Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy te błędy VAG są związane z instalacją LPG?


paput

Rekomendowane odpowiedzi

wczoraj zapiąłem VAGA i wyskoczyły mi nast błędy, dodam że silnik od czasu do czasu na benzynie źle pracuje, drży zarówno podczas jazdy jak też na wolnych obrotach, na LPG jedzie dobrze, nie wiem czy walnęły sondy czy coś innego.

17537 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 2- mieszanka bogata (rich mixture)

16514 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1- obwód uszkodzony

16534 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - obwód uszkodzony

18010 Sterownik ECM - niskie napięcie zasilania z akumulatora (terminal 30)

4 Faults Found:

18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low

P1602 - 35-10 - - - Intermittent

17537 - Fuel Trim; Bank 2 (Mult): System too Rich

P1129 - 35-00 - -

16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit

P0130 - 35-10 - - - Intermittent

16534 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: Malfunction in Circuit

P0150 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: N/A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten od długoterminowej korekcji składu mieszanki na 99% od gazu, może być źle ustawiona mapa gazu i mapa benzynowa się "rozjeżdża". Obwody grzałek w sondach lambda nie mają wpływu na samą pracę sond (może trochę później zaczynają przacować) niestety rozwiązaniem jest wymiana sond. A pzry ECU sprawdziłbym czy są dobre masy na kostce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten od długoterminowej korekcji składu mieszanki na 99% od gazu, może być źle ustawiona mapa gazu i mapa benzynowa się "rozjeżdża". Obwody grzałek w sondach lambda nie mają wpływu na samą pracę sond (może trochę później zaczynają przacować) niestety rozwiązaniem jest wymiana sond. A pzry ECU sprawdziłbym czy są dobre masy na kostce.

czyli wg Ciebie źle ustawione mapy lub sondy :mysli:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten kod od miesznki jest na banku 2, może któryś wtryskiwacz gazowy daje w tyłek lub sama sonda nie domaga. Bank 2 to 2,4 i 6 cylinder.

ok dzięki, i tak jutro podjadę do gazowników bo na gwarancji gaz mam jeszcze a nie wymieniali mi filterków, zrobiłem 15 tys. Dodam że miałem jeszcze ze 2 razy taki sam objaw na gazie :confused4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy błąd jak kolega wyżej napisał od gazu, zła mieszanka, u mnie wystąpił ten błąd gdy 2 wtryskiwacze gazowe "lały" po wymianie na nowe problemu nie było, jak masz dostęp do VAGa to sprawdzaj korekty długoterminowe, u mnie przy tym błędzie były 21 % i 28% gdzie podobno po przekroczeniu 25% wyskakuje błąd.

Trzeba też sprawdzić jak pracują sondy (Albo VAG albo AcGasSynchro czy jakiś inny program do gazu) i najlepiej miernikiem sprawdzić ich opór, będzie wiadomo czy jest coś nie tak z sondą czy z elektryką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy błąd jak kolega wyżej napisał od gazu, zła mieszanka, u mnie wystąpił ten błąd gdy 2 wtryskiwacze gazowe "lały" po wymianie na nowe problemu nie było, jak masz dostęp do VAGa to sprawdzaj korekty długoterminowe, u mnie przy tym błędzie były 21 % i 28% gdzie podobno po przekroczeniu 25% wyskakuje błąd.

Trzeba też sprawdzić jak pracują sondy (Albo VAG albo AcGasSynchro czy jakiś inny program do gazu) i najlepiej miernikiem sprawdzić ich opór, będzie wiadomo czy jest coś nie tak z sondą czy z elektryką

ale czy poprzez to może na benzynie źle chodzić?[br]Dopisany: 15 Styczeń 2012, 22:35_________________________________________________skoro to wtryski od gazu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, bo rozwala CI korekty, wyjmij bezpiecznik od STAGa, odepnij aku. na jakiś czas żeby korekty i błedy wyzerować, zakręć gaz w butli, i spuść gaz z węzy wtryskiwaczy gazowych, żeby nie było ciśnienia w na listwie wtryskowej, bo jak Ci któryś wtrysk leje to pracując na PB silnik dostaje dodatkową porcje paliwa i nie wie co z tym zrobić, do tego wychodzi kosmiczna korekta.

Żeby sprawdzić czy wtryskiwacze puszczają, należy przekręcić stacyjkę żeby zawory się otworzyły i wypełniły przewody gazem, z każdego wtryskiwacza zdjąć przewód idący do kolektora, naślinić na końcówkę wtrysku i patrzeć jak lecą bąbelki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem powrócił :( Panowie byłem u innego gazownika i na 100% wykluczył wadliwe działanie instalacji gazowej, powiedział że mapy są ok i żeby przyjrzeć się sondom oraz osprzętowi silnika. Powtarzają mi się błędy:

16514 P0130 O2 Sensor Circ.,Bank1-Sensor1 Malfunction

17537 P1129 Long Term Fuel Trim mult.,Bank2 System too Rich

nie wiem co robić, dzisiaj robiłęm jeszcze logi sond, zaraz wrzuce[br]Dopisany: 27 Styczeń 2012, 20:08_________________________________________________czyli to się powtarza

17537 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 2- mieszanka bogata (rich mixture)

16514 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1- obwód uszkodzony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję skasować błędy i pojeździć na benzynie kilka dni tak żeby sprawdzić czy błędy powracają na benzynie, a jak powracaja to jakie.

Korekty benzynowe kasują się poprzez skasowanie błędó, nie trzeba odpinać akumulatora a ym bardziej wyciągać bezpiecznika ze Staga, bo ten nie ma nic wspólnego z kasowniam korekt w ECU benzynowym.

Nie trzeba popuszczać żadnego gazu z węży ani też zakręcać zbiornika.

Jak wtryskiwacze gazowe popuszczają to i tak gaz ten jest wyciągnięty bardzo szybko (jedynie ten który jest w wężu gazowym) a do tego przed reduktorem i na zbiorniku są elektrozawory, które podczas pracy na benzynie są zamknięte, więc gaz nie ma prawa się wydostać na reduktor.

Moim zdaniem instalacja źle wyregulowana i to tyle.[br]Dopisany: 27 Styczeń 2012, 20:22_________________________________________________

Problem powrócił :( Panowie byłem u innego gazownika i na 100% wykluczył wadliwe działanie instalacji gazowej, powiedział że mapy są ok i żeby przyjrzeć się sondom oraz osprzętowi silnika. Powtarzają mi się błędy:

16514 P0130 O2 Sensor Circ.,Bank1-Sensor1 Malfunction

17537 P1129 Long Term Fuel Trim mult.,Bank2 System too Rich

nie wiem co robić, dzisiaj robiłęm jeszcze logi sond, zaraz wrzuce[br]Dopisany: 27 Styczeń 2012, 20:08_________________________________________________czyli to się powtarza

17537 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 2- mieszanka bogata (rich mixture)

16514 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1- obwód uszkodzony

A czy w ogóle któryś z gazowników przejechał się z tobą autem z laptopem i skanerem z podglądem na korekty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję skasować błędy i pojeździć na benzynie kilka dni tak żeby sprawdzić czy błędy powracają na benzynie, a jak powracaja to jakie.

Korekty benzynowe kasują się poprzez skasowanie błędó, nie trzeba odpinać akumulatora a ym bardziej wyciągać bezpiecznika ze Staga, bo ten nie ma nic wspólnego z kasowniam korekt w ECU benzynowym.

Nie trzeba popuszczać żadnego gazu z węży ani też zakręcać zbiornika.

Jak wtryskiwacze gazowe popuszczają to i tak gaz ten jest wyciągnięty bardzo szybko (jedynie ten który jest w wężu gazowym) a do tego przed reduktorem i na zbiorniku są elektrozawory, które podczas pracy na benzynie są zamknięte, więc gaz nie ma prawa się wydostać na reduktor.

Moim zdaniem instalacja źle wyregulowana i to tyle.[br]Dopisany: 27 Styczeń 2012, 20:22_________________________________________________

Problem powrócił :( Panowie byłem u innego gazownika i na 100% wykluczył wadliwe działanie instalacji gazowej, powiedział że mapy są ok i żeby przyjrzeć się sondom oraz osprzętowi silnika. Powtarzają mi się błędy:

16514 P0130 O2 Sensor Circ.,Bank1-Sensor1 Malfunction

17537 P1129 Long Term Fuel Trim mult.,Bank2 System too Rich

nie wiem co robić, dzisiaj robiłęm jeszcze logi sond, zaraz wrzuce[br]Dopisany: 27 Styczeń 2012, 20:08_________________________________________________czyli to się powtarza

17537 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 2- mieszanka bogata (rich mixture)

16514 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1- obwód uszkodzony

A czy w ogóle któryś z gazowników przejechał się z tobą autem z laptopem i skanerem z podglądem na korekty?

kasowałem błędy i jeździłem na beznynie i wszystko wraca do normy. Potem jeżdże po 3-4 dni i jest ok zaróno na benzynie jak i na gazie ale jak postoi trochę jakieś 1,5 dnia to znowu zaczyna się trzęsiawka i motor przerywa :disgust:

Żaden gazownik nie jeździł ze mną, stwierdzili to na postoju :([br]Dopisany: 27 Styczeń 2012, 20:46_________________________________________________błedy powracają własnie te:

17537 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 2- mieszanka bogata (rich mixture)

16514 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1- obwód uszkodzony[br]Dopisany: 27 Styczeń 2012, 20:50_________________________________________________dodaję logi sond

http://vaglog.rtnet.pl/raffalino1_70252.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na postoju można jedynie sprawdzić skład mieszanki biegu jałowego i to tyle.

Czyli po jeździe na benzynie żadne błędy nie powracają?

Jakie są korekty długie po kilku dniach jazdy na samej benzynie (blok 033).

Trzeba by sprawdzić, czy któraś z sond jest podłączona pod instalację gazową.

Jeśli tak, to dobrze by ją było odłączyć, to może powodować zabużenia sygnału z sondy, który idzie do ECU benzynowego.

Stawiam na źle wyregulowaną instalację.

Jaka jest to instalacja, jakie podzespoły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na postoju można jedynie sprawdzić skład mieszanki biegu jałowego i to tyle.

Czyli po jeździe na benzynie żadne błędy nie powracają?

Jakie są korekty długie po kilku dniach jazdy na samej benzynie (blok 033).

Trzeba by sprawdzić, czy któraś z sond jest podłączona pod instalację gazową.

Jeśli tak, to dobrze by ją było odłączyć, to może powodować zabużenia sygnału z sondy, który idzie do ECU benzynowego.

Stawiam na źle wyregulowaną instalację.

Jaka jest to instalacja, jakie podzespoły?

tutaj wkleiłem grupę 33

logi sond na biegu jałowym oraz przy 3 tys obr

http://vaglog.rtnet.pl/raffalino1_70252.html

instalacja to: komputer Lech Sec, wtryski OMVL niebieskie, wielozawór Lovato, parownik Zavoli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry chodziło mi o grupę 032

Najlepiej zrobić logi gruo 032 i 033 jednocześnie na benzynie i na gazie podczas jazdy, nie na postoju.

Ten Zavoli to jest S czy N?

N jest za słaby.

a co te korekty pokażą? Sondy wyglądają ok?[br]Dopisany: 27 Styczeń 2012, 21:46_________________________________________________zavoli s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd o za bogatej mieszance wużuca wtedy, kiedy korekta długa wychodzi po za akceptowalne +/-25% dlatego chciałem na nie zerknąć.

Jeśli log, który wkleiłeś jest na benzynie, to sondy są ok, prawidłowo reagują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd o za bogatej mieszance wużuca wtedy, kiedy korekta długa wychodzi po za akceptowalne +/-25% dlatego chciałem na nie zerknąć.

Jeśli log, który wkleiłeś jest na benzynie, to sondy są ok, prawidłowo reagują.

ok dzięki za zainteresowanie tematem, dobrze żę chociaż sondy ok. Tylko teraz za co sie złapać :mysli: poszukać jeszcze innego gazownika?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejdź na www.lpg-forum.pl

Podpytaj o dobrego gazownika z Twoich okolic, na pewno doradzą Ci kogoś z głową na karku a nie napchaną trocinami.

Jeśli po przejechaniu min 200-250km na benzynie nie ma żadnych błędów to na dobrze wyregulowanej instalacji tak ma pozostać.

no własnie dopchać się nie moge do gościa który podobno to ogarnia dobrze

jeszcze takie pytanie: to nie moze byc raczej wina świec, cewki, przepływomierza czy przepustnicy gdyż gdyby tak było objawy wysytępowałyby także na gazie tak? Dobrze rozumiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...