Jump to content
6 6
FANTOMAS

"Niezdrowy" klekot silnika 2.0 TFSI

Recommended Posts

Numer pierścionków 06F198107A

Najlepsze jest to ze jak pytasz w Aso o ten element etka pokazuje ze trzeba cała obudowę kupic 2800zl wiec pytaj o numer części

Pozdrawiam

06F 109 217 A 1szt.

06D 109 229 B 1szt.

06D 109 281 D 1szt.

N10 196 303 3szt.

06E 127 248 1szt.

06D 109 309 C 1szt.

N10 624 701 3szt.

N10 691 601 1szt.

06D 103 121 B 1szt.

06F 103 483 D 1szt.

06F 103 483 E 1szt.

Tu masz nr części na stronie 5 są zdjęcia.

To już mam, chodiz mi o te pierścienie co kolega Rado83 napisał

Share this post


Link to post
Share on other sites

Numer pierścionków 06F198107A

Najlepsze jest to ze jak pytasz w Aso o ten element etka pokazuje ze trzeba cała obudowę kupic 2800zl wiec pytaj o numer części

Pozdrawiam

06F 109 217 A 1szt.

06D 109 229 B 1szt.

06D 109 281 D 1szt.

N10 196 303 3szt.

06E 127 248 1szt.

06D 109 309 C 1szt.

N10 624 701 3szt.

N10 691 601 1szt.

06D 103 121 B 1szt.

06F 103 483 D 1szt.

06F 103 483 E 1szt.

Tu masz nr części na stronie 5 są zdjęcia.

To już mam, chodiz mi o te pierścienie co kolega Rado83 napisał

I ile tego kupić ?? 3 szt ??

Edited by bartekzks

Share this post


Link to post
Share on other sites

To beda 3 sztuki osobno nie sprzedaja 130 za jet za 3i tam potrzebujesz 3

3 szt. są potrzebne

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i git następny zadowolony kolega z wymiany , a ci co mówią ze ten typ tak ma szczęścia życzę bo bedzie potrzebne

Pozdr

Po wymianie napinacza i łańcuszka oraz zaworu N80 (falujące obroty) wszystko działa jak należy. Cisza nastała.

Ja jeszcze moge dodać od siebie aby przy wymianie sprawdzic stan pierścionków lub wymienic dla świetego spokoju sa one pod pokrywa napinacza i łańcuszka taka duża sprężyna na niej sa 3 pierścionki cos jakby ebonit lubią sie łamać koszt w Aso około 130zl, u mnie rozsypał sie jeden

Robiłem to w serwisie BOSCH-a, wymienione zostały także uszczelniacze wałka rozrządu. Raczej wszystko zostało przeglądnięte dodatkowo mam gwarancję bo oni zamawiali części.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proszę osoby które posiadają taki silnik o opinie jak jak właśnie ten chodzi , bo ja nie zbyt się znam , z góry bardzo dziękuję :)

https://youtu.be/Q3S4EraGMkg


k5x6V52.jpg


Motoryzacja to nie tylko samochody , to ta magiczna więź łącząca kierowcę z jego samochodem....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proszę osoby które posiadają taki silnik o opinie jak jak właśnie ten chodzi , bo ja nie zbyt się znam , z góry bardzo dziękuję :)

Pracuje normalnie nie słychać łańcucha,teraz tylko pytanie czy silnik był dobrze rozgrzany czy też nie bo to jest różnica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silnik z tego co wiem był zimny


k5x6V52.jpg


Motoryzacja to nie tylko samochody , to ta magiczna więź łącząca kierowcę z jego samochodem....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nastawnik zmiennych faz + łańcuch w najblizszym czasie do wymiany , powinienes to zrobic podczas wymiany rozrządu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nastawnik zmiennych faz + łańcuch w najblizszym czasie do wymiany , powinienes to zrobic podczas wymiany rozrządu

Po czym to stwierdzasz ?


k5x6V52.jpg


Motoryzacja to nie tylko samochody , to ta magiczna więź łącząca kierowcę z jego samochodem....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nastawnik zmiennych faz + łańcuch w najblizszym czasie do wymiany , powinienes to zrobic podczas wymiany rozrządu

No właśnie nie wiem? Bo klekot przy odpaleniu na pewno nie dochodzi z tyłu silnika


CZĘŚCI DO SAMOCHODÓW OLEJE,CHEMIAlogo_Auto-Unia_CMYK_300dpi_zpsc92292dd.jpgTel:506-202-557

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

dodaj filmik na rozgrzanym silniku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich,

zaczęły mnie męczyć pytania znajomych czy moja A4 to diesel, więc postanowiłem poszukać informacji, czy silnik powinien pracować z takim dźwiękiem i trafiłem na ten temat. Załączam filmik z dźwiękiem pracy ciepłego silnika. Nie wiem czy jest to dźwięk prawidłowy, czy nie. Prosiłbym o wypowiedź forumowiczów zaznajomionych ze zdrowym 2.0 tfsi, z góry dzięki za pomoc.

https://www.youtube.com/watch?v=ls8y1mYQZQg

Skontaktowałem się także z mechanikiem, dopytałem o ewentualne koszty wymiany. O ile wymiana napinacza i łańcucha została wyceniona niżej niż się spodziewałem, mechanik dodał, że ewentualny problem może być powodowany przez wariator, a koszt samej części jest już spory.

Od razu dodam drugą kwestię (jeżeli powinienem napisać w innym temacie prosiłbym o przeniesienie).

Przy przyspieszaniu, na niskich obrotach, występuje dziwny dźwięk przy odpuszczaniu gazu. Dobiega z prawej strony komory silnika (z perspektywy kierowcy), jakby zza schowka. Również dołączam filmik (kiepsko słychać, sam dźwięk pojawia się tu dwa razy, lepiej słyszalny w okolicach 2-3 sekundy nagrania).

https://www.youtube.com/watch?v=5NfR-qcPYzU

Spotkał się ktoś z podobnymi objawami? Jakieś pomysły co może być powodem? Mechanik nie był w stanie stwierdzić. Nie zauważyłem żadnych innych problemów z tym związanych, tylko irytujący dźwięk.

Jeszcze raz, z góry dzięki!

Edited by nghtmr

Share this post


Link to post
Share on other sites

bardzo głośno klepie...

co do 2 linku to masz założonego bova?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co to jest bov ?


k5x6V52.jpg


Motoryzacja to nie tylko samochody , to ta magiczna więź łącząca kierowcę z jego samochodem....

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie, coraz bardziej jestem przekonany, że w przyszłym tygodniu pojedzie na wymianę napinacza i łańcucha....

Co do bova - nic mi nie wiadomo, żeby był robiony. Auto mam od maja, dla poprzedniego właściciela było to raczej auto rodzinne ;). Wiem na pewno, że turbina jest po regeneracji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klepać klepie ale metalicznego dźwięku mało, a taki powinien być słyszalny wyraźnie przy naciągniętym łańcuszku. Chyba, że słabo to słychać u mnie..

Jaki olej wlany? Kiedy ostatnio wymieniany? Przy okazji szklankę hpfp wymień - koszt mały, a spokój na dłużej.

Drugi filmik i furgot przy odpuszczaniu gazu to uszkodzona gumowa membrana na zaworze dv przy turbinie. Do wymiany zawór dv na nowy poprawiony.

Tu masz w świeży numer zaworu dv i szklanki do BWE.

szklankazawoacuter_zpsec6d0c8e.jpg

Edited by afroo.

brazzers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wielkie dzięki za dobre rady.

Co do oleju, Castrol 5W40, wymieniany niedawno, zrobione na nim ledwo 1200 km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie a czym się różną silniki BWE od BWT ?


k5x6V52.jpg


Motoryzacja to nie tylko samochody , to ta magiczna więź łącząca kierowcę z jego samochodem....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Co do oleju, Castrol 5W40, wymieniany niedawno, zrobione na nim ledwo 1200 km

Zrób na nim z 5tys i zmieniaj bo szkoda syfu. Zalej jakiś porządny syntetyk typu LM Synthoil High Tech 5W40 lub Motul Xmax 0W40. Przed zmianą koniecznie płukanka LM.


Co do zaworu dv i szklanki to dobieraj w ASO po vinie bo nie jestem pewien czy do BPG są te same numery.


brazzers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te same są może spokojnie brać

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do oleju, Castrol 5W40, wymieniany niedawno, zrobione na nim ledwo 1200 km

Zrób na nim z 5tys i zmieniaj bo szkoda syfu. Zalej jakiś porządny syntetyk typu LM Synthoil High Tech 5W40 lub Motul Xmax 0W40. Przed zmianą koniecznie płukanka LM.

Co do zaworu dv i szklanki to dobieraj w ASO po vinie bo nie jestem pewien czy do BPG są te same numery.

afroo. zdradź mi proszę jak ma się płukanka do problemu z tym silnikiem, a mianowicie zatykaniem się kanałów olejowych w głowicy co prowadzi do zatarcia wałka i samej głowicy.

Pytam z ciekawości, bez czepiania się. Sam osobiście spotkałem się już z 4 silnikami które odwaliły kite z tego powodu.

Wiem że wina po części (może w większej części) leży po stronie użytkownika czyli nie zmienianie oleju oraz używaniu złej, słabej jego jakości.

Ale same kanały są bardzo wąskie (czy ktoś podejmował się ich poszerzania?), więc przy używaniu płukanki nie spowoduje tu właśnie odwrotnego efektu niż pomoc? Czy płukanka nie rozpuści, podniesie syf z miski i gdziekolwiek się zebrał, a później jeśli nie zleci wszystko wraz z olejem przytka kanał i będzie d*pa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich,

zaczęły mnie męczyć

mam podobnie u mnie rozrząd zrobiony z 30tys km temu, byłem odrazu po zakupie w jednej z lepszych firm tuningowych od TFSI w warszawie i odpowiedź była szybka: "ten typ tak ma, nie ma co się przejmować". Bardziej niz klekotania obawiałbym się zatkania się kanałów olejowych. Czy płukanka pomoże ?? ile ludzi tyle opinii. Ja planuję przepłukać silnik po zimie.

A i orientowałem się tez ile kosztuje rozebranie silnika, wyczyszczenie, uszczelnienie itd. Ceny ok 2500-3500zł i masz wszystko jak nówka. Z silnikami jest troche loteria, bo nigdy nie możesz być pewny co lał poprzedni właściciel czy wymieniał olej itd może być tak że mimo syfu nic się z autem nie będzie działo przez nastepne kilkanaście lat. Ogolnie najlepiej zdjąć pokrywę zaworów i sprawdzić z wierzchu czy jest przynajmniej czysto, jak jest syf to są dwie opcje:

albo zapłacić i wyczyścić wszystko powymieniać przy okazji uszczelki, może u waś będzie taniej. Druga opcją to olać temat i jeździć ale jak się zapali kontrolka od oleju to laweta i na czyszczenie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

I coś cisza, żaden spec się nie wypowie? :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wróżbitą nie jestem i nie wiem co w danym silniku spowoduje zastosowanie płukanki. Wiem jednak, że u siebie stosuję przy wymianie oliwy co roku/co 15tys km i nigdy problemu z ciśnieniem nie miałem.

I masz po części rację - bo wina za zatkane kanały olejowe leży tylko i wyłącznie po stronie użytkowników i zbyt długich okresów miedzy wymianą oleju + słaby jakościowo olej tworzący nagar wszędzie gdzie tylko się da. I to akurat nie jest żadna tajemnica ani filozofia.


brazzers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wróżbitą nie jestem i nie wiem co w danym silniku spowoduje zastosowanie płukanki. Wiem jednak, że u siebie stosuję przy wymianie oliwy co roku/co 15tys km i nigdy problemu z ciśnieniem nie miałem.

I masz po części rację - bo wina za zatkane kanały olejowe leży tylko i wyłącznie po stronie użytkowników i zbyt długich okresów miedzy wymianą oleju + słaby jakościowo olej tworzący nagar wszędzie gdzie tylko się da. I to akurat nie jest żadna tajemnica ani filozofia.

Nie pisałem że jesteś wróżbitą, oraz wiem że przy autach, mechanice być czegoś na 100% pewnym to bajka...

Myślałem że zajmujesz się mechaniką i miałeś styczność z tym silnikiem coś więcej a nie tylko że to Twoje autko.

Jestem ciekaw czy idzie poszerzyć kanały olejowe by poprawić żywotność tego silnika, oraz czy takie płukanki, przy niewiadomej serwisowania wcześniejszego użytkownika są pomocne czy raczej one potrafią dobić klina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolego nie rozumiesz, temat płukanek jest bardzo popularny, każdy ma swoją teorie, jeden spec napiszę Ci że warto inny że nigdy w życiu, poszukaj w google są całe tysiące takich dyskusji w różnych autach/silnikach. Ogolnie płukana cudów nie robi, jeżeli masz bardzo zasyfiony silnik to czeka Cie rozbieranie silnika o czym pisałem pare postów wyżej. A poszerzać nic nie trzeba, wystarczy wyczyścić i jeździć na dobrym oleju. Rury kanalizacyjne w mieszkaniu też się zapychają jak jest dużo syfu, bez wzgledu na to jaką mają średnicę ;)

Edited by Lorence

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiście, masz rację. Po prostu myślałem że działasz coś więcej w tych autach i wiesz nieco więcej jak to wygląda po płukance.

Ja pochwalę się innym autkiem. Ponoć zaświeciła mu się kontrolka low Oil pressure. Zgasił od razu... Ciekawe...

Tu góra:

be3919560d5b4c420722430f42725e0d.jpg

b51a786a0ef86facc7470d8741e7ca16.jpg

b709dd97179dff87c911acb23b233342.jpg

86b66ceb451f99cd85bf0a6951022c8c.jpg

A tu dół:

e5967aa17176099a34ed8405aa6f74c4.jpg

4540dee878882025d3117586b5756fa5.jpg

ba5b73ed04fd47bbe4b8e8ccbca3325b.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolego nie wrzucaj takich strasznych zdjęć bo jeszcze ktoś pomysli że to tfsi :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha... No. Ciekawe czy on miał "niezdrowy klekot", hehehe... Ale ciężko uwierzyć że wszystko padło w jednej chwili...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
6 6

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...