Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki akumulator kupić ? od A do Z


mariusz-ysko

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 13.08.2017 o 19:49, bryleks napisał:

Panowie... poczytałem trochę ten wątek i wybór chyba padnie na jeden z trzech:

- Moll Kamina Start

- Fiamm

- Mercedes

Dodam, że wielkość w okolicach 95-100Ah, 800-850A.

A może coś zdecydowanie lepszego jest w tych pieniądzach? Warto dopłacać do Moll M3... wytrzyma np. 2 lata dłużej od tych zwykłych?

Po co Ci taki duży aku do 1.9 w manualu?

Nie wiem ile chcesz wydać na aku ale na Twoim miejscu zastanowiłbym się nad tym:

https://www.olx.pl/oferta/nowy-oryginalny-akumulator-agm-mercedes-benz-80ah-prod-2017-CID5-IDkqIdY.html#ef521a8312

Ostatnio kupiłem taki tylko 90ah i po tygodniu sprawdziłem czy ma te 850A, przyrząd pokazał 1160A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

12 godzin temu, H4mm3R napisał:

Po co Ci taki duży aku do 1.9 w manualu?

Chyba samo webasto upoważnia mnie do takiej wielkiej lochy ☺️

Jesli dobrze pamietam oryginalnie tam leżał 95Ah.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba samo webasto upoważnia mnie do takiej wielkiej lochy [emoji5]
Jesli dobrze pamietam oryginalnie tam leżał 95Ah.
No tak, u mnie też był fabrycznie 95Ah. Teraz mam 90Ah AGM i też daje radę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż jutro sprawdzę kod na wlepce co tam powinno być... jeśli chodzi o kasę... jeśli ten akumulator pożyje dłużej o te 2-3 lata to z finansowego punktu widzenia opłaca się zainwestować w lepszy zwłaszcza, ze nie mam zamiaru auta przez 6-7 lat sprzedawać. Bosch S5 wytrzymał 5.5 roku... fabryczny 9.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żywotność AGM szacuje się na ok 10lat, a jak jest z pierwszego montażu to raczej powinno tak być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna rzecz... mam oznaczenie akumulatora:

J1U battery 450 A (95 Ah)... to 800-850A to nie będzie za dużo?

 

Dobra.. doczytałem... inna norma a co z tym związane przelicznik :)

Edytowane przez bryleks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Btw. trochę poczytałem i nawet zapytałem Sprzedawcę odnośnie tych akumulatorów Mercedesa i raczej polecał zwykły niż AGM do osobówek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem do siebie zółtego WESTA-FORSE chciałem 94ah a że nie było wziełem 100ah wlepa (95AH) akumulator produkcji Ukraińskiej ciężki polecany tu i ówdzie...zobaczymy ile pożyje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, bryleks napisał:

Btw. trochę poczytałem i nawet zapytałem Sprzedawcę odnośnie tych akumulatorów Mercedesa i raczej polecał zwykły niż AGM do osobówek.

Przecież to w osobówkach montują

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak z mechanikami pogadałem itp to twierdzą że tylko Yuasy Aku stare w autach widza, nawet 15 lat i chodzi. Tylko ciężko to dostać. Pierwszy montaż OE w Mazdach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem montują, głównie w autach z systemem start-stop ale z reguły auta są przystosowane do tego rodzaju akumulatorów np. montowane w bagażniku albo kabinie (nie lubią wysokich temperatur... w A4 B6 to jeszcze pół biedy bo komora silnika jest oddzielona od komory z aku.)

Nie chcę się wymądrzać... po prostu trochę pogooglowałem i sam sprzedawca takich nie polecał... a jakby chciał naciągać to by mi wcisnął ten za 600zł... choć z drugiej strony może chce się pozbyć tych zwykłych... aczkolwiek sprawiał wrażenie uczciwego i znającego się na rzeczy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KAGER 95ah 300zł 8 lat napewno wytrzyma więc po co kombinowac i przepłacać ?

Edytowane przez wyzyk83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy przy wymianie na nowy trzeba coś gdzieś przekodować, bo słyszałem, że w autach mających START-STOP trzeba przekodować coś, gdzieś w komputerze!?

Muszę wymienić i wolałbym wiedzieć !!!

Edytowane przez tomasm64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. A co powiecie na to? Wyszukiwarka bosch i varta ( bo tylko takiego producenta biorę pod uwagę) pokazuje mi, że do mojego auta powinien być złożony akumulator Varta 610A 63Ah, Bosh dla odmiany mówi 780A 77Ah. Dzwoniłem do ASO i w dwóch różnych punktach mówią jednogłośnie 450A 95Ah.... Na kogo postawić? Acha A4 1,8 tfsi 88KW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorąc pod uwagę rok produkcji auta powinien siedzieć fabryczny aku, zobacz co masz teraz zamontowane w aucie i na tej podstawie dobierz nowy akumulator, to najprostsze rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorąc pod uwagę rok produkcji auta powinien siedzieć fabryczny aku, zobacz co masz teraz zamontowane w aucie i na tej podstawie dobierz nowy akumulator, to najprostsze rozwiązanie.
W środku jest jakiś akumulator firmy krzak
Nawet producenta nie kojarzę. I ma chyba leciutko ponad 70 A

Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać szybko oryginał się poddał. Przy Twoim silniku zakładałbym coś z przedziału 74-80 Ah, przy tej pojemności w benzyniaku na prąd rozruchowy nie ma potrzeby zwracać większej uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać szybko oryginał się poddał. Przy Twoim silniku zakładałbym coś z przedziału 74-80 Ah, przy tej pojemności w benzyniaku na prąd rozruchowy nie ma potrzeby zwracać większej uwagi.
Ok czaje ale dlaczego varta i bosch mówią coś innego niż producent? Może dlatego właśnie akumulatory wybierane przez ich konfigurator wytrzymują 3 lata a te "oryginały" po 10

Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W katalogach czasem można spotkać różne kwiatki. Varta rzeczywiście dobiera małą pojemność z katalogu, u Boscha to wygląda trochę lepiej bo sugerują 77 Ah. Niższej trwałości akumulatorów niefabrycznych upatrywałbym raczej w ich gorszej niż OE jakości, w dodatku nie każde kilkuletnie i starsze auto ma instalację elektryczną w należytym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...