spetsnaz 2 Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Witam!!! Przy wymianie napinacza paska wieloklinowego zauważyłem, że w alternatorze (BOSCH) łożyska są w słabym stanie (szumią, przy zakręceniu ręką koła pasowego alternatora). Czy ktoś z Was zabierał się może do demontażu alternatora i wymiany łożysk? W ETCE alternator widnieje jako część pojedyncza (nierozbieralna) i nie jestem w stanie określić jakie łożyska się w nim znajdują. Jeżeli ktoś z Was posiada może oznaczenia łożysk, to będę ogromnie wdzięczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tom-68- 0 Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2008 http://www.a4-klub.pl/smf/b5_adr_jaki_typ_rozmiar_lozysk_do_alternatora-t27223.0.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spetsnaz 2 Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Myślę, że w przypadku mojego będzie podobnie. Posiadam alternator Bosch. Jak tylko skończę naprawę, wkleję numery łożysk. Dzięki za pomoc Tom-68- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adadur 13 Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Dokładne oznaczenie (uniwesalne) łożysk jest wybite na ich bieżni. Dobrze kupić Polskie lub japońskie ewentualnie SKF. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spetsnaz 2 Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Dokładne oznaczenie (uniwesalne) łożysk jest wybite na ich bieżni. Dobrze kupić Polskie lub japońskie ewentualnie SKF. Myślę, że może być problem z dostaniem SKF`a. Alternator rozbieram dziś w nocy, jutro chciałbym skoczyć rano po łożyska i poskładać wszystko do kupy. Jak wspominałem wcześniej wkleję numery łożysk dla alternatora boscha. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpapa 0 Opublikowano 1 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 Witam Jeśli ktoś ma alternator, BOSCH 120A to łożyska we wnętrzu to: 6203 i 6303 Najlepiej kupić C3 najdroższe oczywiście, aby po 1000 km nie wymieniać ponownie..... [/img] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rafaellopop Opublikowano 3 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2009 Czy to tego łożyska ja mam taki sam jak dobrze kapuje ten numery co podałeś ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzego2409 0 Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 witam koledzy mam alternator 120A mam problem z wybiciem łożyska od strony poła pasowego miał ktoś podobny problem ? dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andziul 0 Opublikowano 4 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2010 Najpierw jest tam pewnie pierścień a za nim łożysko dopiero. Wybij pierścień potem łożysko - trochę trzeba się pomęczyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tchorzo 0 Opublikowano 4 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2010 Boscha łatwo się robi, jedna strona wychodzi łatwo, druga stwarza problem. najlepiej użyć praski do wyciśnięcia łożyska. Wyciskamy łożysko bez zdejmowania korpusu. Dopiero jak wyjmiemy łożysko odkręcamy 4 śruby które trzymają od spody łożysko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRYSKON 0 Opublikowano 5 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2010 witam Panowie Umnie oprócz łożysk do wymiany są szczotki i ślizgi. robił ktoś już taką operację i jak do tego podejść POZDR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tchorzo 0 Opublikowano 5 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2010 JA WCZORAJ ROBIŁEM, sam komutator (ślizg) koszt ok 10zł, odciąć stare kable, zdjęć stary, wsadzić nowy, przylutować kable. Co do szczotek jest pewna zabawa. Nowe szczotki koszt ok 10zł, i teraz jest zabawa. Samemu chciałem przylutować szczotki, ale okazało się że poza cyna, są jeszcze zgrzane. Musiałem je wycinać, a miejsca nie ma zbyt wiele, resztę wypiłowałem małym pilnikiem. Wsadzamy nowe szczotki, lutujemy i mamy prawie gotowe. Prawie dlatego e teraz trzeba odmówić paciorek i liczyć na to że nie SPALILIŚMY regulatora napięcia. Mi się ten zabieg nie udał i po włożeniu alternatora nie mam ładowania. Koszt nowego regulatora to 35zł zamiennik TOPRAN, oryginał BOSCH ok 190zł. Życzę powodzenia, ale stwierdzam że wymiana szczotek jest nie opłacalna, lepiej kupić nowy regulator. Samo lutowanie uszkadza regulator chba że mamy stacje lutowniczą z kontrola temperatury. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRYSKON 0 Opublikowano 15 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2010 Dzieki za info !!! Ja kupiłem szczotki i dałem przelutować je w warsztacie elektrycznym, razem 20 złotków i tak mam orri regulator, a napinacz delikatnie wzięty na tokarce we własnym zakresie . Po złożeniu wszystko chula bez problemu . Pozdr. [br]Dopisany: 15 Listopad 2010, 11:56_________________________________________________sorki nie Napinacz tylko komutator - w warsztacie razem z wymianą zazyczył sobie szpec 80 zł , przy czym częśc 20 reszta robota. :gwizdanie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pretor 8 Opublikowano 15 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2010 Rok temu przeprowadzałem taką operację, tzn. wymiana łożysk i komutatora. Łożysk SKF raczej nie dostaniecie, ja kupiłem łożyska FAG ponoć równie dobre. Po roku jazdy wszystko jest ok chodzą tak samo cicho jak po założeniu. Łożysko oczywiście z luzem C3, innych nie kupujcie bo długo nie pojeździcie. Koszt dwóch łożysk ok 45 zł, komutator (pierścienie ślizgowe) ok 15 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się