniu kluczyka na zapłon a masa z ECU.

Aby zbadać co wzbudza przekaźnik to interesują nas piny 16 i 19 na kratce pod przekaźnikiem:

Pin16 - MASA z ECU

Pin17 - wejście - Zacisk 30 - stały plus

Pin19 - PLUS po zapłonie (Klema 15)

Pin20 - wyjście na bezpiecznik S234 (10A)

Pin23 - wyjście na bezpieczniki S228 (20A) i S232 (20A)

Masa do przekaźnika idzie z kompa ECU poprzez czarną kostkę T10m/8, czyli 10pinowa czarna kostka - PIN8 a dalej w kompie to PIN80.

Trzeba sprawdzić miernikiem albo żaróweczką na kabelkach piny 16 i 19, który z nich "cyka".

Wiadomo, tam gdzie masa (pin16) to można opcją DIODA na mierniku.

A tam gdzie PLUS (pin19) to można albo opcją "prąd stały 20 czy 200" na mierniku, albo żarówka, jeden kabel do masy a drugi w PIN19 i patrzeć czy miga bo powinna stale świecić.

To pokaże nam co pulsuje masa czy plus. Oczywiście są mierniki co nie potrafią szybkiego pulsowania skutecznie pokazać, więc czasem lepsza będzie żaróweczka.

UWAGA!!! Ja bym się bał badać MASĘ żarówką podłączoną jednym kablem do stałego plusa a drugim kablem do pinu16. Jednak idzie to na kompa ;)

Jak za każdym razem to pierw polecam sprawdzić błędy, usunąć je, nie odpalać i pierw przelecieć WSZELKIE łączenia na drodze do przekaźnika. Rozłączyć wtyki, psikać szprejami na styki jak Wielki Elektornik przykazał, wtykać z powrotem i tak kilka razy a na koniec jeszcze raz psikać i złączyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...