Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Alternator - wymiana łożysk


spetsnaz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!!

Przy wymianie napinacza paska wieloklinowego zauważyłem, że w alternatorze (BOSCH) łożyska są w słabym stanie (szumią, przy zakręceniu ręką koła pasowego alternatora). Czy ktoś z Was zabierał się może do demontażu alternatora i wymiany łożysk? W ETCE alternator widnieje jako część pojedyncza (nierozbieralna) i nie jestem w stanie określić jakie łożyska się w nim znajdują. Jeżeli ktoś z Was posiada może oznaczenia łożysk, to będę ogromnie wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że w przypadku mojego będzie podobnie. Posiadam alternator Bosch. Jak tylko skończę naprawę, wkleję numery łożysk. Dzięki za pomoc Tom-68- :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładne oznaczenie (uniwesalne) łożysk jest wybite na ich bieżni. Dobrze kupić Polskie lub japońskie ewentualnie SKF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładne oznaczenie (uniwesalne) łożysk jest wybite na ich bieżni. Dobrze kupić Polskie lub japońskie ewentualnie SKF.

Myślę, że może być problem z dostaniem SKF`a. Alternator rozbieram dziś w nocy, jutro chciałbym skoczyć rano po łożyska i poskładać wszystko do kupy. Jak wspominałem wcześniej wkleję numery łożysk dla alternatora boscha.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boscha łatwo się robi, jedna strona wychodzi łatwo, druga stwarza problem. najlepiej użyć praski do wyciśnięcia łożyska. Wyciskamy łożysko bez zdejmowania korpusu. Dopiero jak wyjmiemy łożysko odkręcamy 4 śruby które trzymają od spody łożysko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA WCZORAJ ROBIŁEM,

sam komutator (ślizg) koszt ok 10zł, odciąć stare kable, zdjęć stary, wsadzić nowy, przylutować kable. Co do szczotek jest pewna zabawa. Nowe szczotki koszt ok 10zł, i teraz jest zabawa. Samemu chciałem przylutować szczotki, ale okazało się że poza cyna, są jeszcze zgrzane. Musiałem je wycinać, a miejsca nie ma zbyt wiele, resztę wypiłowałem małym pilnikiem. Wsadzamy nowe szczotki, lutujemy i mamy prawie gotowe. Prawie dlatego e teraz trzeba odmówić paciorek i liczyć na to że nie SPALILIŚMY regulatora napięcia. Mi się ten zabieg nie udał i po włożeniu alternatora nie mam ładowania. Koszt nowego regulatora to 35zł zamiennik TOPRAN, oryginał BOSCH ok 190zł.

Życzę powodzenia, ale stwierdzam że wymiana szczotek jest nie opłacalna, lepiej kupić nowy regulator. Samo lutowanie uszkadza regulator chba że mamy stacje lutowniczą z kontrola temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za info !!!

Ja kupiłem szczotki i dałem przelutować je w warsztacie elektrycznym, razem 20 złotków i tak mam orri regulator, a napinacz delikatnie wzięty na tokarce we własnym zakresie . Po złożeniu wszystko chula bez problemu .

Pozdr.

[br]Dopisany: 15 Listopad 2010, 11:56_________________________________________________sorki nie Napinacz tylko komutator - w warsztacie razem z wymianą zazyczył sobie szpec 80 zł , przy czym częśc 20 reszta robota. :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rok temu przeprowadzałem taką operację, tzn. wymiana łożysk i komutatora. Łożysk SKF raczej nie dostaniecie, ja kupiłem łożyska FAG ponoć równie dobre. Po roku jazdy wszystko jest ok chodzą tak samo cicho jak po założeniu. Łożysko oczywiście z luzem C3, innych nie kupujcie bo długo nie pojeździcie. Koszt dwóch łożysk ok 45 zł, komutator (pierścienie ślizgowe) ok 15 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...