sołtys85 Opublikowano 7 Stycznia 2010 Opublikowano 7 Stycznia 2010 ach te podlaskie mrozy , jak aku slaby to rozrusznik troszkę słabiej kreci, po podpięciu kabli kreci normalnie i pali normalnie, świeczki grzeje raz, po prostu większy mrozik i akumulator daje pupy co tu magikować heh Dokładnie jak piszesz aku sie wysrał, w dieslu jest duze sprężanie i trzeba sporego prądu rozruchowego, a w dodatku gęstszy olej. Ale nie ma co sie martwić masz zdrowy silnik jak startuje w takie mrozy ps. sprawdzałes ładowanie i poziom elektrolitu?
lango Opublikowano 7 Stycznia 2010 Opublikowano 7 Stycznia 2010 44Ah może być za mały. Mam włożony aku. z Opla Vectry A 2.0 8v i przy zapalaniu przygasają kontrolki na liczniki. Akumulator jest firmy Bosch i ma ok 2 lat. Vectra A z silnikiem jaki piszesz c20nz ma alternator 70A a producent przewiduje do tego silnika aku 50Ah. Moze masz zwarcie na rozruszniku albo już łożyska są w nim do wymiany. A ładowanie sprawdzałeś? Akurat boscha tu nie polecam po Boschu to juz tylko legenda zostaje i nic więcej. Co do oznaczenia silnika Opla Vectra 2.0 8v to nie jest NZ tylko NE. A ładowanie mam prawidłowe, zarówno w Oplu jaki w Audi, rozrusznik kręci bez problemu, a co do łożyska w alternatorze to jeszcze nie zaglądałem.
sołtys85 Opublikowano 7 Stycznia 2010 Opublikowano 7 Stycznia 2010 44Ah może być za mały. Mam włożony aku. z Opla Vectry A 2.0 8v i przy zapalaniu przygasają kontrolki na liczniki. Akumulator jest firmy Bosch i ma ok 2 lat. Vectra A z silnikiem jaki piszesz c20nz ma alternator 70A a producent przewiduje do tego silnika aku 50Ah. Moze masz zwarcie na rozruszniku albo już łożyska są w nim do wymiany. A ładowanie sprawdzałeś? Akurat boscha tu nie polecam po Boschu to juz tylko legenda zostaje i nic więcej. Co do oznaczenia silnika Opla Vectra 2.0 8v to nie jest NZ tylko NE. A ładowanie mam prawidłowe, zarówno w Oplu jaki w Audi, rozrusznik kręci bez problemu, a co do łożyska w alternatorze to jeszcze nie zaglądałem. ale wpadka z tymi oznaczeniami dzięki za poprawienie.
Rafal_ Opublikowano 22 Stycznia 2010 Opublikowano 22 Stycznia 2010 Moja bateryjka też powoli kończy swój żywot Czy do V6-ki 2.6 wystarczy 56Ah z rozruchem 480A? Konkretnie myślę nad takim http://moto.allegro.pl/item866770921_akumulator_kager_56ah_480a_l_wysylka_caly_kraj.html Co powiecie?
sołtys85 Opublikowano 22 Stycznia 2010 Opublikowano 22 Stycznia 2010 http://www.allegro.pl/item886556556_akumulator_moll_12v_50ah_510a_poznan.html Bardziej polecam tą firmę aku w tych samych pieniądzach a jakośc nieporównywalna. Zobacz w kodach wyposażenia jaki masz aku i bedzie jasne.
Rafal_ Opublikowano 23 Stycznia 2010 Opublikowano 23 Stycznia 2010 Zobacz w kodach wyposażenia jaki masz aku i bedzie jasne. W kodach wyposażenia mam 340A 70Ah Muszę zakładać taki duży czy bez obaw można mniejszy? A co do aku Kagera (niby robiony na licencji Bosha) - może być kiepski?
endriuu Opublikowano 23 Stycznia 2010 Opublikowano 23 Stycznia 2010 Zobacz w kodach wyposażenia jaki masz aku i bedzie jasne. W kodach wyposażenia mam 340A 70Ah Muszę zakładać taki duży czy bez obaw można mniejszy? A co do aku Kagera (niby robiony na licencji Bosha) - może być kiepski? muisz zakladac taki jaki ma być. bierz Futurę: http://moto.allegro.pl/item891012356_akumulator_centra_futura_72ah_720a_prawy_plus_gw.html
Tomek_77 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Witam. Mam, wg kodów: J0R = bateria 80 (80 Ah) i 8GU = Alternator 140 wybrałem: Centra futura 77Ah 760 A (EN) wymiary 278x175x190mm -->cena 376zł w Makro Różni się od oryginalnego (Moll 80Ah od nowości) wymiarem 278mm, wcześniej był 315mm, montaż bezproblemowy. Co do odłączenia aku, nie było żadnych niespodzianek, jedynie co to świeciła się kontrolka ESP, ale zgasła sama po przejechaniu kilku metrów.
grochu Opublikowano 24 Stycznia 2010 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Witam dziś padł mi AQ. Sprawdziłem i mam Moll'a 380 A 80Ah. Zobaczyłem też nr 8E0 915 105 C Czy to może oznaczać że mam ten akumulator od nowości? Ten nr wygląda mi na nr części z ETKI, a może się mylę?
piotrsob1 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Opublikowano 24 Stycznia 2010 O tym jaki był/jaki powinien być napisane jest w kodach wyposażenia auta. (naklejka w miejscu na koło zapasowe, albo w książce serwisowej). Za słabym aku można zepsuć regulator napięcia i zagotować aku, a za duży będzie nie doładowany i szybko będzie można go sobie włożyć w .... No wreszcie jakaś nowatorska teoria elektryczna..........
rikardo Opublikowano 24 Stycznia 2010 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Witam dziś padł mi AQ. Sprawdziłem i mam Moll'a 380 A 80Ah. Zobaczyłem też nr 8E0 915 105 C Czy to może oznaczać że mam ten akumulator od nowości? Ten nr wygląda mi na nr części z ETKI, a może się mylę? Przypuszczalnie tak na minusowym słupku powinna być wybita data jego produkcji.
grochu Opublikowano 25 Stycznia 2010 Opublikowano 25 Stycznia 2010 No więc dziś sprawdziłem kody wyposażenia: J0R = Battery 380 A (80 Ah) 8GL = Alternator 120 A niestety nie mogę odnaleść daty jego produkcji. Przeszukuje allegro i natknąlem się na Moll 85Ah 710 A - http://www.allegro.pl/item878406845_moll_m3_plus_85ah_zabrze_katowice_sklep.html Varta 85Ah 800 A - http://www.allegro.pl/item895009300_akumulator_varta_silver_dynamic_85ah_85_wroclaw.html tylko zastanawiam się czy nie za duże te aku. Podobno 10% jest tolerancji więc 85Ah mieści sięw granicach...
endriuu Opublikowano 25 Stycznia 2010 Opublikowano 25 Stycznia 2010 miesci sie. ja mam taka oferte dla ciebie: http://www.allegro.pl/item891019725_akumulator_centra_futura_77ah_760ah_prawy_plus_gw.html masz miec rozruch 380 A wg DIN czyli jakies 630 A wg EN. ta futura bedzie idealna
grochu Opublikowano 25 Stycznia 2010 Opublikowano 25 Stycznia 2010 Ok. Waham się jeszcze pomiędzy Centrą a Vartą Niewiem tylko ja będzie z zamocowaniem bo sa one troszkę krótsze :gwizdanie:
maniek598 Opublikowano 25 Stycznia 2010 Opublikowano 25 Stycznia 2010 koledzy a ja u siebie w ADR mam akumulator 85Ah czy nie jest on za duży ? alternator mam 90A
grochu Opublikowano 25 Stycznia 2010 Opublikowano 25 Stycznia 2010 Sprawdź sobie co masz zapisane w kodach wyposażenia. Na mój gust to ciut za duży.
maniek598 Opublikowano 25 Stycznia 2010 Opublikowano 25 Stycznia 2010 w kodach wyposażenia jest ten 44ah ale taki to montują w tico
endriuu Opublikowano 25 Stycznia 2010 Opublikowano 25 Stycznia 2010 koledzy a ja u siebie w ADR mam akumulator 85Ah czy nie jest on za duży ? alternator mam 90A masz dwa razy za duzy akku. w kodach wyposażenia jest ten 44ah ale taki to montują w tico i w ADRach. wiekszy jest zbędny.
chudineze Opublikowano 25 Stycznia 2010 Opublikowano 25 Stycznia 2010 koledzy a ja u siebie w ADR mam akumulator 85Ah czy nie jest on za duży ? alternator mam 90A masz dwa razy za duzy akku. w kodach wyposażenia jest ten 44ah ale taki to montują w tico i w ADRach. wiekszy jest zbędny. Właśnie jak pisze poprzednik ja miałem taki nominalny ale po 13 latach nie dał rady już na tych mrozach i wymieniłem na MOLL 46Ah, bo akurat sprzedawca nie miał 44 no ale mieści się to w tolerancji Tylko się zastanawiam po jakiego grzyba ktoś wsadził tak duży aku chyba, że jeździł na rozruszniku do pracy :polew:
grochu Opublikowano 26 Stycznia 2010 Opublikowano 26 Stycznia 2010 Witam, zakupiłem Centrę Futurę 77Ah 760A z tej aukcji: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=896052331 Zobaczymy jak sie będzie sprawować przy naszej aurze.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się