Skocz do zawartości
IGNOROWANY

"Niezdrowy" klekot silnika 2.0 TFSI


FANTOMAS

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jest to forum audi ale mój kuzyn ma problem z 2.0FSI tylko ze jest to akurat VW, który klekocze jak się nagrzeje do 90 stopni. Wymieniony był wariator łańcuch i napinacz na początku roku ale dalej praca silnika jest głośna z okolic zaworów, kolektora z przodu silnika. Nie wiem czy mnie od razu zjedziecie ale szukamy pomocy jak pozwolicie to wrzucę link do nagrania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zleciłem wymianę tego łańcucha i napinacza. Większość z Was pisze że wymieniła tylko te dwa elementy plus uszczelki itp. A co z wariatorem zmiennych faz rozrządu? U mnie ma straszne luzy. Mechanik mówi ze trzeba wymienić. Używka na allegro ok 1000-1200zł. Zamiennik na eBay 170 Euro.

Edytowane przez PMRudy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam Panowie

Też mam problem z tfsi tylko z 1.8 cdhb

objawy są takie że troszkę więcej pali i ma odczuwalny brak mocy powyżej 3 tys/obr

i tu pojawia się pytanie czy wyciągnięty łańcuch od nastawnika faz rozrządu wywalił by jakiś błąd?

bo u mnie nie ma żadnych błędów, po logach też nic nie mogłem znaleźć, cewki sprawdzone,turbo ok, świece nowe, wczoraj wyczyściłem dolot i kanały w głowicy i dalej nic (przy okazji wyczyściłem końcówki wtrysków bo dwa były mocno zabrudzone-poprawiły się obroty na biegu jałowym)

auto rocznik 2010 przebieg 210 000 km ale sam słupek o przebiegu 60 000 km ( wymieniany w holenderskim aso przez poprzedniego właściciela)

wczoraj mnie jeszcze tknęło że może właśnie coś z fazami rozrządu jest nie tak i trafiłem na ten temat

auto chodzi głośno ( jak diesel) w środku słychać klekotanie właśnie od strony nastawnika.

od samego początku klekotało  ale nie aż tak głośno jak teraz, zrobiłem nim już 30 tys/km problem z mocą pojawił się około 2 tygodni temu i dalej nie mogę rozkminić co może być przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem z dziwnym dźwiękiem klekotem silnika 1.8tsi 160km CDAA od strony walka z wariatorem został wymieniony kompletny rozrząd  zawór sterujący wałkiem kompletna regeneracja głowicy  wymiana tłoków  ,wariator był wysłany do sprawdzenia podobno jest wszystko ok .Myslalem o pompie oleju ze daje niskie ciśnienie ?jakie powinno być ciśnienie oleju dla tego silnika .Na zimnym silniku jest wszystko ok po 3 min zaczyna stukać jak olej sie rozgrzeje  w załączniku filmik  :)https://youtu.be/IfBftOQMEBI

Edytowane przez Piopa1986
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , co sądzicie o dzwięku silnika ?. Auto jak w opisie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wariator lub podstawa u mnie było to samo 1.8tsi po wymianie tych dwóch rzeczy cisza 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Piopa1986 napisał:

Wariator lub podstawa u mnie było to samo 1.8tsi po wymianie tych dwóch rzeczy cisza 

:facepalm:

Porównujesz dwa całkowicie inne silniki.

10 godzin temu, kobra21 napisał:

Witam , co sądzicie o dzwięku silnika ?. Auto jak w opisie.

Trochę ciężko klepie. Ciśnienie oleju sprawdzone?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, afroo. napisał:

Ciśnienie oleju sprawdzone?

Nie ,ciśnienia jeszcze nie sprawdzałem.

2 godziny temu, afroo. napisał:

Trochę ciężko klepie

Jakośc nagrania też trochę słaba,nagrywana telefonem i z róznej odległości , wyszło trochę ciszej a potem głośniej i w dodatku w garażu.

Ogólnie między zimnym a ciepłym silnikiem nie ma dużej różnicy w pracy. Na zimnym nie ma się do czego przyczepić jak na FSI , ale na ciepłym dochodzi z okolic łancucha lub ogólnie tyłu silnika tak jak by cykanie dodatkowo i raczej nie  jest to szuranie łancucha  po obudowie. Róznice wychwytuje tylko na wolnych obrotach , po dodaniu gazu czy zimny czy ciepły pracuje tak samo albo już jestem całkiem głuchy:D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wymiany masz łańcuch i napinacz - mam ten sam silnik i pracował przed wymianą identycznie jak Twój. Na zimnym w miare znośnie ,na ciepłym już klepał jak dobre 2.0tdi. Po wymianie problem znikł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Omg moj chodzi tak samo - niewiedza jest blogoslawienstwem :grin:

Czyli co mam liczyc tak jak kolega wyzej podal ASO: części ~1200PLN, robota ~1100PLN.czy da sie poza ASO taniej wyrwac ?

No i druga kwestia czy to jest szkodliwe dla silnika czy po prostu chodzi o efekty dzwiekowe ? a moze istnieje ryzyko , ze ten lancuch / napinacz sie konczy i bedzie bum ?

P.S u mnie cisnienie jest dobre

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz tylko znaleźć warsztat. Mam łańcuch febi i oryginalny napinacz INA, oddam po kosztach.

Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, 

Koledzy prośba o namiar na sprawdzony, rzetelny warsztat w Warszawie gdzie wyeliminowano wam skutecznie stukot pracy w B7 2.0 TFSI.

No i oczywiście w rozsądnych pieniądzach ;D

Z góry dzięki za info,

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana łańcuszka i napinacza to usuwanie skutków a nie przyczyn. Temat mam już przerobiony. Auto kupione w 2015 roku z klekotem łańcuszka i zapewnieniami znachora ze ten typ tak ma, trzeba wymienić będzie cacy. Wymieniłem wydając 1100 zł i faktycznie było ciszej, ale problem z czasem zaczął się stopniowo nagłaśniać od nowa. W tym czasie odwiedziłem jeszcze kilka serwisów gdzie wszędzie byłem zapewniany że te silniki tak pracują i ten dźwięk to normalka. W międzyczasie wymiana szklanki od pompy HPFP która była obwiniana w jednym z warsztatów (była jak nowa, ale i tak postanowiłem wymienić). Jednocześnie cały czas czytając fora chodziło mi po głowie ciśnienie oleju a właściwie jego brak, jednak w warsztatach zapewniano mnie że jakby było za niskie to fis by piszczał. I tak sobie jeździłem i jeździłem z nadzieją że ww. fachowcy mają rację i oszukując samego siebie że jest ok. W końcu nie wytrzymałem i odstawiłem auto do warsztatu który głównie zajmuje się TFSI i mają pojęcie. Skończyło się kompletną odbudową silnika za 15k. Ciśnienie oleju na ciepłym 0,4, zajechane wałki i głowica, wał szrot itd długo by wymieniać. Wniosek jest taki że napinacz i łańcuszek nie wywala się sam z siebie tylko przez niskie ciśnienie oleju i nie wiem czy jest to regułą, ale pierwszą rzeczą którą bym na waszym miejscu sprawdził przed wymianą łańcuszka to ciśnienie oleju. Zwłaszcza że mój silnik chodził dokładnie tak samo jak na filmikach kilka postów wyżej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca tak jest.. może w Twoim przypadku spadek ciśnienia oleju przyśpieszyło zużycia napinacza albo po prostu zbieg wydarzeń. Jest masa innych przypadków, gdzie pompa jest zdrowa, ciśnienia trzyma jak szalona a i tak napinacz jest do wymiany z łańcuszkiem.  Między innymi u mnie tak było czy też u gregora z tego co pamiętam w a3, oraz w kilku innych b7 z tego forum. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie z Arkiem - ja mam cisnienie praktycznie ksiazkowe a klekocze tak samo jak u kolegi wyzej - wiec raczej nie wysnuwalbym tak daleko idacych wnioskow, ze jak Ci kleczkocze to masz od razu silnik do remontu za 15k ALE sprawdzic zawsze warto. Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, arek_cccp napisał:

Nie do końca tak jest.. może w Twoim przypadku spadek ciśnienia oleju przyśpieszyło zużycia napinacza albo po prostu zbieg wydarzeń. Jest masa innych przypadków, gdzie pompa jest zdrowa, ciśnienia trzyma jak szalona a i tak napinacz jest do wymiany z łańcuszkiem. 

Nie będę zaprzeczał bo możliwe że tak jest jak mówisz. to co wiem na pewno to że pompa oleju w 2.0 TFSI jest pompą podwyższonego ryzyka i potrafi zdechnąć nagle. Druga sprawa to ten zmieniający się dźwięk silnika wraz z jego nagrzewaniem nie jest raczej czymś normalnym i to cały czas nie dawało mi spokoju a kilka osób wcześniej pisało że właśnie mają taką przypadłość. U mnie na zimnym po odpaleniu chodził jak normalna turbo benzyna bez klekotów rzegotów i innych efektów specjalnych. Po rozgrzaniu zaczynał terkotać jak stary diesel tak jak na przykładowych filmach:

Generalnie moim zdaniem musi tak rzegotać jeśli nie ma smarowania i myślę że warto to sprawdzić. Musiałem jechać 250 km do warsztatu zeby ktos sie tym autem zajął tak jak trzeba. Kwota za odbudowę była na tyle wysoka ze myslę ze mało osób by sie zdecydowało, ale poprostu lubie ten samochód. Pompa wleciała od 1.8 t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Panowie podsumowując.

Jeśli ciśnienie oleju jest ok (fis nie wyświetla żadnych ostrzeżeń) a silnik (BGB) pracuje z "charakterystycznym" klekotem należałoby wymienić napinacz i łancuch?

Praca silnika powinna ulec wyciszeniu?

Dodam, że auto ma mały przebieg ok. 70 tys km.

Ponawiam prośbę o namiar na rzetelny warsztat w Warszawie gdzie zdiagnozują i skutecznie wyeliminują stukot pracy w B7 2.0 TFSI.

(w rozsądnych pieniądzach),

Dzięki,

Pozdrawiam

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, black4 napisał:

Jeśli ciśnienie oleju jest ok (fis nie wyświetla żadnych ostrzeżeń)

 

U mnie FIS tez nie wyświetlał komunikatu o niskim ciśnieniu (czujnik wymieniony na nowy profilaktycznie) a ciśnienia praktycznie nie było. Trzeba manometrem zmierzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Kolego,

Ponawiam zapytanie o polecany warsztat w Wawie,

Dzięki,

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...