Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[INNE] A6 C5- jaki motor kupić?


dzik81

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie niedługo mam zamiar kupić A6 najchętniej sedana, ale nie wykluczam combi. W grę wchodzą trzy silnik 1.8T, 2.4 i 2.8, które na pewno zagazuje, no i jeszcze jedno quattro?czy nie? kryteria wyboru jakim się sugeruje to awaryjność, osiągi(czy jest duża odczuwalna różnica, może ktoś wszystkie przerobił i się wypowie), i spalanie. Obecnie jeżdżę a4 avant 1.8 125KM i szczerze mówiąc j...j nie urywa :thumbdown:Jeździłem oplem vectrą B 1.8 115KM i audi siada :thumbdown:Poradźcie :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A6 jest cięższe od A4 więc co nie wybierzesz to i tak jaj nie będzie urywać :gwizdanie: Wg mnie wybieraj albo 1.8T albo 2.8 Do pierwszego program i około 200 kucy będziesz mieć. Bardziej skup się nad stanem technicznym. Ja mam 1.8T w A4 i fajnie było przez tydzień, teraz to brakuje mocy ;( ale na wiosnę wejdzie virus i może znowu z tydzień się pocieszę :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czasie jedzenie, apetyt rośnie. Program zrobisz i po czasie Ci się znowu znudzi :cool1:

Co do A6, to w benzynie każdy jedzie po za 1,8(125km) i 2,0(130km). Reszta pozwala na w miarę zwinną jazdę :wink4:

Do Quattro najlepiej 2,8, ale i 1.8T da sobie radę, nie mówiąc już o programie który zawsze możesz zrobić :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mogę polecić 2.8 :good: gaz dobrze znosi, a co do spalania to zależy od nogi :decayed: quattro lepiej się zbiera do 140km/h ale od 140km/h wg mnie lepiej się zbiera FWD. 2.4 ma sąsiad na garażach i też nie najgorzej mu to lata z tego co mówi. Co do 1.8T to miałem z tym styczność tylko w passacie b5, i tak średnio spodobał mi się ten silnik, jak dla mnie to za mała pojemność na taką moc i będzie traciło KM po dłuższym katowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja proponuję 2.7BiT :kox: ostatnio jeździłem, jest czym przycisnąć :decayed:

a6 dużo lepiej wyciszone niz a4 i duzo wiecej miejsca ma :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, dobrze wyciszone i więcej miejsca, ale ze tym idzie również większa masa, w przypadku quattro mamy jeszcze dodatkowe ponad 100kg. I z moich obserwacji wynika, że zawieszenie lubi również częściej siadać :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym szukał allroada :naughty::decayed: 2.7 BiT :decayed:

:good:

Auto bajka, jeździłem sobie takim i na prawdę jest bardzo godne polecenia :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie niedługo mam zamiar kupić A6 najchętniej sedana, ale nie wykluczam combi. W grę wchodzą trzy silnik 1.8T, 2.4 i 2.8, które na pewno zagazuje, no i jeszcze jedno quattro?czy nie? kryteria wyboru jakim się sugeruje to awaryjność, osiągi(czy jest duża odczuwalna różnica, może ktoś wszystkie przerobił i się wypowie), i spalanie. Obecnie jeżdżę a4 avant 1.8 125KM i szczerze mówiąc j...j nie urywa :thumbdown:Jeździłem oplem vectrą B 1.8 115KM i audi siada :thumbdown:Poradźcie :good:

A dlaczego nie bierzesz pod uwagę 3,0. Warto się zastanowić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz 2.8 a będziesz zadowolony. Mam taką w sedanie, quattro, automatem i zagazowaną. 3 rok eksploatacji - zero problemów. Też się zastanawiałem nad tymi silnikami co Ty. Silników z turbinami nie chcę, bo prędzej czy później jakiś problem się pojawi choćby z osprzętem. Tu jak kupisz nie zmęczoną to będziesz się długo cieszył bezproblemową jazdą. Moje spalanie przy ciężkiej nodze - trasa bez brania jeńców 13.5, miasto od 15-17. Przy tej wadze, komforcie i wszystkich zaletach tego samochodu jestem zadowolony. Kolega ma A4 1.8T quattro w avancie i pali mu w trasie 12 a w mieście 15.

A wybór i tak należy do Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem połączenie automatu i quattro w tych rocznikach to niespecjalna mieszanka no chyba że kupisz ośkę, znajomy a4 2,8 tipitronic przelatał już 100 000 (auto ma grubo ponad 300 tys) i nic się nie dzieje, wiadomo podstawowa obsługa filtry i oleje. Awarie takiej skrzyni są drogie chyba że masz czas: kupić quattro z zajeżdżonym automatem za "bezcen" i od razu albo wstawić manual albo zrobić kapitalny remont skrzyni i się cieszyć jakiś 150tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kupiłem A6 2.8 tiptronic quattro, jeszcze w zasadzie nie jeździłem jakoś specjalnie, więc sam jestem ciekaw opinii dot. spalania, eksploatacji, etc. Z rad, które mogę dać - koszta eksploatacji większe, niż 1.8T (wchodzi więcej oleju, płynu chłodniczego), chipa niestety do 2.8 nie zrobisz. Dźwięk V'ki na wysokich obrotach jest bardzo fajny, ale na niskich szału nie ma. Dostęp do elementów silnika wiadomo - też gorszy. Co do 1.8T - tam w zasadzie tylko cewki padają, ew. turbo, które na dzień dzisiejszy nie jest wiekim problemem, bo regeneracja kosztuje ok 500-600zł. Sam silnik V6 jest dość elastyczny, aczkolwiek ludzie mówią, że bardzo fajnie jedzie 2.5tdi 180ps po programie - mają rację, jednak niestety koszta eksploatacji tego silnika są sporawe. Za jakiś czas, gdy zrobię większy przebieg A6, będę mógł się w temacie bardziej wypowiedzieć:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kupiłem A6 2.8 tiptronic quattro, jeszcze w zasadzie nie jeździłem jakoś specjalnie, więc sam jestem ciekaw opinii dot. spalania, eksploatacji, etc. Z rad, które mogę dać - koszta eksploatacji większe, niż 1.8T (wchodzi więcej oleju, płynu chłodniczego), chipa niestety do 2.8 nie zrobisz. Dźwięk V'ki na wysokich obrotach jest bardzo fajny, ale na niskich szału nie ma. Dostęp do elementów silnika wiadomo - też gorszy. Co do 1.8T - tam w zasadzie tylko cewki padają, ew. turbo, które na dzień dzisiejszy nie jest wiekim problemem, bo regeneracja kosztuje ok 500-600zł. Sam silnik V6 jest dość elastyczny, aczkolwiek ludzie mówią, że bardzo fajnie jedzie 2.5tdi 180ps po programie - mają rację, jednak niestety koszta eksploatacji tego silnika są sporawe. Za jakiś czas, gdy zrobię większy przebieg A6, będę mógł się w temacie bardziej wypowiedzieć:)

Kolego a co Ty chcesz grzebać przy silniku 2.8 że ci dostęp przeszkadza. Jak kupisz zdrową V6, to nie będziesz do niej zaglądał wcale. W 1.8T osprzętem który może się wysrać to nie tylko turbina. Nie zapominaj o całym osprzęcie, który wiąże się z turbo. Poza tym wiesz, że silnikach benzynowych jest trudniej zlokalizować przyczynę usterki niż w TDI, a co dopiero w Tbenzynie.

Co do automatu - też szukałem skrzyni ręcznej, bo wcześniej nigdy automatu nie miałem. Ale tiptronic jest tak fajny, że następne autko też będzie z tipem. Automat w porównaniu do ręczniaka będzie troszkę wolniejszy, ale to w zasadzie tyczy się tylko startu. Z najazdu nie będzie takich różnic. Z pod świateł nie poszalejesz, ale tylko w lecie. W zimie za to, auto z podobną mocą i oczywiście napędem 4x4 w skrzyni ręcznej nie ma szans.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...