Skocz do zawartości
IGNOROWANY

RS4 (B5) & S4 (B6) - wady & zalety


miron78

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich - pytanko jak w temacie.Interesuje mnie porównanie tych dwóch wyjatkowych autek, o wyglądzie i wypasie nie musimy pisać bo to jest mi znane głównie chodzi mi o : koszty serwisu , inne koszty eksploatacyjne, wady i zalety tych jednostek, dostępność część , awaryjność , osiągi , spalanie i inne. Oba autka są można powiedzieć z tej samej półki cenowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

półka cenowa nie ta sama....

pólka cenowa taka sama....

S4 model B6 to koszt ok 80 tyś pln RS4 buda B5 koszt ok 80 tyś pln....

S4 http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4282024

RS4 http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4642203

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba musisz sam odpowiedzieć sobie na pytanie, który będzie Ci bardziej odpowiadał.

RS to najwyższa półka i prezentuje wszystko co najlepsze w audi, a więc zarówno osiągi jak i koszty. Nie jest to raczej auto do codziennej eksploatacji, raczej jako drugie, a do orki najlepsze służbowe :th: :decayed: chyba że Cię stać. I nie mówię o spalaniu czy np. rozrządzie, bo koszty będą zbliżone. Ale już hamulce, turbiny..?

Gdybym to ja wybierał, to RS. Jak często spotykamy na co dzień takie auto? Każdy z nas wprowadza jakieś mody i próbuje jakoś wyróżnić się w tłumie. Czy ktoś zrobi to lepiej niż firma audi?

S4 jakoś skromnie wygląda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miro, ja mysle ze to chyba zalezy czy wolisz jezdzic oryginalem, czy interesuja cie mody. RS ma 2700ccm pojemnosci i 380 kucy. Mozna conieco z tym zrobic, ale ja wolalbym ORI. Z kolei S4 ma juz w bazie 4200ccm i tylko 36 kucy mniej. Az sie prosi o mody. Pozatym to B6 a nie B5. Nie jezdzilem zadnym z nich, ale tak jak juz napisalem: ORI- FUN-FACTORY to RS4, a jesli chcialbys kolesi na partyzanta objezdzac, to kupuj S4- na poczatku programik- i ciesz sie zyciem :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tygrys, nie wiem jak Ty chcesz zrobic program w S4 B6... to jest toczydlo. Bazujac na tym co mowil Norbi, nie oplaca sie inwestowac w to auto, lepiej przygarnac RSa model starszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to kupuj S4- na poczatku programik- i ciesz sie zyciem

a jaki program mozna zrobic z wolnossaka na +5 koni nie dziekuje ja postoje :tongue4:

W S4 mozna tylko kompresor ale to juz inne $ takze Miron RS4 :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tygrys, nie wiem jak Ty chcesz zrobic program w S4 B6... to jest toczydlo. Bazujac na tym co mowil Norbi, nie oplaca sie inwestowac w to auto, lepiej przygarnac RSa model starszego.

Nie wiem ile mometu maja poszczegolne silniki, i jak wygladaja ich wykresy, ale patrzac na pojemnosc tych dwoch silnikow wnioskuje ze w S4 moc sie lepiej rozwija, czyli ma jej wiecej na poczatku, podczas kiedy RS4 musi dopiero wejsc na obroty.

Wlasnie zobaczylem w necie...

RS4 to V6 Biturbo, a S4 to V8- Roznica w przyspieszeniu do setki to 0,9s.

Czyli wychodzi na to czy wolisz turbine, czy V8 (moim zdaniem nic nie zastapi dzwieku V8 :kox: )

...i przepraszam za te glupoty co napisalem- oczywiscie ze V8 wolnossacy to nie na czipowanie... (ale i tak kocham V8) :wallbash: :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy wielkie dzięki za opinie.Jak już pisałem ogólnie oba autka znam i chodzi mi o bardziej konkretne info na temat awaryjności , eksploatacji i innych spraw dotyczącech jednostek napędowych.Fajnie wiedziec co kto z Was by wolał ale ja jak narazie nie zmieniam ( odrazu sie przyznaję - inaczej pisałbym w dziale zakup kontrolowany ) tylko chciałbym poznać opinie bardziej znających sie ludzi odemnie jeżeli chodzi o te dwa silniczki.Wiem że 2.7 można rezać i to konkretnie ale raczej oprócz programu nic bym nie robił, natomiast 4.2 wiem że z mocą nic się nie zrobi raczej ( małymi kosztami ).Dlatego jak wyglada eksploatacja serii jednej i drugiej jednostki, z jednej strony mamy dużą pojemnośc z drugiej zaś 2 turbawki - jak na to patrzeć pod kątem utrzymania i serwisu ? Czekam na cenne info o tych rarytaskach, mało info na ich temat na naszym forum bo i mało posiadaczy :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tygrys, ta roznica w przyspieszeniu to bujda... Realnie S4 B6 przyspiesza w ponad 6s, a RS4 niecale 5...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może by tak zdradzić markę :naughty:

Z pewnej japońskiej fabryki wychodzą wózki o pojemności 1.3 z mocą 230KM... to by była zabawka :kox:

wiem wiem pewno masz na myśli mazde rx-8 ( niecałe 220 kucy mam teraz a i mam corse która ma 1.3 z hakiem jeśli chodzi o polemność :wink4: ) tak więc zostaje przy audi a pytanie jak i założony temat jest przyszłościowy jeżeli oczywiście fundusze pozwolą :) ale dzięki za propozycje :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tygrys, ta roznica w przyspieszeniu to bujda... Realnie S4 B6 przyspiesza w ponad 6s, a RS4 niecale 5...

FLYER rozumie ze chodzi tu o RS4 B5. Ty masz S4 B6 i wnioskuje ze wolalbys RS4 B5? Dlaczego? Moje wyobrazenie o tej V8 jest takie ze to bardzo "wygodna" jednostka ktora mozna jezdzic na niskich obrotach z zadowalajacymi wynikami, podczas gdy V6 Biturbo trzeba juz "podkrecac" zeby zadowala moca. Jest tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Flyer ma B6 w AKE stylizowana na S4.. (nie ufaj profilowi) :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...