Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AVG] Wymiana oleju+clean: odsysać/nieodsysać


seb-k

Rekomendowane odpowiedzi

Kolego seb-k napisze krótko zwięzle i na temat. Mam taki sam silnik jak ty i jak kupiłem auto to tez nie wiedziałem co zrobić z olejem i jaki zalać. Ale traf czciał ze trafiłem na forum i wszystko stało sie jasne. Zrobiłem tak: Kupiłem środek do płukania silnika MOTULA, zalałem potem spuściłem korkiem stary olej, zalałem nowy olej 5W-40 również MOTULA i powiem ci że z tej decyzji jestem zadowolony jak z żadnej. Silnik chodzi zdecydowanie ciszej, o niebo spadło zużycie oleju i co ważne spalanie również poszło do dołu. Wiec moja rada jest tylko jedna. Wymiana oleju to żadne pismo. Zrób to sam i przynajmniej bedziesz miał pewnosc ze jezdzisz na tym co kupiłeś. I jeszcze jedno nie boj sie wogóle srodków czyszczących oczywiście sprawdzonych marek. Może nie było krótko ale chyba na temat :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z tymi specjalistycznymi kluczami do odkręcenia korka i filtra, o których wspominał rtocki? Mieliście jakieś problemy z odkręceniem tego zwykłymi kluczami? Poparzyliście się? Jak mocno dokręcać korek żeby miski nie uszkodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do odkręcenia korka nie sa potrzebne jakieś specjalistyczne klucze ja odkręcałem zwykłym oczkowym, przy filtrze potrzebny jest uchwyt z opaska do jego zluzowania nastepnie odkręcasz go ręcznie. Ja założyłem na niego po złuzowaniu zwykłą reklamówkę do której po odkręceniu ściekł mi olej. Nie wiem jaką masz miskę ja mam stalową i kupowałem tylko miedzianą podkładkę natomiast u mojego ojca jest alminiowa i kupował korek z podkładka ponieważ ten odkręcony juz przepuszczał olej. Wymieniałem już olej wielokrotnie w różnych samochodach i nigdy sie nie poparzyłem olejem. Przy dokręcaniu korka musisz uważać aby nie zerwać gwintu. Siłę dokręcenia musisz sam określić do własnych możliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy nie piszcie o "spuszczaniu"

Bo to brzydko brzmi :polew: :polew: :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, dzięki wielkie - opaskę mam, klucze mam...

Nie wiem jaką mam miskę - wygląda mi to na aluminium, ale pod korkiem widzę podkładkę miedzianą.

Ile może kosztować taki korek z podkładką - to chyba są grosze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i git. Dzięki.

ps1. dodam jeszcze tylko, że mam produkt tej firmy http://www.kleenflo.pl/ - rzekomego lidera na rynku (jak każdy). Na kilku innych forach motoryzacyjnych widziałem pozytywne opinie, że niby firma siedzi w temacie od 70 lat.

ps2. Czy przetrzeć do sucha gwint w misce przed wkręceniem korka czy też zostawić jakoś nawilżony olejem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gwint przetrzyj sucha szmatka,filtr zalezy jaki kupiles do jednego jest przydatny klucz do filtrow ok 20zl(najlepszy tasmowy,paskowy niewiem jak go nazywaja dokladnie),przydaje sie tez przy wymianie filtra paliwa)a do niektorych filtrow kawalek plaskownika cienkiego(montuja na samym spodzie filtra takie 2 garby przerwa miedzy nimi,wkladasz tylko kawalek plaskownika i odkrecasz)jak masz dobry korek to kup tylko podkladke 30gr.w zelaznym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja mam filtr z tymi garbami... dokręcę ręką ile się da a potem jak się da to tym uchwytem paskowym. Płaskownika nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokrecasz jak koledzy pisza ale jeszcze przed tym olej na paluszek i [przejezdzasz nim po tej gumowej uszczelce na filtrze,nastepnym razem niebedziesz musial sie meczyc zeby to odkrecic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleum wymienione. Dodam swoje 3 grosze:

-przy okręcaniu filtra polecam rozłożenie twardej folii wokół filtra bo leje się jak z wodospadu i generalnie przygotować się na łapanie tego do czegoś (uwaliłem dzisiaj pół kanału :) i silnik musiałem wycierać)

-jeśli mamy czas to polecam też zostawić auto na 1h niech sobie odkapie w spokoju (można na zmianę podnosić auto raz z lewej raz z prawej, czasem pobujać autem, ja tak zrobiłem i nagle mocno lunęło z miski mimo że wydawało się, że to koniec

-do wlewania oleju jeszcze bardziej polecam użyć lejka, jak nie mamy to obciąć górną część plastikowej butelki

Po wymianie przez 5-10 sekund głośno stukały popychacze ale po chwili nagle zrobiła sie cisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

często mechanicy robią dziure w filtrze by się odpowietrzym i spłyną z niego olej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiszę jeszcze, że na nowym oleju głośniej pracują popychacze po odpaleniu auta. Myślałem, że to chwilowe po wymianie, ale widzę to teraz za każdym razem po odpaleniu. Na poprzednim oleju chyba tego nie było, albo było ciszej. Może poprzedni to był full-syntetyk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakiej firmy ten olej i gdzie kupowałeś?? Ja tak miałem na Castrolu silnik głośno chodził, zalałem Mobila i cicha praca dieselka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to Castrol. Cleana wlałem - na razie bez problemów, ale możliwe, że to on też przeczyścił silnik z syfu. Możliwe też, że poprzedni olej był już dość zużyty i przez to gęściejszy (takie moje teorie :) ).

Jeden pozytywny efekt to jakby lepsze przyśpieszenie.

No nie wiem - poczekam, jeśli faktycznie stwierdzę, że coś nie tak to zaleję Mobila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden pozytywny efekt to jakby lepsze przyśpieszenie.

wymiana filtrów czyni cuda ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...