Skocz do zawartości
IGNOROWANY

"Niezdrowy" klekot silnika 2.0 TFSI


FANTOMAS

Rekomendowane odpowiedzi

Witam
Chciałem poruszyć temat klekotu silnika 2.0 TFSI pojawiającego się po jego rozgrzaniu.
Z tego co wiem to nie jest odosobniony problem bo po niecie pełno jest tego typu wypowiedzi i filmów. 
Chodzi mi dokładnie o odgłosy jak na tym filmiku:

 



Za poprawną pracę układu zmiennych faz rozrządu odpowiada:
-nastawnik
-łańcuch
-napinacz
-elektrozawór sterujący
Układ pracuje bezstopniow na zasadzie siłownika hydraulicznego (coś jak kompensator luzu zawrów) sterowanego elektrozaworem przez komputer silnika który przy różnym obciążeniu silnika zmienia kąt otwarcia zaworów (zmienia ustawienie wałka dolotu względem rozrządu do kąta 22o). Polega to na tym że na wałku od zaworów dolotowych zamontowany jest nastwanik który zbudowany jest jakby z dwóch kół
2012_01_03_175324.jpg
na jednym z nich na zewnątrz jest zębatka dla łańcucha natomiast drugie koło z wypustkami jest połączone z wałkiem dolotu.
Zmiana wartości kąta otwarcia zaworów dolot. następuję poprzez otwieranie się zaworu cyrkulacji oleju N205 który wpuszcza olej pomiędzy ścianki koła zewnętrznego a łopatki koła wewnętrznego utrzymując określone ciśnienie.
2012_01_03_175456.jpg
Zawór N205 ustawia tak łopatki koła wew. jak zadaje to komputer który śledzi położenie wału poprzez czujnik G28 , czujnik halla G40 położenia wałka rozrządu , przepływu powietrza przez przepływomierz G70 i temp. płyniu z czujnika G62. Na podstawie tych informacji komputer steruje zaworem N205 a co za tym idzie nastawnikiem aby optymalnie dobrać czas napełniania się cylindra powietrzem. Tak w skrócie działa zespół nastawczy zmiennych faz rozrządu w TFSI.
Wkleje kilka zdjęć widoku bloku od stony montarzu tego mechanizmu jego obudowy , nastawnika i zaworu N205 (więcej w necie zdjęć nie znalazłem
p21700000h.jpg202794685457_1.jpg202754454946857.jpg2020328df137_1.jpg197813550857.jpg

No i teraz jestem ciekaw bo nie miałem tego jeszcze w rękach co może być podatne na uszkodzenia z tych elementów.

Generalnie ciekaw jestem waszych sugesti może ktoś się z tym bawił i wie co trzeba a co nie wymienić .
 

 

Edytowane przez FANTOMAS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat wielokrotnie ruszany do wymiany łańcuch i napinacz :)jak jesteś kumaty to zrobisz sobie sam ceny części ASO 700 zł u mnie 400:)przerabiałem temat na swoim przykładzie teraz praktycznie nie słychać silnika:)pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat wielokrotnie ruszany........

a to ciekawe bo wpisywałem w naszej :szukaj:-ce i nic na ten temat mi nie wywalało :confused4:

generalnie nic konkretnego u wójka gógla w PL nie było tylko na zachodnich znalazłem jakieś konkrety.

tej wymiany łańcucha i napinacza (i tyle) jesteś pewny bo nie chce mi się wierzyć żeby to padało wszystkim po tak małych przbiegach (już ok 70tyś) łańcuch goni "prawie luzem" napędza tylko zawory wyd. i pomę wys. ciśnienia więc nie jest aż tak bardzo obciążony ciekaw jestem czy kotś to potwierdzi jeśli tak to z ładnego gówna go zrobili :disgust: bardziej obstawiałem nastwanik lub el.zawór :mysli:

zrobić to sobie zrobie sam bez problemu nie jest to dla mnie dziwne jedynie że jest to problematyczne bo o ile w A6 jest sporo miejsca między grodzią a pokrywą zm.faz to u nas w A4 to zaledwie pare centymetrów i wydaje mi się że nie da się zdemontować tej pokrywy na "silniku" tylko trzeba odkręcić od głowicy kasete wałków a co za tym idzie zrzucić rozrząd z przodu a potem dopiero całość "góry" rozebrać na stole myle się :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież Ci napisałem,że przerabiałem to na własnej skórze :) trochę ciężki dostęp ale da rade to zrobić:)http://www.racingforum.pl/Golf-5-gti-t91562.html w golfie Gti to dość częsty problem a to praktycznie takie same silniki:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja taki dźwięk miałem przed wymianą głowicy jak mi wałki rozrządu pozacierały :naughty: przyczyn może być w chooooj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież Ci napisałem,że przerabiałem to na własnej skórze :) trochę ciężki dostęp ale da rade to zrobić:)http://www.racingforum.pl/Golf-5-gti-t91562.html w golfie Gti to dość częsty problem a to praktycznie takie same silniki:)

czyli wygląda że kolegę złoili na 1700zł w ASO za nastawnik skoro można było sprawę pogonić łańcuchem i napinaczem

ściągnąłeś tą pokrywę na założonej kasecie na głowicy :blink:

ja taki dźwięk miałem przed wymianą głowicy jak mi wałki rozrządu pozacierały :naughty: przyczyn może być w chooooj

ale wymieniłeś kompletną głowicę czy napęd zm.faz zostawiłeś swój czy też przyszedł inny ?

i piszesz o swoim 1,8T czy 2,0TFSI :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o swoim 1.8T zmiennych faz ni ma w tej babci [br]Dopisany: 04 Styczeń 2012, 16:46_________________________________________________całą głowicę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o swoim 1.8T zmiennych faz ni ma w tej babci [br]Dopisany: 04 Styczeń 2012, 16:46_________________________________________________całą głowicę

no tak też mi się wydawało że 1,8T jest na stałym rozrządzie ale wolałem się upewnić bo w 1,8T jeszcze rączek nie wkładałem :wink4:

czyli twój problem nie całkiem tyczył się naszego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie porównuj 1.8 T do 2.0 TFSI bo to dwa różne silniki i dzieli je przepaść...ściąg dekiel odkręć korpus pompy a sam zobaczysz na czym sprawa polega :) po rozgrzaniu olej rzednie ,jak napinacz jest już wypstrykany to nie spełnia swojego zadania i łańcuch lata jak ... w sumie wystarczyło by wymienić sam napinacz ale koszt łańcucha jest znikomy więc najlepiej od razu wrzucić te 2 rzeczy:)przy okazji sprawdź popychacz pompy paliwa bo jak jest wytarty to narobi Ci kosztów[br]Dopisany: 04 Styczeń 2012, 17:59_________________________________________________Tu następny przypadek http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=83985

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ożesz :kwasny:

dsc00006glj.jpg

trzeba się tym chyba zająć chociaż myślałem dopiero o wiośnie

z jakiego gówna audi zrobiło ten łańcuch że się może takie coś stać co to jest łańcuch od roweru :disgust:

[br]Dopisany: 04 Styczeń 2012, 18:42_________________________________________________longerooo a oglądałeś ten napinacz jak jest zbudowany ? bo wygląda mi to na zwykły "siłownik hydrauliczny" magistrala pompuje olej i wysuwa się ten trzpień z łyżwą może wystarczy wymienić jakiś uszczelniacz oring etc. tak aby uszczelnić tłoczysko aby żadki olej nie spierdzielał ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak jak piszesz budową przypomina siłownik hydrauliczny ale zregenerować nie da rady.. po prostu się wyciera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FANTOMAS chodzi (hałasuje) fatalnie.... :wallbash: mój tylko cicho cyka... to na pewno nie jest normą w tych silnikach :no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak jak piszesz budową przypomina siłownik hydrauliczny ale zregenerować nie da rady.. po prostu się wyciera

skoro tak mówisz to znalazłem coś takiego

http://google.plczesc/napinacz-lancucha-rozrzadu,0-23-3457002-431258.html

http://google.plczesc/lancuch-rozrzadu,0-151-99110442-419891.html

http://google.plczesc/uszczelka-napedu-rozrzadu,0-10-876673-0.html

jak widać można obgonić temat w mniej niż 400zł tak jak pisałeś.

Dla ciekawości podam wam że ten sam napinacz był w 2.0 FSI i ciekawe jest jeszcze jedno. Pierwsza wersja napinacza miała kod 06F106217 (koszt ASO 300zł) 31.12.2005 został zastąpiony przez 06F106217A (koszt ASO 414zł). Różnica między nimi w ASO 114zł i nadal oba są jako dostępne w cenniku ASO http://sklep.gajos.com.pl/sklep/ Moja A4 jest z początku 2006 a A6 z 2007 może to było właśnie powodem że te "tańsze" napinacze było gówniane widzieli że są z nimi problemy i wybrali inną droższą firmę i dlatego w moim A6 jest cisza mimo że ma nalatane 140kkm.

FANTOMAS chodzi (hałasuje) fatalnie.... :wallbash: mój tylko cicho cyka... to na pewno nie jest normą w tych silnikach :no:

Nie wiem o co Ci konkretnie chodzi bo różnice znam dobrze bo jak już wyżej opisałem mam dwie wersje cichą i głośną :wink4: a jako normę to podawało ASO nie ja :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

konkretnie to chodzi mi o to, że masz temat do zrobienia :tongue4:

tak , tak wiem :confused4: wcześniej nie traktowałem tego jako zagrożenie ale teraz widze że nie ma co tego bagatelizować. Interesuje mnie tylko bardzo jak longerooo udało się zdemontować tą pokrywę bo ja to bidnie widzę u mnie to wygląda bardzo ciasno a z tego co widze to trzeba ją sporo wycofać zanim się ją da wysunąć w górę :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zanim kupiłem moje Audi chciałem Octavie RS 2.0TFSI z 2005r., pojechałem do Niemiec oglądać, najpierw świeżynkę z małym przebiegiem, żeby wiedzieć co i jak tam chodzi/wygląda, a później tą, którą byłem zainteresowany z przebiegiem 150tys. km, niestety im dłużej była odpalona tym głośniej klekotała, do tego kolega z VW, który sprawdzał mi telefonicznie VIN, powiedział, że historii brak, zapytałem go o klekotanie i powiedział "chyba nie stoisz teraz obok tego auta, bo słyszę diesla..." niestety stałem, przejechałem się jeszcze i jechała zdrowo, zniechęciłem się konkretnie i kupiłem obecnego Avanta...

Teraz widzę, że to mogły być nieduże koszty, o czym wtedy nie miałem pojęcia. FANTOMAS powodzonka w naprawie i daj proszę znać czy napinacz i łańcuch załatwiają sprawę klekotu :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj może będę wiedział konkretniej co i za ile można dokładnie kupić. Myślałem o zajęciu się tym tematem tak koło kwietnia bo wtedy żona będzie miała przerwę kilkutygodniową w użytkowaniu swojego auta (miałbym czym jeździć) i miałem zamiar to wykorzystać do zrobienia kilku rzeczy. Ale po tym co zobaczyłem na tym zdjęciu z pękniętym łańcuchem to mnie to rozwaliło :shocked:. Będę chciał to wcześniej zrobić generalnie w silnikach poprzecznych jest to dużo prostszy temat a u nas jest bardzo ciasno :disgust:[br]Dopisany: 05 Styczeń 2012, 13:29_________________________________________________Napinacz 180zł (Ruvile)

Łańcuch 125zł (SWAG)

Uszczelka 17zł

Czyli 322zł za tyle można to mieć u nas Krk czyli o ponad połowę taniej niż w ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego uszczelka pod dekiel min 80 zł:)masz na myśli chyba klej pod podpore za 17zł

tak jak pisałem 400zł wszystko kosztuje:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego uszczelka pod dekiel min 80 zł:)masz na myśli chyba klej pod podpore za 17zł

tak jak pisałem 400zł wszystko kosztuje:)

kolego a łaj tak drogo liczysz :mysli: skoro w ASO ta uszczelka kosztuje 24zł ( 06D103121B )

Już bez przesady żeby kawałek preszpanu kosztował 80zł :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest uszczelka pod pokrywę łańcucha a musisz jeszcze kupić uszczelkę pod pokrywe zaworów:) a dokładniej 06F103483D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...