Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Audi A4 96r. 1.8 125KM + gaz Bardzo ciężko pali na zimnym silniku.


aron20000

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam następujący problem z samochodem jak w temacie:

Audi A4 96r. 1.8 ADR 125KM + gaz I generacja "na śrubę".

Na Benzynie

Samochód bardzo ciężko odpala na zimnym silniku, odpala za 7-10 kręceniem. Jak już załapie trochę przerywa i lekko "strzela". Po chwili pracuje w miarę dobrze, ale tylko na biegu jałowym, jak się wtedy spróbuje choćby trochę dodać gazu w tym momencie silnik od razu gaśnie. W miarę jak nabiera temp. (ok. 1 min pracy), można już trochę dodać gazu. Ale przy dodawaniu gazu zaczyna przerywać i strzelać. Po rozgrzaniu do temp. pracy (ok. 90st.C) jest już w miarę dobrze. Zapala bardzo szybko, może tylko podczas przegazowania czasem można usłyszeć jakby zadławienie się (czasem lekko strzeli). Podczas jazdy czasem lekko czuć jakby nie miał pełnej mocy.

Na gazie

Na gazie od razu nie da się odpalić, ale jeśli przełączymy na gaz w pierweszej minucie pracy silnika, kiedy na benzynie nie da się nawet jeszcze ruszyć z miejsca, samochód zaczyna pracować równo i ładnie reaguje na wciśnięcie pedał gazu. Więc jeśli nawet zimny samochód uda się przełączyć na gaz wszystko wraca do normy. Po rozgrzaniu również chodzi dobrze. Na gazie jest na pewno żwawszy niż na benzynie.

Napiszę co zostało wymienione/podmienione/sprawdzane:

- zespół przepustnicy razem z czujnikami

- pompka paliwa

- zdjęta i sprawdzona plastikowa rura łącząca filtr powietrza z przepustnicą (tutaj kilka spostrzeżeń). Zauważyłem brak przewodu odmy w silniku. W silniku jest otwór od odmy (otwarty) i nie podłączony do dolotu, od strony dolotu natomiast jest zaślepka. Od przewody podciśnieniowego do serwa, a właściwie od samego zaworu kierunkowego idzie dodatkowy przewód do dolotu, który jest zaślepiony (od strony zaworu i od strony dolotu). Wszystko w okolicach tej rury sprawdziłem na szczelność i jest szczelne.

- wymienione filtry

- sprawdzone czujniki położenia wałka rozrządu i wału (na sucho) miernikiem

- sprawdzony cały zespół przepustnicy (na sucho) miernikiem wg instrukcji z programów diagnostycznych

- odpięty został również przewód gazu od parownika na ok. 48h i zdjęte przewody z dolotu, żeby się przewietrzyło, i próba odpalenia na samej benzynie, powiedzmy odłączenie gazu i podejrzenie o puszczanie gazu przez któryś elektrozawór jest wyeliminowane

- próby z zakręconym i odkręconym korkiem wlewu paliwa. Zaślepianie dojścia od zaworu EVAP do dolotu i próby na odkręconym korku (różne kombinacje)

- próba zwiększenia ciśnienia przez zaciśnięcie przewodu przelewowego (trochę nie fachowo), ale sama pompka również podmieniana, (chociaż na ciepłym silniku również słabe lub za duze ciśnienie powinno występować)

- próba rozruchu zimnego silnika na podłączonym rezystorze, z odłączonym czujnikiem temperatury, odpowiednik ok.1 st.C (temp widoczna w Vag po podłaczeniu rezystora). Temperatura z podłączonym czujnikiem, widoczna w sterowniku przez Vag, na rozgrzanym ok. 90-95 st.C zgadzająca się z rzeczywistością.

- sprawdzane ciśnienie na cylindrach

12,5; 12,5; 12,9; 12,5;

- wymienimy sterownik silnika

Dalej na zimnym silniku i na benzynie jest tak jak opisałem na początku tematu, na gazie jest praktycznie ok. Co to może być?

Jeszcze błędy które były w samochodzie na samym początku, jak tylko do mnie przyjechał:

9 Faults Found:

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

P1570 - 35-10 - - - Intermittent

00532 - Supply Voltage B+

07-10 - Signal to Low - Intermittent

16515 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Signal too Low

P0131 - 35-10 - - - Intermittent

17913 - Throttle Idle Switch (F60): Does not Close or Open Circuit

P1505 - 35-10 - - - Intermittent

01247 - Activated Charcoal Filter (EVAP) System Solenoid Valve 1 (N80)

26-10 - Output Open - Intermittent

16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low

P0102 - 35-10 - - - Intermittent

16885 - Vehicle Speed Sensor: Implausible Signal

P0501 - 35-10 - - - Intermittent

16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal

P0116 - 35-00 - -

00543 - Maximum Engine Speed Exceeded (Engine Warranty VOID! :-)

35-10 - - - Intermittent

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sonda

czujnik wody

przepływka

wszystko do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływka też była podmieniana bez rezultatu. Zamiast czujnika na zimnym dawałem rezystor 5kohm. Po odczycie w blokach pomiarowych, z rezystorem, na zimnym silniku temp. którą pokazywał komputer to 1,5st.C. Więc już ssanie sterownik powinien na pewno włączyć. Skoro w blokach pokazywał dobrą temp. to i wiązka czujnika jest w porządku. Rozruch na zimnym dalej tragiczny.

Wtryski wyciągałem i na podłączonych kręciłem rozrusznikiem. Tak organoleptycznie wszystkie działały i dość sporo paliwa rozpylały i wszystkie podobnie. Poza tym chyba na rozgrzanym silniku wtryski dalej były by zapieczone, a w tym przypadku po rozgrzaniu jest prawie ok. czasem strzeli i może nie idealnie wkręca się na obroty, ale odpalanie i praca na biegu jałowym jest ok.

Sondy jeszcze nie sprawdzałem może faktycznie jest uszkodzona.

Tylko czy to możliwe, że może mieć aż taki wpływ na rozruch zimnego silnika oraz gaśnięcie i strzelanie silnika po dodaniu gazu (zaraz po uruchomieniu).

Dodatkowo wiadomo, że wiązka sondy jest przerobiona i sygnał idzie na jakiś sterownik lambdy. Może to tam coś szwankuje.

Błędy kasowałem jakieś 2 tygodnie temu, wszystkie się skasowały. Przez ten czas samochód był w ciągłej eksploatacji. A powyższe błędy wyłapał przez ten czas, odczytywałem je przedwczoraj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem takie same objawy [subaru +sekwencja] ,wymienialem różne czujniki pomoglo czyszczenie wtryskiwaczy dodatkiem do paliwa liqui molly ,ale pewnie motul czy valvolain też da rade :good: A sonda dziala dopiero jak sie zagrzeje i dopiero wtedy koryguje mieszanke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągałem kolektor dolotowy oglądałem, sprawdzałem czy nie ma uszkodzeń. Jest cały. Po ściągnięciu kolektora było ładnie widać wtryski. Wszystkie równomiernie rozpylały tak organoleptycznie oceniając.

Sprawdzałem iskrę, iskra jest. Podmieniałem świece. Kolor starych świec czarny w sadzy.

Po 10 minutach prób odpalenia wykręcałem świece były czarne i mokre od świeżej benzyny.

Dalej na zimnym, przerywa, strzela (czasem dosłownie jak jakiś Ahtung), nie chce zapalić. Zapalanie trwa z 10 minut jak dobrze pójdzie i akumulator wytrzyma. Jak już jakimś cudem zapali przerywa nie chodzi na wszystkich garkach. Wystarczy, że wtedy przełączymy na gaz i jak ręką odjął. Natomiast po rozgrzaniu silnika jako tako chodzi na tej benzynie.

Na prawie pusty zbiornik zostało zalane 10L PB98 i nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A robiłes adaptacje na Pb bo instalacja potrafi sporo namieszac w ECU i wtedy beda problemy z odpalaniem na zimnym silniku. Zrób tak wykasuj wszystki błedy z ECU, zrób adaptacje i wtedy odpal, zobacz co sie stanie oraz jakie beda błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...