Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 BDH] Elementy rozrządu


sokolnh

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

co trzeba zmienić w tym silnku żeby wymienić kompletny rozrząd ?

powiedzmy że mam jeden zestaw z Contitecha CT1015k1 na wałek rozrządu w którego w skład wchodzi:

- pasek rozrządu

- rolka napinacza

- rolka kierunkowa

i drugi zestaw na pompe wtryskową CT1018k1:

- pasek na pompę

- rolka napinacza

do tego pompa wody np. Hepu P562

napinacz rozrządu np. z Iny 533 0083 20

tłumik drgan skrętnych Ina 533 0029 20

idzmy dalej

pasek na alternator 6PK2403

pasek na kompresor klimy 4PK1218

rolka napinacza na alternator 531 0751 30

rolka napinacza na klime 531 0307 10

rolka prowadzaca 532 0160 10

rolka prowadzaca 532 0156 10

cos jeszcze ? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Części podlegające bezwględnej wymianie w silnikach AYM/BFC/BCZ/BDG/AKE/BAU/BDH

rozrząd główny:

059 198 119 A [zestaw naprawczy: 2 paski i 3 rolki]

059 109 487 C [ramię napinacza]

059 109 479 B [napinacz paska wielorowkowego]

059 121 004 EX [pompa wody z uszczelką]

termostat:

078 121 113 F [regulator układu chłodzenia]

N 901 368 02 [oring do termostatu]

paski / rolki alternatora i sprężarki klimatyzacji:

059 903 137 H [pasek wielorowkowy]

059 903 341 A [rolka odwracająca]

059 903 341 [rolka odwracająca]

059 145 276 [rolka odwracająca]

059 260 849 D [pasek wielorowkowy]

059 260 523 B [rolka napinająca]

płyn chłodzący:

G 012 A8F M1 [płyn chłodzący koncentrat plus]

Części podlegające bezwględnemu sprawdzeniu w silnikach AYM/BFC/BCZ/BDG/AKE/BAU/BDH:

059 109 111 F [koło paska zębatego]

059 145 284 B [tłumik zwany napinaczem paska wielorowkowego]

059 121 350 H [sprzęgiełko wiskotyczne]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3700 w detalu, w IC.

Wliczajac wszystko z powyzej listy (wisco tez).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3700 w detalu, w IC.

Wliczajac wszystko z powyzej listy (wisco tez).

A dokładniej wyliczyłem to tak:

rozrząd główny:

pasek rozrządu 059 109 119 B

pasek rozrządu 059 130 113 A

rolka napinająca 059 109 243 J

rolka odwracająca 059 109 244 B

rolka napinająca 059 109 243 L

śruba 102 056 01

śruba 014 723 6 - 3 szt.

nakrętka 102 187 08

śruba 010 215 27 - 4 szt.

podkładka 011 547 6 - 4 szt.

059 109 487 C [ramię napinacza]

059 109 479 B [napinacz paska wielorowkowego]

059 121 004 E [pompa wody z uszczelką]

termostat:

078 121 113 F [regulator układu chłodzenia]

N 901 368 02 [oring do termostatu]

paski / rolki alternatora i sprężarki klimatyzacji:

059 903 137 H [pasek wielorowkowy]

059 903 341 A [rolka odwracająca]

059 903 341 [rolka odwracająca]

059 145 276 [rolka odwracająca]

059 260 849 D [pasek wielorowkowy]

059 260 523 B [rolka napinająca]

płyn chłodzący:

G 012 A8F M1 [płyn chłodzący koncentrat plus]

pozostałe:

059 109 111 F [koło paska zębatego] - 2 szt.

koło paska zębatego - 059 109 111 G

śruba 902 562 01 - 2 szt

podkładka 027 109 143 - 2 szt.

śruba 014712 3 - 3 szt.

podkładka 901 791 02 - 3 szt.

059 145 284 B [tłumik zwany napinaczem paska wielorowkowego]

059 121 350 H [sprzęgiełko wiskotyczne]

To wszystko (wliczając to, że kilka z tych części niestety z ASO musi iść) kosztuje tak jak Flyer napisał około 3700 zł (z rabatami trochę mniej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy te dane tyczą się również silnika AFB??

Było wszystko opisane w dziale Diagnostyka, ale przypomnę - tu masz do AFB, ale trzeba by coś jeszcze do tego dodać:

Części podlegające bezwzględnej wymianie w silnikach AFB oraz AKN:

rozrząd główny:

059 198 119 [zestaw naprawczy: 2 paski i 3 rolki] - tutaj można by to rozwinąć na poszczególne elementy

059 109 487 C [ramię napinacza]

059 109 479 B [napinacz paska wielorowkowego]

059 121 004 CX [pompa wody z uszczelką]

termostat:

078 121 113 F [regulator układu chłodzenia]

N 901 368 02 [oring do termostatu]

paski / rolki alternatora i sprężarki klimatyzacji:

059 903 137 H [pasek wielorowkowy]

059 903 341 A [rolka odwracająca]

059 903 341 [rolka odwracająca]

059 145 276 [rolka odwracająca]

059 260 849 B [pasek wielorowkowy]

059 260 523 B [rolka napinająca]

płyn chłodzący:

G 012 A8F M1 [płyn chłodzący koncentrat plus]

Części podlegające bezwzględnemu sprawdzeniu w silnikach AFB oraz AKN:

059 109 111 F [koło paska zębatego]

059 145 284 [tłumik zwany napinaczem paska wielorowkowego]

059 121 350 H [sprzęgiełko wiskotyczne]

4B3 959 457 [wentylator elektryczny klimatyzacji]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem na allegro taki zestaw na wymianę rozrządu http://moto.allegro.pl/item395212306_vw_audi_2_5_tdi_v6_rozrzad_kpl_hit_od_armar.html

Pytanie:

- czy taki zestaw jest wystarczajacy?

- jak z jakoscia elementów z tego zestawu

Z gory dzięki za informacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup czesci z powyzszej listy w InterCarsie, jesli nie chcesz przeplacac w ASO. Nie kupuj tego na allegro!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam rozumieć że takich części nie można kupować w sklepie? bo to właśnie jest sklep i to dosyć dobrze zaopatrzony, akurat mieszkam niedaleko i zaopatruje sie tam, choć nie zawsze wszystko mają najtaniej. Ale akurat rozrząd zalecacie zawsze ASO lub INTER ciekawe :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mała aktualizacja do wypowiedzi lukaszr

Obecnie nie ma już w sprzedaży zestawu o symbolu:

059 198 119 A [zestaw naprawczy: 2 paski i 3 rolki]

który powyżej został wymieniony. Jego koszt w ASO był około 1 127,4 PLN Aktualnie został zastąpiony przez zestaw o symbolu:

059 198 119 B który w ASO kosztuje około 828,5 zł

Zestaw 059 198 119 chyba też aktualnie posiada tańszy zamiennik ale tego nie jestem pewien. Do sprawdzenia dla zainteresowanych :> :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie: po jakim przebiegu należy wymienić rozrząd?

Ostatnio wymieniałem przy 120.000 km, ale nie na oryginalnych częściach tylko na zamiennikach.

Słyszałem już kilka opinii, że w takim przypadku należy to zrobić po 60.000 km.

Czy ktoś może to potwierdzić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie: po jakim przebiegu należy wymienić rozrząd?

Ostatnio wymieniałem przy 120.000 km, ale nie na oryginalnych częściach tylko na zamiennikach.

Słyszałem już kilka opinii, że w takim przypadku należy to zrobić po 60.000 km.

Czy ktoś może to potwierdzić??

Typowanie wytrzymałości elementów napędzających rozrząd zawsze ma w sobie coś z ruletki, a kiedy rozpatrujemy części nieoryginalne, to moim zdaniem bez szklanej kuli się nie obejdzie. Ja na pewno nie ryzykowałbym więcej niż 55 - 60 tyś.km. - nawet gdyby "na oko" wszystko wydawało się OK ... .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na pewno nie ryzykowałbym więcej niż 55 - 60 tyś.km. - nawet gdyby "na oko" wszystko wydawało się OK ... .

Jasne :evil:

Jesli rozrzad jest zrobiony na markowych zamiennikach [bardzo czesto nie rozniacych sie niczym od tych w pudelkach Audi - bo producent jest ten sam] - to mozna zrobic spokojnie 90-100k km po polskich drogach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się Flayer że mało jeszcze w życiu widziałeś ale jeżeli tylko znasz serwis zakładający tanie napędy rozrządów z pisemną i łatwą do wyegzekwowania gwarancją na 100 tyś.km. to ja niezmiernie gorąco prosiłbym Cie o namiary. Prośba jest jak najbardziej na serio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się Flyer że mało jeszcze w życiu widziałeś ale jeżeli tylko znasz serwis zakładający tanie napędy rozrządów z pisemną i łatwą do wyegzekwowania gwarancją na 100 tyś.km. to ja niezmiernie gorąco prosiłbym Cie o namiary. Prośba jest jak najbardziej na serio.

Dlaczego od razu "tanie napedy rozrzadow" ? Nigdzie nie napisalem, ze ma byc tanio.

W Warszawie znam 2-3 punkty, ktore daja taka gwarancje. Jedne w ramach wlasnego "zabezpieczenia" wymagaja np. robienia regularnych przegladow u nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tanie bo zamienniki "muszą" być tańsze od oryginałów dlatego żeby ktoś to kupił (tak podpowiada mi logika) :naughty: .

Ponawiam prośbę o namiary na te w-wskie serwisy (na PW lub tutaj - jak tam sobie wolisz) .

OT: Dziękuję Administracji Klubu - powiadomienia zaczęły działać :good: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tanie bo zamienniki "muszą" być tańsze od oryginałów dlatego żeby ktoś to kupił (tak podpowiada mi logika) :naughty: .

Zły tok myślenia Piotruś i zła logika - powiedz mi czym różni się np. filtr powietrza z ASO od filtra Knechta z Inter Cars ?

Odpowiem na to pytanie z sytuacji, które sam widziałem na własne oczy - niczym gdyż kupując w ASO masz pudełko AUDI, a w środku na bezczelnego włożony jest filtr z logiem i napisem KNECHT.

Kolejny przykład - sprzęgło - kupione w ASO za 3 razy drożej posiada oprócz numeru ASO także logo LuK - kupione w IC jest dokładnie identyczne.

Kolejny przykład - elementy zawieszenia - kupowałem nie raz dla znajomych aluminiowe wahacze Lemfordera i na niektórych nawet Lemforder nie pokusił się o zdjęcie znaczka logo Audi - na niektórych były perfidnie ścierane, nawet na łącznikach stabilizatorów starli raz znak AUDI, a zostawili numer ORI.

Kolejny przykład - elementy rozrządu - porównywałem (nie do siebie) rolki kupione w ASO oraz z IC - poszedłem specjalnie do chłopaków z IC - na obydwu napisy Lutens lub INA lub jeszcze inne - czym to się różni ?

Kolejny przykład - mój osobisty - sprzęgiełko jednokierunkowe alternatora - w ASO 300 zł z napisem INA, w IC 90 zł też z dokładnie tym samym napisem. Napinacz paska wielorowkowego RUVILLE - dokładnie to samo w IC.

Kolejna rzecz - czemu ORI rzecz, które też można dostać w IC są czasami 2 razy tańsze ?

Kupowałem turbinę koledze w jednym ze znanych serwisów (nota bene Piotruś polecany przez Ciebie - bardzo chwalę ten serwis) i przyszła Garreta ze znakami AUDI. Chyba normalnym jest, że płacenie 2 razy więcej za turbo z ASO byłoby nonsensem.

Następna rzecz - bardzo często będąc w IC (a bywam naprawdę często) widziałem przyjeżdżające firmowe auta z serwisów Audi, VW, Skody, Seata po części. Czemu ? Otóż powiem Tobie, że przyjeżdżają po części do rozrządów, zawieszenia, silnika itp. Sam osobiście byłem świadkiem jak człowiek z jednego z ASO w Warszawie przyjechał i kupował cały rozrząd do diesla i brał FVAT właśnie na te ASO. Podpytałem chłopaków z IC o co chodzi, a oni powiedzieli, że serwisy wolą kupować u nich, bo nawet jak kupują w Kulczyk Tradex to w IC po zniżkach mają dużo taniej, a części niczym się nie różnią.

Takich przykładów mógłbym wymieniać po stokroć, ale po co.

OT: Dziękuję Administracji Klubu - powiadomienia zaczęły działać :good: .

Ale nic nie było w tej kwestii robione od października :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam prośbę o namiary na te w-wskie serwisy (na PW lub tutaj - jak tam sobie wolisz)

Po co PW. Niech ludzie korzystaja.

MegaCar, Przasnyska 2b - daja gwarancje na 90k km / lat, czesci Gates/INA/SKF.

Myslinski Serwis, Piastow - daja gwarancje na 90-100k km, od zawsze robia na zamiennikach i z tego co mowia nigdy nie mieli przypadku, ze cos komus strzelilo [pare osob z AKP nawet tam jezdzi]

Diagtronik, Janki - Ci akurat czesci biora z ASO, daja gwarancje na 100k km lub 2 lata.

Ja akurat robilem rozrzad u nich na swoich czesciach i dostalem pisemna gwarancje na to, ze wszystko jest dobrze zlozone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Trzeniu

a tak przy okazji...

duża jest różnica w cenie przy zakupie zamienników względem oryginałów ? (-100? -500? -1000? na komplecie)

oczywiście jak w temacie :do BDH :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...