Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana siłownika klapki wlewu paliwa


wrclaguna

Rekomendowane odpowiedzi

WYMIANA SILOWNIKA KLAPKI WLEWU PALIWA

Witam :hi: przez przypadek zauważyłem że moja klapka wlewu paliwa jest otwarta podczas gdy auto jest zamknięte :mysli: Toteż nasunęło mi sie pytanie czemu ?

Otóż okazało sie ze niestety siłowniczek nie działa :confused4: No i stąd padła decyzja o wymianie jego :wink4:

Warto sprawdzić czy czasem u nas w aucie nie ma takiej niespodzianki :)

silownikklapki.jpg

Co bedziemy potrzebowac do wymiany :

- 8K0 862 153 C ----> H siłownik klapki wlewu paliwa
- Torx 20
- srubokręt
- wyjmaki




Na początek moze parę info w sprawie klapki wlewu paliwa i poszczególnych części :)

pokywa.png

Zestawienie montażowe pokrywy wlewu paliwa

1 - Cięgno odblokowania awaryjnego
2 - Silnik odblokowania pokrywy wlewu paliwa
3 - Pokrywa pokrywy wlewu paliwa
4 - Pokrywa wlewu paliwa
5 - Śruba
6 - Wkład pokrywy wlewu paliwa
7 - Wąż odpływowy

pokrywa1.png

klapkwlewu45.jpg


Wymiana wkładu pokrywy wlewu paliwa

1 - Gniazdo wlewu paliwa
2 - Silnik odblokowania pokrywy wlewu paliwa
3 - Śruba
4 - Wkład pokrywy wlewu paliwa

pokrywa3.png

Wymontowanie pokrywy wlewu paliwa

– Wsunąć wkrętak, jak pokazano pomiędzy pokrywę 2 a zamocowanie pokrywy 1 i odblokować blokadę.
– Wyciągnąć pokrywę nieco do tyłu (strzałka) z blokady.
– Wyjąć pokrywę z boku.

pokrywa2.png

Zamontowanie pokrywy wlewu paliwa

– Włożyć pokrywę w wycięcia zamocowania.
– Przesunąć pokrywę 2 do przodu, aż blokada ( strzałki) mocowania 1 zablokuje się.

pokrya4.png

– Otworzyć pokrywę wlewu paliwa i w oznaczonych miejscach ( strzałki) odblokować wkład pokrywy wlewu paliwa.

pokrywa5.png

klapkawlewu44.jpg


– W tym celu od dołu wsunąć mały wkrętak ukośnie zgodnie z kierunkiem strzałki przez oznaczenia we wkładzie pokrywy wlewu paliwa ponad blokadami.
– Podnieść wkrętak nieco w górę i w ten sposób poluzować znajdujące się z tyłu blokady.
– Stopniowo wyjmować wkład pokrywy wlewu paliwa z wycięcia.

poetwa6.png

klapka11.jpg

klapka22.jpg


Zamontowanie gniazda wlewu paliwa

Zamontowanie następuje w odwrotnej kolejności, przy czym należy zwrócić uwagę na następujące punkty:
– Aby można było ułożyć wąż odpływowy bez zagięć, krawędź otworu odpływowego gniazda wlewu paliwa musi pokrywać się z krawędzią otworu w nadwoziu (strzałka).


pokrya7.png

lapkawlewu46.jpg

Odblokowanie awaryjne pokrywy wlewu paliwa

1 - Silnik odblokowania pokrywy wlewu paliwa
2 - Cięgno odblokowania awaryjnego
- Umieścić silnik odblokowania pokrywy wlewu paliwa z cięgnem, jak pokazano, nad wycięciem pokrywy wlewu paliwa.
- Przeciągnąć cięgno do tyłu do wnętrza samochodu i nałożyć nakładką na kołnierz przy centralnym sterowniku systemu Komfort .
3 - Ściana boczna

pokrywa8.png

Położenie montażowe pokrywy wlewu paliwa

1 - Ściana boczna
2 - Pokrywa pokrywy wlewu paliwa
3 - Gniazdo wlewu paliwa
4 - Wąż odpływowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i o to chodzi zabierałem się za to ale ni jak nie mogłem rozebrać. Bywało że nie mogłem na tankowanie otworzyć klapki na szczęście awaryjnie się da. Kupię siłownik i się zabieram.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pod zdjęciem w pierwszym poście masz taki guzik - pokaż ukrytą zawartość :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pokywa.png

Zestawienie montażowe pokrywy wlewu paliwa

1 - Cięgno odblokowania awaryjnego

2 - Silnik odblokowania pokrywy wlewu paliwa

3 - Pokrywa pokrywy wlewu paliwa

4 - Pokrywa wlewu paliwa

5 - Śruba

6 - Wkład pokrywy wlewu paliwa

7 - Wąż odpływowy

pokrywa1.png

Kliknij tutaj aby zobaczyć oryginalny obraz 720x550px.

klapkwlewu45.jpg

Wymiana wkładu pokrywy wlewu paliwa

1 - Gniazdo wlewu paliwa

2 - Silnik odblokowania pokrywy wlewu paliwa

3 - Śruba

4 - Wkład pokrywy wlewu paliwa

pokrywa3.png

Wymontowanie pokrywy wlewu paliwa

– Wsunąć wkrętak, jak pokazano pomiędzy pokrywę 2 a zamocowanie pokrywy 1 i odblokować blokadę.

– Wyciągnąć pokrywę nieco do tyłu (strzałka) z blokady.

– Wyjąć pokrywę z boku.

pokrywa2.png

Zamontowanie pokrywy wlewu paliwa

– Włożyć pokrywę w wycięcia zamocowania.

– Przesunąć pokrywę 2 do przodu, aż blokada ( strzałki) mocowania 1 zablokuje się.

pokrya4.png

– Otworzyć pokrywę wlewu paliwa i w oznaczonych miejscach ( strzałki) odblokować wkład pokrywy wlewu paliwa.

pokrywa5.png

Kliknij tutaj aby zobaczyć oryginalny obraz 720x550px.

klapkawlewu44.jpg

– W tym celu od dołu wsunąć mały wkrętak ukośnie zgodnie z kierunkiem strzałki przez oznaczenia we wkładzie pokrywy wlewu paliwa ponad blokadami.

– Podnieść wkrętak nieco w górę i w ten sposób poluzować znajdujące się z tyłu blokady.

– Stopniowo wyjmować wkład pokrywy wlewu paliwa z wycięcia.

poetwa6.png

Kliknij tutaj aby zobaczyć oryginalny obraz 720x550px.

klapka11.jpg

Kliknij tutaj aby zobaczyć oryginalny obraz 720x550px.

klapka22.jpg

Zamontowanie gniazda wlewu paliwa

Zamontowanie następuje w odwrotnej kolejności, przy czym należy zwrócić uwagę na następujące punkty:

– Aby można było ułożyć wąż odpływowy bez zagięć, krawędź otworu odpływowego gniazda wlewu paliwa musi pokrywać się z krawędzią otworu w nadwoziu (strzałka).

pokrya7.png

Kliknij tutaj aby zobaczyć oryginalny obraz 720x550px.

lapkawlewu46.jpg

Odblokowanie awaryjne pokrywy wlewu paliwa

1 - Silnik odblokowania pokrywy wlewu paliwa

2 - Cięgno odblokowania awaryjnego

- Umieścić silnik odblokowania pokrywy wlewu paliwa z cięgnem, jak pokazano, nad wycięciem pokrywy wlewu paliwa.

- Przeciągnąć cięgno do tyłu do wnętrza samochodu i nałożyć nakładką na kołnierz przy centralnym sterowniku systemu Komfort .

3 - Ściana boczna

pokrywa8.png

Położenie montażowe pokrywy wlewu paliwa

1 - Ściana boczna

2 - Pokrywa pokrywy wlewu paliwa

3 - Gniazdo wlewu paliwa

4 - Wąż odpływowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Od niedawna jestem posiadaczem modelu B8 i mnie ciekawi jedno czy po zamknięciu auta z pilota klapka wlewu paliwa powinna też się zamknąć bez możliwości jej otwarcia?Pytam się ponieważ u mnie po zamknięciu auta klapkę można otworzyć (ogólnie to zagadka jest z tym zamykaniem i otwieraniem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety nie mam narazie kompa, ale pewnie musi się to skończyć wymianą tego feralnego siłownika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety nie mam narazie kompa, ale pewnie musi się to skończyć wymianą tego feralnego siłownika?

Nie nie wymienisz to klapka będzie cały czas otwarta :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już zamówiłem siłownik (81zł) tylko teraz dylemat z wyjęciem tego plastiku z klapką znając życie coś się pewnie urwie. W serwisie za wymianę chcą 300zł :kwasny: . Po wymianie trzeba to kodować lub podłączać kompa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana zakończona powodzeniem nie takie to straszne na jak to wyglądało. Teraz się zamyka z centralnego:decayed:

Może to jest nie w temacie, ale jak odpalę swoją B8 to na wciśniętym sprzęgle jak przy gazuje czuć brak mocy i może do max 3 tys. obr. zakręci a jak wrzucę na luz i mu przy gazuje to wtedy jest moc i nawet do 6 tys. zakręci. Czy Ty WRCLAGUNA też tak masz u siebie?

Czy to po prostu tak ma być poza tym auto normalnie chodzi i nic się nie pali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To normalne zachowanie większości nowych silników, takie zabezpieczenie przed głupota:D napewno da się zdjąć ta blokadę ,bo u mnie po programie już jej nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam pytanie czy u was w b8 sedanie zbiera się woda w tylnych lampach?

Czy do wymiany klocków czy tarcz potrzebny jest komputer?

A co mają wspólnego twoje pytania z wymiana klapki ?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś stojąc na parkingu zobaczyłem, że mam uchyloną klapkę, której nie mogłem domknąć. Telefon do ASO i szybka wycieczka po siłownik. Zakupiłem cały komplet wraz z wkładem, śrubą i wklepą. W sumie dobrze, bo żeby wyjąć wkład musiałem w nim zrobić dziury śrubokrętem (żeby podważyć zapadki). Cała wymiana zajęła z 20 minut, ze względu na to, że dość długo głowiłem się jak wyjąć ten cholerny wkład (to czarne z zawiasem :)).

Nastawnik (8K0862153H) - 84,82zł

Wkład (8K0809999D) - 73,00zł

Śruba (N90918701) - 0,68zł

Tabliczka informacyjna (8E0010183S - zależy od VIN) - 11,27zł

--------------------------------------------

Razem - 169,77zł

Robocizna - 0zł + 1 fajka

p.s.

Jak wyjąłem stary siłownik to nagle ożył :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurna ja dziś zauważyłem iż u mnie nie działa tzn po zamknięciu się nie blokuje klapka. Siłownik pewnie do wymiany?

Jak sie go sprawdza czy to on jest winny czy cos innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...