Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy poduszka kierownicy z B7 zamontowana do B6 wystrzeli prawidłowo w przypadku kolizji?


cool506

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli komuś się wydaje, że po udanych testach rzucę hasło "spoko, mozna instalować poduchę" to się myli. Celem mojego testu jest dokładniejsze poznanie systemu i tego jak działa - bez względu na wynik (nie chodzi mi o to aby za wszelką cenę uruchomić tę cholerną poduszkę w B6).

I teraz to wygląda nieco jaśniej, bo ja czytając ten wątek po raz pierwszy odniosłem wrażenie, że to ma charakter testu na potwierdzenie: MONTOWAĆ LUB NIE, a to skrajna głupota.

Natomiast bardzo zraziła mnie forma waszej wypowiedzi - ponieważ do testu momentami odnosiliście się obaj w kpiący sposób, chcą czy nie chcąc bojkotując tym samym projekt, który zaproponowałem. Spójrzcie na to jak na kolejny eskperyment w celach naukowych - chcemy dowiedzieć się czegoś więcej. Cholera nie wiem, czy dziś mam po prosty zły dzień - niech mnie ktoś uszczypnie ale tak właśnie odebrałem Wasze posty...

Bartek, w mojej wypowiedzi nie było ani słowa kpin. Po prostu uważam, że zabawa z poduszkami, które mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo zarówno od strony działania poduszek w aucie jak i ich testów (testy mogą być bardzo niebezpieczne i mogą grozić kalectwem lub utratą życia), jest nieco ryzykowną sprawą. Dodatkowe wnioski z takich testów wyrażone w nieodpowiedni sposób mogą przyczynić się do tego, że niektórzy pomyślą: "OOOOO, ZROBIŁ TEST, NIE WYSTRZELIŁO, BĘDZIE DZIAŁAĆ NA 100%". Dobrze wiesz Bartek, że cenię sobie bardzo Ciebie jako człowieka i za to, co robisz celem pomocy innym oraz całą Twoją wiedzę, ale po prostu z mojego punktu widzenia tak to właśnie wygląda. Nie miej mi za złe za to, że piszę co myślę i to nie celem dokuczenia komuś, ale z czystego rozsądku - to miał być tylko obiektywny głos i spojrzenie z innej strony na problem.

PS. Musashi i Lukaszr. Jak nie chcecie sie dorzucic, to nikt nie zmusza. :wink4: Ale żeby od razu tak reagować :hi:

A czy my coś wspominaliśmy o zrzucaniu się ? Główna myśl wątku też nie jest o tym więc o co Ci chodzi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cholera nie wiem, czy dziś mam po prosty zły dzień - niech mnie ktoś uszczypnie ale tak właśnie odebrałem Wasze posty...

zle odebrales.

to nie atak to tylko glos rozsadku zeby ktokolwiek kto to przeczyta zastanowil sie 5 x. nasze samochody oprocz nas czesto prowadza nasi bliscy. dlatego gdybym byl wlascicielem B6 i mial mod kiera B7. od momentu kiedy pojawila sie watpliwosc nie dalbym go prowadzic nikomu poza mna, a co wiecej w chwili wolnego czasu, powrocilbym do kierownicy B6 3j ramiennej.

Nie powienienes traktowac adwersarzy jako kpiacych, lecz partnerow w dyskusji.

Idea tego watku, nie powinna byc czy poduszka zadziala, lecz jest zagrozenie bezpieczenstwa.

WIelu zainteresowanych wstrzymalo oddech, pelni nadziei ze znajdziesz rozwiazanie, aby bezpiecznie mogli pozostawic lub wykonac modyfikacje.

A takiego bezpiecznego rozwiazania nie ma i nie bedzie, dlatego juz powinno sie o tym glosno mowic. Zanim wydarzy sie tragedia.

ani w Łukasza ani moich, wypowiedziach nie bylo ani jednej kpiny, co najwyzej czulem wzburzenie, na brak zrozumienia. dla troski o cudze bezpieczenstwo i tego co chce przekazac.

P.S. Ja rowniez jestem w pracy. I wypowiedzi buduje w pospiechu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, robimy wszyscy mały offtop... Jeżeli już testy mają być przeprowadzane to zastanówmy się razem w jaki je sposób wykonać. Jeden test/pomiar to żadna próba, przy jednym teście mamy 100% możliwości błędu. Przy 2 już jest 50% itd. Z własnego doświadczenia zawodowego powiem, że nawet testując stabilny produkt wyniki pomiarów mają pewien rozrzut, dlatego też robi się rozkład statystyczny, dodatkowo wyniki koreluje się z warunkami panującymi podczas pomiaru. Jedyne co możemy sprawdzić to rodzaje sygnałów sterujących, pewności że poduszka wypali/niewypali w domowych warunkach nie jesteśmy wstanie sprawdzić. Każdy tego moda robi na własną odpowiedzialność, więc się tak nie trzaskajcie. Każdy ma swój rozum i powinien filtrować dane które do niego dochodzą. Jeżeli ktoś napisze ze skok z 6 piętra jest bezpieczny, bo jedna osoba która wyskoczyła przeżyła to też będziecie to brać za pewnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualna lista zrzucających się:

- AndyN

- Bieniek

- Bart-S

- Cool506

- Czaki22

- Domin79

- Greg2505

- Letallec

- Madbar

- Marekg

- Piotreklon

- Proton2

- Siemian

- Wrclaguna

Aktualna stawka od osoby: 37,85zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopisz mnie Bartek.

:good:

Aktualna lista zrzucających się:

- AndyN

- Bieniek

- Bart-S

- Cool506

- Czaki22

- Domin79

- Flyer

- Greg2505

- Letallec

- Madbar

- Marekg

- Piotreklon

- Proton2

- Siemian

- Wrclaguna

Aktualna stawka od osoby: 35,33zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czakamy jeszcze na deklaracje?

Chciałbym dobić do 20 - wyjdzie po 26,50zł (a to już kwota naprawdę do przebolenia).

Poduszki już do mnie lecą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opiszesz co dokładnie masz zamiar zrobić w testach?

Porównać dokładnie dwa modele - najbardziej interesuje mnie detonator i sygnał na jaki reaguje... Cudów po tych testach bym się nie spodziewał ale chciałbym zrobić krok dalej i dowiedzieć się więcej o działaniu tego systemu. To na początek i zależnie od wyników co będzie dalej zobaczymy...

Aktualna lista zrzucających się (17):

- AndyN

- Bart-S

- Bieniek

- Bobikos

- Cool506

- Czaki22

- Domin79

- Flyer

- Greg2505

- Letallec

- Madbar

- Marekg

- Mk4

- Piotreklon

- Proton2

- Siemian

- Wrclaguna

Aktualna stawka od osoby: 31,17zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opiszesz co dokładnie masz zamiar zrobić w testach?

Porównać dokładnie dwa modele - najbardziej interesuje mnie detonator i sygnał na jaki reaguje... Cudów po tych testach bym się nie spodziewał ale chciałbym zrobić krok dalej i dowiedzieć się więcej o działaniu tego systemu. To na początek i zależnie od wyników co będzie dalej zobaczymy...

(...)

Ja prosiłbym, o czym chyba pisałem, porównanie budowy elementów składowych i mocowań elementów poduszki w obu wersjach. Może być na priva (fotki+opis) .... :naughty::decayed::kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem cały wątek i interesuje mnie jedna sprawa. Otóż przy montażu tempomatu w moim B6, pamiętam że miałem zakodowaną kierownicę zwykłą - czteroramienną, a posiadam sportową (z tego samego modelu). Wiadomo, że poduszka z tych 2 typów kierownic wygląda inaczej, przynajmniej z zewnątrz (w środku nie rozkręcałem). Pytanie do doświadczonych użytkowników - czy niepoprawne kodowanie może mieć wpływ na niepoprawne odpalenie poduszki, lub co gorsza w ogóle jej nie odpali. Czy sterownik airbag różni się w zakresie jednego modelu auta w różnych opcjach wyposażenia - np inny jest w kierownicy 4 ramiennej, inny w 3 ramiennej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem cały wątek i interesuje mnie jedna sprawa. Otóż przy montażu tempomatu w moim B6, pamiętam że miałem zakodowaną kierownicę zwykłą - czteroramienną, a posiadam sportową (z tego samego modelu). Wiadomo, że poduszka z tych 2 typów kierownic wygląda inaczej, przynajmniej z zewnątrz (w środku nie rozkręcałem). Pytanie do doświadczonych użytkowników - czy niepoprawne kodowanie może mieć wpływ na niepoprawne odpalenie poduszki, lub co gorsza w ogóle jej nie odpali. Czy sterownik airbag różni się w zakresie jednego modelu auta w różnych opcjach wyposażenia - np inny jest w kierownicy 4 ramiennej, inny w 3 ramiennej?

Kodowanie adresu 16 nie powinno mieć żadnego znaczenia dla zapalnika - wiązka elektryczna podłączona do poduszki w kierownicy prowadzona jest poza modułem kolumny kierowniczej (żółtą kostką 4-pin).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jako że od ponad 4 lat testuje poduszki wtrącę swoje 3 grosze :)

Zacznę od tego, że nie znam konstrukcji o której mowa, ponieważ nie robiła go firma w której jestem zatrudniony, pomimo tego biorę czynny udział w pracach projektowych całej grupy VAG (przyszła platforma MQB)

1. Ładunków nie proponuję mostkować, każdy ma swoje oddzielne wyjście w module i o tym czy go odpalić czy nie decyduje algorytm (który jest tajny)

2. większość ładunków jest pod względem elektrycznym taka sama (ta sama rezystancja) moduł (AECU) steruje tym kiedy i który odpalić, same jaśki nie są jakkolwiek kodowane - do testów używam rezystorów ~2.2R dzięki temu moduł myśli, że wszystko jest ok, a ja mogę zmierzyć prąd i czas zadziałania (oscyloskopem)

Z perspektywy tych 4 lat zalecałbym zwrócić uwagę na sposób otwarcia ile przestrzeni w kabinie zajmie ta z b6 a ile konkretne stopnie z b7.

Gdybym chciał dopalić taki moduł i sprawdzić czy strzela to wziąłbym oprócz AECU i poduszek także sensory frontowe, a następnie poprzykręcałbym je do kawałka pleksi ewentualnie deseczki, trzymając tak skręcony zestaw przyłożył weń gumowym młotkiem - brzmi śmiesznie ale możecie mi wierzyć to najprostsza, skuteczna metoda!

Wypadałoby jeszcze tylko wiedzieć jak skasować info o strzale, żeby można było użyć tego AECU później (np. w kolejnej próbie)

Metoda z młotkiem może wydaje się śmieszna ale na etapie rozwijania aplikacji jest powszechnie używana np. przez gości którzy piszą kod. W późniejszej weryfikacji wszystkie sensory (akcelerometry) i ‘satelity’ (sensory frontowe) wylutowuje się z AECU i symuluje ich obecność dzięki temu można sprawdzić czas w jakim moduł strzela, prąd strzału itp.

Dopiero na samym końcu przeprowadzane są testy z samochodami (znane z filmów ENCAP) a wyniki (zmierzone przeciążenia) oraz pomiary otwarcia porównywane z wynikami testów przeprowadzonych wcześniej w laboratorium (wierzcie lub nie ale taki test z autem sporo kosztuje ;) )

Inaczej sprawa wygląda w przypadku samych jaśków – tu na bieżąco kilka z serii jest odpalane w obecności ‘szybkich’ kamer.

U siebie zmieniłem z b6 na b6 multi więc tematu nie mam, natomiast jeśli coś wam z tego wyjdzie, zróbcie dokumentację wideo, miło będzie popatrzeć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiszcie mnie do listy. Jakiś numer konta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem sprzęcior do testów - brakuje tylko wystrzelonej poduchy do B6. Dziękuję wszystkim za chęć pomocy i za wkład w dyskusję (jeśli coś przyjdzie Wam do głowy - piszcie dalej).

SGX - dzięki za wpis. Mam teraz troszkę na głowie, ale jak tylko zwolni się troszkę czasu - przerobię dokładniej to co napisałeś :good: Fajnie, że mamy tu osoby, które mocniej siedzą w temacie :)

Wraz z kolegą pocas zamykamy listę zbiórki...

Aktualna lista zrzucających się (18):

- AndyN

- Bart-S

- Bieniek

- Bobikos

- Cool506

- Czaki22

- Domin79

- Flyer

- Greg2505

- Letallec

- Madbar

- Marekg

- Mk4

- Pocas

- Piotreklon

- Proton2

- Siemian

- Wrclaguna

Aktualna stawka od osoby: 29,45zł

Wkrótce na pw dostaniecie info z numerem konta. Jeszcze raz bardzo dziękuję za wsparcie :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co tam, dopisz i mnie choć nie mam B6 :wink4:

Cenię forum nie tylko za informacje na temat naszych paździerzy ale też za ludzi którzy są częścią tego środowiska :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...