Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wymiana uszkodzonego łożyska PRZOD


maja

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdzę później w Elsie


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam a więc tak po wymianie łożyska jest głośniej niż przed problem jest bo myślałem że mechanik słabo dokręcił ale jest dokręcone teraz 200 Nm i 180 stopni i hałas jest dalej 

zauważyłem że jak wyrzucę na luz to też hałasuje i jak ruszę lewarkiem zmiany biegów w lewo lub w prawo to robi się głośniej w czym tkwi przyczyna 

dodam jeszcze że łożysko do włożenia było pobijane a nie wciskane na prasie czy mógł je uszkodzic nie mocno delikatnie pobijał przez stare łożysko 

co jest grane proszę o pomoc z góry dzięki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Cytuj

 

Podczas stosowania wstępnego momentu dokręcenia na przegubie zewnętrznym półosi napędowej, samochód nie może dotykać podłoża, w przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia łożyska koła.
Do wykonania kolejnej czynności niezbędna będzie pomoc drugiego mechanika:
–  1. mechanik: wsiada do samochodu i naciska hamulec nożny
–  2. mechanik: dokręca śrubę z łbem sześciokątnym półosi napędowej wstępnym momentem dokręcenia
Śruba z łbem sześciokątnym M14 : 115 Nm
Śruba z łbem sześciokątnym M16 : 200 Nm
–  Zamontować koło i ustawić samochód na podwoziu.
–  Obrócić śrubę półosi napędowej o dodatkowy kąt obrotu +180 . (Dodatkowy kąt obrotu stosować tylko w samochodzie stojącym na kołach, niebezpieczeństwo wypadku).

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jest dokręcone ale tak jak wyżej napisałem został hałas a dodatkowo jak ruszę lewarkiem na lewo lub prawo to hałas się robi głośniej 

a zbieżnośc trzeba ustawić po takim zabiegu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam a co powiecie na zmianę oleju w skrzyni bo jak wyło łożysko to się na nim skupiałem a teraz ten hałas jest bardziej słyszalny jak już jest cisza z łożyskiem no i ten lewarek jak ruszę w lewo czy prawo to się nasila 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, marcin120383 napisał:

Witam a co powiecie na zmianę oleju w skrzyni bo jak wyło łożysko to się na nim skupiałem a teraz ten hałas jest bardziej słyszalny jak już jest cisza z łożyskiem no i ten lewarek jak ruszę w lewo czy prawo to się nasila 

Sprawdź poziom oleju w skrzyni. Jeśli jest ok, a rzeczywiście wyje ze skrzyni to wymiana oleju już tu nic nie pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie czytałem na temat ze skrzynią to dużo osób piszę że taki zabieg pomógł spróbuje zobaczymy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maja

Da rade zaktualizowowac fotki w pierwszym posicie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.02.2017 o 18:54, marcin120383 napisał:

Własnie czytałem na temat ze skrzynią to dużo osób piszę że taki zabieg pomógł spróbuje zobaczymy 

coś na ten temat możesz powiedzieć już ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli skrzynia już wyje to wymiana oleju z reguły pomoże jak umarłemu kadzidło. Można ewentualnie ratować się olejem 75w140 do szper, on trochę wycisza pracę skrzyni biegów, ale z doświadczenia wiem że nie warto- skrzynia na ciepło pracuje strasznie topornie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, eryczek93 napisał:

coś na ten temat możesz powiedzieć już ?

Niestety u mnie nie pomogło skończyło się na wymianie skrzyni 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pytanie Panowie, generalnie wszystko jest gitara podczas jazdy i gdybym nie zmieniał kolek, to nawet bym o tym nie wiedzial. Lozysko nie huczy, jest najprawdopodobniej sprawne ALE...

podczas wymiany kół okazało się, że koło lewe przednie się delikanie chybocze. Śruba centralna (ta na imbus 17) - vide pkt 1 na stronie 1 -  Klucz imbusowy nr 17 - do odkręcenia śruby przegubu M 16; - wygląda na dokręconą, ale czy jej teoretyczny luz może powodować luz na kole? Nie mam imbusu 17 by sprawdzić dokręcenie, ale po zdjęciu koła i poruszaniu tarczą (jest przykręcona do piasty) całość delikatnie chodzi na boki. A tak być nie powinno. Ktoś mógłby podzielić się wiedzą w tym zakresie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo luz na łożysku albo na którymś sworzniu

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie luz na łożysku bo to kolo w którym łożyska jeszcze nigdy nie wymieniałem No to bedzie trzeba działać Dziekuje Dev 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...