Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Problem z IV biegiem


Mateusz_

Rekomendowane odpowiedzi

Przy zmianie z III-go bądź V-go biegu na IV słychać zgrzyt i lewarek jakby się zatrzymywał, a później wskakuje na czwórkę. Przy postoju "na luzie" to samo, przy wbiciu IV słychać zgrzyt i lewarek zatrzymuje się, a później wskakuje. Co to może być?? :| Jeśli ma to jakieś znaczenie, niedawno był zmieniany olej w skrzyni biegów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy postoju "na luzie" to samo, przy wbiciu IV słychać zgrzyt i lewarek zatrzymuje się, a później wskakuje.

jezeli masz taki dzwiek na postoju moze sprzeglo sie nie wysprzegla w 100%. sprawdz czy jest prawidlowy poziom plynu hamulcowego i czy wysprzeglik nie jest zapowietrzony i dziala prawidlowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kończy się sprzęgło lub sam wysprzeglik kończy swój żywot

PS dziękuj tym na górze ze nie masz dwumasy bo tak mi sie wydaje że nie masz :decayed:

Ale najpierw sprawdź stan oleju w skrzyni zanim zaczną się wydatki

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz już poziom oleju jest niby OK,a nie ubyło, tylko prawdopodobnie za mało dolano przy wymianie... I niby sprzęgło też jest w porządku, zastanawiam się, czy nie podjechać do innego zakładu, żeby sprawdzić co się dzieje z tą skrzynią...

Nie zastanawiaj się tylko to zrób. A tamten mechanik spuścił olej t do kontroli czy nie ma ma jakiś opiłków tam?

Jak nie to zrób to ... Nie zaszkodzi a przynajmniej bedziesz miał pewność że już synchro nie rozlecial się w drobne kawałki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, olej był czysty (bez żadnych opiłków) - wymieniany jakieś 2 tygodnie temu. Mówił, że IV charczy, ze względu na cięgno, ale ta blokująca się V :kwasny:

Mam nadzieję że u Ciebie te problemy sa inne niż u mnie: u mnie 2 razy padały synchro - haczyło i rózne inne cuda z biegami się działy (blokowanie, zgrzyty, zaniki biegów) ale WTEDY W OLEJU MIAŁEM OPIŁKI z popękanych ( często pękają synchro na 3-4 częsci a potem je mieli na drobno, ale wtedy to kaplica)

Tak czy siak wiem że czasem jakiś opiłek z czego innego gdzieś może podejść, było na forum parę tyg temu.

Kolego wydaje mi się na 95% że "wysypał" synchronizator IV biegu trzeba demontować skrzynie jedź do mechanika , który zajmuje się skrzyniami biegów

Tak powinienieś zrobić ;-)

Mam nadzieję, że u Ciebie to jednak to co twierdzi mechanik ;-) bo rozebranie skrzyni to 400-700 PLN ;-)

BTW: Takie synchronizator 4biegu w ASO ma numer:

012311295F i kosztuje 151zł (przynajmniej w lubelskim ASO).

Jak chcesz to ja też mam używany....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...