Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Przypatkowe zwarcie i brak prądu POMOCY


OLIVER

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanowne grono.. :hi:

Potrzebuję fachowej rady...

przypadkowo zwarłem sobie do masy jeden z przewodów (zaznaczone na fotce)

dosyć mocno zaiskrzyło :wallbash:

image.jpg

straciło mi się napięcie (12V)na tym złączu zaznaczone po niżej

image.jpg

wszystkie bezpieczniki po sprawdzałem jakie tylko są widoczne nawet przy sterowniku (4sztuki) są dobre

i tu pytanie co sie z fajczyło lub jaki bezpiecznik odpowiada za to złącze?

auto pali ..nie ma kierunkowskazów,przeciw mgielnych.dmuchawa nie pracuje i chyba świece żarowe nie grzeją ..

Czekam na wskazówki ....z góry Bardzo dziękuję ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Który masz rok auta?

Ten zacisk to tzw. "styk X", posiada on własny przekaźnik, prawdopodobnie ten pierwszy z lewej, właśnie nad tym stykiem.

Na 100% Ci nie jednak powiem.

Przewód, na którym było zwarcie juz doprowadzony do porządku? Jaki miał kolor, żółty? Przy którym bezpieczniku był?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rok auta to 99

przewód który mi zwarł to gruby czarny z dwoma żółtymi paskami idzie właśnie pod ten zacisk (75X) zasilał on pierwszy rzad bezpieczników ...

Na zacisku (75X)jest jeszcze jeden przewód trochę cieńszy czarny z dwoma żółtymi paskami (chyba właśnie to on podawał zasilanie (12V)po włączeniu zapłonu którego teraz nie ma jak przekręci sie zapłon ...

przekaźnik, prawdopodobnie ten pierwszy z lewej, właśnie nad tym stykiem.

przekaźnik nad tym zaciskiem to jest od sygnału dźwiękowego...

Czy znajduje się może jakiś jeszcze bezpiecznik pod kolumną (w okolicy stacyjki??? bo już mi pomysłu brakuje .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

99 rok, czyli polift?

przekaźnik nad tym zaciskiem to jest od sygnału dźwiękowego...

Masz racje. W książce w spisie jest podane, że nr 1 to przekaźnik styku X, a nr 2 od sygnału dźwiękowego.

Ale już na schematach jest tak jak napisałeś, czyli nr 1 to sygnał dźwiękowy, a nr 2 to przekaźnik styku X.

Można by sprawdzić wobec tego 2-kę profilaktycznie.

Ten przewód zwarty zasilał jakiś konkretny bezpiecznik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam .. :)

Usterka zlokalizowana i tymczasem usunięta ...

Dzięki..jihad

jest tak jak piszesz ..doszedłem do tego po wielkich męczarniach ...ale ważne ze jest już wiadomo co...

Przy zwarciu przepaliło plecionkę miedzianą w przekaźniku..... 370 :kwasny:

sprawdz wszystkie przekaźniki czy pykaja

no właśnie ..Magicbattle sprawdzałem i tu mnie w konia robiło ...wszystkie pykały ...mało sprawdzałem je każdego osobno na prostowniku czy łapią styki ("pykają")i pykały ....

pozostało mi sprawdzić jeszcze przejście na stykach ...i okazało sie ze na przekaźniku 370 zanikało przejście ...rozebrałem i patrze ...a tu właśnie niespodzianka .....Chwilowo do puki nie kupię innego zlutowałem plecionkę i na razie jest :good:

Dzięki Koledzy za pomoc ...Pozdrawiam

wątek do usunięcia .....dzięki.. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem takie samo zwarcie jak kolega Oliver, spalił mi się ten sam przekaźnik 370 wymieniłem go i wszystkie podzespoły zasilane z plusa za stacyjką działają znowu poprawnie,

U mnie jednak w odróżnieniu od kolegi Oliviera dodatkowo nie ma  zasilania na liczniku nie działa żaden zegar ani kontrolka (oprócz kontrolki świateł ta zapala się po włączeniu oświetlenia) Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki pod kierownicą i wszystkie działają poprawnie, sprawdziłem wszystkie bezpieczniki przy sterowniku w komorze silnika też są dobre sprawdziłem wszystkie przekaźniki pod kierownicą i przy sterowniku w komorze silnika (sprawdziłem czy po załączeniu cewki zmienia się stan na stykach) wszystkie działały poprawnie.

Po przekręceniu kluczyka słyszę jak przekaźniki przesterowują się jednak na zegarach dalej ciemno, gdy przekręcę kluczyk w ostatnią pozycją zostaję uruchomiony rozrusznik silnik pracuje przez sekundę i wyłącza się.

Sprawdziłem też kostkę stacyjki przy włączonym zapłonie mam napięcie na przewodach czerwonym, czarnym i żółto-czarnym.

Jak mogę sprawdzić czy dochodzi napięcie do kostek licznika, czy mogę zdjąć licznik przy podłączonym akumulatorze i sprawdzić co przychodzi na kostki przekręcając kluczyk? Na których pinach kostek powinienem mieć zasilanie a na których masę (w moim liczniku są dwie kostki 32 pinowe niebieska i zielona). Jak mogę sprawdzić licznik na biurku w domu? Czy zwarcie na przewodzie żółto czarnym mogło spowodować uszkodzenie licznika?

Proszę o pomoc moje auto to audi a4 b5 avant 1.9tdi 90km ahu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...