Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy poduszka kierownicy z B7 zamontowana do B6 wystrzeli prawidłowo w przypadku kolizji?


cool506

Rekomendowane odpowiedzi

no zdjęć lub filmu z wystrzału nie mam ale w mojej ocenie poduchę wywalilo tak jak powinno i spełniała swoje zadanie, nie było takiej sytuacji że np. słobo ją napompowało czy wogóle, no jak ta poduszke wystrzeloną mogę zabrać dopiero jak wszystko się wyjaśni wiec trochę to jeszcze potrwa

---------- Post dopisany at 15:10 ---------- Poprzedni post napisany at 15:09 ----------

albo powiem inaczej poduszka pasażera i kierowcy wyglądała nie mal identycznie pod względem objętości

---------- Post dopisany at 15:12 ---------- Poprzedni post napisany at 15:10 ----------

a co do tego jacka danielsa za zdjęcia to bardziej przyda mi się wasze doradztwo i pomoc w szukaniu i kompletowaniu gratow jak pieniążki wpłyną:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal bez odpowiedzi pozostaje kwestia czy ta poduszka przy jednym ładunku PRAWIDŁOWO spełniła swoją funkcję... nasuwa się pytanie czy moc tego podłączonego (żółtego) ładunku jest taka sama jak w kierze B6?

Bo może ma tylko połowę jego mocy i pełną skuteczność gwarantuje dopiero wystrzelenie dwóch ładunków?

A może (w pełni optymistyczny wariant) jest tak, że każdy z ładunków ma po 100% mocy tego co siedzi w kierze B6 i ten drugi pełni tylko rolę zapasowego (zaostrzone normy bezpieczeństwa?)? Tj. działa tylko w przypadku gdyby ten pierwszy z niewiadomych przyczyn nie zainicjował procesu napełniania airbaga (komputer nie zanotował w określonym czasie zmiany rezystancji żółtego naboju) i najszybciej jak to możliwe wysyła sygnał detonacji do zielonego.

Ma ktoś dostęp do poduszek wystrzelonych w kaście B7 by zbadać czy jeden czy oba ładunki zostały zdetonowane podczas dzwona?

Luksusem byłby dostęp do dokumentacji, która rozwiałaby powyższe wątpliwości...

Tą kwestię już omawiałem - nie ma mowy o wysterowaniu siły detonacji. Sterownik airbag podaje napięcie i wtedy zapalnik odpala... Jeśli zakładamy poduszkę 2 nabojową do systemu 1 nabojowego to detonacji ulega tylko jeden (główny) zapalnik. Drugi jest po to aby jeszcze raz napełnić poduszkę i zamortyzować drugie uderzenie głową o kierownicę (w momencie wypadku uderzamy raz, potem odbijamy się o fotel/zagłówek i uderzamy jeszcze raz). Także poduszka spełnia swoją funkcję ale w zgodzie z pierwotnym 1 nabojowym układem (2 nabojowy powstał po to aby było jeszcze bezpieczniej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tą kwestię już omawiałem - nie ma mowy o wysterowaniu siły detonacji. Sterownik airbag podaje napięcie i wtedy zapalnik odpala... Jeśli zakładamy poduszkę 2 nabojową do systemu 1 nabojowego to detonacji ulega tylko jeden (główny) zapalnik. Drugi jest po to aby jeszcze raz napełnić poduszkę i zamortyzować drugie uderzenie głową o kierownicę (w momencie wypadku uderzamy raz, potem odbijamy się o fotel/zagłówek i uderzamy jeszcze raz). Także poduszka spełnia swoją funkcję ale w zgodzie z pierwotnym 1 nabojowym układem (2 nabojowy powstał po to aby było jeszcze bezpieczniej).

Rozumiem, czyli teoretycznie żółte ładunki w kierach B6 i B7 mają tę samą moc :good:

A dysponujesz może jakąś dokumentacją na potwierdzenie tej tezy?

no zdjęć lub filmu z wystrzału nie mam ale w mojej ocenie poduchę wywalilo tak jak powinno i spełniała swoje zadanie, nie było takiej sytuacji że np. słobo ją napompowało czy wogóle, no jak ta poduszke wystrzeloną mogę zabrać dopiero jak wszystko się wyjaśni wiec trochę to jeszcze potrwa

---------- Post dopisany at 15:10 ---------- Poprzedni post napisany at 15:09 ----------

albo powiem inaczej poduszka pasażera i kierowcy wyglądała nie mal identycznie pod względem objętości

Doświadczyłem wystrzelenia jaśków... nim się obejrzałem a były już sflaczałe ;) Dlatego śmieszy mnie trochę jak w filmach pokazują, że bohaterowie walczą z poduchą by wydostać się z auta :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tą kwestię już omawiałem - nie ma mowy o wysterowaniu siły detonacji. Sterownik airbag podaje napięcie i wtedy zapalnik odpala... Jeśli zakładamy poduszkę 2 nabojową do systemu 1 nabojowego to detonacji ulega tylko jeden (główny) zapalnik. Drugi jest po to aby jeszcze raz napełnić poduszkę i zamortyzować drugie uderzenie głową o kierownicę (w momencie wypadku uderzamy raz, potem odbijamy się o fotel/zagłówek i uderzamy jeszcze raz). Także poduszka spełnia swoją funkcję ale w zgodzie z pierwotnym 1 nabojowym układem (2 nabojowy powstał po to aby było jeszcze bezpieczniej).

Rozumiem, czyli teoretycznie żółte ładunki w kierach B6 i B7 mają tę samą moc :good:

A dysponujesz może jakąś dokumentacją na potwierdzenie tej tezy?

Ładunek nie musi mieć tej samej siły - pewne jest jednak, że dwa ładunki w poduszce 2-nabojowej mają różną siłę właśnie po to aby druga detonacja dobiła jeszcze raz poduszkę (jej zadaniem nie jest napełnienie jej od zera). Sygnał wyzwalający detonację jest taki sam....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładunek nie musi mieć tej samej siły - pewne jest jednak, że dwa ładunki w poduszce 2-nabojowej mają różną siłę właśnie po to aby druga detonacja dobiła jeszcze raz poduszkę (jej zadaniem nie jest napełnienie jej od zera). Sygnał wyzwalający detonację jest taki sam....

No to teraz już wszystko jasne :good:

Swoją drogą czy warto inwestować w wzmacniane odboje (lub jak kto woli: kły, strefa zgniotu)? Podobno w pełni amortyzują uderzenia do 15km/h, prawda to? Odboje te wchodzą w skład wyposażenia o kodzie 2K2 - reinforced bumpers.

PS. Ciekawy jestem czy był ktoś odważny, co przełożył cały system bezpieczeństwa z B7 do B6 ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładunek nie musi mieć tej samej siły - pewne jest jednak, że dwa ładunki w poduszce 2-nabojowej mają różną siłę właśnie po to aby druga detonacja dobiła jeszcze raz poduszkę (jej zadaniem nie jest napełnienie jej od zera). Sygnał wyzwalający detonację jest taki sam....

No to teraz już wszystko jasne :good:

Swoją drogą czy warto inwestować w wzmacniane odboje (lub jak kto woli: kły, strefa zgniotu)? Podobno w pełni amortyzują uderzenia do 15km/h, prawda to? Odboje te wchodzą w skład wyposażenia o kodzie 2K2 - reinforced bumpers.

PS. Ciekawy jestem czy był ktoś odważny, co przełożył cały system bezpieczeństwa z B7 do B6 ;-)

To juz dla mnie rzeźbiarz samobojca..... ori to ori

Sent from my GT-N8000 using Tapatalk 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładunek nie musi mieć tej samej siły - pewne jest jednak, że dwa ładunki w poduszce 2-nabojowej mają różną siłę właśnie po to aby druga detonacja dobiła jeszcze raz poduszkę (jej zadaniem nie jest napełnienie jej od zera). Sygnał wyzwalający detonację jest taki sam....

No to teraz już wszystko jasne :good:

Swoją drogą czy warto inwestować w wzmacniane odboje (lub jak kto woli: kły, strefa zgniotu)? Podobno w pełni amortyzują uderzenia do 15km/h, prawda to? Odboje te wchodzą w skład wyposażenia o kodzie 2K2 - reinforced bumpers.

PS. Ciekawy jestem czy był ktoś odważny, co przełożył cały system bezpieczeństwa z B7 do B6 ;-)

To juz dla mnie rzeźbiarz samobojca..... ori to ori

Sent from my GT-N8000 using Tapatalk 4

A gdzie tam... to tylko elektryka :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się czy nie dałoby się tym sposobem domontować poduszek kolanowych w B6 cabrio ;)

I może też w pozostałych wariantach nadwozia, o ile są w standardzie bądź opcji, niestety nie orientuję się w tym temacie. Seat Exeo wiem, że posiada, ale to auto jak wiadomo jest mixem sedana (nadwozie) z cabrio (wnętrze/kokpit) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak odnieść sie do poduszek z b8 lift? Tam jest juz tylko jeden zapalnik, drugi to jakiś rezystor leżący na płask w obudowie połączony jakimś sznurkiem... (Zobaczcie na moje wcześniejsze zdjęcia z postów wyżej)

W nowym a3 nie ma nawet juz tego "rezystora"?!

Czyli co, audi odchodzi od tego 2 zapalnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabryka szukała oszczędności i zrobili pojedyncza na stare moduły wiec fabrycznie drugi oszukali. ;-)

Sony Xperia Tapatalk 4 Pro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co? Odwrotna sytuacja: mając b8 wkładamy poduchy z polifta które mają jeden zapalnik a drugi jakiś oooo opornik...

Czy system będzie działał ok?

Ja mam kierę od rs czy esy ścięta z dołu, poducha siedzi z A3 - te same parametry, ale jeden zapalnik, drugi oszukałem tak jak to robi w poliftach audi...

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, żę temat stanął w 2013. Natomiast ja mam podobne pytanie jak

darecy

Czy poducha z B8 odpali w B6???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkopię trochę...

Wiem, że wszystko się wyjaśniło już dawno temu, ale po przeczytaniu całego wątku jedna rzecz mi się nasuwa na myśl... Nikt o tym nie napisał wprost; poduchę można odpalić "bateryjką" tudzież akumulatorem itd... nie ma mowy o jakichś dziwnych sygnałach i megahercach... W komunikacji między sterownikiem a czujnikami itd - ok, ale nie na detonator... Tam idzie prąd i jest jebudu i tyle w temacie.

To, że 2 ładunki spięte równolegle (mostek w kostce jak na audizone z początku tematu) mogą nie odpalić jest możliwe i ma uzasadnienie - prąd na detonatory się podzieli i każdy ładunek dostanie go tylko połowę... ale to też tylko w sytuacji, gdy jest on wymuszony i ustalony na jakąś zadaną wartość przez sterownik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pozostaje Ci nic innego jak sprawdzić samemu bo nikt Ci nie odpowie na to pytanie. Jest spora szansa że nie odpali.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Audizine gość napisał, że miał zmostkowane i wypaliła

WWW.AUDIZINE.COM

Had a couple of requests awhile back to gather the information together from my MFSW install I recently finished up. I know this information is out there, it's just takes some digging to pull it all up. Hopefully this helps some...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...