Skocz do zawartości
IGNOROWANY

"Niezdrowy" klekot silnika 2.0 TFSI


FANTOMAS

Rekomendowane odpowiedzi

CZYTAM i nie wierze.. demontaż kolektora i turbo przy wymianie rozrządu ? Drzwi tez odkręcali  ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie !

W takich sytuacjach zapala się lampka ostrzegawcza!

Nie chcę nikogo oskarżać... ale czy przypadkiem ten warsztat jakiejś podmianki nie zrobił ?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, black4 napisał:

Witajcie !

W takich sytuacjach zapala się lampka ostrzegawcza!

Nie chcę nikogo oskarżać... ale czy przypadkiem ten warsztat jakiejś podmianki nie zrobił ?

Pozdrawiam

Tu wszystko śmierdzi, ja bym kręcił zadymę już. Pewnie jak opony były ladne też zmienione na jakiegoś Achillesa..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, HOLMATRO napisał:

Tu wszystko śmierdzi, ja bym kręcił zadymę już. Pewnie jak opony były ladne też zmienione na jakiegoś Achillesa..

Zaczynajac od wymiany wariatora na uzywany po jakims tam niby przebiegu. Pierwszy raz sie spotykam zeby warsztat sam zaproponowal wymiane na uzywana czesc, zazwyczaj to klienci o to prosza i sami szukaja takiej czesci druga sprawa to ta sprezarka. W zaden sposob ona nie przeszkadza przy zmianie rozrzadubi napinacza pod warunkiem ze normalnie demontuja przod caly.

Wiem ze istnieje opcja zdjecia paska rozrzadu bez zdejmowania przodu bo u mnie taka opcja miala miejsce gdy wyrobila sie sruba od wariatora a bylo malo czasu na robote i udalo sie odkrecic oslone i poluzowac pas bez zdejmowania chlodnic. 

Zrob te logi i zobaczymy co jest przyczyna, turbo napewno nie padlo z dnia na dzien 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i ja pozbylem sie diesel sound ? wymiana łańcucha i napianacza , wariator dobry:) bylo troche cyrku bo urwala sie sruba od nastawika i trzeba bylo rozwiercac. Ale silnik pracuje pieknie:) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.07.2018 o 22:44, CiżęLipki napisał:

 

No właśnie nikt nie rozumie. Ciężko stwierdzić czy jest moja. Na niskich obrotach wydaje się pracować słabiej (o ile w ogóle). Nie za bardzo wiem jak to dalej diagnozować - poważne warsztaty na razie nie mają terminów. 

W jakim warsztacie Ty to robiles ? Ogarnales juz te usterke tak btw ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dziś wziąłem się za wymianę łańcucha i napinacza w BWA i napotkałem na problem. Nie idzie odkręcić śruby od wariatora. Jest tam śruba na klucz ribe 10 lecz się objechało. Więc trzeba wyjąć wałek lecz muszę dorobić ściągacz do koła rozrządu. W 1.8t takie koło schodzi w bez oporu a tutaj wszystko jest oporne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.09.2018 o 22:27, roger18sx napisał:

Ja dziś wziąłem się za wymianę łańcucha i napinacza w BWA i napotkałem na problem. Nie idzie odkręcić śruby od wariatora. Jest tam śruba na klucz ribe 10 lecz się objechało. Więc trzeba wyjąć wałek lecz muszę dorobić ściągacz do koła rozrządu. W 1.8t takie koło schodzi w bez oporu a tutaj wszystko jest oporne.

U mnie to samo bylo ...

Nie mozesz napinaczem poluzowac rozrzad ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło wałka rozrzadu mocowane jest na stożek oraz klin ustalający więc ściągacz musi być bo mocno siedzi a wałki są dość delikatne . Robota zrobiona auto śmiga i jest ciszej po ostrej jeździe niż wcześniej. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Ostatnio zakupiłem Audi A4 B7 2.0 tfsi. Kupując silnik pracował, tak jak przystało na benzynę, po przejechaniu ok 100 km zaczęło coś stukać tak jakby przy zmiennych fazach rozrządu, jadąc do mechanika samochód stracił moc, nie wkreca się na obroty, mechanik zdjął miskę smok jest zapchany i jest dużo nagaru, czy przez zbyt niskie ciśnienie mogło być słabe smarowanie i czy mogło uszkodzić turbine? Jaki ewentualnie może być powód spadku mocy ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

Najprawdopodobniej olej był wcześniej wymieniany rzadko w trybie long life co mogło zapchać z czasem smok oleju.

U mnie też był smok zapchany a auto miało regularnie zmieniany olej i to wysokiej jakości.

Pompa oleju pracuje w twoim prawidłowo?

Mechanik zmierzył ciśnienie oleju?

Jakie wartości trzyma?

Daj znać co ustalicie,

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, po wyczyszczeniu miski i smoka, klekot jest cały czas, ciśnienie oleju jest takie jak powinno być, mechanik teraz zasugerował, że mogą być wytarte wałki rozrządu. Miał ktoś taki problem, jakie jest prawdopodobieństwo tej usterki ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

Mam problem z klekotem, który pojawia się dopiero w momencie kiedy silnik się już maksymalnie rozgrzeje. W momencie kiedy mu dodam gazu i odpuszcze przez chwile po zejściu z obrotów jest spokój ale za moment znów klekocze a na zimnym i gdy się jeszcze nie rozgrzeje na max jest spokój ? dodam, że silnik po całkowitym remoncie i wszystko możliwe do wymiany w nim jest nowe za wyjątkiem wariatora, który jest po regeneracji. Od momentu złożenia go ma przejechane niecałe 3800km, jakieś 300km temu wymieniłem jeszcze pompe paliwa razem ze szklanką i mniej więcej w tym samym czasie pojawił się ten klekot. Do momentu jego pojawienia silnik chodził cichutko jeśli można tak powiedzieć o tych jednostkach ;) Silnik 2.0 tfsi 200km BGB. Zamierzam w tym tyg go rozkręcić ale może ktoś podpowie czego to wina, wariator czy napinacz z łańcuchem? A może jest ktoś z Katowic i okolic kto by się przysłuchał temu lub miał taki problem bo wsadziłem już sporo kasy w ten silnik i nie chce czegoś na marne wymieniać ani zajechać silnika ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mareckiii borykam się dokładnie z takim samym klekotem, tak wiec co tam się stało?

Jakoś na dniach chcę zabrać się za tą orkiestrę i obstawiam za drygenta łańcuch z napinaczem?

Edytowane przez Svarog
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, 

W pierwszej kolejności podejrzany jest walnięty napinacz + łańcuszek zmiennych faz. Jak już będziesz się za to brał zerknij też na stan pierścieni wariatora. Potrafią strzelić i dawać metaliczny dźwięk pracy silnika. Te są niby poprawione, teflonowe (nie stal jak Ori):https://www.olx.pl/oferta/pierscienie-nastawnika-vw-audi-2-0-fsi-tfsi-CID5-IDsptvf.html

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy inaczej to co pisali koledzy wyżej łańcuch napinacz i te pierścienie,jak coś to pisz PW bo mam nowe ori te pierścienie kupowałem do siebie znajomy wysłał mi 2 komplety i jeden mi został.Do tego sprawdź ciśnienie oleju,jakie ma być poszukaj na forum bo było opisane co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie zapytam tu bo mi już ręce opadają mój motor 2.0tfsi BGB  automat. Rozrząd zrobiony na znakach, z tyłu łańcuch ustawiony na blokadach wałka nowe koło zmiennych faz nowy łańcuch i napinacz plus  szklanka, a dalej wywala błąd p0011 i już mi ręce opadają. Odpala normalnie może nie na pół obrotu moc też ma. Będę wdzięczny za każde wskazówki co jeszcze sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@marcinps Podaj dokładny opis błędu z vcdsa bo być może zawór N205 do wymiany.

Edytowane przez afroo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...