Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Co się stało z autotestem xenonow


HiRide

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie....zwyciestwo!!! :> :>

Dzis tak dla proby postanowilem zrobic maly sprawdzian.Auto stalo raczej na plaskim terenie wiec najpierw przekrecilem kluczyk az do zapalenia kontrolek nastepnie wlaczylem swiatla mijania xenon i po chwili zapalilem silnik.Jak silnik odpalil to po jakis 3 sekundach wiazka swiatla na muze obnizyla sie i po sekundzie powrocila w gorne polozenie :kox: Mozliwe ze soczewki wykonuja ruchy odrazu po przekreceniu kluczyka w stacyjce jeszcze przed odpaleniem silnika- tego jeszcze nie jestem pewien bo nie mam lustra przed autem :tongue4: ale jakby nie bylo odpaliem motor juz na zalaczonych xenonach i wtedy ladnie sie ruszaly wiec mysle ze wszystko jest ok :) [br]Dopisany: 09 Kwiecień 2008, 21:16 _________________________________________________

Jedź na stację diagnostyczną i powiedz żeby ustawili Ci światła. Przed ustawianiem świateł podłącz VAGa, zrób tak:

Headlight Adjustment

[select]

[55 - Xenon Range]

[basic Settings - 04]

Group 001

[Go!]

Activate the Basic Setting.

[ON/OFF/Next]

* The meas. block field now shows "Wait" and should switch to "Adjust Headlights" then (this may take up to 10 seconds).

* Adjust the headlights using their manual adjusting screws as referenced against a suitable aiming target.

[ON/OFF/Next]

The adjustment should now be learned.

[Done, Go Back]

Don't forget to check/clear fault codes afterwards.

[Close Controller, Go Back - 06]

to co napisales robilem jakis tydzien temu bo mialem na fisie przekreslony reflektorek i nie dalo sie usunac tego bledu.Po calej tej procedurze ktora wcale nie jest skomplikowana(jest opis na froum po polsku :))usunalem blad i reflektorka juz nie ma.Do tego jak pisalem wczesniej wyglada na to ze jest ok u mnie z tym autotestem.Bede jescze zwracal uage jak to dziala bo krotko mam ten samochod.Dziekuje koledzy za wszelkie rady i spostrzezenia :):notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co napisales robilem jakis tydzien temu bo mialem na fisie przekreslony reflektorek i nie dalo sie usunac tego bledu.Po calej tej procedurze ktora wcale nie jest skomplikowana(jest opis na froum po polsku :))usunalem blad i reflektorka juz nie ma.

Właśnie chodziło mi o to, żeby na początek ustawić dobrze światła (sterownik ma wtedy jakiś punkt odniesienia). Widzę, że kolega tak zrobił i działa, więc światła świecą OK. A masz włączoną funkcję świateł dziennych? Wtedy światła włączają się po włączeniu zapłonu (widziałem to w Audi A6 C6 2004r.) i prawdopodobnie będą same przechodzić proces adaptacji wysokości świecenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co napisales robilem jakis tydzien temu bo mialem na fisie przekreslony reflektorek i nie dalo sie usunac tego bledu.Po calej tej procedurze ktora wcale nie jest skomplikowana(jest opis na froum po polsku :))usunalem blad i reflektorka juz nie ma.

Właśnie chodziło mi o to, żeby na początek ustawić dobrze światła (sterownik ma wtedy jakiś punkt odniesienia). Widzę, że kolega tak zrobił i działa, więc światła świecą OK. A masz włączoną funkcję świateł dziennych? Wtedy światła włączają się po włączeniu zapłonu (widziałem to w Audi A6 C6 2004r.) i prawdopodobnie będą same przechodzić proces adaptacji wysokości świecenia.

Tzn ze jesli swiatla nie sa dobrze ustawione to komputer nie bedzie mial punktu odniesienia i nie bedzie autotestu?Przeciez komp nie wie czy swiatla sa dobrze ustawione czy nie wiec zawsze powinien robi autotest chyba ze sie myle.Mam nadzieje ze wiesz o co mi chodzi.Nie mam swiatel dziennych tak jak np w a4b7 (ciemne zolte swiatlo) wiec nie moge miec tej funkcji wlaczonej :thumbdown: bo xenony to nie swiata dzienne tylko mijania jak wiesz :) a co do procesu adaptacji to nie bardzo wiem co masz na mysli.Przeciez zawsze powinien byc na poczatku autotest czyli ruch soczewki gora dol i ustawienie sie jej na prawidlowym poziomie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn ze jesli swiatla nie sa dobrze ustawione to komputer nie bedzie mial punktu odniesienia i nie bedzie autotestu?Przeciez komp nie wie czy swiatla sa dobrze ustawione czy nie wiec zawsze powinien robi autotest chyba ze sie myle.

Robi zawsze autotest, ale skądś musi wiedzieć, że są źle ustawione:

to co napisales robilem jakis tydzien temu bo mialem na fisie przekreslony reflektorek i nie dalo sie usunac tego bledu.Po calej tej procedurze ktora wcale nie jest skomplikowana(jest opis na froum po polsku :))usunalem blad i reflektorka juz nie ma.

Właśnie chodziło mi o ten reflektorek. Zapewne osiąga wartości graniczne i wywala błąd.

to co napisales robilem jakis tydzien temu bo mialem na fisie przekreslony reflektorek i nie dalo sie usunac tego bledu.Po calej tej procedurze ktora wcale nie jest skomplikowana(jest opis na froum po polsku :))usunalem blad i reflektorka juz nie ma.

Właśnie chodziło mi o to, żeby na początek ustawić dobrze światła (sterownik ma wtedy jakiś punkt odniesienia). Widzę, że kolega tak zrobił i działa, więc światła świecą OK. A masz włączoną funkcję świateł dziennych? Wtedy światła włączają się po włączeniu zapłonu (widziałem to w Audi A6 C6 2004r.) i prawdopodobnie będą same przechodzić proces adaptacji wysokości świecenia.

Nie mam swiatel dziennych tak jak np w a4b7 (ciemne zolte swiatlo) wiec nie moge miec tej funkcji wlaczonej :thumbdown: bo xenony to nie swiata dzienne tylko mijania jak wiesz :)

W rodzinie mam A6 C6 jak wyżej wspomniałem i ma bixenon, który sam załącza się jako światło do jazdy dziennej.

a co do procesu adaptacji to nie bardzo wiem co masz na mysli.Przeciez zawsze powinien byc na poczatku autotest czyli ruch soczewki gora dol i ustawienie sie jej na prawidlowym poziomie.

Zgadza się. Po prostu wywnioskowałem z twoich powyższych wypowiedzi, że u Ciebie adaptacja wysokości świecenia daje się zauważyć wtedy, gdy włączysz światła już na włączonym zapłonie (przed uruchomieniem silnika). :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się. Po prostu wywnioskowałem z twoich powyższych wypowiedzi, że u Ciebie adaptacja wysokości świecenia daje się zauważyć wtedy, gdy włączysz światła już na włączonym zapłonie (przed uruchomieniem silnika). :)

Dopiero dzis wpadlem na to zeby najpierw zapalic swatla adopiero potem zapalic silnik ale na pszyszlosc wole tak nie robic :) nawet po zapaleniu swiatel na wylaczonym silniku nic sie kompletnie nie ustawia u mnie.Dopiero jak odpale silnik na zalaczonych swiatlach to wtedy po chwili xenony ida do dolu potem wracaja.Takze zapalnie swiatel na zgaszonym silniku nie powoduje u mnie autotestu chyba ze nie jestem w stanie tego zauwzyc ale watpie zebym nie byl :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ustawienie świateł to jedno a autopoziomowanie to co innego. Światła (zasięg) reguluje się normalnie jak w każdym innym samochodzie bez autopoziomowania czyli śrubami przy lampach (jedna poziom, druga pion) i autopoziomowanie nie zobaczy nawet tej zmiany. Teoria, że po włączeniu świateł wrócą one do pozycji sprzed regulacji jest błędna. Autopoziomowanie posiada dwa czujniki na tylnym moście i koło przedniego koła. Zmiana położenia tych czujników nie zależy od tego czy będziesz stał samochodem na prostej drodze czy pod górę. Zmiana położenia czujników następuje tylko i wyłącznie pod OBCIĄŻENIEM sacmochodu. Czujniki są przymocowane do zawieszenia. Jak zapakujesz bagażnik tak, że auto zamiata rurą po asfalcie to po włączeniu świateł powinny obniżyć się do poziomu jaki miały gdy auto było puste. Procedura regulacji xenonów z autopoziomowaniem (którą nawet chyba ja napisałem na forum) ma na celu zapamiętanie początkowego poziomu (pusty samochód). I potem po załadowaniu np bagażnika światła wracają do tej pozycji. Zmiany te można zaobserwować VAGiem. W którejś grupie dla xenonów jest podawane napięcie na jednym i drugim czujniku autopoziomowania. Powinno się chyba zmieniać w zależności od załadowania samochodu. A po włączeniu świateł nawet w moim B5 xenony minimalnie idą do góry, do dołu i wracają na pozycję wyjściową, więc jest to normalne. Ale mogę się mylić :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorry że odgrzewam kotleta, ale nie chcę zakładać nowego wątku

Mam taki problem w Audi A4 B6 z 2003 roku, są xenony i gdy zapale samochód i włączę światła na wyświetlaczu komputera pokazuje się kontrolka świateł i strzałki w górę i w dół jak by chodziło o regulację świateł. Podłączałem KTS 200 i jak chce się połączyć ze sterownikiem oświetlenia lub modułem komfortu to wyświetla mi że nie znaleziono systemu. Jak usunąć tą kontrolkę??

Miał ktoś taki problem?? Nie ma żadnego odzewu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...