Skocz do zawartości
IGNOROWANY

"Niezdrowy" klekot silnika 2.0 TFSI


FANTOMAS

Rekomendowane odpowiedzi

Fis wyświetli komunikat dopiero, gdy ciśnienie spadnie drastycznie poniżej normy, więc czasami może być za późno i nie ma co czekać na fis. Pompy w tfsi są podwyższonego ryzyka to prawda i najlepiej wrzucić taką z 1.8T jesli się zostawia auto na dłużej.  A jeśli chodzi o to, że to słychać bardziej na rozgrzanym silniku niż na zimnym to tylko dlatego, że ten łańcuch się rozciąga pod wpływem ciepła jak to metal i ma luz, uderza o pokrywę stąd inny dźwiek i w sumie to tyle. 

Edytowane przez arek_cccp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Arku,

W takim razie szukam dalej speca w Wawie, który fachowo zdiagnozuje pracę silnika,

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik ciśnienia jest chyba   1.2 bara poniżej zasygnalizje ale podobno nie na biegu jałowym tylko od wyższych obrotów, tak więc na jałowym może być i 0.5bara i tak nie będzie sygnalizacji. 

 

 

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jarek920 napisał:

Czujnik ciśnienia jest chyba   1.2 bara poniżej zasygnalizje ale podobno nie na biegu jałowym tylko od wyższych obrotów, tak więc na jałowym może być i 0.5bara i tak nie będzie sygnalizacji.

Wg informacji, które posiadam po własnych przygodach z brakiem ciśnienia to czujnik mierzy dopiero od 2k w górę. Na jałowym nie wyświetli nic nawet jak na sucho poleci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Historię kolegi GBNH już wyżej poznaliśmy. Czy są inni forumowicze, którym fabryczna pompa TFSI odmówiła posłuszeństwa ?

Jeśli tak to proszę o info przy jakich to było przebiegach i jak później to ogarnęliście.

Wiadomo, że najlepiej jest zapobiegać i sposób już znamy ale może prawdopodobieństwo awarii nie jest aż takie duże biorąc pod uwagę liczbę użytkowanych aut z takimi silnikami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w A3 też wymieniałem napinacz i łańcuszek. ale klepanie było z koła zmiennych faz rozrządu które albo nie trzymają cisnienia albo mają luz na hamulcu. Najszybszy test to silnik rozgrzany, podłączamy kompa i kasujemy błędy nawet jak ich nie ma jeśli klekot na 5s ucichnie to koło do wymiany ASO 1800zł z obudową i elektrozaworem albo regeneracja za 500-600zł i nic się nie będzie tłuc. Oczywiście napinacz/łańcuszek swoją drogą ale można kupić tanio zestawik z dobrego zamiennika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.07.2017 o 11:00, black4 napisał:

Witam,

Panowie podsumowując.

Jeśli ciśnienie oleju jest ok (fis nie wyświetla żadnych ostrzeżeń) a silnik (BGB) pracuje z "charakterystycznym" klekotem należałoby wymienić napinacz i łancuch?

Praca silnika powinna ulec wyciszeniu?

Dodam, że auto ma mały przebieg ok. 70 tys km.

Ponawiam prośbę o namiar na rzetelny warsztat w Warszawie gdzie zdiagnozują i skutecznie wyeliminują stukot pracy w B7 2.0 TFSI.

(w rozsądnych pieniądzach),

Dzięki,

Pozdrawiam

 

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś miałem taki sam problem winowajca był wariator rozrzadu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. moze ktomus uda sie zdiagnozowac co dolega mojej a4. podczas przyspieszania z silnika wydobywa sie metaliczne dzwonienie (podczas jazdy zaczyna sie w okolicach 1800 obr podczas postoju od ok 3 tys) wymieniony napinacz wraz z lancuszkiem nowa sklanka ani jedna z tych rzeczy nie spodowala zadniej zmiany. Dodatkowy problem (nie sadze zeby byly ze soba powiazane) to brak mocy do 90 auto jeszcze jakos idzie, po podpieciu pod komputer jedyny blad jaki mam to P2293. tankowanie zbiornika to prazka nalewak caly czas odbija. 

Dolaczam filmik dzwoniacego silnika, sorry za ciemny obraz ale nagrywalem w nocy, glownie chodzi o dzwiek Filmik zaczyna sie od 3 tys obrotow na postoju gdzie od razu slychac dzwonienie.

 

Spoiler

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Graber19,

Już zdołałem zlokalizować przyczynę.

W moim przypadku był to nastawnik faz rozrządu (fazator).

Wymieniłem zapobiegawczo łańcuch, szklankę popychacza wraz z uszczelkami.

Ważne aby po wymianie nastawnika zalać nasze TFSI olejem 5W-40 specyfikacja 502 00.

Dzięki wielkie Koledzy za pomoc.

Wątki z forum okazały się bardzo pomocne.

W razie potrzeb służę namiarami na mechaników w Warszawie, którzy mają doświadczenie w ww naprawach,

Pozdrawiam

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.12.2017 o 22:28, kulczyk222 napisał:

Witam. moze ktomus uda sie zdiagnozowac co dolega mojej a4. podczas przyspieszania z silnika wydobywa sie metaliczne dzwonienie (podczas jazdy zaczyna sie w okolicach 1800 obr podczas postoju od ok 3 tys) wymieniony napinacz wraz z lancuszkiem nowa sklanka ani jedna z tych rzeczy nie spodowala zadniej zmiany. Dodatkowy problem (nie sadze zeby byly ze soba powiazane) to brak mocy do 90 auto jeszcze jakos idzie, po podpieciu pod komputer jedyny blad jaki mam to P2293. tankowanie zbiornika to prazka nalewak caly czas odbija. 

Dolaczam filmik dzwoniacego silnika, sorry za ciemny obraz ale nagrywalem w nocy, glownie chodzi o dzwiek Filmik zaczyna sie od 3 tys obrotow na postoju gdzie od razu slychac dzwonienie.

 

  Pokaż ukrytą zawartość

 

pomoze ktos?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kulczyk222 poszukaj tematu o dzwonieniu i tam często problemem jest jedna blaszka - dokupuje się jakąś spinkę w serwisie, żeby ta blaszka się trzymała.

 

Drugi problem może mieć jak najbardziej związek z odpowietrzeniem zbiornika paliwa. Masz problem z nalewaniem, co może też mieć przełożenie później podczas jazdy (ciśnienie). Sprawdź odpowietrzenie zbiornika, evap itp.  Podepnij pod komputer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.12.2017 o 22:28, kulczyk222 napisał:

Po podpieciu pod komputer wyswietla mi sie tylko jeden blad P2293. z tego co czytalem na forum gdyby evap byl padniety wtedy wskakuje 8 bledow. zawor n80 wymieniony i zadnego rezultatu. Zamowilem nawet nowa pompe w zbiorniku. niestety mimo sprawdzania po vinie przyslali mi zupelnie inna ktora nie pasuje. 

pomoze ktos?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kulczyk222 coś chyba pomieszałeś z tym evapem. Z tego co pamiętam to ja pisałem o wyskakujących 8 błędach i próbie wymiany tylko evapa. A problemem był PRZEKAŹNIK, który miał zwarcie i odcinał wszystkie podzespoły na jednej listwie - całe 8,. Także nie chodziło o to, że jak evap jest padnięty to jest 8 błędów, tylko jednym z nich był evap (tak przez x czasu podejrzany był evap, ale problem był gdzie indziej).

 

Po wpisaniu w google P2293 audi a4

 

 

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/18725/P2293/008851

https://www.audiforums.com/forum/b7-models-71/engine-fault-code-p2293-163216/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak przegladalem juz nawet tematy anglojezyczne. nie wiemczy sam wglebiales sie w to co mi wyslales ale tam mowa jest o szklance paliwa ewentualnie o krzywce i calych nastepstwach  jakie spowodowane sa uszkodzeniem szklanki. ja szkalanke juz jakis czas temu mialem zakladana nowa mimo ze stara nie nosila oznak zuzycia. wybulenie ok 1,5 tys zlotowek za nowa pompe wysokiego cisnienia nie jest sztuka i jesli bede musial tak tez zrobie. pytanie brzmi czy to wlasnie jest przyczyna. gdybym chcial kolejno kupowcac nowe czesci i wymieniac je z nadzieja ze poprawi to sytuacje nie szukal bym pomocy na forum. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale widzisz to, że do tego jednego błędu jest x rzeczy do sprawdzenia? Jeśli sam tego nie sprawdzisz, to może mechanik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry Panowie, ze tutwj wciskam zapytanie ale posrednio dotyczy tego watku. Mamy na forum kogos z aso kto sprzeda Nam oem czesci w dobrym prajsie ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.12.2017 o 23:17, daglas napisał:

Sorry Panowie, ze tutwj wciskam zapytanie ale posrednio dotyczy tego watku. Mamy na forum kogos z aso kto sprzeda Nam oem czesci w dobrym prajsie ? :)

 

Pisz do kolegi @m1chal

Edytowane przez HOLMATRO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopisuje sie do listy osob u ktorych wymiana napinacza z lancuchem wyeliminowala diesel sound :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie!

No fajnie Michał, że operacja się powiodła i pacjent już nie klekocze :D

BTW. Jaki olej silnikowy zalałeś?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawa to dobra oliwa. Testowalem w zyciu rozne oleje typu Castrole ,schelle ,liqui moly i inne wynalazki i zawsze ten sam problem, silnik rzegotal glosno po intensywnej- szybkiej jezdzie po autostradzie . Do starej babki B5 1.8T lalem Motul X-cess  a do TFSi leje obecnie X-max 0w40 i jak dla mnie to najlepsza oliwa do tego turbo-benzynowca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...