Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Wymiana uszczelki pokrywy zaworów 1.8T


?uki1984

Rekomendowane odpowiedzi

Przy wymianie rozrządu zleciłem mechanikowi wymienić uszczelkę pokrywy zaworów (była stara i zapocona), niestety spartaczył robotę :wallbash: bo nie wyczyścił dobrze oleju i zakładając nową uszczelkę podkleił ją jeszcze od góry i dołu czerwonym silikonem. Przez to w tylnym rogu silnika olej kapał na katalizator i spalając się na nim powodował okropny smród palącego się oleju wydobywający się z nawiewów w środku auta :sick3:

Postanowiłem sam wymienić tą uszczelkę jak należy :cool1:

Poniżej instrukcja i moje foto-story:

Potrzebujemy:

- Małą grzechotkę

- przedłużkę do grzechotki

- nasadkę 6-ciokątną 10mm, druga taka sama ale dłuższa (do dłuższych śrub)

- Płaski śrubokręt

- Klucz dynamometryczny mały 5-25Nm

- środek do usuwania oleju, najlepszy jest aceton (zmywacz do paznokci)

- szmatki z mikrofibry

1. Odpinamy Akumulator!!!

2. Zdejmujemy plastikową osłonę silnika i mamy przed sobą pokrywę :tongue4:

251220111190.jpg

3. Wyciągamy cewki i odpinamy je z kabli

251220111191.jpg

4. odkręcamy uziemienie kabli i odczepiamy kable od pokrywy. Umocowane są na plastikowych zatrzaskach. Lekko podważamy płaskim śrubokrętem i ciągniemy delikatnie do góry, tak żeby nie urwać (ja niestety jedną urwałem :tongue4: )

5. Odkręcamy wszystkie inne mocowania rurek przymocowanych do pokrywy

251220111194.jpg

6. Teraz pozostaje nam tyko odkręcenie 9ciu śrubek mocujących pokrywę (nasadka 6ciokątna 10mm), z jednej strony są dłuższe śruby, więc żeby odkręcić śrubki potrzebna nam długa nasadka lub zwykła z przedłużką i nasadzamy nasadkę do połowy wtedy dosięga do śrub

7. Ściągamy pokrywę. Jeśli uszczelka nigdy nie była wymieniana to pokrywa nie chce ruszyć. Wtedy łapiemy i szybkimi szarpnięciami próbujemy ją zruszyć. Potem powinna zejść łatwo.

8. Usuwamy stare uszczelki

251220111195.jpg

9. Przed założeniem nowej uszczelki należy dobrze wyczyścić z oleju wszystkie miejsca gdzie będzie przylegać nowa uszczelka (na głowicy i to samo na pokrywie). Potem odtłuszczamy te miejsca za pomocą środka do czyszczenia silnika z oleju, rozpuszczalnikiem lub acetonem (zmywacz do paznokci - najskuteczniejszy, sprawdziłem wszystkie środki)

10. Oczyszczamy pokrywę w środku z nagaru i spalonego oleju. Ja użyłem najpierw szczotki drucianej. Potem spłukałem Karcherem. Następnie resztę wyczyściłem szmatką nasączoną acetonem.

tak wygląda przed wyczyszczeniem 251220111197.jpg

Ta druga z TTetki jest taka sama :wink4:

11. Po tych wszystkich operacjach nakładamy nowe uszczelki.

12 Zakładamy pokrywę przykręcamy śrubki najpierw na krzyż, potem środek i środki brzegów.

UWAGA!!! Do przykręcenia pokrywy używamy klucza dynamometrycznego z siłą 10Nm

13. Potem skręcamy resztę i gotowe

Fotostory uzupełnię w wolnym czasie :wink4:

  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nowe śruby niby po co :cool1:

A uszczelka nie musi być z serwisu najważniejsze to dobrze wyczyścić i odtłuścić. No i klucz dynamometryczny to podstawa. :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

82 zl ori dalem wczoraj.. zalozona ale dalej wzdluz krawedzi od pasazera sie poci- wymieniac pokrywe czy na silikon dawac??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy dobrze pamietam ale gdzies czytalem, że coś jest nie tak z uszczelkami wzgledem konstrukcji krawędzi pokrywy zaworów? i ktos w jednym miejscu spiłował krawędź pokrywy i wówczas uszczelka idealnie wypełniała przestrzeń, a tak to w jednym miejscu jest większa szczelina i uszczelki nie pomogą? mogę sie mylic wiec ktos kto ogarnia ten temat niech wypowie sie to i ja skorzystam bo i mi poci się z tyłu i gdy daje wyższe obroty to sika mi olejem na katalizator w silniku AVJ :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie zaczal sie pocic wiec zmienilem uszczelke i nic to nie dalo. A pokrywa 600 wiec dalem silikon;-)

Tapnięte z czwóreczki;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam .Wymieniłem uszczelkę i dalej cieknie bok d strony pasażera .Lipa.Jutro jeszcze raz działam tym razem dam silikon , zobaczymy czy coś pomoże .Olej skapuje po rozruszniku gdzieś z góry .Turbina nie przepuszcza myślę że to uszczelka. Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam .Wymieniłem uszczelkę pokrywy zaworów i jak pisałem dalej leci olej na rozrusznik .Ta strona strona silnika jest cała w oleju .Cieknie na 100 % z góry. Prawdą jest ze nie dałem silikonu na uszczelkę .Miałem już dawno to zrobić ale sam nie wiem czy to pomoże . Nie jestem pewien czy nie leci z pod uszczelki napinacza łańcucha rozrządu .Zdejmują pokrywę zaworów chciał bym wymienić dla pewności uszczelkę napinacza , ale nie wiem czy dam radę bez rozbierania napinacz. .Numer oryginału tej uszczelki to 058198217 , jest to w komplecie pół księżyc uszczelka , oraz jeszcze jeden dodatkowy element i nie wiem co to jest dokładnie i gdzie to idzie . Z drugiej strony znajomy mechanik powiedział że według niego ulej cieknie z pod uszczelki głowicy i lipa jest po całości .Sam do końca nie wiem co robić .Może jest ktoś w stanie doradzić . Pozdrawianko .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelkę napinacza chyba warto wymienić przy okazji, bo rozgrzebywać temat dwa razy to trochę mało ambitnie... Ja nie zrobiłem i teraz pokazuje sie olej, co prawda minimalnie ale zawsze coś takiego wkurza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś napisać jak wymienić uszczelkę napinacza łańcucha ? Mam zdjętą pokrywę zaworów . I jak działać dalej by wymienić tą uszczelkę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem taki filmik z wymianą uszczelki potrzeba przyrządu VAG 3366


CZY W BFB jest podobnie nie wiem sam mam zamiar się za to zabrać i zbieram dopiero informacje

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może podać kolejność przywracania zrób pokrywy zaworow oraz jak sprawdzić te księżyce napinacze itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg elsy do Twojego silnika nie ma kolejności dokręcania,ale do diesla już jest tylko tam masz więcej śrub.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...